Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנועי פיורטק 1.2 - הרחבת אחריות ל-10 שנים / 175 אלף ק"מ - האם היבואן כאן מכבד?


elera

פוסטים מומלצים

 

לפני כשעה, Jack457 כתב:

האחריות המורחבת היא רק לרצועה ולנזקי התפוררות?

ככל שזה אמיתי, זה מעולה!

אבל השאלה עדיין פתוחה. אם מישהו קיבל מימוש אחריות מהיבואן בארץ, ומה התנאים.

 

לפחות בחו"ל, משתמע שהאחריות לא מוגדרת לכשל מסוים אלא לסימפטומים.

מהדיון המרכזי:

 

בתאריך 6.5.2024 בשעה 15:10, elera כתב:

כתבה בחו"ל התייחסה, אם אני מבין נכון, לקריטריוני היצרן באחריות שהורחבה במרץ ל-10 שנים או 175,000 ק"מ, כנראה הקטן מביניהם.

 

לגבי טבעות הבוכנות והשמן כתוב שם...


מנוע EB2 בלי טורבו (משתמע שיש EB1 ולא ברור אם זה חל עליהם?):

* עד 60 אלף ק"מ, צריכת שמן של עד 0.7 ליטר ל-1000 ק"מ - החלפת (מישהו יכול לתרגם? משהו קופסת מים?). יותר מ-0.7 ל, החלפת מנוע.
* עד 80 אלף ק"מ, צריכת שמן עד 0.5 ל / 1000 ק"מ, כנ"ל.
* יותר מ-80 אלף ק"מ, צריכת שמן על 0.25 ל / 1000 ק"מ, כנ"ל.
אחרי החלפה, אם אחרי 2000 ק"מ צריכת שמן מעל 0.25 ליטר / 1000 ק"מ - החלפת מנוע.

 

EB2 טורבו:
* פחות מ-0.2 ליטר / 1000 ק"מ - בסדר.
* עד 0.5 ל / 1000 ק"מ, החלפת (מאייד/מפריד שמן?).
* יותר מ-0.5 ל / 1000 ק"מ - החלפת מנוע.

 

יש גם כתבה לגבי הרחבת האחריות בעקבות עניין הרצועה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, elera כתב:

אבל השאלה עדיין פתוחה. אם מישהו קיבל מימוש אחריות מהיבואן בארץ, ומה התנאים.

זו השאלה העיקרית. פעם היתה ללובינסקי נציגות כאן בפורום, עדיין פעילה?

עם גולף ידנית שנת 1995 לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך פה דוגמא בפורום מהימים האחרונים דוגמא לרכב שכבר לא באחריות ותיקנו את הבעיה עם הרצועה אצל היבואן 

מצד שני זה רכב שלא נסע הרבה יחסית, השאלה מה קורה ברכב בן 6-7 שנסע 100KM+

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אולי. אבל חסר שם מידע.

 

גם אם אין אחריות יותר מ-3 שנים, יש סיכוי שזה היה חודשיים אחרי, אם במקרה המכונית מדצמבר 2021 (זה גם משתמע משרשור קודם של הכותב). אז אולי רק מחווה.

 

הכותב גם לא אמר מפורשות מה הבעיה אלא רק מה ההערכה שלו, ולא סיפר מה בסוף היתה האבחנה ומה בדיוק אמר היבואן:

 

בתאריך 2.2.2025 בשעה 09:15, amirk כתב:

ברשותי פיג'ו 5008 שנת 21 (מנוע 1.2) עם 65 אלף קמ

עד עכשיו טיפלתי במוסכי יבואן.

האוטו מתריע לי על בעיה בלחץ השמן, מקריאה באינטרנט נשמע שזה כנראה קשור לרצועת תזמון.

 

בתאריך 16.2.2025 בשעה 10:57, amirk כתב:

מעדכן שטיפלתי במוסך של היבואן, היבואן לקח אחריות על הבעיה.

שילמת על בדיקה של הרכב להבנת הבעיה (700 ש"ח), לא ברור לי למה...

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

לפני כמה שבועות ביררתי עם מוסך יבואן על הנושא.

 

מי שענתה קודם טענה שלא שמעה על הרחבת אחריות, ואם היא לא שמעה אז אין דבר כזה כי הכל עובר דרכה.

אבל היא העבירה אותי למישהו אחר (יועץ שירות?), שדווקא כן הכיר.

 

אבל היה מאוד מסויג והגנתי.

"זה לא הרחבת אחריות", זה רק טיפול בבעיה מסוימת, ורק אם היצרן מאשר.

לטענתו אין דרישות מוגדרות, אין כללים, כל מקרה לגופו, מעבירים שאלה ונתונים ליצרן ואם הוא מאשר אז עושים מה שצריך.

בקיצור, לא רצה להתחייב לגבי המה או איך.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבקשו להציג 3 חשבוניות של 3 טיפולים ושיופיע שנעשה שימוש בשמן בתקן הנדרש, פה כבר רוב המכוניות שלא מטופלות במוסכים מורשים לא יעמדו בתנאי הזה של האחריות. 

 

 

אבל אם כן בעל הרכב יכול להציג את זה אולי יש על מה לדבר.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, elera כתב:

לפני כמה שבועות ביררתי עם מוסך יבואן על הנושא.

 

מי שענתה קודם טענה שלא שמעה על הרחבת אחריות, ואם היא לא שמעה אז אין דבר כזה כי הכל עובר דרכה.

אבל היא העבירה אותי למישהו אחר (יועץ שירות?), שדווקא כן הכיר.

 

אבל היה מאוד מסויג והגנתי.

"זה לא הרחבת אחריות", זה רק טיפול בבעיה מסוימת, ורק אם היצרן מאשר.

לטענתו אין דרישות מוגדרות, אין כללים, כל מקרה לגופו, מעבירים שאלה ונתונים ליצרן ואם הוא מאשר אז עושים מה שצריך.

בקיצור, לא רצה להתחייב לגבי המה או איך.

 


לפי מה שפורסם ב the car העסק לא הולך חלק.

ולפי מה שהנציג אמר לך זה גם מובן למה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Buki

אפשר לשער מה יהיה חלק מהתהליך, אבל לא בוודאות.

הרושם הוא שהיבואן, בהנחה שהמוסך מדבר בשמם בעקיפין, לא רוצה להתחייב אפילו על התהליך.

 

@yulianx

לא הייתי מאשים את היצרן במקרה הזה.

היצרן לפחות פרסם משהו. היבואן אפילו לא רוצה להתחייב על מה שלכאורה היצרן התחייב לו.

 

עריכה אחרונה על ידי elera
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...