Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהם הפרמטרים הכי אוברייטד ואנדרייטד כיום לדעתכם בתמחור רכבי יד2?


MRobot

פוסטים מומלצים

מהם הפרמטרים הכי אוברייטד ואנדרייטד בתמחור רכבי יד2?


אני אתחיל.

הכי אנדרייטד: רכב ששהה כל חייו בחניה מקורה
רכב שבילה את חייו רחוק מהשמש הישראלית היוקדת יגלה גם שרידות טובה יותר של פנים וחוץ הרכב וגם אמינות טובה יותר. זה מתבטא בצבע, פלסטיקה, אטמים, גומיות, חלודה, מצבר, צמיגים ועוד. מה שמוזר זה שהרבה מוכרים לא מבקשים על זה תוספת מחיר ואפילו לא טורחים לציין את זה בכלל.

הכי אוברייטד: ליסינג פרטי.
באופן כללי אני די מסתייג מרכישת רכבי ליסינג.
לא צריך בדיקת קניה במכון. מספיק לי לשמוע מרחוק את זעקת המתלים והתושבות הנחבתות באספלט אחרי שעברו, תוך כדי האצה, את כל הבאמפרים ביציאה מהשכונה כדי להבין מה היחס שרכבים אלו מקבלים. אבל בהפחתה משמעותית של עשרות אחוזים אני אהיה מוכן לפחות לשקול זאת כי בליסינג תפעולי אמור להיות "אבא": קצין רכב או איש טכני שתפקידו לדאוג שהרכבים יהיו במצב תחזוקה מינימלי.
אבל מי באמת האבא בליסינג פרטי? המוכר שהרכב לא שלו? חברת הליסינג שרואה את הרכב פעם ב3 שנים?
נוכחתי לגלות שלמרות שרכבים אלו במצב המכני המוזנח ביותר (במיוחד של המוכרים שלא מתכוונים להחזיק אותם מעבר לתקופת הליסינג) עדיין לא מעט מוכרים ביד2 מבקשים עליהם מחיר גבוה. לשיטתם חשבוניות טיפול בת שורה אחת ("טיפול תקופתי") במוסך כללי א.א.הכי-זול-בעיר זה עדיין רכב שמור. ואת מצב הצמיגים הסינים הס מלהזכיר.

 

ומהם לדעתכם הפרמטרים הכי אוברייטד ואנדרייטד כיום בתמחור רכב יד2 בישראל?

עריכה אחרונה על ידי MRobot
  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נוטה להסכים איתך לגבי החנייה המקורה,

אבל לגבי "ליסינג פרטי אוברייטד", זה בכלל רייטד?!?

מספיק שאני רואה את המילה ליסינג, וכבר לא משנה מה בא לפני או אחרי.

 

אוברייטד עבורי זה כנראה טופל רק במורשה/טופל באדיקות כל שנה,

אפשר לשוטט בפורום הטכני ולקרוא סיפורי זוועות ממוסכים מורשים שמחליפים חלקים ולא פותרים בעיות, מורשה לא בהכרח אומר מקצועי.

לטפל כל שנה זה המינימום המתבקש, מ י נ י מ ו ם, כל כך מינימום, שאם תחרוג אפילו קצת - היצרן יתנער מהאחריות.

שמן זול, מנוע יקר.

אם יש חריגה בטיפול, לא מתקרב, כי גם טיפול אחד בשנה זה כבר גבולי בשבילי.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנייה מקורה?
כמוכר אני מציין זאת, אף פעם לא ביקשתי תוספת על כך, ונו באמת... כמה כבר אני יכול כבר לבקש?
אני רואה זאת כנקודת זכות שתגרום למישהו להעדיף את רכבי על פני רכב אחר. אך לא כנקודה לגבות אקסטרא כסף.
ותתפלא, את הקונים זה לא מעניין.

אותי מפליא, שקונים לא מתעניינים אם עישנו ברכב או לא. 

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי אוברייטד:

קילומטראז נמוך מאוד. מדבר על אלו שנוסעים 5 אלף בשנה. 

בהרבה מקרים כאלה מטפלים ברכב לפי קילומטראז, זאת אומרת אחת ל-3 שנים. 

דורשים על הרכבים האלה המון מעל המחירון שבפועל כניראה כול המנוע מפוצץ בוצה. 

 

הכי אנדרייטד : קבלות על טיפולים/ ספר טיפולים

בכול הרכבים שמכרתי(והיו הרבה כאלה) תמיד היה לי טיפולים מתועדים. כמעט אף פעם אף אחד לא ביקש ממני כלום גם אפילו כשרציתי להראות, פשוט אפס עניין. וברכב משומש זה בערך הדבר הכי חשוב שיש, הרבה יותר חשוב מאשר אם הרכב עושה 1 ל-14 או 1 ל-15. 

  • אהבתי 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי הכי overrated זה ארץ היצור של הרכב. כאילו מאחורי כל פועל יצור יפני עומד סמוראי עם חרב שלופה וברגע שהפועל עושה טעות הוא מוריד לו את הראש, וכנ״ל לגבי קוריאני וגרמני. לעומת זאת ידוע שהפועלים הצרפתים מאפרים את ה gitanes שלהם לתוך ראש המנוע.

הדוגמה לזה היא השלישייה c1/107/aygo אותו רכב עם סמלים שונים שייוצר באותו מפעל...

עוד פרמטר overrated זו צריכת דלק, שהיא הרבה פעמים ההוצאה השלישית בגודלה אחרי פחת (ירידת ערך) או בלאי (תיקונים) וביטוח.

אנשים קונים רכבים הרבה יותר יקרים רק כי הם "חסכוניים".

פרמטר underrated הוא ציון הבטיחות. קונים רכבים שלא נבחנו, ובמינימום לא קוראים את הדו״ח אלא רק מסתכלים על מספר הכוכבים.

פרמטרים אחרים כמו תחזוקת מנע\שבר בדרך כלל לא משמשים בתמחור אלא יותר כמסננים לקניית רכבים ספציפיים.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.4.2025 בשעה 08:42, yairw כתב:

אוברייטד עבורי זה כנראה טופל רק במורשה/טופל באדיקות כל שנה,

אפשר לשוטט בפורום הטכני ולקרוא סיפורי זוועות ממוסכים מורשים שמחליפים חלקים ולא פותרים בעיות, מורשה לא בהכרח אומר מקצועי.

לטפל כל שנה זה המינימום המתבקש, מ י נ י מ ו ם, כל כך מינימום, שאם תחרוג אפילו קצת - היצרן יתנער מהאחריות.

שמן זול, מנוע יקר.

אם יש חריגה בטיפול, לא מתקרב, כי גם טיפול אחד בשנה זה כבר גבולי בשבילי.


הכל שאלה של זמן.
לא הייתי אומר שזה אוברייטד, רכב בן שנתיים-שלוש שטופל במוסכים מורשים, כן זה לא חריג או כמו שאמרת - חובה.
רכב בן 10 שטופל כל השנים במוסכים מורשי יבואן זה בהחלט לא אוברייטד.
נכון שמוסכים מורשים לפעמים עושים טעויות, נכון שהם לעיתים לא מקצועיים בדברים מסויימים, אבל מה שבטוח - הם יקרים ונוטים להחליף חלקים גם עם בלאי גבולי ובדרך כלל בחלקים מקוריים.

לטפל 10 שנים במוסך מורשה אומר כמה דברים על הבנאדם:
1. הוא לא קמצן, על חכם אפשר להתווכח, אבל הוא בטוח לא קמצן, לא מחפש לעשות קומבינות או לחסוך, וזה חשוב כשקונים ממישהו רכב.
2. אכפת לו מהרכב שלו.
3. הרכב בתאוריה הוא רכב מתוחזק שטופל לפי הוראות יצרן וחלפים מקוריים איפה שניתן.

חוץ מזה זה אומר שהרכב טופל כל השנים באותה רשת מוסכים, אולי אפילו אותו מוסך (פלוס גדול בין אם מורשה יבואן או לא), זה אומר אותם סטנדרטים ותקנים +-, אותו מכשור+-, אותם הכשרות +- ותיעוד טיפולים.
 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 5

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנדררייטד: "מזגן מקפיא".

כן כן אני יודע שאתם צוחקים עליי עכשיו, אבל אנחנו חיים במדינה חמה בטירוף ובתור אדם שמזיע תוך 2 שניות בשמש הישראלית מזגן שעובד כשורה ("מקפיא" בלשון הסוחרים, כי מזגן שפשוט עושה את עבודתו נאמנה לא תופס טוב שיווקית) זה חובה חובותיים. החלפנו רכב נטו כי המזגן חדל לעבוד ולמרות כל המאמצים שום מוסך לא הצליח להחיות אותו, אני לא צוחק שאני אומר שאמא שלי לא מסוגלת פיזית להיות באוטו בלי מזגן.

 

אובררייטד: כל מיני אבזורים כמו מושבי עור או מערכות סאונד או סאנרוף. אני מכיר חברים שלא מוכנים לקנות רכב בלי סאנרוף כי זה "רכב לעניים". ???? מה? כל החיים נסעתי ברכבים בלי סאנרוף, היה לי רכב אחד כל החיים שהיה בו סאנרוף שהיה בשימוש בדיוק 5 פעמים עד שהבנו שזה לא יותר מגימיק. לא מבין את ההתלהבות מסאנרוף, זה רכיב מכאני שמוריד מהאמינות של הרכב ורק מעט מאוד רכבים נהנים מהתוספת הקוסמטית של סאנרוף פתוח. ומושבי עור? ישבתם פעם ברכב עם מושבי עור בקיץ הישראלי? התחלתי להבין איך מרגיש החזה עוף שאני מטגן אותו על הגריל.

  • רעיון טוב! 1

חולם על קרייזלרים יוקרתיות בנסיעה ברכבות😪

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.4.2025 בשעה 09:57, borsood כתב:

לדעתי הכי overrated זה ארץ היצור של הרכב. כאילו מאחורי כל פועל יצור יפני עומד סמוראי עם חרב שלופה וברגע שהפועל עושה טעות הוא מוריד לו את הראש, וכנ״ל לגבי קוריאני וגרמני. לעומת זאת ידוע שהפועלים הצרפתים מאפרים את ה gitanes שלהם לתוך ראש המנוע.

 

 

מצטרף

 

לגבי רכיב שלא נותנים לו מספיק משקל:

משך הבעלות ברכב של המוכר. רכב שנמכר אחרי פחות מ 18 חודשי בעלות זה מחשיד.

נכון שיש סיבות טובות לזה: רילוקיישן, רכב מהעבודה, רכב בירושה, שינוי מקום מגורים, התעשרות ושדרוג הרכב, שלילת רישיון, שיפור בתחב"צ, מעבר לעבודה מהבית ועוד הרבה מאוד הסברים הגיוניים. אותי אבל מטריד ההסבר הנפוץ: רכב בעייתי שמעיפים אותו.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי אנדררייטד מסכים עם היסטוריית טיפולים. הנטייה הישראלית היא לתחזוקת שבר ורכב בלי היסטוריית טיפולים מלאה רוב הסיכויים שלא עבר טיפולים בזמן. את הלנצ'יה אפסילון של הילדה קניתי בלי בדיקה בזכות האמינות של המוכר ששמר קבלות על הכל ועשה טיפול כל שנה גם כשהאוטו בקושי נסע. הרוב המכריע לא כאלה.

הכי אובררייטד- קילומטרז' נמוך. כנראה שברכב חשמלי משומש זה יהיה יותר מעניין, אבל במכוניות בעירה פנימית מה שמעניין אותי יותר זה שעות מנוע: רכב יכול לנסוע כמעט שעתיים ביום רק הלוך חזור הרצליה תל אביב ולעשות 10,000 ק"מ בשנה, או שעה ביום הלוך חזור זכרון- חיפה ולעשות 20,000 ק"מ בשנה. אני אעדיף את השני. היי, רוב הסיכויים שהראשון גם פספס טיפול בזמן :)

  • רעיון טוב! 1

It's life, Jim, but not as we know it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל אין דרך לדעת את שעות המנוע...

בסוף החלופות בד"כ אין מה שהצגת אלא: רכב עם 20,000 או רכב עם 10,000....

 

העובדה שקילומטראז' פחות חשוב משעות מנוע נכונה, אבל זה הנתון שקיים... 

 

הנטיה לצמצם בערכו כי הוא רחוק מלהיות מייצג לגמרי שגויה בעיני. בסוף זה נתון משמעותי.

 

אם לקחת את זה קצת קדימה זה כמו להגיד שאין מה להתרשם יותר מידי מתיעוד טיפולים כי כל אחד עם מחשב ומדפסת יכול לפברק את זה. 

זה נכון, אבל בסוף זה מה שיש.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, lior2321 כתב:

"רכב מרופא" - יש לי במשפחה אחד כזה...הוא דוש רציני, לא מטפל ולא יודע לנהוג אז זה חסר משמעות


אף אחד לא אמר שרופא יודע לטפל או לנהוג.
היה נהוג לקנות רכב מרופא כי רופא הוא כביכול בנאדם אמין שהשם שלו חשוב לו, בנוסף רופא גר לרוב קרוב לקליניקה שלו/בית החולים שבו הוא עובד ובגלל זה הרכב שלו נוסע מעט מאוד.
 

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, razi_pazi כתב:

לגבי רכיב שלא נותנים לו מספיק משקל:

משך הבעלות ברכב של המוכר. רכב שנמכר אחרי פחות מ 18 חודשי בעלות זה מחשיד.

נכון שיש סיבות טובות לזה: רילוקיישן, רכב מהעבודה, רכב בירושה, שינוי מקום מגורים, התעשרות ושדרוג הרכב, שלילת רישיון, שיפור בתחב"צ, מעבר לעבודה מהבית ועוד הרבה מאוד הסברים הגיוניים. אותי אבל מטריד ההסבר הנפוץ: רכב בעייתי שמעיפים אותו.

רק שאף אחד לא יגיד לך את זה. תצטרך להבין לבד מה מצב הרכב ואתה גם לא תשכור בלש פרטי שיברר אם הבן אדם באמת לפני רילוקיישן או קיבל רכב מהעבודה כמו שהוא אומר.

 

ולעניין, לכל דבר יש משמעות כך ששום דבר לא באמת אוברייטד. למשל מס' בעלים, יד ראשונה או שניה זה לא חשוב במיוחד, אבל רכב סטנדרטי וצעיר עם 7 ידיים? חשוד.

קילומטרז' ממוצע לעומת קילומטרז' נמוך - בשניהם יכול להיות מצב שמרחו את מרווחי הטיפולים אז צריך לבדוק גם תיעוד של זה. אני למשל נוסע פחות מ10 אלף קילומטרים בשנה, כמעט כל הנסיעות זה בינעירוני ואני מטפל כל שנה. הייתי מאד מעוניין לקנות רכב שנהגו בו בצורה הזאת, ומוכן לשלם בהתאם.

תאונות - ברכב של 30 אלף שקל זה לא באמת מעניין אם שמאי הוריד לו 5 אחוז בגלל תאונה כשהיה חדש, אם כל שאר הנתונים שלו טובים. ברכב שעולה 130 אלף שקל, עדיף לחפש אחד שלא עבר שום תאונה גם אם יש הפחתה משמעותית במחיר.

כל מיני התקנות - זה תלוי מה מותקן ואיך התקינו. 

ארץ יצור - זה באמת איבד מהמשמעות שלו בימנו אבל לפעמים שומעים על הבדל באיכות בין ארצות הרכבה של אותו דגם.

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי ״רופא של מכוניות״

 

https://m.youtube.com/watch?v=rRRsehzSvzc

 

(תסלחו לי, אבל את הדבר הזה אני שומע לפחות 6 פעמים בשבוע).

 

אגב, @דובצע, מה הנקודה שלך?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...