Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6569 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני חושב שמי שקורא את הכתבה כמו שצריך - מבין שאין מכסת דו"חות.

 

לצפות מניידת ל-2 דו"חות במשמרת (8 שעות) זה בדיחה.

 

 

מה שאתם צריכים להבין, ששוטרים נמדדים על פי תוצאות כמו שנכתב כאן.

ושוטר תנועה שלא יכתוב הרבה דו"חות הוא לא שוטר תנועה טוב לדעת ממוניו.

 

אין דבר כזה שאומרים לשוטר: אתה לא חוזר לפני שאתה כותב 3 דו"חות. לא היה ולא נברא.

ואם זה קרה, זה קרה ספציפית ע"י קצין אחד בתחנה אחת לשוטרת אחת במקרה אחד ונגד הנהלים.

 

אז מה? שהסרן ההוא מגבעתי עשה וידוי הריגה לילדה אז יצאו בכותרת: בצה"ל מודים: מבצעים וידוי הריגה לילדות קטנות? לא.

 

אז מה? להגיד לכם ששוטר לא יחפש אותכם כי אתם לא נראים לו? לא, אני לא יגיד את זה, כי שוטר הוא בן אדם, ואם בדרך כלשהיא הרגזתם אותו (צורת נהיגה, סוג רכב, ולפעמים אפילו העדה או המגזר שאתם משתייכים אליו) אז יש סיכוי דיי גדול שהוא ייתן לכם דו"ח על עבירה שאולי הוא היה יכול לוותר עליה, ולא זה לא בגלל מכסה.

להגיד לכם שזה לא קל לשבת על תמרור נידח שאף אחד לא מציית לו ולעשות הרבה דו"חות בלי לשבור את הראש? זה הכי קל.

שב על תמרור עצור באיזשהיא שכונה, ותרשום כאילו אין מחר.

אבל שוב זה לא בגלל מכסה, זה בגלל שזה קל.

 

רק שתדעו לכם שבקטע של השיכורים לעומת זאת יש הרבה מאוד לחץ על לתפוס כמה שיותר.

חושב להם להביא כמה שיכורים בכל משמרת מועדת לפורענות (חמישי/שישי לילה).

לא כ"כ מעניין אותם לרשום דו"ח יותר או דו"ח פחות.

 

סה"כ אבל זאת העבודה שלהם, שוטר תנועה מקבל כסף מהמדינה לראות עבירות תנועה ולהעניש עליהן.

 

יותר מזה, בעקבות תוכנית האכיפה החדשה שהונהגה, השוטרים קיבלו הנחייה לא לאכוף את רוב סעיפי האישום.

מספר אישום שלם, נשארנו עם 2-3 דפים שכן אוכפים אותם.

 

פעם שוטרים היו יושבים וגומרים על פנסי ערפל ואורות כחולים על השפריצרים של המגבים - היום יש הנחייה לא לרשום על עבירות אלו דו"חות.

 

וגם בקשר לסיפורים כאן, אף אחד לא אוהב לקבל דו"ח וכולם מנסים להאשים את השוטר, ככה שהם ייצאו בסדר.

 

אבל - רוני - נסעת או לא נסעת נגד הכיוון? נסעת.

ההוא עם הדו"ח התפור (מה? הוא כתב דו"ח תוך כדי נסיעה - עבודה יפה לשוטר, צריך פה לא מעט כישרון) - נסעתם או לא נסעתם בשמאלי?

היחידי פה שהסיפור שלו צורם לי, זה ההוא עם הדוד נהג מונית שקיבל דו"ח שדיבר בטלפון כאשר למעשה לא דיבר.

באשר ללמה הוא לא בדק שיחות יוצאות ונכנסות - כיוון ש-

א)ייתכן ויש לו יותר מסלולרי אחד.

ב) אולי הוא סתם החזיק אותו ביד ולא דיבר (אותה עבירה).

אם הוא מוכן לקחת את הנוסע כעד אז הוא היה יכול לקבל זיכוי בבית משפט.

 

בקיצור מדובר כאן בסיפור מאוד נקודתי, שגם בו לא דובר על מכסות דו"חות אלא על קצין שאמר: "זהו? רק דו"ח אחד".

 

ונראה לי שזה נופח מעבר לכל פרופורציה.

 

תשאלו כל שוטר, תנועה, סיור, ימ"מ (טוב, ימ"מ לא - אני לא חושב שהם כותבים יותר מדיי דו"חות תנועה) אם יש להם מכסת דו"חות וכולם יענו לכם שלא, כמובן שמצפים לתוצאות, ושוטר תנועה שייכתוב 3 דו"חות בחודש עדיף לו למצוא עבודה אחרת, אבל הם יענו שלא מכיוון שזו האמת וזו לא איזהשיא אמת נסתרת או סוד כמוס.

 

אם באמת הייתה מכסת דו"חות נראה לכם שלא כולם היו יודעים את זה? הרי לכל אחד יש דוד/חבר/שכן/מישהו שהבת שלו הולכת עם בת של שוטר לאותו גן.

פורסם

רועי צודק, מוצדק בהחלט. זה ממש מעצבן כשאנשים נוסעים בשמאלי בלי סיבה. זה, אגב, מה שגורם להמון עקיפות מימין!



אם יש לי מקום לעקוף מימין, אז לו היה מקום לעבור לימני כדי שאני אעקוף.

 

השבוע ניסו להתלבש על מישהו מהפורום ברמת השרון.



הייתי ברכב שלי עם שני חברי פורום. אחד מהם נהג.

אחרי פניה ניידת נסעה מאחורינו והם רצו להוריד לי את האוטו מהכביש. המתנדב הדביל אמר "מפה אני רואה שאוטו לא תקין", כשהוא עומד 6 מטרים ממנו מאחורה והכל עובד.

 

הוא ניסה במשך 5 דקות להשיג בוחן רכב או שוטר אמיתי שיבוא ויתן לחבר הפורום הנכבד דו"ח.



בסוף לא היה דו"ח ולא היה כלום.

הוא בדק במשך המון זמן את המסמכים וחיפש עילה לדפוק אותנו.

הלוואי והוא היא מביא בוחן רכב... הם היו מקבלים חתיכת תביעה או שהוא היה יוצא ממש אידיוט.

 

נ.ב: כל הרכבים שלי, למי שמכיר, במצב מכאני מצוין ואני מגיע תוך דקות למוסך אחרי שאני מזהה בעיה.

פורסם

לי פעם קרה מקרה שעצר אותי שוטר על משהו, ואחרי שהסברתי לו שמה שהיה זה לא מה שהוא ראה הוא שאל...

 

"ובגלל זה רק כשראיתם אותי שמתם כולכם חגורות"

 

W T F !?

 

אין מצב שאף בנאדם ייסע בשום רכב שאני נמצא בו (לא נוהג - נמצא) בלי חגורה !

 

שלא לדבר על העובדה שהוא נסע בכלל מאחורינו ולא יכל לראות דבר כזה וכשעצרנו הוא בדק וראה שכולנו חגורים.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

פורסם
זה מרתיח? מה שבאמת מרתיח הוא שחבר שלך התנחל בנתיב השמאלי. דו"ח מוצדק בהחלט, כן ירבו.

 

כנראה פיספסת את החלק שבו כתבתי שזה היה הרכב היחידי על הכביש, חוץ מהניידת כמובן. מנסיון, אם הוא היה רואה רכב שבא מאחוריו הוא היה זז לימין. גם הניידת, אם הייתה באה מהנתיב השמאלי, הוא היה עובר לימין ולא שם לב אפילו שזאת ניידת.

מה שמרתיח זה שאנשים מסיקים מסקנות על הרגלי נהיגה משורה בפורום. החבר הזה נוהג בהרבה מקרים כמו מטומטם, אבל אם יש משהו שהוא לא עושה זה לעכב תנועה, ובטח שלא לתקוע את הנתיב השמאלי.

אם היו תופסים אותו על מהירות, או על עקיפה מסוכנת, או על אי ציות לאותו תמרור עצור באותה שכונה נידחת שלידו עומדת בלילה ניידת תנועה, אז הייתי אומר שזה היה חייב לבוא מתישהו. על עבירה כזאת, בדיחה לתת דוח. במיוחד לאור העובדה שהוא לא הפריע לאף אחד.

 

 

 

ובקשר לתגובה של קונדסון, זה היה במקרה בנתניה? יש שוטר תנועה שזה המשפט קבוע שלו. נתקלתי באחד כזה גם כן, והוא ניסה לתפור לי דוח על זה ששלט ה"נהג חדש" שלי לא בולט מספיק, כי הוא סטה קצת מהמקום הקבוע שלו בשמשה האחורית, למרות שאפשר היה לראות אותו בבירור. לטענתו זה היה "בגלל ששמתם אותו ברגע שראית ניידת?" למרות שהוא הסתתר בכלל אחרי פנייה. מזל ששוטר אחר שהיה שם התערב.

פורסם

לפני כשעתיים נתקלתי במשהו מוזר: יאריס אדומה בכביש 1 נוסעת כל הדרך בשמאלי ומעכבת את התנועה, וכל פעם שרכב מהבהב לה עם האורות היא מהבהבת חזרה עם הוינקר חרום. סוג מוזר של אנשים שעושים דווקא.



ולמי שהתפלא מהסיפור על הנהג מונית, באמת שלא חסרים מקרים כאלה ששוטרים נותנים דו"חות על כלום. מקרה מפחיד שמישהו סיפר לי וזה מישהו שאין לי סיבה לא להאמין לו:

5 אנשים נוסעים באוטו, כולם שיכורים חוץ מהנהג. עוצרים אותם שני מתנדבים, קולטים על הבנאדם שישב מאחורה שהוא הכי שיכור, אומרים לו "אתה נהגת". הוא חשב שהם צוחקים איתו, הם אומרים לו בוא תעשה בדיקת אלכוהול. הוא מראה להם תעודת שוטר, אולי יעזבו אותם בשקט, לא עוזר. הוא חושב "טוב, נעשה בדיקה, מה אכפת לי, הרי ברור שלא נהגתי, ישבתי בכלל מאחורה". כמובן שהבדיקה הראתה שהוא שיכור, והם לקחו לו את הרישיון ולחבר שלו את האוטו.

 

עוד מקרה שקרה לי אישית, וגם פתחתי עליו נושא בפורום: שוטרת נתנה לי דו"ח על זה שבאתי למעבר חציה, חיכיתי עד שההולך רגל יעבור ונסעתי. לטענתה החוק אומר שצריך לעצור עד שההולך רגל מגיע למדרכה השניה ורק אז לסוע. כל מי שסיפרתי לו את זה היה בהלם, אף אחד לא שמע על החוק הזה. עכשיו צריך להיות לי משפט על זה, והיא בטח תמציא סיפור אחר לגמרי, אחרי הכל זה מילה שלי מול מילה שלה.

 

בקיצור, אם זו לא המכסה שפוגעת להם באמינות אז אני לא יודע מה כן.

פורסם

החוק באמת אומר שאתה צריך להמתין שהולך הרגל יסיים את החצייה (קרי יעלה על המדרכה השנייה).

 

זה דו"ח שנהוג לכתוב במקומות מסויימים (נותנים את זה המון ברמת גן ליד קניון איילון).

פורסם
לי פעם קרה מקרה שעצר אותי שוטר על משהו, ואחרי שהסברתי לו שמה שהיה זה לא מה שהוא ראה הוא שאל...

 

"ובגלל זה רק כשראיתם אותי שמתם כולכם חגורות"

 

W T F !?

 

אין מצב שאף בנאדם ייסע בשום רכב שאני נמצא בו (לא נוהג - נמצא) בלי חגורה !

 

שלא לדבר על העובדה שהוא נסע בכלל מאחורינו ולא יכל לראות דבר כזה וכשעצרנו הוא בדק וראה שכולנו חגורים.

 

מוזר, זה קרה גם לי השבוע!

פורסם

אם זה ככה (לפי כל המקרים שאנשים כותבים כאן) באמת נהפכנו למדינת משטרה. אם בא להם, הם יכולים לכלוא אותי, גם אם לא עשיתי כלום (ככה אני רואה את זה בכל מקרה). :roll::evil:

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם
החוק באמת אומר שאתה צריך להמתין שהולך הרגל יסיים את החצייה

אפשר ציטוט מדוייק של החוק הזה/מס' סעיף/הפניה למקום ששם זה כתוב?

החוק שאני (וכל העולם) מכיר, אומר שיש לאפשר להולך רגל להשלים את החצייה בביטחה, אבל אין סיבה לחכות עד שהוא יעשה את זה (מה יקרה כשזקנה תחצה כביש רחב? זה כבר יהיה עיכוב תנועה).

אתה הראשון שאומר לי שיש חוק כזה, ואני אשמח לדעת על סמך מה אתה אומר את זה, כי אם זה ככה אני אצא אידיוט במשפט. תודה.

פורסם

סעיף אישום מס' 5428: אי מתן אפשרות להולכי רגל להשלים מעבר חצייה בביטחה:

נהגת ברכב הנ"ל, ובהתקרבתך למעבר חצייה, לא איפשרת להולכי רגל שחצו במעבר להשלים את החצייה בביטחה, בניגוד לתקנה 67(א) לתקנות התעבורה.

 

ישנו גם סעיף אישום נוסף (6458 ) - המציין נסיבות מחמירות ובו יש להוסיף לכתב האישום -

תוך קרבה מסוכנת של רכבך להולך הרגל.

 

העונש על העבירה הראשונה היא דו"ח ועל השנייה היא הזמנה לדין.

 

תקנה 67(א) לתקנות התעבורה אומרת:

"נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החצייה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך".

פורסם

תודה רבה, עכשיו אני שוב רגוע. (בקשר לזה שלא עשיתי שום דבר אסור, בקשר למה שיצא במשפט אני לצערי לא יכול להיות רגוע).

  • חודשיים מאוחר יותר...
×
×
  • תוכן חדש...