Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1383 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברכב אוטומטי, אתה עומד ומרים את הרגל מדוושץ הבלם, הרכב יסע.

 

באופנוע, הם עומדים ברמזור ללא לחיצה על ידית הבלם, והאופנוע עומד במקום ולא זז.

 

איך זה ומדוע זה?.

פרנקופיל מושבע!

פורסם

מניח שאתה מתכוון לכלים אוטומטיים - קטנועים למיניהם. יש להם גיר מסוג ואריאטור,  ובסל"ד סרק הוא לא מעביר כוח לגלגל.

STI 2004

 

 

פורסם (נערך)

בחיבור בין הוריאטור לציר המניע יש קלאץ צנטריפוגלי שנכנס לפעולה רק מסלד מסויים

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • רעיון טוב! 1
פורסם

הגיר בקטנוע(אוטומוט מין הסתם)הוא ווראידטור. 

הוא צריך לעלות בטורים בישביל להתפתח ולהתפס...

 

 

קטנוע בלי גז לא מסובב מספיק את הקלאץ(בצורה מאוד מופשטת)ככה שהוא לא מחובר לכלום...

 

כמו ברכב ידני שלוחצים קלאצ לא צריך לגעת בבלמים ובמישור הרכב לא מתקדם?אותו עקרון. 

 

ובלי קשר,תמיד צריך ללחוץ על הבלמים במיוחד בדו גלגלי שאתה הראשון ברמזור. 

אם יתנו מכה מאחורה פשוט נופלים המקום ולא טסים לתוך הצומת.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

אני מכיר את נושא הואריאטור באופנועים.

ניסאן קאשקאי, רנו סניק 3 עם גיר ואריאטור/רציף, מרימים רגל מדוושת הבלם והרכב יסע.

 

פרנקופיל מושבע!

פורסם

הקלאץ' ב-CVT (גיר רציף) של רכב שונה משל קטנועים.

ברכב (לפחות בסובארו שאני מכיר) הוא קלאץ' ויסקוזי (ממיר מומנט)

שמתנהג כמו אוטומטי רגיל (פלנטרי) שגם הוא מבוסס על ממיר מומנט

והעיקר זה התכנון. ככה זה מתוכנן בייצור כי ככה הלקוח רגיל ורוצה.

 

ב-DCT (תיבה דו-מצמדית) של רכב גם יש את תכונת הזחילה עם עזיבת הבלם, למרות שזה לא כ"כ בריא למערכת

כי היא פועלת בעצם במצב של חצי קלאץ', מה שמייצר בלאי מואץ למערכת.

באופנועי הונדה האוטומטיים יש גם DCT, אבל לא מוטמעת בו תכונת הזחילה.

אפשר לעזוב את הבלם והאופנוע לא 'ירצה' לזוז מ"מ. רק עם פתיחה קלה ומעלה של הגז.

שוב - ככה זה מתוכנן ונתון לבחירה. ברכב זה רצוי - באופנוע בכלל לא.

פורסם
לפני 10 דקות, BoazB11 כתב:

באופנועי הונדה האוטומטיים יש גם DCT, אבל לא מוטמעת בו תכונת הזחילה.

כשהיה לי את הNC750 הוא אכן לא זחל בעצור. אבל בפורזה 750 הנוכחי שלי הוא כן זוחל.

פורסם (נערך)

אז תיכנס למוסך שיסדרו לך את זה. לא תקין אם האופנוע זז כשידית הגז 'סגורה'.

יש לי את התאום של הפורזה עם יחידת הנעה זהה, והוא לא זז ב-D בלי גז

ואותו כנ"ל עם הדגם הקודם שלו ועוד לא מעט כאלה עם DCT שרכבתי עליהם ב-10 שנים האחרונות.

 

אם אתה מתכוון מצב של ג'ק אמצע וגלגל אחורי באוויר - אז כן, הוא יסתובב בהילוך בלי גז

אבל בכוח מינימלי שאתה יכול להחזיק עם היד ולעצור את הסיבוב.

בכל מקרה - עם גלגל נוגע בכביש לא אמור לזוז בכלל, וגם יידרדר אחורה אם אתה עוצר בעלייה.

ב"רברסים" אני לא חש צורך או יתרון בלהעביר ל-N. זז חופשי אחורה גם ב-D

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
פורסם

יש לו החלפת גג"ש עוד כאלף קילומטר. נראה אחרי זה מה המצב. (שלא שאכפת לי יותר מדי, יורד מדו"ג עוד כמה חודשים לצמיתות)

פורסם

בקטנוע אין ידית הילוכים אז עשו שלא יסע. למשל אך תסחוב את הקטנוע ברוורס. ברכב אתה מניע בפרקינג אז בD עשו שיתן קצת גז והוא יסע בזחילה ויש לך את שאר ההילוכים בידית

פורסם

לא הייתי רוצה שהאופנוע ייסע קדימה כשעוזבים את הבלמים. זה בהחלט לא בטיחותי בדו גלגלי.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
לפני 23 שעות, ariel000 כתב:

אני מכיר את נושא הואריאטור באופנועים.

ניסאן קאשקאי, רנו סניק 3 עם גיר ואריאטור/רציף, מרימים רגל מדוושת הבלם והרכב יסע.

 

זה לא קשור לווריאטור. 

 

יש בכל הקטנועים האטומטיים קלאץ' צנריפוגלי. משקולות שמעל סל"ד מסויים מתרחקות מהצרכז ומצמידות  את הרפידות של הקלאץ'.

 

בעיקרון לא חייבים לחבר לקלאץ' הזה ואריאטור. 

 

 

פורסם
לפני שעה, FoxLight כתב:

בעיקרון אפשר לומר שלקטנועים יש CVT פחות טוב משל מכוניות, נכון?

פחות טוב מאיזה בחינה? 

 

בקטנועים זה מערכת פשוטה קלה וזולה שבנויה להתמודד עם הספק הרבה יותר נמוך, דורשת יותר טיפול והחלפות רצועה, האם לזה אתה מתכוון?

 

 

×
×
  • תוכן חדש...