Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6626 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זאת שאלה שצריך מרצה בשבילה (ועוד בשדות)?! סטודנטים להנדסה?!

לא צריך לסגור מעגל עם אפס ובכלל בעמודי מתח גבוה אין אפס אלא רק פאזות.

 

מתח שלוב (בין שתי פאזות) הוא זה שיחשמל במידה וסוגרים מעגל בין שני חוטים.

אם אתה מחזיק רק חוט אחד (כמו הציפור) לא תתחשמל גם אם יהיה שם מליון וולט, שהרי בין שתי הידים שאוחזות את אותו החוט יש 0V.

פורסם

בוא נגיד שאתה יכול לעמוד על כבל חשמל בקוטר של ק"מ, יחף ומרוח כולך בתמיסת מלח ולא תתחשמל.

בברכת יום טוב, רועי. תמיד מוכן ושמח לעזור, בכל נושא.

פורסם

 

מתח שלוב (בין שתי פאזות) הוא זה שיחשמל במידה וסוגרים מעגל בין שני חוטים.

אם אתה מחזיק רק חוט אחד (כמו הציפור) לא תתחשמל גם אם יהיה שם מליון וולט, שהרי בין שתי הידים שאוחזות את אותו החוט יש 0V.

 

אז אם אני תוקע מברג ארוך וחשוף בפאזה שבתקע בבית ואוחז בו בשני ידי, אני אתחשמל ?

 

אגב, לאחז ביד אחת זה כמ ולאחוז בשניים כי אין מצב שבאותו רגע אני אגע עם שניהם יחד, תמיד יהיה הבדל

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

gsi,

אתה תתחשמל כי אתה סוגר מעגל לכיוון הריצפה.

אבל אם תעמוד על משטח גומי מבודד טוב, עקרונית לא תתחשמל.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
אז אם אני תוקע מברג ארוך וחשוף בפאזה שבתקע בבית ואוחז בו בשני ידי, אני אתחשמל ?

 

אגב, לאחז ביד אחת זה כמ ולאחוז בשניים כי אין מצב שבאותו רגע אני אגע עם שניהם יחד, תמיד יהיה הבדל

 

יד אחת או שתיים על אותו מוליך נניח לצורך הדיון שזה אותו הדבר.

במקרה שאתה מתאר אם לא היה ממסר פחת היית מתחשמל בהחלט כיוון שההארקה (האדמה) מחוברת למוליך האפס בעמוד החשמל הקרוב לביתך. במקרה הזה אתה סוגר מעגל למוליך האפס ולא לפאזה אחרת.

פורסם

אז אם אני עם נעליים ונוגע בחשמל אני לא מתחשמל ?

 

נשמע לכם הגיוני מה שאתם אומרים ? , כי לא פעם התחשמלתי בסצינה כזו

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם
,אך נשרים שפורסים את הכנפיים,כן מתחשמלים.

הם מתחשמלים כיוון שכשהם פורשים כנפיים הם נוגעים בקו מתח מקביל לזה שהם עומדים עליו.

פורסם
אז אם אני עם נעליים ונוגע בחשמל אני לא מתחשמל ?

 

נשמע לכם הגיוני מה שאתם אומרים ? , כי לא פעם התחשמלתי בסצינה כזו

 

לא ברור איך התחשמלת במקומות בהם יש ממסר פחת לפחות.

נעליים אינן מבודדות מספיק ואתה תתחשמל. לעומת זאת אם תעמוד על כסא מעץ אתה לא תתחשמל.

אתה יכול לבדוק זאת עם טסטר. אתה תתראה שכשאתה על כסא עץ הוא לא ידלק.

פורסם

בכל זאת גם שקפץ הפחת עדיין מקבלים את הזצ של החשמל.

 

עכשיו בדקתי, על כיסא עץ הטסטר כן נדלק

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אם נתעלם ממסר הפחת ונניח שאינו קיים,

עם בידוד טוב לא אמורה להיות התחשמלות.

הנעליים שאתה נועל אכן לא מספיק מבודדות, אבל הן עדיין בידוד מסויים לעומת אם תעמוד יחף.

 

מי שמקבל מכת חשמל ואינו מבודד, גם אם הוא נשאר בחיים בגלל שעף, הוא מקבל כוויה רצינית.

המקרים שאתה מתאר שקיבלת מכת חשמל והרגשת זץ ואי נעימות הם אכן מכת חשמל, אבל לא מספיק חזקה.

לעומת זאת, אם היו משאירים אדם מחובר לזץ הזה באופן קבוע, יכול להיות שכמה מערכות בגוף שלו היו יוצאות מאיזון ובכך היו חורצות את גורלו.

 

אלה שמקבלים מכת חשמל באירוע לב לצורך החייאה מקבלים גם כוויה, מכאן אתה למד שהמכת חשמל שאתה מדבר עליה היא פחות ממכת חשמל של החייאה ובוודאי שנמוכה מהתחשמלות קלאסית שאז אתה נחרך.

 

שים לב שעובדי חברת חשמל המבצעים עבודות תחת מתח (יש מצבים כאלה) נעזרים בשטיחי גומי מיוחדים לעמוד עליהם או להפריד בינם לבין כבלים שבאויר (בעבודה בגבהים).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
בכל זאת גם שקפץ הפחת עדיין מקבלים את הזצ של החשמל.

 

עכשיו בדקתי, על כיסא עץ הטסטר כן נדלק

 

אז הכסא לא היה מבודד מספיק (שזה מאד לא סביר), או שהשתמשת בטסטר אלקטרוני, או שנגעת בקיר עם היד השניה.

אין חוכמות, בשביל שיזרום זרם צריך להיסגר מעגל.

×
×
  • תוכן חדש...