Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1383 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני שעה, Buki כתב:

פחות טוב מאיזה בחינה? 

בקטנועים זה מערכת פשוטה קלה וזולה שבנויה להתמודד עם הספק הרבה יותר נמוך, דורשת יותר טיפול והחלפות רצועה, האם לזה אתה מתכוון?

כן, וזה שאין לה ממיר מומנט(שלא זזים  בשחרור ברקס, לפעמים אפילו עם גז חלש מאוד) שזה יוצר בזבוז לא?
אבל מצד שני אולי כמו שאמרתם זה מבחינה בטיחותית  ככה.

פורסם

בקטנועים יש קלאטצ' צנטריפוגלי שמחבר את המנוע לגלגלים ברגע שהסל"ד עולה. בס"ד סרק הוא פשוט לא מחובר.
קלאטצ' צנטריפוגלי זה מכלול מכאני מאוד פשוט שמשומש במגוון כלים קלים שמונעים על ידי מנועי בעירה פניימים כמו מסורים, קטנועים, מכסחות דשא וכו...

https://youtube.com/watch?v=HrmWNBwHBQ0&feature=share&si=EMSIkaIECMiOmarE6JChQQ&t=110

פורסם
לפני כשעה, FoxLight כתב:

כן, וזה שאין לה ממיר מומנט(שלא זזים  בשחרור ברקס, לפעמים אפילו עם גז חלש מאוד) שזה יוצר בזבוז לא?

לא חושב שזה פחות טוב, זה ייעוד שונה, מחיר שונה (לפחות בקטנועים הקטנים), הספקים שונים.

 

 

דווקא ממיר מומנט מבזבז הספק. אפשר לכייל ממיר מומנט ככה שהוא לא יעביר מספיק מומנט בשביל להזיז  את הקטנוע בסל"ד סרק אבל אני מניח שזה רכיב יקר ומורכב מידי בשביל אפליקציה בקטנוע. 

 

 

פורסם

אכן, הקומבינציה של ה-CVT בקטנועים עם קלאץ' צנטריפוגלי יבש - היא יעילה מאוד וזולה לייצור ותחזוקה.

לכן ברוב המוחלט של הקטנועים בנפח קטן ובינוני יש מערכת כזו.

 

ממיר מומנט דווקא היה קיים בקטנוע מהעבר הרחוק - פוג'י ראביט.

קטנוע מתקדם מאוד לזמנו עם סטרטר חשמלי, פנסי איתות, וגיר אוטומטי שהיה בעצם ממיר מומנט,

וכמו שאמרו קודם - הוא היה מכוייל בצורה כזו שהקטנוע לא נע קדימה בסרק. עניין של תכנון ובחירה.

 

בקטנועים המודרניים הגדולים יש קלאץ' דיסקיות בתפעול אוטומטי מכני,

למרות שקלאץ' צנטריפוגלי יכול לטפל גם בהספקים גבוהים - כמו באפריליה SRV800 עם 75 כ"ס.

פורסם
לפני 13 שעות, BoazB11 כתב:

וגיר אוטומטי שהיה בעצם ממיר מומנט,

ז"א היה לו הילוך אחד? 

 

זה נחמד, זה יכול לנסוע, אבל מבזבז המון הספק, אני מהמר שהתאוצה של הכלי הזה הייתה בכלל לא משהו אם אכן היה לו הילוך אחד.

 

 

 

פורסם

קטנוע 170/200 סמ"ק...

מן הסתם אין מה להשוות לקטנועים הקטנים של היום מבחינת תאוצה,

אבל אני  זוכר אותם בכבישי ילדותי בשנות ה-60 וה-70,

היו מרשימים ומפנקים לעומת הווספות והלמברטות של אז.

קטנוע אוטומטי זה לא היה דבר של מה בכך בזמנו,

כן - הילוך אחד עם ממיר מומנט ש'מורח' את הכוח עד למהירות מרשימה של קרוב ל-100 קמ"ש,

וזה בעליל מהיר יותר מהקטנועים של אז...

https://en.wikipedia.org/wiki/Fuji_Rabbit

  • מעניין 1
פורסם

מחפירה מכנית קצרה מסתבר שממיר מומנט אכן שימש כגיר רציף בראביט,

אבל יש/היה גם מצמד צנטריפוגלי יבש...

 

ואגב תמסורות משונות - להונדה היה אופנוע מוזר DN-01 עם גיר הידראולי רציף.

המנוע היה מניע משאבת שמן שמניעה מנוע הידראולי, שמעביר כוח אחורה ע"י גל הינע.

נגנז אחרי שנתיים. היה לא יעיל ולא חסכוני.

×
×
  • תוכן חדש...