Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפורים לאופל אסטרה


שימו לב! השרשור הזה בן 6361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם יש לך מנוע 2.0 DTI עם אינטרקולר?

אם כן אפשר לעלות גדישה, לשפר את הנשימה והפליטה של הרכב, אולי גם להשקיע במשהו קצת יותר מורכב כמו קמשפט או פורטינג. - צ'יפ ופילטר שמותקנים טוב יתנו 20+- כ"ס.

עוד תחום שדורש שיפור זה שיפור האחיזה והבלימה. בולמים וקפיצים ספורטיביים,חישוקי מגנזיום קלים (בשביל היופי בעיקר) וצמיגים דביקים.

בעניין הבלמים הייתי הולך על רפידה ספורטיבית עם נוזל בלימה חדש וצינורות מסוככים.

 

קח בחשבון שבכל מקרה כל שיפור מנוע כמעט יקצר את חייו, אבל אם עושים את זה נכון ובתחזוקה נכונה הוא יחזיק עוד הרבה זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם אתה מתכוון להוסיף כח לרכב אתה צריך להוסיף גם בלימה ואחיזה.

 

רפידות בלם יותר איכותיות הן אופצייה, כמו גם צינורות בלימה שזורים בתור התחלה.

וצמיגים טובים.

 

בשביל המנוע - תוכנת ניהול מנוע שונה ("צ'יפ" בשפה ה"עברית") יכולה לעבוד טוב.

בשביל הנשימה - קיט של פילטר פתוח ו'או מע' יניקה תעזור.

בשביל הפליטה - סעפת פליטה שונה יכולה לתרום.

 

אל תצפה לשינויים משמעותיים בהספק אמיתי, אלא לשינוי פסיכולוגי בעיקר.

 

בברכה, מר נעלול.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה מתכוון להוסיף כח לרכב אתה צריך להוסיף גם בלימה ואחיזה.

 

רפידות בלם יותר איכותיות הן אופצייה, כמו גם צינורות בלימה שזורים בתור התחלה.

וצמיגים טובים.

 

בשביל המנוע - תוכנת ניהול מנוע שונה ("צ'יפ" בשפה ה"עברית") יכולה לעבוד טוב.

בשביל הנשימה - קיט של פילטר פתוח ו'או מע' יניקה תעזור.

בשביל הפליטה - סעפת פליטה שונה יכולה לתרום.

 

אל תצפה לשינויים משמעותיים בהספק אמיתי, אלא לשינוי פסיכולוגי בעיקר.

 

בברכה, מר נעלול.

מר תעלול,

התחלת טוב ובסוף חרבנת את הכל.

למה לדעתך במנוע טורבו דיזל עם אינטרקולר הוא לא יקבל שינויים משמעותיים בהספק?

ציפ ופילטר אויר יתן אפילו יותר מ 20 כ"ס שציינו פה. אין בעיה במנוע הזה כמעט להכפיל את ההספק (ברור שעל חשבון אמינות) אבל 150 הוא יכול להוציא בשקט, ביעילות, באמינות ואפילו לא כ"כ יקר.

רק מה, מאחר ובאסטרה דיזל אנו עוסקים חייבים להחליף בולמים, לשפר צמיגים, בלמים ועוד כמה "ליקויי ייצור" של אופל :x

בקיצור, אסטרה טורבו דיזל בבניה רצינית עם 150-170 כ"ס ומערכות בטיחותיות שתומכות את העליה בהספק תעלה בשקט איזה 25K וזה בחסכון גדול.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה תגובות חברים :-D

 

יש כיוון למקומות שמוציאים לפועל את העצות שנתתם ?

המקום הכי זול להתחיל בו את הפרוייקט הוא האינטרנט.

חפש באתרים מחו"ל מה הסט אפים המועדפים, מה ייתן יותר ומה אפשר למצוא בארץ?

-חפש מידת ג'אנט חלופית שתתאים לפרוייקט, עדיף מידה שאפשר יהיה לאשר ברשיון בשביל למשוך כמה שפחות תשומת לב מצד השוטרים (תקף גם לגבי האגזוז והצנרת).

אבל לפני כל השיפורים רצוי ליישר קו עם הרכב כדי למנוע ביזבוז כסף וגם כדי לדעת איפה אתה עומד מבחינת ההשקעה; החלפת רצועות (אביזרים,טיימינג), החלפת שמנים לכאלה באיכות גבוהה (גיר,מנוע), ניקוי מערכת קירור ומי קירור ייעודיים, החלפת צינורות יבשים או פגומים, מצתי להט, פילטר סולר+שמן וכו'

 

אחרי שהרכב תקין ויוכל לעבור פרוייקט כזה תיצטרך לגשת לאחת הסדנאות בארץ כדי להתחיל את העבודה על הרכב ובמקביל רצוי גם קורס נהיגה מתקדמת, כדי לדעת מה המגבלות ולא להכניס את הרכב בקיר כבר בנסיעה הראשונה..

בהצלחה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מר תעלול,

התחלת טוב ובסוף חרבנת את הכל.

סוף הההודעה הייתה בהומור מכיוון שעלות השיפורים המשמעותיים תהיה גבוהה ואז לרוב אנשים "מסתפקים" בשיפורי הרעש למיניהם (פילטר ואגזוז) ואז השיפור הוא פסיכולוגי בעיקר.

 

אם הוא יילך על החבילה המלאה שתכלול בין היתר סעפת פליטה חדשה, מע' יניקה חדשה, תכנת ניהול מנוע שונה וכו' - אין ספק שהוא ירגיש שינוי.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בד"כ העצה הכי טובה בשיפור מערכות הבטיחות היא פשוט לשאול חלקים מהדגם הבכיר שנקרא GSI.

 

הבעיה אצלך היא ש:

1. האסטרה GSI בדגם הזה היא לא ספורטיבית ולא נעליים, סתם אסטרא פשוטה עם מנוע 2200.

2. הדגם השני הבכיר בסדרה הוא האוטו שלך, הטורבו דיזל, ככה שאין הרבה מה לקחת מה GSI, הם זהים גם בבולמים וגם בבלמים ובשניהם זה לא מספיק טוב.

 

אז לאן להמשיך?

אם יש לך קצת ידע טכני והבנה באי-ביי אז תתחיל לחפש חלקים משודרגים לרכב שלך, יש בלי סוף.

אירמשר(IRMSCHER) ולקסמול (LEXMauL) הן שתי סדנאות שיפורים של אופל (כמו M בב.מ.וו או AMG במרצדס), גם מאטיג (MATTIG) וגם ריגר (RIEGER)מתמחים בשיפורי אופל.

כנס לאתרים שלהם ותתחיל ללמוד מה אתה צריך. כשתדע, תתחיל לחפש באי-ביי את החלקים.

הרכבה של בלמים/בולמים משודרגים באמת לא בעייתית אפילו למוסך מדרכה ממוצע.

בקשר לתוכנה/ציפ, לעשות אך ורק בארץ, בצע חיפוש בפורום ותמצא את כלל שלל המתקינים של ציפים בארץ.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להחליף סעפת פליטה? ברכב טורבו? על מה אתה מדבר? שוב פעם הומור?

ומע' יניקה? למה הכוונה? ראם אייר? ברכב טורבו???

ברכב מוגדש אין דבר כזה החלפת סעפת פליטה למעט בשיפורים ממש ממש קיצוניים. אם כבר מחליפים משהו בפליטה זה כל מה שנמצא מהטורבו והלאה. ברכב מוגדש יש הרבה פחות משמעות מבחינת רזוננסים למערכת הפליטה שאחרי הטורבו. אפשר לשים סתם צינור בשביל שיהיה מקום לEGT, אבל גם דוד פתוח רגיל יעזור במשהו. אם קיים ממיר קטליטי ברכב (לא קיים בכל רכבי הדיזל), אז שווה לבדוק אותו. הוא בטח סתום.

ובאשר ליניקה, פילטר פתוח עם צינור מאריך ששם אותו במקום סביר יכול להיות נחמד בעיקר כי הוא לא יקר. למערכות יניקה מושלמות אין תרומה משמעותית יחסית להפרש במחיר.

לאיזה שינוי יש תרומה משמעותית ברכב טורבו? לשינוי המפות בצ'יפ. בלי שום פרופורציה לשיפורים אחרים מבחינת כ"ס\שקל. ומה עוד? שיפור נצילות האינטרקולר באמצעות הגדלתו או מיקומו מחדש. אפילו שינויים קוסמטיים לטובת שיפור זרם האויר המגיע אליו יעזרו מעט.

וכמובן אסור לשכוח את יישור הקו להבאת המנוע למצב אופטימלי בכל מערכותיו על רקע הזנחות העבר הבלתי ידוע וכו' וגו'.

 

ובאשר לשיפורי מתלים, בולמים, בלמים, הקשחות שלדה, כלוב רולבאר מלא, תא דלק ובאקט עם רתמת שמונים נקודות - אפשר להירגע קצת גם בזירה הזו.

אם הוא לא בונה רכב ג'ימקאנות וחלום חייו הוא לא פסגת האולימפוס המוטורי של קונוסים במגרש חניה או להצטלם נוהג על הצד, אז החלפה לבולמ"ז חדשים והקפדה על צמיגים ורפידות בלם טובים יכולים להספיק כדי לטפל בכח הנוסף הרצחני (20 כ"ס אמרנו?). ואני מדבר על בולמי זעזועים מקוריים או חליפיים טובים שאינם קוני וצמיגים ב-2200 במקום 1200 ורפידות בלם ב-300 במקום 150.

 

ואיפה אפשר לעשות את כל זה? צ'יפ אצל פרילינג, פילטר + צנרת לפילטר ודודי פליטה בכל אחת מהסדנאות, רפידות כנ"ל וצמיגים בכל פנצ'ריה רצינית לפי המלצות בשלל שרשורים פה בפורום.

 

לא צריך לבעס כל אחד שרוצה לשפר.

יש פה נטיה לקטול אנשים מיידית ולשלוח אותם לקנות רכב אחר. נטיה שאני לפעמים חושד שהיא חלק מקונספירציה של בעלי הוט האצ' צרפתיות להעלות את שווין (העלוב) בלוי יצחק באמצעות יצירת דרישה מלאכותית בשוק...

או זה, או שמנסים לשכנע בן אדם שישלח לסדנה ייעודית באירופה וישקיע מאות אלפי גריבן בהפיכת הרכב ליצירת מופת מוטורית ואם לא שיירד מהעניין לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישפוז, כל מילה , בסלע!

 

 

לפותח השירשור, עדיין לא ציינת איזה מנוע זה? DTH או DTL? 100 או 85 כ"ס?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

ובאשר לשיפורי מתלים, בולמים, בלמים, הקשחות שלדה, כלוב רולבאר מלא, תא דלק ובאקט עם רתמת שמונים נקודות - אפשר להירגע קצת גם בזירה הזו.

אם הוא לא בונה רכב ג'ימקאנות וחלום חייו הוא לא פסגת האולימפוס המוטורי של קונוסים במגרש חניה או להצטלם נוהג על הצד, אז החלפה לבולמ"ז חדשים והקפדה על צמיגים ורפידות בלם טובים יכולים להספיק כדי לטפל בכח הנוסף הרצחני (20 כ"ס אמרנו?). ואני מדבר על בולמי זעזועים מקוריים או חליפיים טובים שאינם קוני וצמיגים ב-2200 במקום 1200 ורפידות בלם ב-300 במקום 150.

.

אישפוז,

צודק לחלוטין, אבל... שניינו יודעים שסביר להניח שהבולמים של האוטו כבר ראו ימים טובים יותר ככה שצריך להחליף אותם בין אם מדובר בתוספת כח למנוע ובין אם מדיבר ביישור קו סטנדרטי.

את ההמלצה להשתמש בחלקים מקוריים קצת קשה לי להבין כי ב 99% מהיצרנים, אני אמצא חלקים משופרים זולים ממקוריים.

לא חייב להיות קוני אבל כמעט תמיד זה נכון.

כנ"ל לגבי הבלימה,קפיצים,רפידות וכו'.

מהאסטרה טורבו דיזל אפשר לעשות יופי של אוטו וכבר עשו זאת בעבר.

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אישפוז באגירה אני מודה לכם על ההתייחסות הרצינית

 

והתשובות הענייניות באמת שעזרתם לי .

 

תודה גם לכל השאר ואפילו לאלו שלא ממש ענו לעניין :>

הרי זה הדבר הנחמד בפורומים.

 

באגירה לשאלתך זה מנוע 85 כ"ס .

 

שאו ברכה שבוע טוב !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אני חייב לציין משהו קטן

לגבי צ'יפ, אם יעשו עליו עבודה רצינית בתכנות אתה לא תאמין מה הוא עושה למנוע.

לחבר שלי היה בזמנו אוקטביה טורבו דיזל אוטומטית דגם מפואר התקין לה צ'יפ (עלה לו סביב ה 1700)

בכל מקרה הרבה פרפר כמו חולה נפש (בלי שטויות כמו ניוטראל דרייב שמפוצץ את הגיר)

הרכב סגר 200 והגיע עד 180 מאד מהר.

הרכב ניהיה ממש מטוס קרב

לגבי המלצתי אליך:

חדש את כל החלקים למקסימום

ניקוי מצטים, הזרקה, תוסף דלק, שמנים וכ'ו

תרכיב צ'יפ טוב+ פילטר אויר לגבי הג'אנטים אני אישית הייתי דוחה את זה חבל לזרוק כסף על ג'אנט גדול יותר שייקר לך באופן מאד משמעותי את הצמיגים ולא יהיה אפקטיבי למהירות (גלגל גדול יותר דורש יותר כח)

תשקיע בצמיגים חדשים על הג'אנט המקורי מישלן\דאנלופ\בריג'סטון (קיצר מהמוכרים והטובים)

רפידות-כסף קטן ומאד משמעותי ובמידה ואחרי שעשית את כל זה נשאר לך תקציב הייתי משקיע בדיסקים חדשים ובמידת הצורף אף משאבת ברקס חזקה יותר.

עדכן בהמשך מה אתה עושה עם רכבך

ד"א הרכב ידני?

עדיף מאזדה 3 עם דלקן מאשר M3 בלי דלקן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלירן, לפני שאתה מייעץ בנושא מסויים, ודא שאתה יודע על מה אתה מדבר.

 

אני מזמין אותך חגיגית לנקות מצטים (שגיאה במקור) במנועי דיזל עד שתלמד שאין כאלו במנועים כנ"ל, ואת הסיבה לכך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6361 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...