Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה עם התקנה של שלט נוחות יונדאי i10


Guyy140

פוסטים מומלצים

שלום חברים

בעבר התקנתי במספר של רכבים שלטי נוחות כך שיש לי מעט ניסיון.

מדובר על שלט נוחות אוניברסלי סטנדרטי מעליאקספרס.

ביונדאי i10 שנת 2010 של חבר, מאיזה שהיא סיבה אני לא מצליח למצוא את הכבל שפותח \ נועל את הנעילה המרכזית.

היה שם מערכת ישנה שהגיע מקורית שלא עבדה טוב (זה הגיע עם יחידה נוספת של מרים חלונות שגם לא עובד).

כל ניסיון שאני עושה לא מצליח לזהות את החוטים.

כבר די הלכתי לאיבוד.

מצאתי את כל החוטים האחרים חוץ מהחוטים שסוגרים / פותחים את הנעילה המרכזית של כל הדלתות.

בתמונה:

- יחידת מרים חלונות

- יחידת נועל דלתות שהיתה בדלת

- יחידה ראשית

 

 

17373678441463344475440905596028.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בסוף המאה הקודמת, היינו פשוט מוסיפים ביונדאי מנוע נעילה מכאני בדלת הנהג שיתן טריגר (הצריך מוח שלטי נוחות שתומך בזה, כי זה כמובן טריגר מתהפך פלוס/מינוס), כי אי-אפשר היה לקחת טריגר מהיחידה המקורית.

להבנתי, הם המשיכו עם הקונץ הזה, שאין ברכב BCM, והטריגר לדלתות מגיע ישירות ממנעול דלת הנהג. 

 

זו הסכמה שמצאתי ברשת עבור I10 2010:

 

image.jpeg.7c71478e0cd888cffdaef3f5252ff517.jpeg

נראה לי שכדאי להחזיר את האקטואטור שהיה בתוך דלת הנהג, ולקחת את הטריגר למערכת החדשה ממנו.
אני לא רואה דרך אחרת להוציא פה טריגר ישיר.

 

אולי @רפי לין יוכל להציל אותך כאן.

 

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, natco כתב:

 

בסוף המאה הקודמת, היינו פשוט מוסיפים ביונדאי מנוע נעילה מכאני בדלת הנהג שיתן טריגר (הצריך מוח שלטי נוחות שתומך בזה, כי זה כמובן טריגר מתהפך פלוס/מינוס), כי אי-אפשר היה לקחת טריגר מהיחידה המקורית.

להבנתי, הם המשיכו עם הקונץ הזה, שאין ברכב BCM, והטריגר לדלתות מגיע ישירות ממנעול דלת הנהג. 

 

זו הסכמה שמצאתי ברשת עבור I10 2010:

 

image.jpeg.7c71478e0cd888cffdaef3f5252ff517.jpeg

נראה לי שכדאי להחזיר את האקטואטור שהיה בתוך דלת הנהג, ולקחת את הטריגר למערכת החדשה ממנו.
אני לא רואה דרך אחרת להוציא פה טריגר ישיר.

 

אולי @רפי לין יוכל להציל אותך כאן.

 

 

 

איזה טריגר הוא צריך להתקבל? 

הבעיה היא עוד לפני , אני לא מצליח להבין לאיפה לחבר את החוטים כדי שישלטו על הבקרה המרכזית שיפתחו את שאר הדלתות.

אני מקבל מגע כאשר הדלת נפתחת או נסגרת. אבל לא מצילח לפתוח את הדלתות האחרות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"טריגר"= פולס של מתח (בדרך כלל הפלוס קבוע והמינוס מתחבר לרגע בזמן לחיצה על השלט/סיבוב מפתח בדלת) שה-BCM, או המנעול במקרה הזה מעבירים כהוראה לשאר הדלתות להפתח.

זה בדיוק העניין- זה לא כמו ברכבים אחרים. אין כאן BCM שמקבל את ה"מגע" ומעביר אותו. אתה צריך את האקטואטור שפירקת, הוא נותן למנעול הנהג את הפקודה להוציא נעילה או פתיחה לדלתות האחרות.

 

ננסה לתייג גם את @EliC25. אם מישהו מכיר יונדאי, זה הוא...

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון!

הבנתי איך להפעיל את הנעילה של שאר הלתות.

1 שחור -

2 כתום בקצר עם 4 ירוק

3 חום +

4 ירוק בקצר עם 2 כתום

5 כחול - כנראה הוסיפו בהתקנה כי אין לו זכר בצמה המקורית.

 

כאשר 1 שחור מינוס יחד עם  3 חום פלוס נועל דלת נהג

כאשר 1 שחור פלוס יחד עם 3 חום מינוס פותח דלת נהג

 

כאשר אני נותן פלוס 4 ירוק ומינוס 2 כתום אז שאר הדלתות נפתחות

כאשר אני נותן מינוס 4 ירוק ופלוס 2 כתום אז שאר הדלתות נסגרות

 

17373763469544232541149696325090.thumb.jpg.edf22cab0ce0c856e23c530cba818953.jpg

לפני 11 דקות, natco כתב:

"טריגר"= פולס של מתח (בדרך כלל הפלוס קבוע והמינוס מתחבר לרגע בזמן לחיצה על השלט/סיבוב מפתח בדלת) שה-BCM, או המנעול במקרה הזה מעבירים כהוראה לשאר הדלתות להפתח.

זה בדיוק העניין- זה לא כמו ברכבים אחרים. אין כאן BCM שמקבל את ה"מגע" ומעביר אותו. אתה צריך את האקטואטור שפירקת, הוא נותן למנעול הנהג את הפקודה להוציא נעילה או פתיחה לדלתות האחרות.

 

ננסה לתייג גם את @EliC25. אם מישהו מכיר יונדאי, זה הוא...

 

 

זה תמונה של המכשיר שהיה בדלת. אני לא זוכר את סדר החוטים שהיו מחוברים. (לצערי לא צלמתי)

אני רואה שבכתום היה מחובר הסגול של המכשיר הזה.

 

17373766901937527220486336344980.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שאתה לא משאיר את הכבלים מחוברים עם השוקולד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, EliC25 כתב:

אני מקווה שאתה לא משאיר את הכבלים מחוברים עם השוקולד

ממש לא , זה ככה עד שאני הבין מה לחבר לאן (החזרתי למקור).

הבנתי שאתה המומחה ליונדאי אולי יש לך עצה בשבילי? מה לעשות עם החיבור שבדלת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, natco כתב:

 

בסוף המאה הקודמת, היינו פשוט מוסיפים ביונדאי מנוע נעילה מכאני בדלת הנהג שיתן טריגר (הצריך מוח שלטי נוחות שתומך בזה, כי זה כמובן טריגר מתהפך פלוס/מינוס), כי אי-אפשר היה לקחת טריגר מהיחידה המקורית.

להבנתי, הם המשיכו עם הקונץ הזה, שאין ברכב BCM, והטריגר לדלתות מגיע ישירות ממנעול דלת הנהג. 

 

זו הסכמה שמצאתי ברשת עבור I10 2010:

 

image.jpeg.7c71478e0cd888cffdaef3f5252ff517.jpeg

נראה לי שכדאי להחזיר את האקטואטור שהיה בתוך דלת הנהג, ולקחת את הטריגר למערכת החדשה ממנו.
אני לא רואה דרך אחרת להוציא פה טריגר ישיר.

 

אולי @רפי לין יוכל להציל אותך כאן.

 

 

 

האם אתה מתכוון לחלק הזה?

ואם כן כמה חוטים 5 או 2?

Screenshot_2025-01-20-22-14-46-324_com.android.chrome-edit.jpg

עריכה אחרונה על ידי Guyy140
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2 מספיק. זה רק מקבל פיקוד ממוח השלטים לנעול ולפתוח, ומושך איתו את המוט של צילנדר דלת הנהג, אז המנעול חושב שמישהו סובב מפתח בדלת הנהג, ופותח/נועל את האחרות.

 

לא יודע אם זה בכלל יעבוד היום. הכל היום כבלים בתוך הדלת אין יותר מוטות.

לא תמצא למה להתחבר. וגם לא בטוח שניתן עדיין "לעבוד" על המנעול שהיה סבץיבוב מפתח.

 

עזוב, זה סתם פתרון חאפרי. חכה למישהו שמכיר את הדגם. בטוח שיש פתרונות חכמים יותר.

 

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, natco כתב:

2 מספיק. זה רק מקבל פיקוד ממוח השלטים לנעול ולפתוח, ומושך איתו את המוט של צילנדר דלת הנהג, אז המנעול חושב שמישהו סובב מפתח בדלת הנהג, ופותח/נועל את האחרות.

 

לא יודע אם זה בכלל יעבוד היום. הכל היום כבלים בתוך הדלת אין יותר מוטות.

לא תמצא למה להתחבר. וגם לא בטוח שניתן עדיין "לעבוד" על המנעול שהיה סבץיבוב מפתח.

 

עזוב, זה סתם פתרון חאפרי. חכה למישהו שמכיר את הדגם. בטוח שיש פתרונות חכמים יותר.

 

 

אני הסתכלתי היום על פוסט שהשתתפת בו ועזרת למישהו עם יונדאי גטס להתקין שלט נוחות.

אני חושב שאם לא תיהיה ברירה, זה מה שהעשה.

 

בנוסף היום מצאתי את החוטים שחפשתי (למעלה פרטתי יותר).

ואני חושב שהמנגנון נעילה שיש ברכב הזה לא תקין, כי אני לא רואה שהוא מחליף מצב כאשר אני פותח או נועל את הדלת הראשית. (בדקתי עם רציפות).

אז לפי מדריך שמצאתי פה צריך להחליף או לתקן את המנגנון של הנעילה, בעבר היה לי בעיה דומה עם מנגנון דלת של מאזדה שהצלחתי לתקן שזה נראה שיש שם את אותו הפטנט (מגע מכני שזז בחיכוך שכנראה נשחק או התפחם)

מחר הפתח את המנגון ואנסה לסדר אותו. לדעתי אם אצליח לסדר את המנגנון אז זה יפתור את הבעיה וכך לא אצטרך את הסולונואיד (bcm).

 

שאלה נוספת ראיתי שאם טורקים את דלת הנהג חזק אז הדלת ננעלת לבד. מה זה יכול להיות?

יכול להיות שזה המנוע החשמלי שיש במנגנון הנעילה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.1.2025 בשעה 12:35, natco כתב:

 

בסוף המאה הקודמת, היינו פשוט מוסיפים ביונדאי מנוע נעילה מכאני בדלת הנהג שיתן טריגר (הצריך מוח שלטי נוחות שתומך בזה, כי זה כמובן טריגר מתהפך פלוס/מינוס), כי אי-אפשר היה לקחת טריגר מהיחידה המקורית.

להבנתי, הם המשיכו עם הקונץ הזה, שאין ברכב BCM, והטריגר לדלתות מגיע ישירות ממנעול דלת הנהג. 

 

זו הסכמה שמצאתי ברשת עבור I10 2010:

 

image.jpeg.7c71478e0cd888cffdaef3f5252ff517.jpeg

נראה לי שכדאי להחזיר את האקטואטור שהיה בתוך דלת הנהג, ולקחת את הטריגר למערכת החדשה ממנו.
אני לא רואה דרך אחרת להוציא פה טריגר ישיר.

 

אולי @רפי לין יוכל להציל אותך כאן.

 

 

האם תוכל לעזור לי בהחזרה של האקטואטור?

ניסתי להבין מה עושה כל חוט אבל לא הצלחתי (יש תמונה למעלה)

עריכה אחרונה על ידי Guyy140
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...