Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה זה מגיע לי? חוויות מה S-3


celica gt-i 16v
שימו לב! השרשור הזה בן 5786 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור שיש יתרון למערכות הנעה כפולה אקטיביות לחלוטין, כמו זו של הGT-R, וגם של ה911C4. כלומר, תיאורטית, היא יכולה לתת את הכוח לכל אחד מהגלגלים, להיות קדמית או אחורית או שתיהן בו זמנית - מה טוב יותר מזה?

 

אז קודם כל, הן כבדות, והמערכות הפרימטיביות יותר פשוט מוסיפות תת-היגוי. משהו כמו R8 או 911 מכוייל היטב, אבל הנעות כפולות פשוטות יותר נופלות מול הנעה אחורית. כל זה על מסלול, אין לי ספק שכל אחד יהיה מהיר יותר בכביש עם הנעה כפולה.

 

ואז יש את גורם המשקל, ועוד יותר מזה, חלוקת המשקל, שפוגעים בביצועי ההנעות הכפולות. S3 שוקלת 130 ק"ג יותר מהGTI, והיא לא המכונית הגדולה יותר. וזה לא כולל "חבילת הלבנת כסף" שכוללת תחתית כפולה לבגאז', כמו אצל Pavi.

 

הגדולה, בעיני, של מכונית כמו הS3 דווקא באה לידי ביטוי בעיני בכביש חשוך ועויין בלילה. המהירות בה המכונית הזו מסוגלת לכסות מרחקים בכבישים מפותלים וחלקים מדהימה. ברקסים, מנוע, והקוואטרו - כולם חוברים למכונה מרשימה מאוד. אפילו הקסנון מעולה. זה נכון גם לגבי הנינג'ות, רק שהS3 הייתה גורמת לי להרגיש טוב מדי יום, והאחרות היו גורמות לי להרגיש כמו ערס. עצוב, אבל ככה זה.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 221
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

וזה לא כולל "חבילת הלבנת כסף" שכוללת תחתית כפולה לבגאז', כמו אצל Pavi.

 

בכל A3.

לא רק בעלי S צריכים להוביל כסף מולבן או חומרים לבנים אחרים בלי להתפס.. :)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, לא שאני קונה את כל מה שהמגזינים הבריטים כותבים\מצלמים, הנה דוגמא קטנה

 

רגע, היא לא בלונדינית אמיתית?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דבר ראשון האישה הכחולה מסרה תודה על המחמאה :)

 

הנחתי שתבוא תגובה שכזו, אך השארתי את אופציית המענה רק לאחר שהיא תבוא, אז הנה:

 

קודם כל בוא נפריד בין להישאר נייטרלי לבין היגוי יתר.

 

להישאר נייטרלי -

מנק' התייחסות (שוב, מבלי לזלזל) של נהג על רכב שמפיק בסביבות 150 כ"ס (יכול להיות שיותר, אבל זה לא קריטי- גם אם נניח שהמנוע מתקרב ל 200 כ"ס לצורך העניין) - הרי שאולי, אולי, עם צמיגים טובים וכביש מודרני -לא תכנס לתת היגוי - תחת מצערת מלאה (כמובן שאנחנו מדברים על זווית סיבוב חדה יחסית ולא מדובר בעיקול רחב). הרכב פשוט לא יצליח להעביר את הכוח מצד אחד, והכוחות שפועלים על הציר שמנסה להעביר את הכוח, כמו גם המצאות המנוע בחלקו הקדמי של הרכב - פשוט יביאו אותו לתת היגוי - תרצה או לא (שוב תחת הנחת מצערת מלאה וזווית חדה).

 

מה שאמרתי הוא שבנתוני כוח וזווית סיבוב זהים - רכב 4X4 בוודאות יוכל לצאת חזק ומהר יותר מהפניה, ודי מפתיע אותי שזה בכלל עולה לדיון פה...

 

שלא לדבר כלל וכלל על הספקים גבוהים (ומציאותיים בנק' ההתייחסות שלי) יותר - כמו 300 כ"ס. המשפט הבא רק ייעזור להמחיש את הטענה שלי - רכב עם מנוע של הSTI על הנעה קדמית פשוט יטוס לצד במקום לטוס קדימה (מה שמאפשרת לו הנעת ה AWD).

 

להגיע להיגוי יתר -

ברור הרי שלשם כך תדרש להעביר משקל קדימה - כלומר לפחות להרפות מן הגז, אם לא לבלום קצת. להזכירך, הדיון הוא על מהירות היציאה מהפנייה - אז כן, כמובן שניתן לצאת מפנייה בניטריליות ואף בהיגוי יתר עם הנעה קדמית - אבל כשהדיון הוא על יציאה במהירות מירבית מהפנייה - הרי שלצאת בהיגוי יתר (שבהכרח חייב לנבוע מהעברת משקל קדימה [אתה יודע מה - גם בלם יד אחורי]) ברכב הנעה קדמית, כלומר היגוי היתר יהיה תופעה של העברת משקל [שתנבע, כאמור מעזיבת גז או בלימה] ולא תוצאה של כמות כוח גדולה מדיי לגלגלים האחוריים כמו בהנעה אחורית)- רק תפחית את המהירות שהרכב ייצא בו מהפנייה.

 

pavi, נראה לי שגם הדיוטות אינן אידיוטיות מספיק כדי לחשוב ש S3 מנצנצת (טפו טפו טפו) היא איננה גולף 1.6 עם גלגלי ברזל וטאסות, אתה יודע...

אבל לגבי פנים הרכב - אין ספק שאתה צודק והוא ירוד ופשוט מאוד. מצד שני, פה נכנסים שיקולים אישיים של פרמטרים לרכישה, ועל זה אין מה לפתח דיון - כל אחד ושיקוליו הוא. אין ספק שהייתי שמח למראה קצת (או חלילה הרבה) יותר איכותי בפנים הרכב (בתנאי שלא יעזו לשנות את הכסאות - פשוט חלומיים). אבל באמת שהוא מפצה על זה בטונות של חוויות נהיגה מדהימה.

 

מצד שני, פנים הרכב של הדור החדש נראה מתקדם בהרבה. בכלל, נראה לי מוזר מאוד, לאור הצורה החדשה בעלת המרכב הזהה לזה של האודי והשיפור האמור בפנים הרכב כמו גם הקטנת מקדם ה"פוזה" שלו - שלא הרהרת בכך המון לפני ההחלטה. או שכן?

 

 

 

סימון.

 

לא יודע אם נהגת על 106, 306 בגירסאות החמות אבל הן כמעט נטולות לחלוטין תת היגוי בעיקר ה-106 , אחרי כמה שידרוגים קלים אפשר להעלים כמעט לחלוטין את התת היגוי המאוד מזערי שלה.

מניסיון רב אני אומר לך שניתן ממש בהרמה קלילה של הרגל מדוושת הגז לתקן את התת היגוי הזה ואם תרים את הרגל קצת יותר הרכב פשוט יכנס להיגוי יתר גם במהיריות גבוהות למדי , ה-S16 נכנסת להיגוי יתר בקלות מאוד מאוד מפתיע זה משהו שפשוט לא נתפס ברכב שהוא הנעה קידמית , אפשר להחליק איתה ממש על הצד ולפתח זויות לא רעות.

ראה ערך גיליון 266 של מגזין אוטו , אלי בחן את הרכב ופשוט נדהם מהכמיות של ההיגוי יתר .

 

דרך אגב אם רוצים להשלים את המסלול כמה שיותר מהר אז עדיף להישאר נייטרלי ועם כל הכיף שבהיגוי יתר הוא מאט אותך על המסלול . ככה שגם הנעה אחורית תחת מצערת מלאה אומנם תפתח היגוי יתר אבל תצטרך למתן את זה על מנת להישאר כמה שיותר נייטרלי אם אתה רוצה להשלים את המסלול מהר.

 

לדעתי למרות המשקל של ההנעה הכפולה היא תיהיה זריזה יותר במסלול בעיקר אם תנאי הכביש לא משהו או שהכביש רטוב שם ההיתרון אפילו גדול יותר של ההנעה הכפולה , מלבד זאת בעיקר שמדובר במנועים עתירי סוסים ומומנט ההנעה הכפולה פשוט תתמודד טוב יותר בהורדת הכוח אל הכביש , לדוגמא מנוע של STI עם 280 כ"ס (דור קודם) על הנעה קידמית יצור המון המון תת היגוי בכל נגיעה בגז והרבה פירפורי גלגלים מיותרים , בהנעה אחורית המצב יהיה דומה רק עם היגוי יתר חריף. בהנעה כפולה זה לא יקרה אם מתמודדת טוב בהרבה עם כמות סוסים מכובדת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם נהגת על 106, 306 בגירסאות החמות אבל הן כמעט נטולות לחלוטין תת היגוי בעיקר ה-106 , אחרי כמה שידרוגים קלים אפשר להעלים כמעט לחלוטין את התת היגוי המאוד מזערי שלה.

 

מצטרף לדעתו של לידור.

 

אוסיף רק שלרכבי הנעה כפולה שהזכרתם בשרשור, יהיה קצת קשה מול-106 בפניות הדוקות וטכניות וכבישי B צרים.

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם נהגת על 106, 306 בגירסאות החמות אבל הן כמעט נטולות לחלוטין תת היגוי בעיקר ה-106 , אחרי כמה שידרוגים קלים אפשר להעלים כמעט לחלוטין את התת היגוי המאוד מזערי שלה.

מניסיון רב אני אומר לך שניתן ממש בהרמה קלילה של הרגל מדוושת הגז לתקן את התת היגוי הזה ואם תרים את הרגל קצת יותר הרכב פשוט יכנס להיגוי יתר גם במהיריות גבוהות למדי , ה-S16 נכנסת להיגוי יתר בקלות מאוד מאוד מפתיע זה משהו שפשוט לא נתפס ברכב שהוא הנעה קידמית , אפשר להחליק איתה ממש על הצד ולפתח זויות לא רעות.

 

לא מסכים, לפחות לגבי ה-306. לרכב יש נטיה לתת-היגוי, אולי פחות מלרכבי הנעה קדמית אחרים, אבל עדיין.

 

דרך אגב, ככל שהמהירות עולה, קל יותר לעשות lift-off oversteer ולא כפי שציינת. עניין פשוט אינרציה.

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

JINK , אל תשכח שאני מכוייל קצת שונה ממך (XSI דור שני נכון?) , ה-S16 מכויילת בדיוק כמו ה-GTI6 מבחינת מתלים ואנטי רולים , שים לב למה אמרתי אמרתי שכמעט ואין תת היגוי , יצא לי להיכנס להמון סיבובים עם מצערת מלאה ורוב הפעמים הרכב נישאר נייטרלי יש מקרים שיש תת היגוי אבל קטן מאוד והנפת רגל והוא נעלם .

אצלי גם יש מקדימה צמיג שונה מהצמיג מאחורה , מקדימה הרכב נועל PROXES בני כמה חודשים לעומת זאת מאחורה היא נועלת FALKEN ZEX 326 בני שנה וקצת , לכן יש הפרשי אחיזה בין הציר הקידמי והאחורי והפלאקן פשוט מאבדים אחיזה לפני הטיו מקדימה מה שמחריף את הזנב השמח של הרכב :-D.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך הנושא הזה מידרדר כמו תמיד לצרפתיות מאוסות ששיכות לעשור הקודם.

איך אתם מצליחים תמיד לדחוף את הגרוטאות שלכם לכל ת'רד.

מה יכול להיות משותף ל-S3 , EVO ו-STI ולצרפתיות שלכם חוץ מזה שהם עונים להגדרה של מכוניות.

 

ואני שואל לא נמאס לכם?! :?

 

שונא צרפתיות יחייה. 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הולך להתבייש לי בפינה. שלח לי ה"פ מתי אני יכול לחזור...

 

דר"א, הרכבים שלנו מכויילים זהה (במצבם המקורי כמובן).

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מבין איך הנושא הזה מידרדר כמו תמיד לצרפתיות מאוסות ששיכות לעשור הקודם.

איך אתם מצליחים תמיד לדחוף את הגרוטאות שלכם לכל ת'רד.

מה יכול להיות משותף ל-S3 , EVO ו-STI ולצרפתיות שלכם חוץ מזה שהם עונים להגדרה של מכוניות.

 

ואני שואל לא נמאס לכם?! :?

 

שונא צרפתיות יחייה. 8)

 

לא יודע אם זה ציני. אבל אם כן ואם לא זה יופי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5786 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...