Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 883 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

פגע בי רכב של נהג עם ת.ז. כחולה אבל הוא מבוטח צד ג' בחברת ביטוח פלסטינית (צירפתי תמונה עם פרטי החברה).

הוא מודה ויש לי את כל הפרטים שלו.

גם חברת הביטוח לא מנסה להכחיש אבל מציעה לשלם לי סכום נמוך משמעותית ממה שהשמאי שהבאתי קבע.

הם אומרים ששמאי שלהם קבע סכום נמוך יותר (בין הייתר בטענה שלתקן אצלם הרבה יותר זול...).

השאלה היא האם אני יכול לתבוע אותם בבית משפט לתביעות קטנות או שבגלל שהם חברה פלסטינית זה מורכב יותר?

ואולי בכלל אני יכול (או צריך) לתבוע ישירות את הנהג ושהוא יתמודד עם חברת הביטוח שלו?

אשמח למידע / הדרכה

תודה מראש!

2024-01-23224834.thumb.png.dfc1ac126563cd3662d37f335075ab12.png

עריכה אחרונה על ידי פנצר
פורסם

אתה תובע את הנהג בבימ"ש לתביעות קטנות בישראל. הוא יוכל לנסות להוציא את הנזק מחברת הביטוח שלו או לנסות לצרף אותם כצד ג' לתביעה. בעיה שלו.

בעיקרון אתה יכול גם לתבוע אותו בבימ"ש ברמאללה. אין לך סיבה לעשות את זה ומן הסתם תהיה חייב עו"ד לשם כך, גם מחסום השפה וגם כי לא תהיה מעוניין להתייצב שם.

אגב, הישראלי ההוא נהג ברכב בעלת לוחית פלסטינית?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

בעיקרון אני יכול לתבוע את הנהג באופן אישי?

הוא לא יכול לומר לי 'לא מכיר אותך לך לביטוח שלי'?

לפני 12 דקות, tinoki כתב:

אגב, הישראלי ההוא נהג ברכב בעלת לוחית פלסטינית?

לא,

לוחית רישוי ישראלית רגילה.

הוא גר בכפר עקב שזה אחרי מחסום קלנדיה אבל שייך מונציפאלית לירושלים....

פורסם

אני זוכר שהייתי במוסך והם תיקנו תאונה של רכב ישראלי עם רכב פלסטיני והביטוח שלהם כיסה את התיקון בארץ
בדקת אולי יש להם מוסכים בהסדר?

 

פורסם

בכל תאונה, אתה תובע את הנהג. 

הוא יכול לבחור לתבוע את חברת הביטוח שלו.

מה שחברת הביטוח שלו אינה משלמת, זה בעיה שלו, ולכן אם חברת הביטוח הפלסטינית מציעה מחיר זול יותר לתיקון, זו אינה בעיה שלך. 

נקודת אגב,  בהתחשב בעובדה כי הפוגע נאלץ לשלם יתר על המחיר שקבע השמאי, חברת הביטוח תצטרך לשלם את המחיר הגבוה?

 

תקנו אותי אם אני תועה, במידה ובית משפט ישראלי מחייב אותי לשלם על תאונה יותר ממה שחברת הביטוח שלי משוכנעת,  הם ישלמו לי הכל, לא?

בהיגיון שלי, לכאורה כך אמור להיות גם לפי חוקי הרש”פ.

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
פורסם

חברת הביטוח הפלסטינית רוצה לגרום לפות״ש לתקן את הרכב בשטחים, מה שמהווה עבירה.

 

לפות״ש 3 אפשרויות:

1. לשלם את התיקון מכיסו.

2. לשלם את התיקון מכיסו ולתבוע את הפוגע (ומאחל לו הצלחה לקבל את הכסף).

3. אם יש לו ביטוח מקיף - לתבוע את הפוליסה שלו ולתת לביטוח להתמודד עם תביעת שיבוב.

 

בכל מקרה - אין לפות״ש סיבה להתמודד עם חברת ביטוח מרמאללה, זה מתכון להסתבכות משפטית בגלל סמכויות שיפוט וכו׳. ועו״ד שיטפל בכך יעלה הרבה כסף.

 

פות״ש - אם אין חולק על אשמתו של הנהג השני זכותך לבחור בכל מוסך ושהפוגע והביטוח שלו ישלמו. אם יש לך חלק באשם תצטרך לבחור בין מוסך הסדר לבין מוסך אחר, ואז אתה עלול להדרש לשלם השתתפות עצמית מוגדלת - אבל זה למבטח שלך, לא של הצד האחר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, sperial כתב:

חברת הביטוח הפלסטינית רוצה לגרום לפות״ש לתקן את הרכב בשטחים, מה שמהווה עבירה.

 

לפות״ש 3 אפשרויות:

1. לשלם את התיקון מכיסו.

2. לשלם את התיקון מכיסו ולתבוע את הפוגע (ומאחל לו הצלחה לקבל את הכסף).

3. אם יש לו ביטוח מקיף - לתבוע את הפוליסה שלו ולתת לביטוח להתמודד עם תביעת שיבוב.

 

בכל מקרה - אין לפות״ש סיבה להתמודד עם חברת ביטוח מרמאללה, זה מתכון להסתבכות משפטית בגלל סמכויות שיפוט וכו׳. ועו״ד שיטפל בכך יעלה הרבה כסף.

 

פות״ש - אם אין חולק על אשמתו של הנהג השני זכותך לבחור בכל מוסך ושהפוגע והביטוח שלו ישלמו. אם יש לך חלק באשם תצטרך לבחור בין מוסך הסדר לבין מוסך אחר, ואז אתה עלול להדרש לשלם השתתפות עצמית מוגדלת - אבל זה למבטח שלך, לא של הצד האחר.

באמת אין דרך חוקית לתקן רכב בשטחים? גם במוסך מסודר?

פורסם

לא חוקי. גם אם המוסך ההוא מורשה ומסודר, ולכן גם הטענה של חברת הבאטיח הזו לא מחזיקה מים.

כאמור, תבע את הביטוח שלך ותבע את הנהג אישית בתביעות קטנות בירושלים על השתתפות עצמית ועליית הפרמיה. שים לב: גם לתביעה שלך מול הנהג אתה זכאי לסיוע משפטי ע”י חברת  הביטוח שלך בהכנת התביעה.

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 6 שעות, אלעדית כתב:

באמת אין דרך חוקית לתקן רכב בשטחים? גם במוסך מסודר?

תגיד לי, אתה רוצה שיפגעו בך, יחטפו אותך או סתם יחתכו לך את צינורות הבלמים?

 

רכב מתקנים במקום מסודר ומפוקח שבו אתה בוחר. לא במוסך מדרכה ולא אצל החמאסניק התורן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני שעתיים, tinoki כתב:

תבע את הביטוח שלך ותבע את הנהג אישית בתביעות קטנות בירושלים על השתתפות עצמית ועליית הפרמיה

אני בלי ביטוח מקיף.

אני יכול לתבוע את הנהג על כל הנזק לפי השמאות של שמאי שאני הבאתי?

הבנתי שגם את עלות השמאי אני יכול לתבוע ממנו.

והאם זה נכון שמותר לי לתקן היכן שאני רוצה, (או אפילו לבחור שלא לתקן נזקים קוסמטיים), ובכ"ז הוא חייב לשלם לי את כל עלות הנזק לפי השמאות בלי שאצטרך להוכיח כמה עלה התיקון בפועל ע"י קבלות וכדומה?

 

תודה לכל העונים!!

פורסם
לפני כשעה, פנצר כתב:

אני בלי ביטוח מקיף. אה. זה משהו אחר לגמרי. אם כן קח שמאי פרטי ותבע אותו. אתה יכול לעשות פרצוף לחברת הביטוח שלו כאילו אתה מסכים להצעה שלהם ואח”כ לתבוע את הנהג אישית על ההפרש.

במחשבה שנייה, חברת הביטוח הפלסטינית סתם מנסה לתפור אותך ואת המבוטח שלה יחד. תסביר יפה לפוגע שיקשיח עמדה מול חברת הביטוח שלו שישלמו את כל השמאות. גם סביר להניח כי הוא יתייצב בבימ”ש כי אין לו מה להפסיד - חברת הביטוח שלו אמורה לשלם לו את כל הנזק של פסק הדין ואין לו סיבה להתחמק

אני יכול לתבוע את הנהג על כל הנזק לפי השמאות של שמאי שאני הבאתי? כן

הבנתי שגם את עלות השמאי אני יכול לתבוע ממנו. כן

והאם זה נכון שמותר לי לתקן היכן שאני רוצה, (או אפילו לבחור שלא לתקן נזקים קוסמטיים), ובכ"ז הוא חייב לשלם לי את כל עלות הנזק לפי השמאות בלי שאצטרך להוכיח כמה עלה התיקון בפועל ע"י קבלות וכדומה? נכון. יכול גם לתקן בזול יותר או לא לתקן כלל. הנזק נעשה ומוכח ע”פ דוח שמאי ולא קשור לאם והיכן בחרת לתקן.

 

תודה לכל העונים!!

 

  • רעיון טוב! 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם (נערך)

יחד עם זאת חשוב לציין, שחברת הביטוח רשאית לדרוש הוכחות/חשבוניות  לתיקון, ובהעדר כאלה תקזז עלויות או תציג שמאות נגדית נמוכה יותר.

עריכה אחרונה על ידי fatboy1340

God decides how long your life will be,you decide how wide it will be

פורסם

לפני שמתחילים עם לחשוב מה יכול להסתבך, נסה פשוט לדבר איתם.  תסביר להם שמחיר התיקון ברשות אינו רלוונטי.  אתה אזרח ישראלי, הרכב ישראלי והתאונה ארעה בישראל, ושאין לך שום יכולת חוקית לתקן את הרכב בשטחים.

(הם צריכים לצפות שכשהם מבטחים רכב שרשאי להכנס לשטחי ישראל, שיצטרכו לשלם תיקון לפי העלות פה.)

ישלמו? יפה. 

לא ישלמו? חיפוש קצר ברשת מעלה מספיק מקרים של תביעות מול חברות ביטוח פלסטיניות בשביל להוכיח שלפחות בירוקרטית זה אפשרי. האם זה כדאי? זה כבר יהיה לשיקולך...

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 19 שעות, sperial כתב:

תגיד לי, אתה רוצה שיפגעו בך, יחטפו אותך או סתם יחתכו לך את צינורות הבלמים?

 

רכב מתקנים במקום מסודר ומפוקח שבו אתה בוחר. לא במוסך מדרכה ולא אצל החמאסניק התורן.

לא עשיתי זאת מעולם ומקווה שגם בעתיד לא אתפתה/איאלץ לעשות זאת, למרות שמקום מגוריי פחות מ-10 ק"מ מהקו הירוק.

שאלתי נטו מבחינה חוקית - אני מניח שיש שם מוסכים מסודרים ומורשים, לא רק מוסכי מדרכה (שדרך אגב לא חסרים גם כאן כידוע), ולכן שאלתי האם חוקי מדינת ישראל אוסרים גם דבר כזה - מסקרן אותי הרציונל.

פורסם
לפני 36 דקות, אלעדית כתב:

חוקי מדינת ישראל ... הרציונל.

באמת?

באותו משפט? 

המילים הללו כל כך קרובות זו לזו?

אתה רציני כאילו?

אתה באמת מחפש רציונל, במדינה שבה השר לביטחון לאומי מתעסק עם פיתות? 

ועוד לגבי חוקים??? 

הזכרת לי משהו- פעם שאלו פה מה רוחב כביש תיקני בארץ.

התשובה היא פשוטה מאד- תרצי, תיקני. לא תרצי, לא תיקני.

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

×
×
  • תוכן חדש...