Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6904 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
דמיין לעצמך את הדבר הבא: הגעת הביתה, יצאת מהרכב ונעלת את הרכב ע"י השלט של האזעקה, החלונות מתחילים לעלות והם מגיעים למסגרת הדלת, אבל הם לא נעצרים שם, הם ממשיכים לעלות עד גג החניון שלך, וגם זה לא עוצר אותם, החלונות שלך נכנסים לקומה הראשונה דרך הרצפה ויצאים מהקומה האחרונה דך הגג, בדרך הם קורעים את כל הצנורות של הדוד שמש, ואת החוטים של הלווין, אבל גם בזה זה לא נגמר, בדיוק עבר מסוק בשמים וגם אותו החלונות שלך הפילו, שלא לדבר על הנזק שהם גרמו לאטמוספירה ולהתחממות העולמית...

 

בקיצור: לחלונות יש מעגל שמונע מהם להמשיך לעלות ברגע שישנה התנגדות מסויימת לסגירה, אם זה מסגרת הדלת, או יד של מישהו שלא נזהר, איך צורך להיות מגוחכים עד-כדי-כך.

אני מניח לכשתתבגר ואולי גם תזכה לגדל ילדים, תשתנה תפיסת עולמך הבטיחותי מקצה לקצה ותשכיל להבין שבטחון ילדינו עומד בראש סדר העדפויות ומצב כמו שתארתי יתחיל להטריד גם את מנוחתך. אולי אז תחשוב שתשובה אינפנטילית כמו שכתבת לא הייתה במקום. לא חסרים הורים חסרי אחריות. לצערינו רק אתמול מת ילד בן חצי שנה שאביו שכח אותו שעה ברכב. לא הייתי שם אבל אין לי ספק שהוא השאיר את החלונות פתוחים כאשר הוא יצא לתקן את הטרקטורון והחלונות פשוט נסגרו אוטומטית כאשר האזעקה נדרכה והתינוק פשוט התבשל בחום הנורא שנוצר. האם גם המקרה הזה גורם לך לגחך?

ארז רונן

פורסם
בVW זה כן חוזר !

 

תגיד גם אתה נהיית כורדי?!

 

רשמתי: "זה בדיוק העניין שהוא לא חוזר חזרה, לפחות לא במרימים לא מקוריים שמתקינים"

 

מה הקשר ל-VW או לחברה אחרת?

פורסם
דמיין לעצמך את המצב הבא: יצאת לתדלק את הרכב/לקנות שתיה/עיתון וכדומה, ברכב נשארו ילדיך או ילדי הדודה מאמריקה. אתה, כמו נהג ממושמע מוציא את המפתחות מהסוויץ. הילדים משחקים, מוציאים יד או ראש מהחלון ולפתע האזעקה נדרכת אוטומאטית והחלונות מתחילים להסגר על ידם או צווארם של הילדים ושום דבר לא יכול לעצור את זה. לי מחשבה כזאת גורמת לחלחלה. לך לא?

דמיין לעצמך את המצב הבא: יצאת לתדלק את הרכב/לקנות שתיה/עיתון וכדומה, הוצאת איתך את הילדים . אתה, כמו נהג ממושמע מוציא את המפתחות מהסוויץ. הילדים נמצאים איתך עכשיו האזעקה נדרכת אוטומאטית והחלונות מתחילים להסגר ושום דבר לא קורה לילדים. לי דווקא זה נשמע סטנדרטי שבנאדם שהולך לקנות משהו מהמכולת לוקח איתו את הילדים בכל זאת רק אתמול תינוק בן 8 חודשים נהרג בגלל השטות הזאת

פורסם
דמיין לעצמך את המצב הבא: יצאת לתדלק את הרכב/לקנות שתיה/עיתון וכדומה, הוצאת איתך את הילדים . אתה, כמו נהג ממושמע מוציא את המפתחות מהסוויץ. הילדים נמצאים איתך עכשיו האזעקה נדרכת אוטומאטית והחלונות מתחילים להסגר ושום דבר לא קורה לילדים. לי דווקא זה נשמע סטנדרטי שבנאדם שהולך לקנות משהו מהמכולת לוקח איתו את הילדים בכל זאת רק אתמול תינוק בן 8 חודשים נהרג בגלל השטות הזאת

אני מנסה להבין למה התכוונת בדברים שכתבת, ולא מצליח. תוכל אולי להסביר את עצמך שוב? האם כולם לוקחים איתם את הילדים כאשר הם יוצאים מהרכב או אולי כולם משאירים אותם ברכב או אולי לפעמים כך ולפעמים כך.

באוטובוסים יש מדבקת אזהרה על הדלתות שמתריאות על דלת אוטומטית ולמרות זאת אנחנו שומעים על מקרים שידיים נתפסו בדלתות וילדים נפגעים.

מאחר ואין נוהל התנהגות אחיד בין האנשים ואין יכולת פיקוח ע"י הרשויות חובתינו לדאוג לביטחונם ובטיחותם של ילדינו וקשה לי להאמין שיש בן אדם "חושב" שמוכן לקחת סיכוי שהחלון ירד 5 או 10 ס"מ או שלא כאשר הוא נסגר על ראשו של הילד.

דבר נוסף, אל תשכחו, תאונות קורות בעיקר למי שסובל מביטחון עצמי מופרז.(לי זה לא יקרה...)

ארז רונן

פורסם

לפני שהשרשור יצא מהפוקוס ומתחיל לקרוע חוטי לוונים ולהוריד מטוסים של ח"א באו נעשה קצת סדר לעניין.

 

כבר הסברתי את הנושא בשרשור שדיבר על כך בעבר, אך לטובת עצלני יולי/אוגוסט אני אחזור על חלק מהדברים.

 

בכל מערכת ח"ח (חלונות חשמל) יש מנגנון בטיחות מפסיק זרם, שזהו מעיין נתיך תרמי שפותח את המעגל החשמלי למנוע החלון כאשר צריכת הזרם עולה מעל ערך מסויים ולפרק זמן מסוים. הנתיך לרוב נמצא בתוך המנוע עצמו.

השמשות עלולות להסגר מאוד חזק וזה תלוי ברגישות של הנתיך התרמי ועוצמת המנוע החשמלי של השמשה.

 

כאשר קיימת הרמת שמשות אוטומטית ומקורית של היצרן מה שנקרא "ONE TOUCH" אז קיימת גם מערכת נגד תפיסת אברים או התכלות במכשול שנקראת "ANTI TRAP" ,“ANTI-PINCH” או "ANTI YOHUS"--סתם, לא באמת קוראים לזה אנטיוכוס... מערכת זו מזהה באמצעים אלקטרוניים שהמנוע הפסיק לנוע או האט משמעותית ומחזיר את השמשה מספר ס"מ מתוכנן חזרה.

למנוע של ח"ח זה יש בקר, שלרוב הוא חלק מהמנוע עצמו, שמודד את סיבובי הקמוטטור של המנוע, ולמעשה מודד את סל"ד המנוע החשמלי של השמשה. כאשר הבקר מזהה ירידת סל"ד מעל ערך מסוים הוא מבין כי השמשה נתקלה במכשול ומפעיל את המנוע בקוטביות הפוכה כדי למנוע היתפסות על המכשול.

אז איך יודע הבקר כי השמשה הגיע לסוף מהלכה ולא להחזיר את השמשה חזרה? מאוד פשוט, על-ידי ביצוע פעולת לימוד פשוטה, שבה הבקר מכניס לזיכרון את המיקום המדויק של סוף המהלך. אופן פעולת הלימוד שונה מדגם רכב אחד לשני.

אז הבקר האלקטרוני לא רק שיודע למדוד סל"ד ותאוטה אלא גם סופר וזוכר את מספר הפעמים שהקומוטטור מחזיר אות מהמנוע החשמלי בין קצה אחד לשני של השמשה.

 

התקנת מרימי שמשות לא מקורית:

בעבר, היה קיים בתוך בקר מרימי השמשות מפסק תרמי נוסף שהיה אמור להיות יותר רגיש מזה שכבר קיים בתוך המנוע ח"ח עצמו ולבצע את אותה הפעולה בדיוק. רק ללא החזרת החלון אחורה, רק לעצור אותו.

כיום בקרי המרימים עברו גם לאלקטרוניקה ויש בהם את אותו הבקר, דומה לקיים במערכת המקורית, שסופר את סיבובי המנוע החשמלי, רק יותר פשוט. הפעולה במרימים אלו היא ללא החזרה, רק עצירה השמשה ברגע שמזוהה מכשול.

המנגנון קיים בבקרים האלו כדי להבטיח כי יפסיק הזרם מיידית ברגע שהוא הגיע לסוף מהלכו יותר מאשר מכשול בדרך, אך על הדרך גם הרווחנו מנגנון הגנה יעיל.

פורסם
אני מנסה להבין למה התכוונת בדברים שכתבת, ולא מצליח. תוכל אולי להסביר את עצמך שוב? האם כולם לוקחים איתם את הילדים כאשר הם יוצאים מהרכב או אולי כולם משאירים אותם ברכב או אולי לפעמים כך ולפעמים כך.

באוטובוסים יש מדבקת אזהרה על הדלתות שמתריאות על דלת אוטומטית ולמרות זאת אנחנו שומעים על מקרים שידיים נתפסו בדלתות וילדים נפגעים.

מאחר ואין נוהל התנהגות אחיד בין האנשים ואין יכולת פיקוח ע"י הרשויות חובתינו לדאוג לביטחונם ובטיחותם של ילדינו וקשה לי להאמין שיש בן אדם "חושב" שמוכן לקחת סיכוי שהחלון ירד 5 או 10 ס"מ או שלא כאשר הוא נסגר על ראשו של הילד.

דבר נוסף, אל תשכחו, תאונות קורות בעיקר למי שסובל מביטחון עצמי מופרז.(לי זה לא יקרה...)

אני התכוונתי לזה שבנאדם שלא לוקח את הילד איתו גם אם זה ל5 דקות לקנות סיגריות , ומשאיר את הילד ב35 מעלות בחוץ בתוך האוטו (ואני מאמין שבאוטו איזה 50 מעלות) הוא אדם לא אחראי בעליל. ולכן אני לא רואה מצב שאצל אנשים אחראים מצב כזה שחלון יסגר על ילד שנשאר באוטו יקרה.

פורסם
אני התכוונתי לזה שבנאדם שלא לוקח את הילד איתו גם אם זה ל5 דקות לקנות סיגריות , ומשאיר את הילד ב35 מעלות בחוץ בתוך האוטו (ואני מאמין שבאוטו איזה 50 מעלות) הוא אדם לא אחראי בעליל. ולכן אני לא רואה מצב שאצל אנשים אחראים מצב כזה שחלון יסגר על ילד שנשאר באוטו יקרה.

מאחר ואין מכשיר שבודק "אחריות" אצל בני האדם ולא כולם אחראים במידה שווה אולי עדיף שנבטל מראש פונקציות שלא בהכרח חיוניות שעשויות לסכן את ילדינו?

ארז רונן

×
×
  • תוכן חדש...