Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק וחישובים


mx5
שימו לב! השרשור הזה בן 6136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ערב טוב לכולם :

 

חברה השאלה שלי בחישובים של צריכת הדלק...ואיך הנוסחה עובדת..נגיד שאני אסע 15 שניות במהירות של 60 במקום 15 שניות של 100...כמה דלק אחסוך ? " אשמח לסדר גודל בשקלים למרות שההפרש נראה לי כל כך מזערי "

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדרך כלל נהוג להשוות צריכת דלק בקטע מסוים.

אם אתה נוסע את אותן 15 שניות במהירות יותר נמוכה, אתה תעבור הרבה פחות מרחק ולכן ברור שתשרוף פחות דלק. (אם כי לא תגיע למחוז חפצך).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב טוב לכולם :

 

חברה השאלה שלי בחישובים של צריכת הדלק...ואיך הנוסחה עובדת..נגיד שאני אסע 15 שניות במהירות של 60 במקום 15 שניות של 100...כמה דלק אחסוך ? " אשמח לסדר גודל בשקלים למרות שההפרש נראה לי כל כך מזערי "

 

אכן, צריכת דלק מחשבים למרחק ולא לזמן.

 

במהירות 60 קמ"ש התנגדות האויר קטנה משמעותית מהתנגדות האויר ב- 100 (כ- 45% ממנה), וגם החיכוך הפנימי של רכיבי המכונית ושל הצמיגים יהיה נמוך יותר. לכן צריכת הדלק תהיה נמוכה משמעותית לטווח ארוך.

 

15 שניות ב- 60 קמ"ש הם 250 מטר. גם במכונית מאד בזבזנית צריכת הדלק לכזה מרחק היא נמוכה מאד, ולא שווה להתעסק אתה.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי רק בסל"ד של המנוע

ואתה בטוח?

אתה חושב שרכב שנוסע 190 קמ"ש בהילוך חמישי יצרוך אותה כמות דלק כמו רכב שנוסע 150 קמ"ש ברביעי, רק בגלל שבשני המקרים המנוע באותו סל"ד בדיוק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב תיבדוק ככה:

 

תמלא מיכל מלא

 

 

סע 20 דקות 60 קמש, לך תדלק פול תיראה כמה ניכנס

 

סע 20 דקות 100 קמש, לך תדלק פול תראה כמה ניכנס

 

ותשווה

 

כמובן שאם תצליח ליסוע יותר זמן באותה מהירות ואותה דרך באותו כיוון וכלל שהתחנת דלק תהיה קרובה יותר למקום המדידה ככה היא תהיה יותר מדוייקת

 

 

אל תשכח לחזור עם תוצאות

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טעות חמורה.

 

זה בדיוק לא תלוי בכלל בסל"ד.

 

אני יכול להיות ב6 אלף סל"ד ולא לבזבז גרם של דלק ! (תוהה איך ? תוריד הילוך ועזוב את הגז.)

 

זו מיסקונספציה ענקית וכבר דובר על זה כאן ובפורום הטכני עשרות פעמים, אולי שווה לחפש ולקרוא קצת לפני שיוצאים בהצהרות חסרות ביסוס.

 

צריכת הדלק תלויה נטו במצערת. כמובן, שהיא יכולה להשתנות מרכב לרכב עקב הכיוון של הקרבורטור או מחשב ההזרקה, בהתאם, אבל באופן כללי אם נצא מנקודת הנחה שהרכיבים שאחראים על הזרמת דלק ביחס המתאים לאוויר שנכנס, תקינים - בפועל כמה שתלחץ על דוושת המצערת, ככה יכנס יותר אוויר ובהתאם יותר דלק ובזה זה נגמר.

 

(שוב מתעלמים מתקלות שונות, נניח שהכל תקין)

 

הסלד לא קשור לזהבכלל, תיסע לאט, ואז שים חמישי. תן גז עד הסוף, הרכב בקושי מצליח לא להכבות, אזור ה 600 סלד, הכל רועד... ואתה מבזבז המון דלק... מציף את המנוע רוב הסיכויים.

 

תוריד הילוך בירידה כדי לקבל בלימת מנוע, בלי גז, ולמרו תסלד 4 אלף ויותר אתה בכלל לא מבזבז דלק כי מחשב ההזרקה יודע שהגלגלים מסובבים את המנוע ולא מזריק דלק.

Chevrolet Sonic RS 2014, 1.4T

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק בסל"ד, ולא רק במצערת.

בסופו של דבר הצריכה מתורגמת לכח ובזבוז בגלגלים.

יש ליחסי העברה בגיר השפעה, יש השפעה לגודל הגלגל, התנגדות אויר, ואפשר למצוא עולמות קסומים במנוע החיפוש של הפורום.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, צריכת דלק מחשבים למרחק ולא לזמן.

 

במהירות 60 קמ"ש התנגדות האויר קטנה משמעותית מהתנגדות האויר ב- 100 (כ- 45% ממנה), וגם החיכוך הפנימי של רכיבי המכונית ושל הצמיגים יהיה נמוך יותר. לכן צריכת הדלק תהיה נמוכה משמעותית לטווח ארוך.

 

15 שניות ב- 60 קמ"ש הם 250 מטר. גם במכונית מאד בזבזנית צריכת הדלק לכזה מרחק היא נמוכה מאד, ולא שווה להתעסק אתה.

 

 

כשהמהירות מוכפלת, ההתנגדות גדלה פי 4. אז זה לא 45 אחוז חיכוך אלה הרבה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק תלויה נטו במצערת.

...

...

בפועל כמה שתלחץ על דוושת המצערת, ככה יכנס יותר אוויר ובהתאם יותר דלק ובזה זה נגמר.

 

שוב אני נאלץ לשאול: אתה בטוח?

 

המצערת זה בסה"כ מדף שסוגר צינור. צינור שנקרא סעפת היניקה של המנוע ומוביל אוויר לצילינדרים.

כשאתה לוחץ פול-גז, כל מה שזה אומר שהצינור פתוח לגמרי ללא הפרעות.

זה לא אומר שככל שתלחץ יותר (והצינור פתוח יותר) יכנס יותר דלק!

אם המנוע בסל"ד נמוך, מהירות זרימת האוויר היא נמוכה, (כמות האוויר שצריכה לעבור, הספיקה, היא קטנה) ומספיק לאוויר מעבר חלקי כדי להדחף ברווח ללא הפרעה כמעט. אתה יכול ללחוץ עוד גז ולפתוח עוד את המעבר אבל זה לא ישנה כבר. ולכן גם לא יחנוק את המנוע מפני שהמנוע מושך את כמות האוויר כתוצאה מירידת הבוכנה ולא יכול להכנס יותר אוויר מאשר נפח הצילינדר. (במנועים בלי טורבו).

 

באופן אבסורדי, אחד הדברים שדווקא מפריעים לחסכון בדלק זה שבנסיעה נורמלית אתה בסל"ד בינוני, ולוחצים רק טיפה על הגז ולכן הצינור די סגור, ויש הפרעות לזרימת האוויר.

 

זה נכון שהמנוע מתוכנן להזריק כמות מסוימת של דלק ככה שהיחס בין הדלק לאוויר ישאר קבוע. לכן אם נכנס פי 5 אוויר, יוזרק למנוע פי 5 דלק.

 

בכל מקרה, אם אתה בסל"ד נמוך או לא, לא משנה כרגע, אם הצילינדר הצליח להתמלא באוויר כולו, יוזרק הרבה דלק, ואז המנוע ייצר הרבה כוח (מומנט). אבל אז מה שיקרה זה שהרכב יתחיל להגביר מהירות. צריכת הדלק באמת תהיה גדולה אבל לא מודדים אותה בזמן שהרכב מאיץ אלא במהירות קבועה.

אם תסגור את הצינור לגמרי, (אל תלחץ בכלל על הדוושה) לא יכנס אוויר ולא יוזרק דלק בכלל, כמו שאמרת.

אבל אתה שוכח להזכיר שזה יגרום לבלימת מנוע חזקה שתאיט את הרכב, ושוב צריכת דלק מודדים במהירות קבועה, ולא תוך כדי תהליך ההאטה של הרכב. (אתה לא יכול להגיע מתל אביב לחיפה עם מצערת סגורה, אבל מוזמן לנסות).

 

אז בוא נסכים שמה שמעניין זה מצב שבו נוסעים במהירות קבועה, עם איזשהו לחץ על הדוושה.

אם נוסעים בשני המצבים בהילוך הכי גבוה שבאוטו, ובשני המקרים הסל"ד נמוך או נמוך מאוד, אז החיכוך של המנוע די זהה גם ב 60 קמ"ש וגם ב 100. מה שלא זהה זה הכוח שפועל נגד הרכב עקב התנגדות האוויר, שכמו שנאמר פה עולה כמעט פי 2.8 בהפרש שבין 60 ל 100.

 

התנגדות אוויר לרכב משפחתי ב60 קמ"ש = בערך 10.5 ק"ג. ב 100 קמ"ש בערך 29 קילוגרם.

התנגדות עקב גלגול הצמיגים = בערך 13 קילוגרם גם ב 60 וגם ב 100.

לכן סה"כ כוח שמפריע לאוטו ב 60 קמ"ש = 23.5 ק"ג. ב 100 קמ"ש = 42 קילוגרם.

לכאורה צריך כמעט פי 2 כוח ולכן פי 2 דלק, בפועל המנוע עצמו לוקח הרבה כוח על לסובב את עצמו (הרי גם בניוטרל הוא אוכל דלק). הכוח הזה הוא בערך זהה ב 60 וב 100, אני לא יודע כמה זה בקילוגרמים בדיוק, אבל 30 ק"ג תהיה הנחה מציאותית, בשתי המהירויות.

קיבלנו סה"כ כוחות ב 60 קמ"ש = 23.5+30 , ב 100 קמ"ש = 42+30.

כלומר 53.5 מול 72 שזה אומר שב 60 קמ"ש האוטו אוכל 26% פחות דלק.

 

לפותח השרשור:

כמה דלק הולך על 1 ק"מ נסיעה ? (זה לוקח 36 שניות ב 100 קמ"ש ודקה בדיוק ב 60 קמ"ש).

אם תסע 1 ק"מ ב 100 קמ"ש, כאשר משפחתית אוכלת בערך ליטר ל 14 ק"מ בזמן שיוט כזה, ולכן בקילומטר בודד האוטו יאכל 71 מיליליטר דלק. אם היית נוסע 60 קמ"ש, תכפיל את הצריכת דלק ב 0.74 (בגלל 26% חסכון שחישבנו קודם) ותקבל 52.5 מיליליטר. אז חסכת בערך 19 מיליליטר בנזין = 12 אגורות.

עכשיו לך תקנה לך בזוקה בכסף שחסכת ותן לי מנוחה....:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יותר קל לעשות את הבדיקה הפשוטה שהצעתי במקום לסיים פה תואר שני בפיזיקה מהטכניון ולקבל תוצאות יותר אמיתיות בלי נזק מוחי ?

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יותר קל לעשות את הבדיקה הפשוטה שהצעתי במקום לסיים פה תואר שני בפיזיקה מהטכניון ולקבל תוצאות יותר אמיתיות בלי נזק מוחי ?

חשבתי שאתה צוחק עם הרעיון שלך.

ב20 דקות האלה האוטו יאכל בין ליטר לליטר וחצי דלק ולכן כל סטיה קטנה בתדלוק (מילוי המיכל עד שנראה שהוא מלא) תגרום להבדל ענקי בתוצאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הבדיקה צריכה להיות לאורך זמן, תנסה פעם למלא מיכל ולנסוע כרגיל, ופעם הבאה למלא מיכל ולנסוע בצורה חסכונית. תשווה את צריכת הדקל הממוצעת, זה בהנחה שאתה תמיד נוסע לאותו מקום באותם תנאי דרך.

איך אני נוסע חסכוני: בכביש אני נוסע אחרי משאית או אוטובוס אם אפשר, ולא עולה על 100 קמ"ש. משחרר את הגז הרבה לפני רמזור אדום. בעיר: מנסה להימנע מלתת גז-ברקס-גז-ברקס, מאיץ לאט לאט, משחרר את הגז לפני פניות במקום לבלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי שאתה צוחק עם הרעיון שלך.

ב20 דקות האלה האוטו יאכל בין ליטר לליטר וחצי דלק ולכן כל סטיה קטנה בתדלוק (מילוי המיכל עד שנראה שהוא מלא) תגרום להבדל ענקי בתוצאות.

 

ממתי רכב אוכל רק ליטר וחצי דלק ב 30 ומשהו קילומטר ? (100 קמש , 20 דקות) כלומר אוכל 1 ל 30.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממתי רכב אוכל רק ליטר וחצי דלק ב 30 ומשהו קילומטר ? (100 קמש , 20 דקות) כלומר אוכל 1 ל 30.

צודק. יאכל איזה 2 ליטר דלק.

עדיין מה שאני אומר שזה לא מספיק כמות, כדי שהבדלים בגובה מילוי המיכל יהיו זניחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6136 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...