Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8382 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום התחלתי ניסוי מצולם של הפיכת הרמקולים הישנים של האוטו למשהו שעושה בוום בוום.

הרעיון שלי הוא לקחת את כל 4 הרמקולים, לחבר אותם במקביל, לבנות קרוס ולבנות/לקנות תיבה עם 5 חורים. למה 5? כי יש ברשותי עוד רמקול שלא עושה כלום אז....נזרוק אותו גם לשם ונבחר במקביל.

מה יצא? 4 רמקולים שמשמיעים תדרים נמוכים ואחד רגיל או ההפך...נראה כבר איך זה יתפתח.

עכשיו הבעיה שלי שהרמקולים החמישי הוא בהתנגדות של 8 אום(האחרים הם 4).

זה כמובן יוצא בעיה...

למישהו יש פיתרון לזה?

 

אני גם צריך לבנות קרוס, אז תמונות, הסברים וסתם להגיד שאני אדיוט ואין לי מה לעשות בחופש אז אני עושה שטויות...יתבקבלו בברכה.

 

תמונות בהמשך...

😈Seat Leon Cupra 280😈

פורסם

6.5' כולם.

עם ההספקים יש קצת בעיה.

הרמקולים של הונדה ולא מצאתי מקור רשמי להספק שלהם, אבל המתקין אמר שהם 40W, מצד שני שמעתי שהם גם 150W אז.....יש קצת בעיה אם זה...

 

את הנתונים של המגבר אני אכתוב אח"כ בגלל שהוא לא אצלי כרגע ואני לא זוכר ההספק שלו.

😈Seat Leon Cupra 280😈

פורסם
6.5' כולם.

עם ההספקים יש קצת בעיה.

הרמקולים של הונדה ולא מצאתי מקור רשמי להספק שלהם, אבל המתקין אמר שהם 40W, מצד שני שמעתי שהם גם 150W אז.....יש קצת בעיה אם זה...

 

כתוב עליהם משו?

 

הרמקול החמישי גם הגיע עם ההונדה?

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

ההונדה שלך חדשה?

 

 

אם כן פנה ליבואן, ושאל אותו למקור הרמקולים.

 

יהיה לך בעייתי נורא לבנות תיבה בלי מידע על הרמקולים (לא שעם המידע יהיה קל..).

 

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

רמקולים מקוריים של רכב מוציאים 7-10W ביום יפה (אלא אם כן קנית Bmw 7). בניית תיבה לכל הרמקולים כאשר אין שום נתוני T/S תהיה לא מוצלחת במקרה הטוב.

 

אולי תחשוב על פרוייקט אחר ויותר שימושי לחופש ?

Leon Cupra 2009

פורסם

זה לא שיש לי משהו אחר לעשות בחופש :lol:

קיצר חיברתי הכל במקביל ו...זה עובד...להפתעתי הרבה.

לא שומעים כל כך טוב אבל..שומעים משהו(בתיקווה שישמעו יותר טוב כשיהיה בתוך תיבה).

 

התקשרתי למתקין של המערכות של הונדה והוא אמר לי שיש 40W, אז לפי הנתונים האלה,מה הגודל של התיבה שאני צריך לבנות?

אורך,גובה,רוחב,נפח?

 

להזכירכם יש עוד רמקול שגם המוכר לא יודע כמה W הוא...

 

צירפתי סוגי תיבות שונות כי אין לי מושג מה יותר מתאים.

Untitled-1.jpg

😈Seat Leon Cupra 280😈

פורסם
נתון הוואט לא יעזור בתכנון התיבה.

כל תיבה שתתכנן היא בגדר הימור.

 

מסכים לגמרי.

 

מה גם שאני לא חושב שזה 40W RMS. זה כנראה MAX. בשאיפה, כמו שפוקו אמר, 10 RMS.

 

אז מה יש לנו? 4 רמקולים בלתי מזוהים שכנראה מוציאים 10 וואט RMS. ועוד רמקול אחד בלתי מזוהה ללא שום נתון. ורצון, הרבה רצון.

 

 

אני מניח שעם מזל (הרבה..), בתיבה הרביעית אתה תצליח. וזה בהנחה שאתה יכול לשמוע על פי האוזן מה הבעיה? האם להוסיף נפח או להוריד נפח?.

 

 

אני מציע - רד מזה. קנה סאב של פיוניר ב650 שקל עם תיבה. קנה מגבר יד שניה בסכום ומה ותחסוך הרהב כאבי ראש וכסף רב על תיבות.

 

 

ראלימן

קורס 154 RESTEPA.

פורסם

השאלה הנשאלת היא מה אתה רוצה להוציא מהסטאפ הזה. כל דבר מלבד ניסיון להוציא SPL (עוצמה) יהיה מיותר.

 

הנתון של הוואט שלהם הוא מיותר והוא לא חשוב. הנתון הזה רק אומר לך אם איזה הספק הם יכולים להתמודד ושום דבר מלבד זאת ככה שזה לא משנה אם הם 40W או 10W.

שאלתי כבר 3 פעמים מהי ההגברה ועדיין לא ענית.

 

בכל אופן אם המטרה היא השגת SPL אז לשטח הפנים של הרמקול יש יתרון על ההספק שאיתו אתה יכול להתמודד. ברגע שיש לך רמקול אחד ואתה נותן לו 50 וואט, אם תוסיף עוד רמקול ותמשיך לתת לשניהם יחד 50 וואט (25W כל אחד) תהיה עליה של 3 דציבל. אם תיקח את אותו רמקול יחיד ותכפיל את ההספק מ50 ל100W תהיה עליה של 3 דציבל.

לכן עם 4 רמקולים אותו הדבר אפשר להגיע לעוצמה לא רעה יחסית עם הספק קטן.

 

בכל אופן זה הדבר היחידי שיצא לך מהסטאפ הזה, האיכות תהיה זוועה, אם אתה רוצה במובן התאורטי לשמור על סטריאו תצטרך לעשות חציצה במרכז התיבה בין שניים שמאליים לשניים ימניים (הרמקול החמישי ממש לא יכנס בסטאפ של סטריאו). אבל עדיין בגלל שהרמקולי יהיו כל כך קרובים אחד לשני זה יהיה ממש כמו מונו.

×
×
  • תוכן חדש...