Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B3 משולשים - בול ג'וינט לא נכנס


Deutz912

פוסטים מומלצים

ניסיתי להרכיב משולש צד שמאל לסובארו B3 2010, פירקתי את הקודם  לאחר מכן שהרכבתי את החדש ניסיתי להכניס את הבול ג'וינט שמתחבר לנאבה אבל הוא לא נכנס, הוא כאילו נכנס באלכסון ונתקע הוא נכנס ישר ואז אלכסון ואי אפשר להכניס אותו פנימה.

ניסיתי לפרק שוב את המשולש ולהתחיל מהכנסת הבול ג'וינט אבל הוא גם לא נכנס.

ניסיתי לשים את הבול ג'וינט מול החור לדפוק מעט עם פטיש שיכנס פנימה קצת להרכיב גלגל ולהוריד את הרכב אולי זה ידחוק אותו פנימה ואז להרים לפרק גלגל ולהדק את הבורג - אבל הוא פשוט בורח מהחור החוצה (ניסיתי 2 פעמים).

בגלל שהרכב במקום שממש הפריע (לא תיארתי לעצמי שזה יתקע אותי החלפתי כבר משולשים ולא היה בעיה) הייתי צריך ליסוע 3-4 מטרים בלית ברירה הנעתי והתקדמתי כ-1 מטר ונהיה רעש של חריקות מהפעמון ציריה באותו רגע עצרתי כנראה בגלל שהגלגל זז הפעמון התעקם.

2 שאלות - 1. איך מכניסים את הבול ג'ויינט הסורר. 

2. האם נגרם נזק לפעמון ?  😓

החלפת המשולשים הזאת ממש תסכלה אותי היום 3 שעות להכניס את הבול גו'ינט 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, tribel כתב:

ניסית להפריד בין שני החצאים?

image.png.e2ef533debaab46b790354f75399dd20.png

 

כן דחפתי מברג ודפקתי עליו עם פטיש הוא התרחב אבל הוא לא רוצה להיכנס.

בכל אופן נראה לי שאנסה לשים גריז ולדפוק עם פטיש/לדחוף עם ג'ק עגלה כלפי מעלה שיהיה לחץ..

 

בכל אופן שברתי את הציריה 😓😓😓

פירקתי אותה והבאתי מפירוק ב 200 ש"ח ציריה שלמה, עדיין לא הרכבתי.

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצלם את המצב שאתה נמצא בו, עדיף בסרטון.

מחדד - אתה מנסה להכניס את התפוח לנאקל, לא לנאבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 53 דקות, EliC25 כתב:

תצלם את המצב שאתה נמצא בו, עדיף בסרטון.

מחדד - אתה מנסה להכניס את התפוח לנאקל, לא לנאבה.

בנתיים אומר את זה במילים - הציריה בחוץ, הקרדן בתוך הגיר. ראיתי שאתה הוצאת אותו עם לום ואמרת שאפשר גם עם מברג השאלה שלי זה איך ? להכניס אותו מאחורי הקרדן לבין הגיר ולדפוק עם פטיש שיהיה קונטרה שיצא החוצה ?

לגבי המשולשים - הוא מחובר משני הצדדים שמתחברים לגוף הרכב, הבול ג'וינט שמתחבר לנאקל ממאן להיכנס לפי מה שאני מבין רק בסובארו עשו בול ג'וינט כזה גדול.. בכל אופן ראיתי בסרטונים שיש כאלה ששמים גריז, אחד אחר אפילו שהתפוח עומד מול הנאקל דופק מעט נכנס אבל לא ישר מעט נוטה לצד והוא עדיין המשיך לדפוק עם פטיש (לא נראה מברזל, פטיש גדול אולי פלסטיק) וזה נכנס פנימה.

הייתי שמח אולי אם מישהו מהפורום יכול לעזור כי הרכב תקוע באמצע חניון קטן (לא בחניה מסומנת אלא באמצע החניון) ולא חשבתי שככה יסתבך העניין.. (אזור לוד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח שתעלה בכל זאת מדיה כלשהי שמראה את המצב אצלך.

תצלם גם את המשולש\התפוח הישן side by side ככל הניתן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

אשמח שתעלה בכל זאת מדיה כלשהי שמראה את המצב אצלך.

תצלם גם את המשולש\התפוח הישן side by side ככל הניתן.

ב"ה הצלחתי להוציא את הקרדן עם לום באלכסון ודחיפה עם הרגל..

הרכבתי את הציריה מהפירוק, פתאום הבול ג'וינט של המשולש נכנס עם 3 דפיקות טובות עם פטיש.

אממ.. ההברגה שנועלת את הבול ג'וינט נהרסה, אז חשבתי אולי להביא בורג פחות עבה שיכנס ויצא מהצד השני ולסגור אותו עם אום בלחץ מהצד השני שלא יפתח. (בטיחותי ? נשמע מפחיד)

בכל אופן שדפקתי את הציריה פנימה שמתי את האום קצת בחוץ ודפקתי עם פטיש (כמו שעשית בשברולט סוניק) בחלק הקדמי שלו הוא נמעך, לבנתיים כי אין לי אום אחר עד שאני אביא סגרתי אותו עד הסוף עם רטיטה כמה שאפשר.

כעת הממצאים משולש בלי נעילה בבול ג'וינט ואום של ציריה לא כ"כ תקין מחוזק כמה שאפשר - מכיון שהייתי חייב להזיז את הרכב הרכבתי גלגל הנעתי את הרכב נסעתי כמה מטרים ו- 2 דברים מוזרים שהרגשתי - 1. הרכב מרגיש מתנדנד, 2. שמסובבים את ההגה שמגיעים בדיוק לאמצע הוא נתקע לשניה ומסתובב. (אם אני רוצה מהאמצע להזיז ימינה הוא נתקע לשניה ומסתובב, אח"כ שמאלה כשמגיע לנקודת האמצע נתקע לשניה ומסתובב. כאילו הנקודת האמצע יש תקיעה)

מה זה יכול להיות ??? יכול להיות שגם נשבר מסרק הגה 😓 ואולי גם בולם זעזועים😰 

או שרק צריך לסגור את הבול ג'וינט של המשולש והציריה כמו שצריך ?

אם זה המצב הרכב הולך לברזל ואני מקווה שלא

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

אשמח שתעלה בכל זאת מדיה כלשהי שמראה את המצב אצלך.

תצלם גם את המשולש\התפוח הישן side by side ככל הניתן.

שוב ראיתי בסרטון שלך שאפשר לתקן הברגה שהלכה, האם הוא גם יועיל לחור ההברגה הזה ? (לא איפה שהחץ אלא בהברגה) image.png.e2ef533debaab46b790354f75399dd20.png.672f7887cc0c4bef9d231cba16a26383.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה קרה להברגה? האם החור התרחב? הייתי מנסה קודם לתקן אותה עם קיט הברזה. אם זה לא ילך תשתמש באום ובורג, ברמת עומס מתאימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, EliC25 כתב:

מה קרה להברגה? האם החור התרחב? הייתי מנסה קודם לתקן אותה עם קיט הברזה. אם זה לא ילך תשתמש באום ובורג, ברמת עומס מתאימה.

החור לא התרחב פשוט ההברגה הלכה. 

הברזה עומדת בעומס ?

אני רוצה להשתמש באום ובורג אבל החור הוא לא כזה גדול ככה שאני לא יודע אם הבורג יעמוד בלחץ, אני מקווה מאוד. נראה לך שכן ?

חוץ מזה ממה יכולה לנבוע הבעיה שתיארתי בהגה ? אם אני לא טועה שהרכב היה באוויר והוזזתי את ההגה ימינה ושמאלה לא היה תקיעה..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב"ה קניתי בורג עם 11 מ"מ עם אום מטמבוריה הכנסתי לחור של המשולש הידקתי אותו חזק.

הבאתי אום של ציריה ממוסך הרכבתי את האום עם אבטחה...

הגה ימינה ושמאלה ו... אין תקיעות בהתחלה היה רעש מהמשאבת הגה כנראה נכנס אוויר למערכת מהמתיחה של התפוח אחרי כמה סיבובים ימינה ושמאלה ונסיעה קלה הרעש נעלם, הגה עד הסוף שמאלה אין רעש ותקתוקים מהציריה שהבאתי מהפירוק.

ממש נס טו' בשבט

 

הבורג המקורי 14 מ"מ שהוא מתברג ללא אום, הבאתי 2 ברגים - 1. 13 מ"מ, 2. 11 מ"מ.

13 מ"מ הידקתי יותר מידי נהרסה ההברגה, שמתי את ה 11 מ"מ עם ספרינג שיהיה תפוס חזק - השאלה אם יש חשש שהוא ישבר ?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, ronrobin כתב:

זה לא מקום לנסיונות ומשחקים , לך תקנה את כל בית המיסב מפרוק ותרכיב אותו  כמו 

שצריך .

אני מסכים איתך, שאלת תם מדוע הרבה דברים ברכב שתפוסים עם בורג ואום זה בסדר וכאן זה לא יהיה בטיחותי כלל אם משתמשים בבורג ואום ?

אולי כדאי לתפוס את זה ככה עד שאגיע לבעל מקצוע שיחדש את ההברגה ? זה יהיה בטיחותי ?

עריכה אחרונה על ידי Deutz912
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כל מיני סיבות לשיטות ייצור כמו עלויות חוזק ובטיחות.

מבחינת הבורג לכל בורג יש דרגת חוזק מסוימת וחשוב להקפיד עליה במכלול כזה.

את ההברגה אתה יכול לתקן בעזרת הליקויל ולחזור לבורג המקורי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...