Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 - קפיצה לניוטרל בין הילוכים 3 ו-4


yosi05
שימו לב! השרשור הזה בן 6834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרכב חדש לגמרי (בן 3.5 שבועות, 2500 ק"מ).

התופעה החלה לאחר השבוע השני. בנסיעה, בחלק מהפעמים הגיר עובר לניוטרל לזמן קצרצר בין שלישי לרביעי, כלומר לאחר שחרור הבלם של ההילוך השלישי ישנה השהייה מופרזת לפני הפעלת הבלם של ההילוך הרביעי.

נדמה לי שהתופעה בולטת יותר אם בהילוך שלישי אני מפחית קלות את הלחיצה על דוושת הגז - ממש שומעים שהטורים קופצים לזמן קצר לפני השתלבות הרביעי.

בחלק מהמקרים החלפת ההילוכים חלקה ושוטפת לגמרי כלומר לא ניתן לחוש בתופעה הנ"ל.

בבדיקה של מחשב הגיר במוסך מורשה (לא המרכזי אבל מוסך מורשה ביפו) לא נמצאה שום תקלה, וכרגע אין גם עדכון לתוכנת הגיר.

הנדסאי האלקטרוניקה המומחה של המוסך העלה השערה שההתנהגות הזו היא סוג של סכמת הגנה בפני חימום יתר של הגיר בימים חמים במיוחד - הדבר לא מתקבל על דעתי כי גם כשהטמפרטורה החיצונית 26 מעלות והנסיעה רגועה התופעה מתרחשת לעיתים. לדעתי התנהגות כזו גם לא חוסכת חימום מהגיר כך שהטיעון נראה לי מופרך.

טרם בדקתי עם המוסך המרכזי.

אשמח לעצות או להסברים ממישהו המכיר את התופעה.

 

בתודה, יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה שאתה מתאר היא למעשה "גיר מחליק" בשילוב בין הילוכים.

 

האם מישהו במוסך ביצע נסיעת מבחן על הרכב לבדיקת התקלה ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחלק מהפעמים הגיר עובר לניוטרל לזמן קצרצר בין שלישי לרביעי, כלומר לאחר שחרור הבלם של ההילוך השלישי ישנה השהייה מופרזת לפני הפעלת הבלם של ההילוך הרביעי.

נדמה לי שהתופעה בולטת יותר אם בהילוך שלישי אני מפחית קלות את הלחיצה על דוושת הגז - ממש שומעים שהטורים קופצים לזמן קצר לפני השתלבות הרביעי.

לא הבנתי על איזה בלם אתה מדבר.

בכל זאת: אם הבנתי אותך נכון, הרכב מאיץ בהילוך שלישי, בלי הרבה גז, תאוצה רגילה, ואז כשהוא מעביר לרביעי במקום שהסל"ד יירד, הוא עולה לרגע בקפיצה ורק אז יורד.

יש לי אותה תופעה ב 406 , זה קורה פעם ב... , בד"כ הכל תקין. אצלי זה כבר איזה 7 שנים ככה. אין תקלות בחיבור למחשב. פשוט- קונצים של פיז'ו-סיטרואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי על איזה בלם אתה מדבר.

בכל זאת: אם הבנתי אותך נכון, הרכב מאיץ בהילוך שלישי, בלי הרבה גז, תאוצה רגילה, ואז כשהוא מעביר לרביעי במקום שהסל"ד יירד, הוא עולה לרגע בקפיצה ורק אז יורד.

יש לי אותה תופעה ב 406 , זה קורה פעם ב... , בד"כ הכל תקין. אצלי זה כבר איזה 7 שנים ככה. אין תקלות בחיבור למחשב. פשוט- קונצים של פיז'ו-סיטרואן.

זה ממש לא נכון - אתה צודק בזה שכל הגירים האוטומטיים שלהם לא מי יודע מה, וכולם אומרים שהבעיות של הרכבים האלה הם הגירים האוטומטיים.

אבל זה ברור שהגיר אצלו מחליק, סלד עולה בהחלפה הילוך... הגיר מחליק - סע למוסך שבעל מקצוע ינסה ויראה מה הבעיה.

מקווה שבכל זאת זה לא רציני

 

ועוד אוטו חדש !!!!!!!!! זה עוד באחריות... גש גש למוסך.

 

בהצלחה :)

:silly: Cx5 - 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל זה ברור שהגיר אצלו מחליק, סלד עולה בהחלפה הילוך... הגיר מחליק - סע למוסך שבעל מקצוע ינסה ויראה מה הבעיה.
האמת שאני לא יודע מה זה גיר מחליק באוטומט. אני יודע מה זה קלאץ' מחליק בידני, אני יודע שממיר מומנט באוטומט אמור להחליק קצת, אבל אני לא יודע מה זה גיר מחליק.

אתה מתכוון אולי שהגיר יוצא לניוטרל ?

אחרת מה בדיוק מחליק שם? אל תשכח שהגיר לא התריע על תקלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני הייתי על אוטומט - גם לי זה קרה

אמנם זה גיר שונה וישן יותר - אבל זו גם סיטרואן:-)

 

לעיתים רחוקות לפתע המעבר בין 3 ל 4 היה מלווה במעין "החלקה" ועליה בסל"ד.

ההילוך ה 4 השתלב ללא מכה כלשהיא.

 

לא אני ולא המוסכניק מצאנו לזה איזשהו הסבר או לוגיקה.היה חסר מעט שמן - הוספתי וזה נעלם להרבה זמן אבל חזר שוב.

הגיר חי עוד הרבה שנים עם זה.(4 שנים...140K סה"כ)

 

בכל מקרה

מאחר והרכב חדש לחלוטין - אל תחפש כאן תשובות ואל תוותר עד שתדע למה וכמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים.

הרכב הוא רכב ליסינג כך שבכל מקרה הנזק לטווח ארוך לא עלי, אבל כואב הלב לשחוק גיר גם אם לא אני משלם עבור כך.

למי שלא הבין - הבלם עליו אני מדבר הוא הבלם בתוך הגיר האוטומטי היוצר את ההילוך (בגיר אוטומטי הידראולי רגיל יצירת הילוך פירושה להפעיל בתוך הגיר בלם הנועל את אחד משלושת האלמנטים במערכת פלנטרית או המצמיד שני אלמנטים זה לזה, לקבלת תמסורת ישירה בדרגה מסוימת).

לאיציק - כאמור התופעה לא עיקבית וטרם התארגנתי לאיתור תקלות רציני במוסך המרכזי הכולל נסיעת מבחן וכדומה - האינטואיציה שלי מכוונת לתוכנת מחשב טיפשית שאיננה מצליחה לחשב בזמן את תנאי החלפת ההילוך - הרכב מלא בגים כאלה, למשל הפיקוד הידני של הגיר מפגר מאד אחרי מתן הפקודה הידנית כלומר רק זמן יחסית גדול אחרי מתן הפקודה הפעולה המבוקשת מתבצעת.

עד כמה שהבנתי מגעת, לא סביר שהפיגור בגיר (ממסרת מפגרת) נובע ממשהו מכני כי המערכת חדשה והתופעה איננה עיקבית. מניסיוני (היסטוריה עתיקה) בגירים פלנטריים חצי-אוטומטיים, אם היתה שחיקה מסיבית של הבלמים בגיר או שהשסתומים במוח היו פגומים, הפיגור בשילוב הילוך היה קבוע ועקיב.

כמובן שקפיצת הסל"ד שוחקת את הבלם של ההילוך הרביעי כך שאורך החיים נפגע, ולא חשובה הסיבה לקפיצה.

התיאור של אלה שכתבו שהתופעה קיימת גם בדגמים אחרים של פג'ו וסיטרואן נראה לי סביר, אבל אשמח לתגובות נוספות.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לעונים.

האינטואיציה שלי מכוונת לתוכנת מחשב טיפשית שאיננה מצליחה לחשב בזמן את תנאי החלפת ההילוך - הרכב מלא בגים כאלה, למשל הפיקוד הידני של הגיר מפגר מאד אחרי מתן הפקודה הידנית כלומר רק זמן יחסית גדול אחרי מתן הפקודה הפעולה המבוקשת מתבצעת.

.

 

יוסי

לפי מה שהבנתי וקראתי כאן

יש את אותה הבעיה בגיר של ה 407 - ויש לזה עדכון.

כדאי לבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך בואך למועדון.



בסי5 שלי היתה תקלה בגיר מההתחלה, אז אני יכול לספר לך איך זה התנהל מול המוסך.

אני מברי המזל שהרכב שלהם כן התלונן על התקלה, אז לא הייתי צריך להתלבט אם זה בסדר או לא. פשוט הגעתי למוסך ואמרתי שנדלקה נורת שרות, והגיר נתקע בהילוך שלישי.

התחברו למחשב, ואמרו שהתקלה לא רשומה !!!

אבל מצאו שיש חיישן תקול, וגם איזה עדכון משהו, ושלחו אותי שמח לדרכי.

אחרי שבוע, שוב זה קרה. קבענו במוסך שאבוא יום אחר כך.

בנסיעה למוסך זה קרה שוב, למרבה המזל. למה? כי במחשב לא נמצאה גם התקלה השנייה, אלא רק השלישית. הפעם היה מספר תקלה עם הוראה להחלפת שסתומי בלוק תיבת ההילוכים.

התיקון בוצע, והכל הסתדר.

משלל התקלות האחרות שיש לי עדיין, אני יכול להגיד חד-משמעית שאתה בסדר. הנה ההסבר:

1. גם בלובינסקי לא מחזיקים מהמוסך המרכזי. אל תטרח לגשת לשם. למרות שלא מצליחים לגלות למה כבה לי הרכב, מנהל השירות בעצמו אמר שאין סיבה להגיע למוסך המרכזי.

2. אם נדמה לך שמשהו לא בסדר, הוא אכן לא בסדר. היו לי מספר תופעות שהיה צריך הרבה ויכוחים כדי לשכנע את המוסך שאכן הן כאלו. לדוגמה, תחנות רדיו לא מתקבעות, צלצול מנוע ועוד.

3. לא כל התקלות מתועדות, ולא תמיד מאובחנות.

4. אין משמעות לזה שהרכב חדש. ליתר דיוק, אני חושב שסי5 מבשילה רק אחרי חמישים אלף, כשמתקנים בה תקלות ראשוניות. אני מהמר שבאיזור המאה אלף כבר יצוצו תקלות של בלאי...

 

בקיצור, כיוון שהרכב לא בבעלותך, עדיף שתמתין עד שהתקלה תחמיר. זו גם השיטה עליה ממליצים בלובינסקי בפה מלא כאשר תקלה לא מאותרת. הם פשוט מחכים שהמחשב יזהה אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אנחנו החלפנו שסתומים בגיר, אבל ב 406 אחרת, שדווקא העבירה הילוכים בסדר. ה מוסך טען שיש תקלה וכדאי לתקן עכשיו כשהרכב עוד באחריות. אז תיקנו את זה. ה 406 עם ההילוך הקופץ, זה רק לפעמים, וזה לא כזה נורא. וכן מן הסתם זה שוחק יותר את הסרט-בילום או מה שיש שם, אבל לא נראה לי שזה מה שיגרום לגיר ללכת. בטח ילך קודם מסיבות אחרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על האיחולים לכניסה למועדון. למרות התקלות וההתנהגות המעצבנת של הגיר והרדיו (מיד נגיע לזה), הנוחיות מחפה על הכל.

גם אצלי התחנות ברדיו עצמאיות מדי, ה-RDS מנסה, לרוב ללא הצלחה, למצוא תדר חלופי בו הקליטה טובה יותר. זה מאד מעצבן והפתרון הזמני הוא לחיצה פעמיים על לחצן OK, מה שמבטל זמנית ולכל תחנה בנפרד את פונקצית הסריקה הלא נחוצה. עוד לא התעמקתי בדרך לבטל אותה כליל - מישהו יודע איך?

עוד תופעה שלילית בה נתקלתי היא צריכת דלק איומה ומופרזת, משהו כמו 9 ק"מ לליטר בנהיגה מהירה מחוץ לעיר. זה אופייני?

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על האיחולים לכניסה למועדון. למרות התקלות וההתנהגות המעצבנת של הגיר והרדיו (מיד נגיע לזה), הנוחיות מחפה על הכל.

גם אצלי התחנות ברדיו עצמאיות מדי, ה-RDS מנסה, לרוב ללא הצלחה, למצוא תדר חלופי בו הקליטה טובה יותר. זה מאד מעצבן והפתרון הזמני הוא לחיצה פעמיים על לחצן OK, מה שמבטל זמנית ולכל תחנה בנפרד את פונקצית הסריקה הלא נחוצה. עוד לא התעמקתי בדרך לבטל אותה כליל - מישהו יודע איך?

עוד תופעה שלילית בה נתקלתי היא צריכת דלק איומה ומופרזת, משהו כמו 9 ק"מ לליטר בנהיגה מהירה מחוץ לעיר. זה אופייני?

יוסי

ברוך הבא. לפחות אתה מתענג על הנסיעה. לי לא אכפת לטפל באהבה באוטו שאני אוהב. עדיף מאשר לא לטפל אף פעם, אבל לשנוא כל רגע בנסיעה. תבטל את ה RDS גם אותי זה שיגע (האוטו מודל 2000). אצלי הווליום היה נתקע בערך על 17 מתוך 30, וכל נסיון להעלות אותו (או מהמההגה או בכפתור) הסתיים בירידה נוספת! אי אפשר היה לסדר את זה, גם לא כיבוי של הרכב. היה פשוט צריך לחכות איזה 10 דקות שיסתדר מעצמו. צריכת דלק נשמעת מאוד מופרזת. סע מחוץ לעיר, אפס את המחשב-דרך תוך כדי הנסיעה המהירה, ואחרי 5-10 ק"מ תסתכל לראות מה הצריכה הממוצעת לאותם 5-10 ק"מ. צריך להיות בין 5.5 ל 7.5 [ליטרים ל100 ק"מ]. כלומר ב80 קמ"ש בערך 5.5, ב 120 בערך 7.5 (7.5 זה רק ליטר ל 13.3 ק"מ , ו 5.5 זה ליטר ל 18 ק"מ)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאני הייתי על אוטומט - גם לי זה קרה

אמנם זה גיר שונה וישן יותר - אבל זו גם סיטרואן

אייל

זה ממש לא שייך.

אתה מדבר על ממסרת אוטומטיתZF גרמנית שחוסר שמן או פילטר סתום...היו גורמים לו להחליק

(אני נוסע על כזה)

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שהבנתי וקראתי כאן

יש את אותה הבעיה בגיר של ה 407 - ויש לזה עדכון.

כדאי לבדוק.

ב407 (לפחות ב 2 ליטר) אין שום בעיה עם הגיר, הוא עובד הרבה יותר טוב וחלק מאשר ב 406.

הטיפטרוניק תענוג. (לומדים לצפות את זמן התגובה עד להעברה בפועל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת הדלק לא אופיינית. מחוץ לעיר זה לא אמור להיות כך.



אם אתה מתבונן רק במחשב הדרך, אני יכול להרגיע אותך שהוא מזייף. ניסו פעם להסביר לי למה, אבל לא הבנתי...

בדלקן שלי המצב יותר טוב. לפי החישוב אני נוסע קילומטר יותר לכל ליטר. במקרה שלי זה הדגם הקודם עם המנוע הקטן, ומדובר ב- 12.5 קילומטר לליטר בנסיעות ארוכות, בפועל.

לגבי הרדיו - אצלי יש כפתור ביטול לסריקה. מומלץ שלא להשתמש בה. זה עובד רק בפנסוניק שיש לי בסקסו. היו לי איתו הרבה בעיות שחרגו מעבר לנוחות, כמו זה שהוא סירב לכבות או להחליש. במוסך שלי הרכיבו לו דיודה, שזה אילתור שהנהיגו ב- 406 בעבר, והבעיה נפתרה לחלוטין. אני חושב שעד היום זהו לא פתרון רשמי, וכנראה שהבעיה נותרה גם בדגם החדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6834 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...