Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1151 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המטרה:

במקום ליסוע בדיילי על וואן מסורבל ובזבזני,

לקחת רכב קטן וחזק,

וכשנוסעים עם המשפחה המורחבת לוקחים נגרר עם עוד כמה מקומות.

האתגר:

כמובן שדבר כזה מצריך את כל מערכות הבטיחות,

כריות, מבחני ריסוק, מבנה יציב עם בולמים וכו', מזגן (איך מעבירים לו כח ?) מולטימדיה, ועוד.

תהיה לזה עלות כמובן,

אבל עדיין יותר זול מוואן גדול,

לדוגמא, במקום סיינה שתעלה 400K,

אפשר לקנות טסלה עם וו בפחות מ200K, פלוס נגררת בפחות מ100K,

וליהנות מכל העולמות.

 

אז ברור שאפשר גם להחזיק שני רכבים,

אבל יש לזה גם את החסרונות,

שני נהגים, עלויות תחזוקה וכו'.

 

כמובן שהתעסקות עם נגררת היא גם כן ענין מסורבל,

אבל השאלה האם הדבר הזה אפשרי ? 

פורסם

סביר להניח שאם יהיה מוצר שיענה על כל דרישות הבטיחות,

לא תהיה סיבה שלא להתיר אותו בחוק.

ובכל מקרה השאלה אם יש היתכנות / כדאיות מבחינה טכנית.

פורסם
לפני 36 דקות, race driver כתב:

אפשר לקנות טסלה עם וו בפחות מ200K, פלוס נגררת בפחות מ100K

יש חוק שאוסר לאנשים להיות בתוך קרוון כל עוד הוא בתנועה.

 

זה מכיוון שקרוון לא בנוי חזק, אין בו חגורת, יש בו ריהוט למגורים ולא לנסיעה. 

 

 

קרוון עם מרכב דומה לרכב ועם כל אמצעי בטיחות יעלה בהתחלה כמו סיינה וטסלה יחד, הוא יכול להיות מתומחר במחיר סביר רק אם זה יהיה מוצר המוני שנמכר במאות אלפים, קשה לי להאמין שיהיה לזה ביקוש משמעותי גם מהסיבה שזה עוד ביטוח, עוד מקום חניה, עוד טסט ועוד אגרות. 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הכי פשוט זה לשכור רכב גדול כשנוסעים עם המשפחה המורחבת. 

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני כשעה, Buki כתב:

קרוון עם מרכב דומה לרכב ועם כל אמצעי בטיחות יעלה בהתחלה כמו סיינה וטסלה יחד, הוא יכול להיות מתומחר במחיר סביר רק אם זה יהיה מוצר המוני שנמכר במאות אלפים, קשה לי להאמין שיהיה לזה ביקוש משמעותי גם מהסיבה שזה עוד ביטוח, עוד מקום חניה, עוד טסט ועוד אגרות. 

 

 

הרעיון קיים, רק בדיוק הפוך: זה נקרא RV. נפוץ מאוד מעבר לשלולית. מה שיפה הוא שהמשפחה יושבת בן, ומאחוריו יש נגרר עם הרכב המשפחתי, בשביל לנסוע מהקמפינג לסופר. 

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בארץ לפחות אסור להיות באיזור המגורים של מוטורהום בזמן תנועה. 

 

רק בקבינה. 

 

 

פורסם

גם לו היה ביקוש והיו יכולים לייצר את זה בכמות שתיתן הצדקה כלכלית, זה היה מגיע ככל הנראה למשקל שרק משאית או טנדר חזק יוכלו לסחוב את זה, ואז זה שוב יורד מהקטע של הביקוש והכדאיות, בקיצור אין היתכנו כלכלית למרות שיש היתכנות פיזית / טכנית

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 9 שעות, Buki כתב:

קרוון עם מרכב דומה לרכב ועם כל אמצעי בטיחות יעלה בהתחלה כמו סיינה וטסלה יחד, הוא יכול להיות מתומחר במחיר סביר רק אם זה יהיה מוצר המוני שנמכר במאות אלפים

לא צריך קרוון או משהו דרמטי,

פשוט איזה אלטו או איגניס פחות כמה מאות קילו של רוב הציוד המכני והנוזלים,

אולי אפילו להשתמש באותו פס ייצור של רכב מיני (עם שינויים והתאמות),

זה כבר בנוי עם חגורות וכל המבנה הבטיחותי,

משער שטסלה או רכב חזק אחר יוכלו לגרור דבר כזה,

ובתקוה שיהיה לזה ביקוש, המחיר צריך להיות פחות מרכבי המיני האלו,

ולהפחית גם את מיסי קניה שיש על רכב.

לפני 9 שעות, Buki כתב:

קשה לי להאמין שיהיה לזה ביקוש משמעותי גם מהסיבה שזה עוד ביטוח, עוד מקום חניה, עוד טסט ועוד אגרות. 

ועוד כאב ראש....

אבל מבחינת הוצאות, מניח שזה מתקזז עם ההפרש באחזקה בין רכב קטן לג'מוס,

ונשאר עוד רווח מהחיסכון הגדול בדלק.

לפני 8 שעות, SlowRide כתב:

הכי פשוט זה לשכור רכב גדול כשנוסעים עם המשפחה המורחבת. 

 

לרוב זה אכן כך,

ובכל זאת הכבישים מלאים באלפי קרנבלים ושאר ממוטות למיניהם.

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 8 שעות, race driver כתב:

לא צריך קרוון או משהו דרמטי,

פשוט איזה אלטו או איגניס פחות כמה מאות קילו של רוב הציוד המכני והנוזלים,

אולי אפילו להשתמש באותו פס ייצור של רכב מיני (עם שינויים והתאמות

לא יודע אם יש לזה התכנות חוקית (מה הרגולציה בחו"ל) אבל נשמע רעיון מדליק ביותר. 

גם ברגע שאין הגה וניתן לצמצם את הדשבורד הקדמי, ניתן גם לייצר מושבים קדמיים מתקפלים באותו אופן של המושבים האחוריים ברכב וכך לייצר רצפה שטוחה ושימוש כפול של הנגרר גם כעגלת משא סגורה כשאין שימוש לנוסעים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

עוד תוספת ברשותך אם אתה מסכים

מנוע חשמלי קטן בניגררת לזחילה בפקקים בלי מנוע דלק-אבל זה נהיה יותר מסובך מהרעיון הפשוט שלך

7D3369C8-55FB-4D08-A28E-9A6C9E324EB3.png

פורסם
לפני 19 שעות, sperial כתב:

הרעיון קיים, רק בדיוק הפוך: זה נקרא RV. נפוץ מאוד מעבר לשלולית. מה שיפה הוא שהמשפחה יושבת בן, ומאחוריו יש נגרר עם הרכב המשפחתי, בשביל לנסוע מהקמפינג לסופר. 

אכן נפוץ, אבל זה בגודל של אוטובוס, מחיר מינימום הוא $100000 ורובם מעל $150000, ואין להם שום עבירות בכבישי הרים או אזורי נוף.
כרגיל, פתרון אמריקאי לא יעיל ואנטי-סביבתי במקום להשתמש ברכב הפרטי היומיומי לגרור קרוואן. ומשאירים את הקרוואן באתר הקמפינג, ועושים טיולי יום עם הרכב הפרטי שיכול להגיע לכל מקום.
קרוואן של 4-6 אנשים שוקל 1500 ק״ג וניתן לגרירה במכוניות רבות נורמליות (מאזדה 3, למשל, או איוניק 5) -- רק לא בארה״ב, שם מתעקשים שרק טנדרי ענק יגררו.
נכון, הפתרון האירופי דורש מהירויות טיפה יותר נמוכות, אבל בשביל חופשה של כמה ימים או שבוע פעמיים בשנה, זו לא באמת בעיה.

פורסם (נערך)

בתנאי הארץ, עם הצפיפות, אני לא רואה את ההיגיון להחזיק בקרוואן בשביל חופשה של שבוע פעם או פעמיים או ארבע בשנה. איפה תחנה את הדבר הזה בין חופשה לטיול? קשה לי להאמין שעלויות המימון של הדבר הזה בתוספת הרישוי, האחסנה והתחזוקה יחסכו לך סכום משמעותי, אם בכלל.

 

הפתרון הוא להחזיק רכב מתאים ליומיום (בהתאם לגודל המשפחה ושאר הצרכים, ואם צריך - לשכור איזו קרניבל פעם או פעמיים או ארבע בשנה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 4 שעות, דובצע כתב:

עוד תוספת ברשותך אם אתה מסכים

מנוע חשמלי קטן בניגררת לזחילה בפקקים בלי מנוע דלק-אבל זה נהיה יותר מסובך מהרעיון הפשוט שלך

7D3369C8-55FB-4D08-A28E-9A6C9E324EB3.png

לפי הצבעים זה נראה שחתכו שם את הקרוול המחודשת של 'תינוקי'😄

  • משעמם 1
×
×
  • תוכן חדש...