Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7348 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תיבת ההילוכים היא אוטומטית מסוג רובוטית, בוודאות:

 

http://www.motocar.co.il/motocar/news/news.asp?id=6256

 

וכמובן כמו שכתבו פה במקביל אליי:

http://www.toyota.co.il/toyota.html

 

חובה לבצע נסיעת מבחן ברכב.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תודה רבה לשניכם!!!!!!!!!:-)

מה שמצחיק שאתמול בדקתי באתר היבואן ולא שמתי לב:lol:

הכל יחסי בעולם...

פורסם

אוי נו באמת, כמה כבר הבדל יהיה בצריכת דלק בין כל התיבות האלה, גרושים. אם אתה רוצה חיסכון קנה רכב עם מנוע חסכוני ותהיה עדין עם הגז וזהו.

אם אתה כל כך מפחד ממחירי הדלק אז תתקין כמו שאמרו לך מערכת גז-יעלה בין כ6-ל10 אלף בערך.

אם אתה מתכוון לעבור הרבה קילומטרים אז אולי יהיה שווה לך דיזל.

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם

אתה חייב להחליט!

 

היום בלילה כתבת:

לאחר שיחה עם אבא,הוא רוצה רכב חדש וכעת התקציב כ 120K והוא רוצה רכב יפני

אשמח אם תוכלו לעזור לי

חג שמח

הבוקר כתבת:

תודה על החיזוקים בקשר לטויוטה

השאלה האם התקציב שלי (כ 60K) לא מוגבל מדי לטויוטה יאריס עם גיר אוט' משנת 2000 והלאה?

תחליט - יאריס חדשה מהניילונים או יאריס יד שנייה מרופא.
בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

ראשית, אני אעשה קצת סדר:

עד לפני שנים מעטות, היו שני הבדלים מכניים עיקריים בין תיבה ידנית "קלאסית" לתיבה אוטומטית "קלאסית".

הראשון הוא התיבה עצמה: תיבה ידנית עובדת על עקרון של גודל שונה של גלגלי שיניים המשתלבים זה בזה (היחס בין גדליהם קובע את היחס בין המהירויות והכח, וככזה מס' ההילוכים אינו מוגבל, אך בד"כ היו 5 הילוכים) ולעומת זאת תיבה אוטומטית ("קלאסית") עובדת על עקרון של גלגלים פלנטריים (קצת יותר קשה להסביר, אבל תמונה ניתן לראות כאן: http://www.magtorq.org/ ) ובאופן מסורתי, יכלה לכלול רק 3 הילוכים.

ההבדל השני הוא המצמד: בתיבה ידנית יש מצמד מכני הכולל 2 דיסקיות חיכוך, ומעביר את כח המנוע ישירות, בעוד תיבה אוטומטית דורשת ממיר מומנט, שהוא למעשה מצמד המורכב מאימפלר ("מדחס") וטורבינה: האימפלר מסובב שמן, וזה בתורו גורם לסיבוב הטורבינה. ניתן לדמות זאת למאוורר הנושב רוח מול שבשבת וגורם לסיבובה, ללא חיבור מכני ישיר בינהם. ברור שבמצב כזה אין ניצול של 100% מכח המנוע, אלא חלק מהאנרגיה "אובד" בין האימפלר לטורבינה.

שני הגורמים הללו (מס' הילוכים מוגבל, וצימוד לא מכני), גרמו לכך שתיבות אוטומטיות איבדו כ20% מכח המנוע לעומת תיבות ידניות, ולכן גם הביצועים וגם צריכת הדלק היו נחותים.

בשנים האחרונות נכנסו כמה שיפורים לתחום התיבות האוטומטיות:

תיבת "טיפטרוניק" - למעשה "ללכת בלי ולהרגיש עם" - תיבה אוטומטית לכל דבר, על כל חסרונותיה, רק שהנהג יכול להחליט באיזה הילוך הרכב יסע (מידת האוטונומיה שונה בין רכב לרכב, יש כאלו ש"מתעקשות" להעלות הילוך מעל סל"ד מסויים, בעוד שאחרות לא). נקראת גם "ספידגיר". לדעתי, שיפור פסיכולוגי ותו לא.

תיבה "רובוטית" - זוהי למעשה תיבה ידנית רגילה, כאשר תפעול הקלאץ' בלבד נעשה באופן אוטומטי: העברת ההילוך סוגרת מעגל של "מוח" חשמלי שלוחץ ומשחרר את הקלאץ'. תיבה זו שימשה בראשונה ברנו טוינגו. היא חסכונית כמו תיבה ידנית, אך פחות אמינה, והתפעול של הקלאץ' מחוספס. נקראת גם "איזיטרוניק"

תיבה רציפה - מנגנון שונה לחלוטין, הבנוי על בסיס של רצועת הנעה המחברת בין שני קונוסים, והמיקום שלה קובע את יחס ההעברה (שוב, קשה להסביר אך תמונה אחת שווה אלף מלים: http://www2.uol.com.br/bestcars/tecprep/cvt-1.htm ). תיאורטית, מס' ההילוכים הוא אינסופי, והמנוע יכול לרוץ תמיד בסל"ד האופטימלי, אבל באופן מעשי מגבילים את מס' ההילוכים (למשל בג'אז יש 7 הילוכים) כדי לתת תחושה מוכרת לנהג. גם כך, זו תיבה שיכולה אפילו לעלות על תיבה ידנית מבחינת הביצועים והחסכון,

אבל התיבה הזו מתאימה רק למנועים קטנים יחסית (עד 1400 סמ"ק בערך) כיון שהרצועה עלולה להחליק ולהרעיש ("לייבב") במומנטים גבוהים. נקראת גם "מולטיטרוניק"

תיבת העברה ישירה (DSG) - משמשת בתאגיד VAG (פולקסואגן/אודי/סיאט/סקודה), בעיקר ברכבים יוקרתיים (ולכן לא כל כך רלבנטית לשרשור הזה), גם היא מבוססת על תיבה ידנית, אך כוללת 6 הילוכים אשר מחולקים ל 2 קבוצות: הילוכים 1,3,5 והילוכים 2,4,6. כמו כן יש בה קלאץ' כפול (אחד לכל קבוצת הילוכים) העברת ההילוך מאוד מהירה, שכן במקביל לניתוק קלאץ' אחד, הקלאץ' השני מתחבר. נקראת גם "דיואלטרוניק".

 

שנית, לגבי שאלתך: אם חשוב לך חסכון מצד אחד, אך תיבה אוטומטית מצד שני, עדיף לך מנוע דיזל עם תיבה אוטומטית. זה שילוב שכמעט אינו נמכר בארץ, כמעט רק משפחתיות/גדולות צרפתיות (רנו מגאן, פיג'ו 406, סיטרואן קסארה/קסנטיה), וגם מהן קשה מאוד למצוא (וסביר להניח שהן יהיו מוניות שחוטות...). יש גם מכוניות לבית VAG, אך במחירים גבוהים הרבה יותר מהתקציב שלך (סיאט ליאון ואלתיאה, גולף פלוס וכו')

האופציה השניה היא מנוע בנזין עם תיבה CVT או לחילופין רובוטית. כאן יש כבר כמה אפשרויות (ונדמה לי שהעלו אותן):

אם רכב קטן מאוד מספיק לך, פיאט פנדה רובוטית או טויוטה יאריס רובוטית.

אם אתה מעדיף משהו קצת יותר גדול, פיאט פונטו 8V רובוטית (באופן רגיל הייתי מעדיף את ה16V הרציפה, אך מכיון שחשוב לך החסכון על פני הביצועים, דגם ה 8V הרובוטי עדיף) וכמובן ההונדה ג'אז הרציפה.

 

ודבר אחרון: תתרחק מהגטס...

פורסם
אוי נו באמת, כמה כבר הבדל יהיה בצריכת דלק בין כל התיבות האלה, גרושים. אם אתה רוצה חיסכון קנה רכב עם מנוע חסכוני ותהיה עדין עם הגז וזהו.

אם אתה כל כך מפחד ממחירי הדלק אז תתקין כמו שאמרו לך מערכת גז-יעלה בין כ6-ל10 אלף בערך.

אם אתה מתכוון לעבור הרבה קילומטרים אז אולי יהיה שווה לך דיזל.

בוא נעשה חישוב קטן, ונשווה רכב שנוסע 15 ק"מ לליטר (למשל פיאט פנדה), לעומת רכב שנוסע 10 ק"מ לליטר (למשל שברולט אויאו או יונדאי גטס).

בנסועה של 25K ק"מ לשנה, הראשון יצרוך 1667 ליטר בנזין והשני 2500 ליטר. במחיר של 6 ש"ח לליטר, ההפרש הוא 5000 ש"ח (!) לשנה (או 15000 ש"ח ל 3 שנים !) בהחלט לא גרושים.

פורסם
בדגמי פיז'ו-סיטרואן ורנו בעלי מנועים עד 2000 סמ"ק (וגם פיאט אוליסה) נפוצה תיבת AL4 מתוצרת סימנס שהדעות חלוקות לגבי האמינות שלה. יש לה נעילת ממיר מומנט בכל ההילוכים חוץ מהראשון כך שהיא חסכונית למדי ובנסיעה בינעירונית מציגה צריכה כמעט זהה לתיבה ידנית.

 

אני מעוניין בפיז'ו 306 שנת 99-01 אוט' ורציתי לדעת אם יש שינוי בתיבה (רגילה או AL4) בין הדגמים הנ"ל? ,מה ההבדל והאם התיבות אמינות (יחסית).

 

תודה מראש

WUKA

Sheep Happens

פורסם
אני מעוניין בפיז'ו 306 שנת 99-01 אוט' ורציתי לדעת אם יש שינוי בתיבה (רגילה או AL4) בין הדגמים הנ"ל? ,מה ההבדל והאם התיבות אמינות (יחסית).

 

תודה מראש

WUKA

אפשר להבדיל בקלות: ב306 עם תיבת AL4, יש 4 הילוכים, בעוד בתיבות האוטומטיות ה"רגילות" רק 3.

התיבה אמינה, הבעיה אינה באמינות אלא בתפקוד: זו תיבה חכמה, אך יש כאלה שלדעתם היא "חכמה יותר מדי" (או מתחכמת) והחלפות ההילוכים שלה תמוהות.

פורסם
תיבה רציפה - ... אבל התיבה הזו מתאימה רק למנועים קטנים יחסית (עד 1400 סמ"ק בערך) כיון שהרצועה עלולה להחליק ולהרעיש ("לייבב") במומנטים גבוהים. נקראת גם "מולטיטרוניק" ...

ודבר אחרון: תתרחק מהגטס...

שאלה: לי יש רובר 1.8 רציפה (יופי שי גיר, הנאה מרובה, מומנט מירבי ב- 2750 סל"ד), שם ההעברה הידנית מכונה סטפטרוניק. מדוע הגיר הרציף לא מתאים לנפח כזה? (טפו טפו טפו) אמנם מדובר ברובר, אבל הרכב יוצר תחת בעלות BMW :wink:

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
שאלה: לי יש רובר 1.8 רציפה (יופי שי גיר, הנאה מרובה, מומנט מירבי ב- 2750 סל"ד), שם ההעברה הידנית מכונה סטפטרוניק. מדוע הגיר הרציף לא מתאים לנפח כזה? (טפו טפו טפו) אמנם מדובר ברובר, אבל הרכב יוצר תחת בעלות BMW :wink:
לגבי השם - מדובר בשמות מסחריים, וכל יצרן קורא לתיבה שלו בשם שהוא רוצה.

לגבי ההתאמה למנועים: בגיר רציף, בנניגוד לשאר התיבות, העברת הכח לא מתבצעת ע"י גלגלי שיניים, אלא ע"י חיכוך: רצועת מתכת שתפוסה על קונוס. הבעיה עם תיבה כזו היא שמכיון שאין חיבור מכני "אמיתי" אלא רק חיכוך, הרצועה מחליקה קצת. ככל שהמומנט יותר גבוה, תופעת ההחלקה יותר מורגשת. ההחלקה הזו גורמת לרעש, והרעש הזה הופך ליבבה ככל שמהירות המנוע (בסל"ד) יותר גבוהה. זו הסיבה שעד לפני שנים לא רבות השתמשו בתיבה רציפה רק עם מנועים קטנים יחסית, שהמומנט שלהם לא גבוה.

לגבי הרובר, את התשובה נתת בעצמך: המומנט המירבי של המנוע שלך מושג במהירות מנוע נמוכה יחסית - 2750 סל"ד. כנראה שזו הדרך שמצאו בבמוו לפתור את בעיית היבבה.

אני מאמין (ומקווה) שבמהלך השנים הקרובות עוד יצרנים יצליחו לפתור את הבעיות הטכניות הכרוכות ב CVT, והיא תהפוך לאופציה קונבנציונלית.

פורסם

התיבה הרובוטית והרציפה רשומות(ברישיון הרכב) ומופעלות כמו התיבה האוט' הבסיסית ז"א בלי לחיצת מצמד ע"י הנהג,נכון?

 

אני שואל מפני שברישיון הנהיגה יש לי הגבלה לתיבה אוט' ואני לא רוצה שהביטוח הלאומי יעשה לי בעיות

 

תודה מראש

הכל יחסי בעולם...

פורסם
התיבה הרובוטית והרציפה רשומות(ברישיון הרכב) ומופעלות כמו התיבה האוט' הבסיסית ז"א בלי לחיצת מצמד ע"י הנהג,נכון?

 

אני שואל מפני שברישיון הנהיגה יש לי הגבלה לתיבה אוט' ואני לא רוצה שהביטוח הלאומי יעשה לי בעיות

 

תודה מראש

בשתיהן אין דוושת מצמד ומספיקה רגל אחת בנהיגה.

בשתיהן יש מצב D ולא חייבים להחליף הילוכים בזמן הנסיעה.


×
×
  • תוכן חדש...