Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נורת אזהרת לחץ אוויר - בעיה בגלגל אחד


NewDriver18
מעבר לפיתרון נפתר ע"י sperial,

פוסטים מומלצים

שלום,

חזרתי כרגע מנסיעה של חצי שעה בכביש מרכזי(רב הזמן מדובר בכביש 1), כאשר באמצע הנסיעה הופיע סימן הלחץ אוויר בגלגל. לא הרגשתי שעליתי על משהו חד, וגם לא היה שינוי כלשהו בנסיעה. כשהגעתי הביתה ובדקתי בחניה את לחץ האוויר בנתוני מולטימדיה, זה הראה לי 200 KPA, שזה כ 29 PSI, בכל 4 הגלגלים. הקדמי - שמאלי  היה מסומן, והיתה הודעה לבדוק את לחץ האוויר.

מדובר ברכב חדש, טויוטה יאריס 2024, ואמנם לחצי האוויר התקינים הם 33 ו 32 קדימה ואחורה בהתאמה, מה שקצת גבוה ממה שמוצג אצלי, אבל עד היום ההודעה הזאת לא קפצה, ואני חודשים נוסע עם מספרים אלה.

מה יכולה להיות הסיבה לזה? למה, למרות לחץ אוויר זהה בגלגלים הקדמיים, הוא מודיע רק על שמאלי?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אחרי נסיעה הוא מראה לך 29psi, זה אומר שכשהצמיגים קרים יש בהם עוד פחות. זו חריגה גדולה.

תתחיל בלנפח את הצמיגים ללחץ הנדרש, והקפד על בדיקת לחץ אוויר לפחות כל שבועיים.

ראה הודעתי כאן בנושא.

 

מעבר לכך, בדוק בספר הרכב אם ישנן הנחיות מסויימות מה לבדוק כדי לוודא את מקור הבעיה (רמז, יש).

 

יכול להעיד ממישהו שאני מכיר עם רכב זהה, שכשנדלקה נורה ולמרות מראית עין של צמיג תקין, בסוף התגלה מסמר שנתקע בו.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Tom_22 כתב:

אם אחרי נסיעה הוא מראה לך 29psi, זה אומר שכשהצמיגים קרים יש בהם עוד פחות. זו חריגה גדולה.

תתחיל בלנפח את הצמיגים ללחץ הנדרש, והקפד על בדיקת לחץ אוויר לפחות כל שבועיים.

ראה הודעתי כאן בנושא.

 

מעבר לכך, בדוק בספר הרכב אם ישנן הנחיות מסויימות מה לבדוק כדי לוודא את מקור הבעיה (רמז, יש).

 

יכול להעיד ממישהו שאני מכיר עם רכב זהה, שכשנדלקה נורה ולמרות מראית עין של צמיג תקין, בסוף התגלה מסמר שנתקע בו.

תודה.

לא, גם בתחילת הנסיעה זה אותו לחץ. ובסוף זה תמיד היה מגיע למספרים גבוהים יותר. הפעם, משום מה, אלו היו הלחצים בסוף הנסיעה, ומשום מה ההתראה היתה רק על הקדמי - שמאלי.

אבדוק מחר מה איתם, ואנפח  ל 32-33. בתקווה שעד הבוקר יישאר לי צמיג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי ביצעת נסיעה קצרה ובמהירות נמוכה? זה יכול להסביר שינוי מינורי בלבד בלחצים.

לגבי למה רק צמיג אחד התריע, אני לא יודע עד כמה המערכת רגישה, גם מבחינת החיישן עצמו וגם מבחינת התצוגה.

כלומר נגיד שרף ההתרעה הוא מתחת ל-29, החיישן אולי מזהה לחץ של 28.9 באחד ומתריע, אבל התצוגה מעוגלת עדין ל-29 (או המקבילות ב-kPa). אולי המערכת גם יודעת לזהות מגמה של ירידת לחץ (לדוגמה במקרה של תקר). איני יודע כאמור.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Tom_22 כתב:

אולי ביצעת נסיעה קצרה ובמהירות נמוכה? זה יכול להסביר שינוי מינורי בלבד בלחצים.

לא לא, נסיעה רגילה יומיומית, תנאי דרך רגילים. אותן מהירויות ואותו בזבוז דלק.

 

לפני חודשיים וחצי עשיתי פניה לא זהירה, ועם הגלגל הזה(שמאלי קדמי) עליתי על מדרכה לא גבוהה במהירות של כ 40 קמ"ש. בדקתי את הגלגל, הוא לא נראה פגוע. כאמור, עברו יותר מחודשיים מאז. פעם ראשונה שהחיישן הזה "התעורר".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון

היה לי אירוע דומה בסוזוקי קרוסאובר בחורף, כאשר הטמפרטורה ירדה ואיתה לחץ האוויר ל-200kPa, אבל גלגל אחד ירד ל-199 והטריג את המערכת. כיוון שראיתי שהלחץ שווה בכל הגלגלים ויציב המשכתי עד תחנת הדלק הקרובה וניפחתי את הצמיגים.

 

המערכת הזו מצויינת כי כשיש פנצ׳ר אפשר לעקוב אחר הלחץ ולדעת האם דרושה החלפת צמיג מיידית או שאפשר להמשיך לצמיגיה הקרובה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוטו החדש..

היתה נורית שנדלקה ככה. 

ניפחתי אוויר. 

 

ושוב נדלקה.

בסוף באמת היה חור בצמיג. 

 

מאידך, יכול להיות חד פעמי. לפעמים לכלוך או משהו. וזה מסתדר.

  • רעיון טוב! 1

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עכשיו נסעתי לכיוון תחנת דלק, ואחרי בערך קילומטר הנורית נעלמה, וגם ראיתי שהלחץ קצת עלה. בינתיים ניפחתי את הגלגלים ל 33 - 32 PSI. נראה כמה זמן יקח לזה לרדת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקת את הלחץ ברזרבי?!

 

לגבי שאר הצמיגים, אם נסעת יותר מ-1.5 ק"מ לתחנה, אז לא יזיק להוסיף עוד קצת ללחץ הניפוח (1-3psi), מאחר והצמיגים התחממו (הייתי עד לכך בעצמך לעיל).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Tom_22 כתב:

בדקת את הלחץ ברזרבי?!

 

לגבי שאר הצמיגים, אם נסעת יותר מ-1.5 ק"מ לתחנה, אז לא יזיק להוסיף עוד קצת ללחץ הניפוח (1-3psi), מאחר והצמיגים התחממו (הייתי עד לכך בעצמך לעיל).

רזרבי אין לי, אבל טוב שציינת זאת. במיוחד לנהגים חדשים שלא תמיד מודעים לזה שגם בגלגל "פסיבי" יש חיישן מד לחץ.👍

 

אני תמיד חושש לעבור את המספר הנקוב בספר הרכב, אז שמתי מדויק(33-32 בהתאמה). אעקוב אחרי זה בימים הקרובים. מקווה כי אכן מדובר במשהו מקומי, ולא איזה חור קטן או מסמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שהתבלבלתי בשרשור עם התגובה לגבי הרזרבי 😳 אבל יצא עדין חלקית טוב 😅

 

אין לך מה לחשוש מכמה psi בודדים נוספים. בוודאי כשאלו נוספים כדי לפצות על עליית הטמפרטורה בצמיגים (ראה שרשור רלוונטי וקישור לשרשור אחר שנתתי שם בעמוד השני).

אתה יכול להסתכל על דופן הצמיג, שם אמור להיות רשום הערך המקסימלי המותר לצמיג קר. זה כנראה יהיה בין 44psi ל-51psi.

 

אגב, סביר שיש אצלך גם הגדרה ללחץ אוויר גבוה יותר מ-32/33, בין אם כתלות בעומס על הרכב ו/או כתלות במהירות הנסיעה (שבדר"כ לא מאוד רלוונטית לארץ).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טווח לחץ הניפוח המומלץ יכול להיות די רחב. אצלי, למשל, מומלץ בין 33-41psi, לפי תנאי עומס, נוחות ורצון לחסכון בדלק. אישית אנינמנפח בדרך כלל באמצע הטווח. חוץ מזה, כדאי להתחשב בטמפרטורות צפויות, במיוחד התקררות שגוררת ירידת לחץ האויר בצמיגים. 

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, NewDriver18 כתב:

טוב, עכשיו נסעתי לכיוון תחנת דלק, ואחרי בערך קילומטר הנורית נעלמה, וגם ראיתי שהלחץ קצת עלה. בינתיים ניפחתי את הגלגלים ל 33 - 32 PSI. נראה כמה זמן יקח לזה לרדת.

וזה כבר מוזר. ככל שאני יודע התראת לחץ אויר נשארת עד שאתה מאפס את החיישנים, ללא קשר ללחץ בפועל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, רועי5 כתב:

וזה כבר מוזר. ככל שאני יודע התראת לחץ אויר נשארת עד שאתה מאפס את החיישנים, ללא קשר ללחץ בפועל. 

בינתיים לא איפסתי(אני גם לא יודע איך).

איך שהדלקתי את המנוע, הנורית נדלקה. כאמור, זה נפסק אחרי נסיעה מאד קצרה. כנראה בגלל החום בחוץ וההתחממות הנוספת בעת נסיעה, עלה הלחץ, והחיישן נרגע. בינתיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...