Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1016 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

להשאר עד שתופיע בעייה יקרה, או הרבה בעיות קטנות.

 

אני במצב דומה, כריזמה 99 שאני מחזיק כבר כמה שנים "עד שתהייה תקלה יקרה" שפשוט לא מגיעה. האוטו אמין בסה"כ וירידת ערך אין. 2 טסטים לא מטריד אותי מדי. מה שכן יגרום לי להחליף הוא הקושי להשיג חלקי חילוף בארץ. זה עדיין אוטו יומיומי ואני לא יכול לסבול השבתות עד שיגיע חלק מחו"ל. 

:turn-l:
פורסם

אני החזקתי רכב למעלה מ 22 שנה, היה אצלי מיומו הראשון על הכביש ונמכר במצב מעולה לגילו, בשל טירדת 2 הטסטים. ולא, לא מדובר בטויוטה, דווקא בפולקסוואגן. והגם שהיום אני נוהג ברכב דנדש לגמרי, חסכוני בהרבה בצריכת הדלק, למרות היותו גדול יותר, חסרה לי הישירות שבהיגוי ההידראולי, הזמינות הנהדרת נטולת ההיסוסים של הגיר וההתנהגות הכללית. בקיצור, אם האוטו מתנהג טוב אפשר לדעתי להמשיך עד שיתחיל לעשות צרות, או שסתם יימאס, או כמוני לא בא לעשות פעמיים בשנה טסט. ממילא האוטו לא שווה הרבה היום וכל שידרוג יהיה גם יקר וגם לא יבטיח את האמינות שכבר יש לך היום.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לא תמצא משהו יותר טוב משמעותית בתקציב שאתה רוצה להוסיף.

אם הרכב טוב לך, תישאר איתו. גם בגיל 20 יהיה מי שיקנה ממך.

  • רעיון טוב! 3

עז יפנית בסלעים | yahav.biz 

 

פורסם
בתאריך 16.4.2023 בשעה 18:23, רועי5 כתב:

אני החזקתי רכב למעלה מ 22 שנה, היה אצלי מיומו הראשון על הכביש ונמכר במצב מעולה לגילו, בשל טירדת 2 הטסטים. ולא, לא מדובר בטויוטה, דווקא בפולקסוואגן. והגם שהיום אני נוהג ברכב דנדש לגמרי, חסכוני בהרבה בצריכת הדלק, למרות היותו גדול יותר, חסרה לי הישירות שבהיגוי ההידראולי, הזמינות הנהדרת נטולת ההיסוסים של הגיר וההתנהגות הכללית. בקיצור, אם האוטו מתנהג טוב אפשר לדעתי להמשיך עד שיתחיל לעשות צרות, או שסתם יימאס, או כמוני לא בא לעשות פעמיים בשנה טסט. ממילא האוטו לא שווה הרבה היום וכל שידרוג יהיה גם יקר וגם לא יבטיח את האמינות שכבר יש לך היום.

בהחלט מעודד!

בתאריך 16.4.2023 בשעה 18:35, teyal כתב:

ב 30 40 אש"ח אתה קונה נבלה של מישהו אחר.

את הנבלה שלך לפחות אתה מכיר.

אהבתי את ההגיג

פורסם

מה הבעיה עם 2 טסטים בשנה?

בעל מקרה עושים טיפול שנתי, אז כבר מקבלים אישור רכב מיושן. נשאר פעם אחת לקפוץ למוסך לאישור, ולטסט.

ההפך התשלום לרישיון רכב מתחלק לפעמיים.

אני אם אוטו בן 22, ליום יום ו רכב השני עוד מעט בן 19.

אבל אני אוהב רכבים ישנים, ואם יש לך יכולת ורצון לתחזק כמו שצריך, הם מתגמלים. בכלום כסף כמעט.

  • אהבתי 2

פורד פומה 2021, כריזמה אייר 2002 

יאריס 2005

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

פורסם

מענינת אותי שאלה בקשר לטסטים הדו שנתיים, על פי איזה תקנים הרכבים נבחנים-בהתאם למה שהיה מקובל לשנתון המסויים של הרכב, או לפי  תקנים אחרים. 

פורסם

טסט חצי שנתי זהה לחלוטין לטסט שנתי שכל רכב עושה. 

רק ערכי זיהום אוויר מותרים משתנים לפי שנתי ייצור של הרכב. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
בתאריך 16.4.2023 בשעה 13:32, Yoni Zadik כתב:

- לפי המוסכניק, שנה הבאה אצטרך להחליף את כל הדיסקים/לעשות חריטה + בלמים.

 

זה בלאי רגיל שיכול לקרות לך גם ברכב חדש, תלוי כמה אתה נוסע ואופי נסיעה. לא הייתי מתייחס לזה כלכך.

בתאריך 16.4.2023 בשעה 15:06, Yoni Zadik כתב:

אישור בלמים לטסט - זה בקטנה כי אני גם ככה עושה את הטיפול 10k ביום של הטסט.

גם נראה שאתה לא עושה טיפול לפי הספר רכב, למשל פלאגים אמורים להחליף כל X ק"מ ולא מתי שיש בעיה, אלא לפני(למנוע בעיה)

פורסם (נערך)
בתאריך 16.4.2023 בשעה 13:21, TDI כתב:

הייתי נשאר בלי התלבטות. זו קורולה, לא איזו צרפתיה.

 

בתור בעלים של 'איזו צרפתיה' שחוגגת השנה 25, מצטרף להמלצה. בשלב מסויים החלקים רק נהיים זולים יותר ומקבלים יותר אופציות OEM. ירידת הערך המשמעותית כבר קרתה, ו-10K ק"מ בשנה לא מייצרים הרבה בלאי. אפשר להוריד את עלויות התחזוקה בעשרות אחוזים ע"י החלפה מתוכננת של המכלולים שצפויים למות (קלאץ', בלמים, טיימינג וכו') והזמנתם מחו"ל במקום לחכות לכשל שיחייב תיקון מיידי. מבחינת בטיחות, 2008 זה לא 1993 - בשנים האלה הסטנדרט כבר היה גבוה למדי, מה שהתפתח מאז זה בעיקר הבטיחות האקטיבית שלפעמים מייצרת יותר תסכול יומיומי מתועלת. 150 אלף ואפילו 250 בטויוטה זה לא קילומטרז' שמחייב אוברול או גורר בהכרח בעיות אמינות. הייתי משקיע בצמיגים ושמנים איכותיים, מקפיד על תחזוקה נכונה, וסוחב איתו עוד הרבה שנים, גם במחיר של שני טסטים בשנה.

 

אם השתעממת ואתה פשוט רוצה משהו חדש ומעניין - שיהיה לבריאות, אבל אל תנסה למצוא לזה הסבר רציונלי דרך בעיות היפותטיות ברכב הנוכחי.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 1
פורסם
בתאריך 20.4.2023 בשעה 15:41, Derish כתב:

אפשר להוריד את עלויות התחזוקה בעשרות אחוזים ע"י החלפה מתוכננת של המכלולים שצפויים למות (קלאץ', בלמים, טיימינג וכו')

בלמים וטיימינג אני מבין.
אבל איך החלפה מתוכננת של קלאץ׳ מפחית את העלויות? לא כדאי לחכות עד שיגמר סופית?

בתאריך 20.4.2023 בשעה 15:28, FoxLight כתב:

גם נראה שאתה לא עושה טיפול לפי הספר רכב, למשל פלאגים אמורים להחליף כל X ק"מ

אני מחליף לפי ספר רכב... פשוט קניתי אירדיום שאמור להחזיר ל70-80 אלף קילומטר.

פורסם
בתאריך 16.4.2023 בשעה 15:06, Yoni Zadik כתב:

חשבתי לקנות רכב 2013-2014 בתקציב של 30-40 אלף.

 

תעלה שנתיים ותוכל לקהל 508 במחיר הזה 😁

 

בתאריך 16.4.2023 בשעה 13:43, dani666 כתב:

תשאר עם הרכב!

 

עד שיש מישהו שנהנה מקורולה עם גיר רובוטי....

 

היה לי את הרכב הזה לשבוע, בליסינג, ממש אהבתי את הרכב, התגובות, הכח.

פרנקופיל מושבע!

פורסם
לפני 4 שעות, Yoni Zadik כתב:

למים וטיימינג אני מבין.
אבל איך החלפה מתוכננת של קלאץ׳ מפחית את העלויות? לא כדאי לחכות עד שיגמר סופית?

 

קלאץ' בד"כ לא 'נגמר סופית' אלא מתחיל להחליק, זה מצב שיכול להימשך שבועות וחודשים. אם הרגשת שזה קורה (יש לזה סימפטומים מאד ברורים) - יש לך זמן לבדוק מה קיים בשוק, למצוא את האופציה הכי נוחה לך מבחינת מחיר או פרמטרים אחרים, ולהזמין בלי לחץ במקום לקחת את הדבר הראשון שהמוסך דוחף לך. אתה גם יכול להזמין כבל קלאץ' שבטח גם ימות בקרוב, ואת הפלסטיק הזה בקצה שלו שמתפורר עם הזמן, ולהחליף אותם באותה הזדמנות. אם האוטו כבר על ליפט, אולי שווה גם לבדוק את השטנגות או הבושינגים שנמצאים באותו אזור, סמוך לתיבת ההילוכים. ואולי גם להחליף שמן גיר, וכו'... את כל אלו אפשר להזמין מאותו אתר, לחסוך דמי משלוח, לקבל בניחותא עד הבית, ואז לקבוע זמן מתאים עם המוסך שלך ולסגור הכל בביקור אחד מתוכנן במקום ארבעה תיקונים דחופים.

 

כך אני בד"כ פועל עם הרכב הישן שלי - קובע חצי יום עם המוסך שבועיים מראש, מביא ארגז חלפים, ומה שלא צריך להחליף נשאר לפעם הבאה.

 

פורסם
לפני 3 שעות, Derish כתב:

אתה גם יכול להזמין כבל קלאץ' שבטח גם ימות בקרוב, ואת הפלסטיק הזה בקצה שלו שמתפורר עם הזמן, ולהחליף אותם באותה הזדמנות.

כבל קלאץ' ו"הפלסטיק הזה בקצה שלו" זה משהו שקיים בכל רכב עם גיר ידני? כי אני לא זוכר שהחלפתי את הדבר הזה אצלי מתישהו (כן החלפתי כבלים של הגיר אבל אולי אתה מדבר על משהו אחר)? 

פורסם

קיים בכל רכב ידני, שורד מספר שנים/קילומטרים שונה בהתאם לדגם. יש כאלה שחיים חצי מיליון ק"מ ויש שנקרעים כמו שעון אחרי 80 אלף. הרכב שלי ספציפית אמנם לא נסע הרבה, אבל הקלאץ' הוחלף כאשר היה בן 22 ולא ראיתי חשבונית על החלפת הכבל מהבעלים הקודמים, לכן העדפתי להקדים תרופה למכה.

 

×
×
  • תוכן חדש...