Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מנוע יונדאי I30


מקנס

פוסטים מומלצים

הרכב שלי יונדאי I30 2013.

לפני חודשיים נסעתי ופתאום עלה לי החום מנוע ונדלקה נורה, מיד כיביתי את האוטו  ולאחר בדיקה ראיתי שלא היה מים בכלל במנוע.

מילאתי מים והרכב עבד מצוין כשאני מידי פעם בודקת שיש מספיק מים.

לפני שבועיים אני רואה שהמד חום מנוע לא עובד , כיביתי מיד את האוטו ובאמת לא היו מים במיכל הלכתי למוסך שיבדוק  ממה נעלמים המים הוא בדק ואמר שהוא לא וראה שום תקלה.
למחרת נסעתי לירושלים ובאמצע העליות התחמם המנוע  ושוב כיביתי ומילאתי מים ואז נסע מצוין. חזרתי למוסכניק שאמר שלא מוצא בעיה אבל החליף תרמוסטט אולי זה יפתור את הבעיה.
נסעתי שוב, ושוב ירדו המים- לא התחמם המנוע אבל בבדיקה כל הזמן יש דליפה.

היום הבאתי לו את הרכב בכדי שיבדוק שוב ממה נובעת הדליפה ויתקן את זה, ובנוסף יעביר לי את הרכב טסט.

המוסכניק יצא עם הרכב למכון רישוי ובאמצע הדרך הרכב נתקע- הוא טוען שלא נדלקה נורה ועדיין יש מים,
כרגע הזמנתי גרר שיביא את הרכב למוסך, והמוסכניק טוען שככל הנראה הלך המנוע...

נשמע הגיוני שהלך המנוע? האם זה לא כשל של המוסכניק שנסע ולא שם לב מה קורה עם החום מנוע והמים? ושיחרר את הרכב לפני כמה ימים בלי שהוא בודק מה הבעיה באופן בטוח.

נ.ב. לפני שנה וחצי החלפתי מנוע. לאחר שהמנוע מת לי באמצע נסיעה ככל הנראה גם מהתחממות אבל לא היו סימנים מקדימים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקריאה של הפוסט הזה הדבר הראשון שעולה לי בראש לפני החלפת מנוע זה החלפת מכונאי.

רכב שמאבד מים זה לא דבר טבעי, ולא דבר שמכונאי צריך לפספס. יש הרבה מקומות שהרכב יכול היה לאבד מים מהם, יכול להיות דליפה מרדיאטור, יכול להיות חור קטן בצינור שמשפריץ רק כשהמערכת חמה לתחת לחץ וגם זה במקום נסתר מהעין, יכול להיות פקק מיכל עודפים, יכול להיות צינור חזרה למיכל עודפים או סדק כלשהו במיכל, יכול להיות גם משאבת מים שדולפת רק כשמנוע עובד, ולכן לא רואים שלולית מתחת לרכב, או מטפטפת על הבלוק מנוע והמים מתאדים ברובם לפני שמגיעי להווצר על הקרקע וכמובן שיכול להיות אטם ראש מנוע.

ככה או ככה המכונאי היה צריך לעלות על התקלה.

סביר להניח שלא יקח אחריות על זה, למכונאים ולבעלי מקצוע ככלל יש נטיה לברוח מאחריות גם כשהפשלה שלהם, ולכן כשהמכונאי מפספס את כל רשימת התקלות האפשריות האלו אולי עדיף לחפש מכונאי קצת יותר מקצועי.

יתכן מאוד שעכשיו כבר מאוחר מדי אבל הייתי שוקל אם להשאיר אצלו את האוטו להמשך תיקון או לחפש מוסך אחר בשאיפה שיהיה טוב יותר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, Roycohen1979 כתב:

לחפש מוסך אחר

צודק ממש, לא חושבת לתקן אצלו אפילו לא עוד פעם אחת.

 

לגבי הרכב כרגע במידה ובאמת הלך המנוע, אוברול זה משהו ששוה לעושת או חבל על הכסף? יכול להיות ששוה למכור אותו בלי מנוע?

תודה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו זאת שאלה מורכבת, קודם כל שווה לקבל הצעת מחיר לאובראול, האם מדובר על אובראול מלא או רק לעשות לרכב ראש מנוע, והאם בכלל צריך אובראול או שמדובר בתקלה אחרת...

שווי הרכב לא גדול, אבל פה נכנסים שיקולים כלכליים שרק את יכולה לבצע לעצמך.

על פניו נניח והתיקון עולה 5000 שקל והאוטו שווה 15000, אבל זה מה שיש לך, אין לך יכולת להוסיף כסף ולרכוש רכב חדש יותר אז התיקון יכול להיות ההבדל בין יש רכב לבין לנסוע באוטובוס...

למכור בלי מנוע זה תמיד קשה, תקבלי אלפי שקלים בודדים במקרה הטוב, מצד שני גם א ם תעשי מנוע אף אחד לא הבטיח לך שמעכשיו הרכב לעולם לא יכנס למוסך. אלו מגוון שיקולים שאת צריכה לעשות לעצמך בשקט עם נייר ועפרון אבל רק אחרי יהיו לך כל הנתונים, נתחיל באבחון התקלה ועלות התיקון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שהייתי מחליט לגבי האם לשפץ מנוע, למכור או לשים חדש ובמיוחד בהתחשב בהיסטוריה של המכונאי הזה הייתי גורר את הרכב למוסך אחר לקבל עוד חוות דעת.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אשמח לעזרתכם ועצתכם

בהמשך למה שסיפרתי בתחילת השרשור

החלפתי את המנוע באחד מיבואני מנועים הגדולים, החליפו גם פלגים טרמוסטט ועשו ניקוי פיח לממיר,

לקחתי את הרכב ושוב נעלמו מים והמנוע התחמם,

חזרתי אליהם בדקו מה הבעיה והחליפו פיית מילוי ופקק של המים.

ושוב לאחר נסיעה הרכב התחמם- חזרתי אליהם פתחו ואמרו שהרדיאטור חסום 25% עשו ניקוי של הרידאטור

אמרו שעשו נסיעת מבחן לירושלים כדי לבדוק שלא מתחמם והכל בסדר,

לקחתי את הרכב ושוב התחמם המנוע!!!!(לא מאבד מים רק מתחמם)

 

מה אתם מליצים לי לעשות????

אציין שמדובר ברכב שמיועד למכירה, השקעתי בו כבר 10000 ש"ח על כל הטרטורים האלה...

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.7.2024 בשעה 15:44, מקנס כתב:

ושוב ירדו המים

וככה נולדה לה עוד i10 קטנה.

 

ייתכן שהנזילה הייתה מהמשאבת מים. 

מצטרף בחום להמלצה לגרור למוסך אחר שמומחה לדגם. 

 

אם החלפת כבר מנוע את בטח כבר יודעת שאין אפשרות "לעשות ראש" במנוע הזה, אלא רק אוברול (סיפור עצוב)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, topop כתב:

לגרור למוסך אחר שמומחה לדגם

יש המלצה למוסך כזה באזור המרכז?

האם יש מישהו שקונה רכבים שצריכים טיפול (כמובן במחיר זול יותר)מתקן ומוכר?

אשמח לקבל פרטים על מישהו כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, מקנס כתב:

יש המלצה למוסך כזה באזור המרכז?

יש אחד שמומלץ בפורום באזור ת"א - יפו, אולי רמי? (תקנו אותי אם אני טועה).

 

לפני 13 דקות, מקנס כתב:

האם יש מישהו שקונה רכבים שצריכים טיפול (כמובן במחיר זול יותר)מתקן ומוכר?

יכול להיות סוחרים, אבל זה יהיה במחיר מביך כנראה.

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...