Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7021 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה בדיוק החיזוק שביצעתי. דגם BFZ, כנראה - אסתכל ברישיון.

החיזוק לא הניב אטימה טובה - האטם נפרץ בקלות. האם להאשים את הברגים, או שזה לא סביר?

  • תגובות 32
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מקפיץ את השאלה.. האם מישהו נתקל כבר במקרה שבו סגירת ראש תקינה לא התאפשרה בגלל ברגי ראש שהיו בשימוש?

מצאתי סט של ברגים חליפיים ב"יודן".

פורסם

אוף.. אף אחד לא עונה. אני יכול רק להניח שזה מכיוון שאף אחד לא נתקל בתופעה של חוסר אטימה עקב ברגים בלויים, וזה לא מבטיח לי שום דבר טוב חוץ מתקלה נסתרת אחרת.

הוצאתי את הברגים, בדקתי אותם. כולם באורך 176.5 מ"מ, חריגה של 0.5 מ"מ מהמותר. זה גם לא עושה הרגשה טובה.

 

אפשרויות לתקלה - בלוק עקום, ברגים דפוקים, אטם לא טוב, פגיעה באטם בתהליך הרכבה (לא סביר). תקלה משוערת אחרת - מה היא יכולה להיות? מחר אבדוק בליטה של סליבים ואנסה למצוא משהו לבדוק את יישור הבלוק.

פורסם
היום הסתבר שאמנם במנוע קר הכל תקין, אבל בחימום מעל 75 מעלות מתחילה פריצת גזים לנוזל קירור, ויותר גרוע - פריצת נוזל קירור למים (לפי סימנים קטנים של "נס קפה" על הפקק והצנרת). הידקתי את ברגי הראש לסיבוב נוסף של 90 מעלות כל אחד, ושניים מהם זזו יותר קל מכל השאר.

 

לדעתי בעייתך נובעת מהמשפט המודגש.

משהו לא תקין.

או שהראש פסול (כמה פעמים נחרט?), או שהברגים התארכו יתר על המידה, או שהאטם דפוק (היכן קנית אותו ? האם הוא מהסוג החדש או שמדובר במלאי מת ששוכב הרבה זמן ? בזמנו היו שני סוגים עם מעברי מים שונים שלא תאמו אחד לשני. האטמים החדשים מתאימים לכל סוגי ה-XU). יש מצב גם שדפקת את ההברגות בבלוק, למרות שלדעתי הסיכוי קלוש.

 

אין שום צורך להדק מעבר למידה שנתן היצרן.

 

קרא בלינק שאופיר נתן - יש שם לינקים נוספים למאמרים בנושא סגירת ראשי מנוע עם ברגי TTY.

פורסם

היי, שמר :) חיכיתי שתגיב.

כבר קראתי את כל מה שיש על TTY בפורום הזה, וגם ב-PSI.

 

הראש נחרט פעם אחת, ויש עוד המון ספייר (מדרגה על מעברי השמן עמוקה).

הברגים - מדדתי, 176.5 מ"מ עם מקסימום של 176 מ"מ. לא נראה לי כזה קריטי, חצי מ"מ.

אטם - מקורי, קניתי ב"ג'אן", היה אטום בקרטון ובניילון בקניה, התאים לכל המעברים וגם לאטם הקודם.

הברגות בבלוק לא נדפקו. סיכוי לא רק קלוש, הוא לא קיים - בדקתי. וצריך הרבה כח כדי להדק את הברגים האלה.

 

עוד לא הוצאתי את האטם הישן, רק שיחררתי את הברגים ליתר בטחון, שהראש לא יקבל עיוות בינתיים. כשאוציא אותו, אראה, איפה בדיוק היתה הפריצה, ואדווח.

 

אכן, משהו לא תקין, כי אטם בחיזוק לפי הוראות לא צריך לפרוץ. אבל הוא פרץ, ולכן משהו לא תקין.

יש כמה אפשרויות שמיניתי כבר - אטם פגום, בלוק עקום, צילינדרים שקועים, ברגים דפוקים. יש משהו אחר שיכול לקרות שם ולא מיניתי ברשימה הזאת?

פורסם

ישנה אפשרות שקיימים נוזלים בהברגות הבלוק שמונעים את סגירת הברגים

על כן יש לנקז נוזלים מאיזור זה

פורסם

תעשה לראש "בדיקה בלחץ"

יכול להיות שיהיה סדקים בראש.. למרות שקשה לי מאוד להאמין.

 

תשלח תמונה אני ממאמין שיש פירצה קטנה במעברי מיים לאיזה צלינדר(ים).

ואולי בכל זאת תתן למנוע לעבוד חצי שעה ואז תחזק את הראש זה יכולה גם להיות בעיה.

 

בהצלחה , דודי.

פורסם

יש מצב שהרכבת את האטם הפוך ?

 

הברגים שלך פסולים על פי המדידות שלך.

זה לא "כולה חצי מ"מ". אתה כבר מחוץ לתחום המותר להתארכות. תחליף.

נדמה לי שיש לי סט ברגים כזה (לא יודע מה מצבו, משומש בכל מקרה). אם תרצה - הוא שלך.

ולזה שכתב מעליי - תפסיק להמציא הוראות הרכבה. היצרן כבר עשה את זה בשבילך.

פורסם

התארכות של 0.5 מ"מ של ברגי הראש יכולה להיות הסיבה לאי אטימה של האטם. אם הברגים ארוכים מדי, הם לא נסגרים עד הסוף ואז האטם לא "לחוץ" מספיק למקומו. זכור שהאטם אמור להתמודד מול לחצי הקומפרסיה, ומרווח של 0.5 מ"מ הוא פרצה קוראת לקומפרסיה.

פורסם

ואולי בכל זאת תתן למנוע לעבוד חצי שעה ואז תחזק את הראש זה יכולה גם להיות בעיה.

 

בהצלחה , דודי.

 

בשום פנים ואופן לא לעשות ככה. זה מתכון בדוק לעיקום של הראש עד לרמה של החלפה.

לא יישור, לא השטחה, כלום.

החלפה.

 

לא ושוב פעם לא לעשות את הציטוט שהוצע כאן!!!

פורסם
יש מצב שהרכבת את האטם הפוך ?

 

הברגים שלך פסולים על פי המדידות שלך.

זה לא "כולה חצי מ"מ". אתה כבר מחוץ לתחום המותר להתארכות. תחליף.

נדמה לי שיש לי סט ברגים כזה (לא יודע מה מצבו, משומש בכל מקרה). אם תרצה - הוא שלך.

...

 

אם יש לך סט - אני אשמח מאוד לקבל אותו :) התכוונתי לקנות ממילא...

לא חושב שיש מצב שהרכבתי את האטם הפוך, זה מקורי, יש לו סימון "TOP". ואני מאוד מקווה שגם אין מצב שאחד הסליבים זז תוך כדי הרכבה.

ביום שישי בבוקר אני אפרק את האטם, ואדע, איפה פרץ. אעלה צילום, אם יהיה משהו מעניין.

 

ALX, נדמה לי שההברגות חלולות מלמטה, ואז אורך הבורג לא משפיע על הסגירה, אלא רק על ה"קפיציות" שלו. אבל אני לא בטוח בזה.

פורסם

עדכון :

 

כדי לא להטריח את שמר, קניתי סט חדש.

הסתבר:

 

א) בהשוואת אורך מתחתית הראש ועד הקצה של הברגה, הברגים שלי ארוכים ביותר ממילימטר. אולי זה בגלל הברגה שונה (אורך זהה, או שונה בלא יותר מ-0.5 מ"מ).

 

ב) כנראה, מצאתי את הבעיה. האטם פעם שעברה נפרץ בין צילינדרים 2 ו-3, והשפה העליונה של שני הצילינדרים באזור הפריצה "נאכלה" - איבדה את השטח הישר, השטח ספג קצת קורוזיה והשיוף העדין ע"מ לנקות את השפות שביצע אבא שלי, לא הספיק כדי ליישר אותו, ואני לא שמתי לב בזמן - והרכבנו בחושך עם תאורה חלשה יחסית. הפריצה היתה בחלק התחתון של האטם, באותו מקום - בין צילינדרים 2 ו-3, רוב הסיכויים שבדיוק השטח האכול גרם לפריצה הזאת. שייפתי את השטח עם נייר זכוכית גס עד להעלמות של כמעט כל הסימנים, ואחרי זה הברקתי עם נייר עדין (כן, אני מודע לזה שיש סיכוי לגובה שונה, יש טולרנס של עד 0.05 מ"מ, וזה עדיף מלהחליף מנוע, שזה הצעד הבא במקרה של אי הצלחה).

 

ג) הבליטה של הצילינדרים (0.03 עד 0.1 מ"מ) גם היא בספק, במיוחד אחרי העבודה מסעיף קודם. אני הולך לשייף ידנית את הבלוק עד שיבריק, בתקוה להוריד בתהליך את ה-0.1 מ"מ.

 

ד) הרדיאטור אכן היה סתום.

  • ספונסר פורום
פורסם

בדוק בעזרת סרגל ברזל או פס זכוכית באם הבלוק עקום ,ואז שייף את הבלוק בעזרק קרש מרובע בגודל 10-15 ס"מ עטוף בנייר זכוכית.

חובה לבדוק את הראש בלחץ,יתכן שישנם סדקים בראש שדרכם בורחת קומפרסיה,לעיתים אי אפשר לראות אותם בעין.

 

הבעיה היא לא בברגים,נקודה!

במנוע XU ההברגות למטה חלולות,וגם אם הבורג נמתח ,יש חצי ס"מ עד שההברגה מגיעה לתבריג.


×
×
  • תוכן חדש...