Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7308 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הנקודה הראשונה שלך לא ברורה. הרי ברור שאני מנסה ללמוד כל הזמן ולהשתפר בנהיגה, חלק מהגימקנות והאימונים הם למטרה זו ממש.

 

הייתי רוצה לקחת קורס מיקצועי בחו"ל וגם זה יגיע בקרוב. העלות גבוהה מאוד אבל אני מקווה לתמורה מספקת ...

 

בקשר לצמיגים חסרי אחיזה. זה בדיוק מה שאני מתכנן כעת. החלטתי שבמקום לקנות סט צמיגים יקר לשימוש יומיומי שיקשה עלי לזרוק ולשלוט בזה אני אקנה סט צמיגים יקר ואוחז בטרוף לשימוש בגימקנות בלבד וסט פשוט ליום יום שיאפשר כיף וזריקות ברכב.

 

בפועל האהבה הגדולה שלי היא דווקא לספורט הדריפטינג והשליטה בזריקה ואני מקווה שבקרוב תפתח גם ליגה לספורט הזה. אפילו שלנו המיאטות הסטנדרטיות קצת קשה להתמודד עם רכבים אחרים שיותר נועדו לכך (ניסן 200SX וכו) מקווה שאם יהיו תחרויות כאלו יהיו גם קטגוריות. לכן במיוחד הייתי מעדיף ביום יום לנסוע עם צמיגים באיכות נמוכה ועלות זולה - לשיפור הכיף ומיומנות הזריקה.

 

נ.ב הגה הכוח המנותק מסייע מאוד בשמירה על דריפטים נקיים. התחושה המצויינת מההגה ממש עוזרת לכוון את האוטו על הקשקש ...

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מיאטה היא לא אוטו מוצלח במיוחד לדריפטינג.

תתאמן בלהרכיב קשת התהפכות לפני אימוני דריפטינג, עשה לעצמך את הטובה הזו.

הייתי קונה צמיגים טובים ליומיום בגלל הבטיחות, שכנראה שכחת שצמיגים פחות טובים גם מאריכים בהרבה את מרחקי הבלימה, מכניסים את ה-ABS לפעולה יותר מוקדם, מאטים או גורעים מהתגובה שלך בעת התחמקות ממכשול כמו ילד שקופץ לכביש ועוד..

 

אלפי הק"מ שאתה נוהג בכבישים ציבוריים קצת יותר חשובים בסופו של דבר ממשהו כמו שעה של נהיגת ג'ימקאנה נטו שאתה מבצע בשנה שלמה.

 

תחשוב על זה.

 

מוטי

פורסם

אני כנראה קונה גודייר נוספים לרכב שלי, אולי אפילו אחליף את המידה ל 215/40/16 אם יהיו בארץ בקרוב.

 

בלי קשר רציתי לקנות צמיגי מרוץ חוקיים לכביש שישמשו רק לגימקנות. לשפר לעצמי קצת את הזמנים ולהיות אולי תחרותי יותר מול הקליאויים (אם אי אפשר לשפר את הנהג לפחות אולי את הצמיגים).

 

בקשר לקשת התהפכות, כמו שיודעים חלק מאנשי המיאטות פה - שחר ויוני) אני כרגע הזמנתי את הקשת הזאת :

 

http://www.bethania-garage.com/m2hardcore_hardtop.htm

 

אלכסון כפול, וזאת לאחר שנכנעתי לגמרי למה שאמרת וויתרתי על המראה היפה יותר של הפרוג.

 

העלות המשוערת היא 1000$בארץ ...

כרגע אני מברר עלויות במשלוח אוויר לאחר שמשלוח בים שרציתי לא הלך טוב ומשלוח ימי רגיל יעלה כמעט אותו הדבר.

 

והשאלה היא אם יש צמיגים שכן מתאים למטרות שלי :?:

פורסם

תתחדש ותזמין במיידי גם חומר דיפון לקשת :-D.

 

לגבי הצמיגים - אתה מחפש לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, ולכן התשובה היא כמובן לא.

 

לגבי הנהג - למה אי אפשר לשפר אותו? זהו, הגעת לפסגה? אלונזו, שומאכר וניב סדובסקי?

 

מוטי

פורסם

החומר ציפוי זה משהו מיוחד :?: או שאין בעיות לארגן ספוגים מהמפעל ספוגים שיש לנו :?

 

הנהג מנסה להשתפר כל הזמן אבל עדיין לא מצליח להגיע לתוצאות של הקליאו. הקטע הוא שבגימקנה האחרונה נתתי לטל שביט לנהוג על המיאטה וגם הוא הוציא תוצאה של 3 שניות אחרי הקליאו (ועדיין שניה לפני :-( )

 

בקשר לצמיגים - אני זוכר שאתה טענת שיש כאלו שלא סובלים ממחזורי חימום שגורמים לאיבוד אחיזה לאחר כמה חימומים. השאלה פשוט מהם המומלצים יותר. את העובדה שאני לא אגיע לנקודת החימום האופטימלית אני אאלץ לקבל בהנחה שהאחיזה עדיין תהיה טובה יותר מ F1 קר שגם הוא סובל מאחיזה נמוכה לפני שהוא מתחמם ...

פורסם

יש בעיה קטנה.

צמיגים באמת טובים לג'ימקאנה לא מתאימים לנסיעה בכביש. עדיף להגיע על הסט הרגיל ולהחליף צמיגים בשטח התחרות, ואני לא יודע אם יש לך את האפשרות הזו..

 

הספוגים מיוחדים לקשתות ולא משהו לבידוד צינורות למרות שהם נראים דומים.

 

מוטי

פורסם

הפנצריית בית שלי נמצאת 300 מטר לפני אזור התחרות, באשדוד. אני מחליף שם צמיגים לעיתים קרובות ואפילו שומר שם צמיגים ורכיבים אחרים. כנראה שגם את הקפיצים אני הולך להרכיב שם... חוץ מזה יש לי שני סטים של גאנטים, לתחרויות רחוקות אני יכול להגיע עם סט אחד ולהחליף בשטח לסט אחר...

פורסם

ה 710 נראה מאוד קרבי. האם הוא לא סובל מבעיית המחזורי חימום :?:

 

אם אין לו את הבעיה הזאת אני מזמין שמיניה, לי ולתום :-)

פורסם

לפני מספר דקות דיברו ם נציגי קומהו בארץ . הם אמרו שהצמיג הנ"ל הינו צמיג מיוחד לפורמולה 3 :!: שמיוצר בעבודת יד ...

 

למחר יבדקו אם יש את הגודל הנדרש - 205-50-15 ויגידו מחיר צפוי ...

 

נראה לי מתכננים את השחיטה ...

פורסם

L O L ! ! !

צמיג מיוחד ל-F3 בעבודת יד... נו באמת... מה הלאה? הפועלים במפעל חורצים צמיגים עם השיניים?

ואם זה ל-F3, איך זה שיש בכלל כ"כ הרבה מידות? וממתי F3 נוסעים על גלגלי "18?

 

קשקוש.

ה-V710 נוצר למכוניות כביש רגילות לשימוש ג'ימקאנה וימי מסלול ובמקום שימשיכו לבלבל לך את השכל אתה מוזמן לעלות על TR ולראות מידות ומחירים בעצמך.

 

מוטי

פורסם

הת'רד והמבחן של הצמיגים שהוכנס בתחילת הדיון מאד מעניין

 

(ומשמח אותי כי אני נוסע על צמיג המדורג שני שם CONTI-2)

 

כדאי לשים לב שמרבית הצמיגים שם הם מקטגוריית UHP) Ultra High Performance)

חלקם, הטוב יותר מהקטגוריה הבכירה יותר Max Performance או (MP)

אבל, TIRE RACK פתח לא מזמן קטגוריה בכירה יותר, EXTREME PERFORMANCE

נמצאים בקטגוריה רק 3 דגמים, כולם סמי סליקס, משום מה הקומהו EXTA MX שאיכזב במחבן נמצא שם, אולי בגלל הTREAD הנמוך שלו (180) שלא נותן לו יתרון על צמיגים עם TREAD שמתקרב ל 300

מצ"ב דירוג הקטגוריה

http://www.tirerack.com/tires/surveyresults/surveydisplay.jsp?type=EP

אפשר להגיע לקטגוריה מתחת ע"י החלפת הסיומת ל MP מקס פרפורמנס, או לקטגוריה נמוכה יותר UHP

 

בקיצור, אכן צמיגים איכותייםשמתחממים מהר יתנו יתרון ברור לנוהג בהם בג'ימקאנה, עדות לכך ניתן לראות ב106 של עומר ניר הוד שלקח מקום ראשון ובהפרש ניכר עם הדנלופים סמי סליקס.

 

אבל ... האם לא המצאנו את מושג הג'ימקאנה כדי להתחרות בכיף ובזול, האם לא כדאי להגביל את השימוש בצמיגי כביש טובים ובמידה המקורית גם למסלול, כך שמרבית האוביקטיביות תישמר ורק ביצועי הנהג הם אלו שיכריעו ???

 

my 2 cents

 

ליאור ב.

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם
נמצאים בקטגוריה רק 3 דגמים, כולם סמי סליקס, משום מה הקומהו EXTA MX שאיכזב במחבן נמצא שם
נו מה יהיה?

קומהו Ecsta MX הוא לא חצי סליקס, לא שליש סליקס ולא עשירית סליקס.

מדובר בצמיג כביש, נקודה סוף.

 

שוב -

והנה שוב ההסבר מה נחשב לצמיגי סליקס, פעם נוספת.

 

צמיגים מתחלקים לכמה קטגוריות בעולם -

 

1. צמיגי כביש, לרבות צמיגי כביש ספורטיביים כדוגמת הפאלקן אזניס RT215, טויו T1-S, גודייר F1GS-D3 וכו'... כל צמיגי שה-Treadwear שלו הוא מעל 100 נחשב לצמיג כביש - Street tire.

 

2. צמיגי מירוץ חוקיים לכביש, מה שמכונה בארה"ב DOT race tire (ע"ש משרד התחבורה האמריקאי) ובהרבה מחלקי העולם נקרא גם Track day Tire.

רמת האחיזה שהצמיגים הנ"ל מציגים גבוהה בהפרש ניכר מכל Street tire שהוא ויש להם יתרון של מספר שניות להקפה על פני צמיג כביש רגיל.

הצמיגים הנ"ל הם צמיגים שחוקיים לשימוש בכבישים ציבוריים אך לא מומלצים בשל Treadwear נמוך מאוד של 100 ומטה, העובדה היא גם שהאחיזה של רובם מושפעת כתוצאה של כמות ה-Heat cycles - כמות הפעמים שהצמיג מגיע לטמפ' העבודה שלו, ברובם אחרי כמות מסויימת של Heat cycles האחיזה פשוט צונחת פלאים וזה בכלל לא משנה איך הצמיג נראה ומה מצב החריצים (אם ישנם) או הגומי.

צמיגים שנכללים בקטגוריה הנ"ל הם Kumho מדגמי Ecsta V700 ו-Victoracer, טויו RA-1, יוקוהמה Advan A-032R וגם הצמיג של ידידינו הרמן.

 

לקטגוריה הנ"ל יש תת-קטגוריה שלמרות שהיא עונה על התיאור של הצמיגים הנ"ל נקראת סמי-סליקס וזאת על שום תבנית החירוץ או יותר נכון ה"אין-חירוץ"... לתת-קטגורייה הנ"ל משתייכים צמיגים כמו Avon Tech-R, Kumho V710, Hoosier R3S04 ועוד... בד"כ מדובר בצמיגי המירוץ (החוקיים לכביש) ברמה הגבוהה ביותר.

 

3. הקטגוריה האחרונה היא מה שנקרא - Racing Slicks.

מבנה הצמיג שונה לחלוטין (!) מכל צמיג כביש שהוא לרבות צמיגי מירוץ חוקיים לכביש!

בין צמיגי סליקס לבין צמיגים נורמליים אין שום קשר, פה תרכובות הגומי שונות לחלוטין ורמת האחיזה של הצמיג היא פונקציה של כמות Heat cycles בלבד.

לצמיגי הסליקס יש גם גירסאות מחורצות שמיועדות לשימוש בגשם.

לצמיגי סליקס אמיתיים אין מתחרה באחיזה, אפילו לא קרוב, מדובר על יתרון של מספר שניות על פני צמיגי מירוץ חוקיים לכביש בכל הקפה!!

מדובר ברמת אחיזה כ"כ גבוהה שאירגונים רבים לא מתירים את השימוש בצמיגים מסוג זה באם הרכב לא מצוייד בכלוב התהפכות שלם מהסיבה הפשוטה שהאחיזה כ"כ גבוהה שבהחלקה הצידה הצמיגים עלולים להפוך את הרכב. כן, עד כדי כך.

לקטגוריה הנ"ל משתייכים צמיגים כמו גודייר G19 על סוגיו השונים ובערך כל צמיג שנראה במירוצי F1, אינדי, DTM, JGTC וכו'.

 

כדי לסכם את העניין, אם באופן נורמלי יחושבו צמיגי כביש ספורטיביים רגילים במסלול שהקפתו 3 ק"מ בזמן מסויים, באותו מסלול עם אותו הרכב, צמיגי מירוץ חוקיים לכביש ישיגו תוצאה שמהירה ב-2-3 שניות מהירה יותר לערך, משהו כמו 3-4 שניות מהיר יותר עם צמיגי חצי סליקס ובערך 6-8 שניות מהיר יותר עם צמיגי סליקס!

במונחים של זמני הקפה, זה נצח.

 

אילו היו 60 שניות על צמיגים לסוגיהם השונים, ניתן לחזור לתכנית הרגילה כעת icon_wink.gif.

בנוגע לטענה של שמירה על מידות מקוריות וצמיגי כביש חובה, זה בדיוק מה שיגרום לזה שרק דגם אחד או שניים יהיו תחרותיים... כללים כאלה בד"כ מפלים לטובה את הרכב שהגיע עם החבילה הטובה ביותר מראש.

ואם כבר את הולך בכיוון, אז למה לא לחייב בולמים מקוריים? קפיצים? בלמים? מנוע?

 

אין לזה סוף...

 

מוטי

פורסם
L O L ! ! !

צמיג מיוחד ל-F3 בעבודת יד... נו באמת... מה הלאה? הפועלים במפעל חורצים צמיגים עם השיניים?

ואם זה ל-F3, איך זה שיש בכלל כ"כ הרבה מידות? וממתי F3 נוסעים על גלגלי "18?

 

קשקוש.

ה-V710 נוצר למכוניות כביש רגילות לשימוש ג'ימקאנה וימי מסלול ובמקום שימשיכו לבלבל לך את השכל אתה מוזמן לעלות על TR ולראות מידות ומחירים בעצמך.

 

מוטי

ברור לי שזה שטויות, אני רק ממתין למחירים כדי לדעת מה ההמשך.

 

ואת ההודעה השניה שלך זה בדיוק מה שחיפשתי כדי לדעת על איזה צמיגים אתה ממליץ, בעבר חיפוש לא מצא. כנראה שאתה מחפש טוב יותר :-)

 

הסתכלתי על הרשימה וניסיתי לקרוא כמ שיותר על הצמיגים שכל אחד מהם נראה לי מצויין .

 

על הקומוהו קראתי את מה שיכולתי לקרוא פה:

 

http://kumhousa.com/Products/PtnDetails.asp?mainCatID=1&PtnID=EV710

 

לצערי לא מפורט שם עניין ה Heat cycles

 

על ה Avon מפורט פה:

 

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Avon&tireModel=Tech+R

 

ואפילו רשום כאן שיש ירידה גדולה באחיזה לאחר נסיעות רבות ולכן לא מומלץ לכביש המהיר.

יש את המשפט הזה שהאנגלית המעפנה שלי (דיסקרף זוכרים :?:) לא תרמה לי להבנתו:

 

they will benefit from heat cycling before competition to enhance wear and provide more consistent performance.

 

אותו משפט תמוהה הופיעה גם על ה HOOSIER

 

http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Hoosier&tireModel=R3S04

 

סך הכל המחירים בחו"ל נורא נמוכים - אפילו יותר מאשר חלק מהצמיגים הרגילים לכביש וזה כבר סימן מעודד ...

 

כאמור לא הבנתי בדיוק את גודל ההשפעה של ה HEAT על הצמיגים והאם זה אומר שכל שתיים שלוש גימקנות אני אאלץ להחליף צמיגים או שהם ישרדו כמה עשרות קילומטרים (אני מניח שכל גימקנה אני עובר סביבות 5 ק"מ)

 

בכל מקרה אעדכן שיהיה לי תשובות על המחירים בארץ...

×
×
  • תוכן חדש...