Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצה לכבל מתח ראשי OFC שלא מתחמצן (אן כבל TINNED OFC).


yuraskor
שימו לב! השרשור הזה בן 761 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אהלן,

 

אשמח לקבל מלצה לכבל פלוס ראשי , OFC שלא מתחמצן גם לאחר 5 שנים (שרירותי לחלוטין, אבל הכוונה היא שהוא לא יתחיל לההתחמצן אחרי שנה-שנתיים).

מעדיף משהו שנמצא במלאי בארץ.

בגדול צריך כ6 מטרים, עדיין לא סגור אם לריץ כבל אחד עבה ואז לפצל, או להריץ כבל לכל מגבר ולפרוססור כבל בנפרד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול לרכוש של חברת קרבון

או מונסטר

 

 

או ללכת על כבל של רתחת כתום עבה זה הכי נחושת שיש 

דוקטור קארלד-מתקין מערכות שמע ומסכים לרכב (גילוי נאות ! )

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מונסטר מכיר, לא ראיתי שיש להם tinned copper, והשאלה האם הם מתחמצים לאורך זמן?

 

קארבון לא שמעתי עליהם, וכנל אותה שאלה לגבי קצב ההתחמצנות שלהם.

 

כבלים של רתכת היו לי בעבר, איתם יש לי 2 בעיות, הראשונה שהם קטנים יותר לעומת המקבילים שלהם מעולם הסאונד, ודבר שני, כמות הגידים בחתך נמוכה יותר לעומת כבל מתח ייעודי, ועוד דבר זה הגמישות שלהם, או העדרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, yuraskor כתב:

מונסטר מכיר, לא ראיתי שיש להם tinned copper, והשאלה האם הם מתחמצים לאורך זמן?

 

קארבון לא שמעתי עליהם, וכנל אותה שאלה לגבי קצב ההתחמצנות שלהם.

 

כבלים של רתכת היו לי בעבר, איתם יש לי 2 בעיות, הראשונה שהם קטנים יותר לעומת המקבילים שלהם מעולם הסאונד, ודבר שני, כמות הגידים בחתך נמוכה יותר לעומת כבל מתח ייעודי, ועוד דבר זה הגמישות שלהם, או העדרה.

אם אתה מוכן להשקיע תקנה כבל של T-chernov 

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Tom_22, השאלה היא שוב, האם הם נוטים להתחמצן אחרי שנתיים--שלוש?

 

אני זוכר שהתגלגלו אליי כבלים של ממפיס, רוקפורד, וסקייהיי - כולם OFC, וכולם התחמצנו אחרי פרק זמן לא ארוך.

 

מנגד, יש לי כבלים של SUPRA לרמקולים, TINNED OFC, והם לא מתחמצים, אפילו לא קצת (לפחות לא למראית עין, אני יודע שכל דבר בעולם מתחמצן, כולל אנחנו).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yuraskor כתב:

Tom_22, השאלה היא שוב, האם הם נוטים להתחמצן אחרי שנתיים--שלוש?

 

אני זוכר שהתגלגלו אליי כבלים של ממפיס, רוקפורד, וסקייהיי - כולם OFC, וכולם התחמצנו אחרי פרק זמן לא ארוך.

 

מנגד, יש לי כבלים של SUPRA לרמקולים, TINNED OFC, והם לא מתחמצים, אפילו לא קצת (לפחות לא למראית עין, אני יודע שכל דבר בעולם מתחמצן, כולל אנחנו).

יש ofc ויש tinned ofc (משמע בציפוי בדיל ) וזה מונע התחמצנות

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yuraskor כתב:

Tom_22, השאלה היא שוב, האם הם נוטים להתחמצן אחרי שנתיים--שלוש?

 

אני זוכר שהתגלגלו אליי כבלים של ממפיס, רוקפורד, וסקייהיי - כולם OFC, וכולם התחמצנו אחרי פרק זמן לא ארוך.

 

מנגד, יש לי כבלים של SUPRA לרמקולים, TINNED OFC, והם לא מתחמצים, אפילו לא קצת (לפחות לא למראית עין, אני יודע שכל דבר בעולם מתחמצן, כולל אנחנו).

אתה חיי בעבר כנראה היום הציפוי זה סטנדרט זה די שאלה רטורית אם זה לרכב זה די חובה לבצע את הציפוי הזה, רשום במפורש "tinned Oxygen Free Copper (99.99%)",

לא ראיתי מותג שמוכר היום ללא ציפוי.
אם אתה כזה מתעמק מה שחשוב זה כמות הסיבים ככ"ל שיש יותר סיבים ככה הכבל יותר גמיש וגם יותר "איכותי" כי יש יותר חומר אזי הוא מוליך יותר חשמל(A) אבל הכל זניח, סה"כ כבל חשמל תקנה אחד ושלום אין צורך להנדס.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, yuraskor כתב:

Tom_22, השאלה היא שוב, האם הם נוטים להתחמצן אחרי שנתיים--שלוש?

אין לי נסיון אישי איתם.

החברה הומלצה בחום בפורום.

ושים לב שהלינק שנתתי לך הוא עבור דגם כבל מצופה.

High strand count, 99.99% purity tinned Oxygen Free Copper wire with an ultra flex PVC jacket. This stuff is flekskable. Suitable for all mobile, marine, solar and UTV applications.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחו"ל אמליץ על קנוקונספטז - שכבר הומלץ עליהם כאן. 

 

מעבר לזה יש לך כאן בפורום ספונסר - ESIMPEX והאתר שלו במבצע על כל האתר עד סוף החודש - תבדוק אצלו עלויות לכבלים של מונסטר או של צ'רנוב 

 

אני באופן אישי כבר שנים עם מוצרים של קנו וגם קונקשן. 

היו לי בעבר RCA של מונסטר - יצאו ביחד עם השקע RCA של המגבר... (מגבר זול הפסיד לכבל יקר בקרב מי מוותר ראשון על אחיזה). 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2022 בשעה 00:22, kalmangar כתב:

אתה חיי בעבר כנראה היום הציפוי זה סטנדרט זה די שאלה רטורית אם זה לרכב זה די חובה לבצע את הציפוי הזה, רשום במפורש "tinned Oxygen Free Copper (99.99%)",

לא ראיתי מותג שמוכר היום ללא ציפוי.
אם אתה כזה מתעמק מה שחשוב זה כמות הסיבים ככ"ל שיש יותר סיבים ככה הכבל יותר גמיש וגם יותר "איכותי" כי יש יותר חומר אזי הוא מוליך יותר חשמל(A) אבל הכל זניח, סה"כ כבל חשמל תקנה אחד ושלום אין צורך להנדס.

 

עד כמה שידוע לי, יש מספיק יצרנים שמוכרים כבלים שהם CCA,  OFC, וגם TINNED OFC - האחרון אינו סטנדרט קבוע, וכל יצרן בוחר מה לייצר משיקולי עלות-תועלת, כך שלצאת בהצהרה כמו שיצאת זה לחטוא לאמת.

 

לעניין כמות הסיבים, אתה צודק חלקית, ואני אסביר.

נכון - ככל שיש יותר סיבים ככה הכבל גמיש יותר.

לגבי היותר חומר, לא מסכים איתך - קח כוס, תמלא אותה בקשים - האם יש מרווחים בין הקשים? ברור שכן, ומבטיח לך ששטח החתך של מוליך בודד שתכניס לכוס הזו יהיה גדול יותר מסכום שטחי החתך של הקשים באותה הכוס -  זרם חשמלי הינו בעצם מפל המתח על מוליך חלקי ההתנגדות החשמלית שלו I=U/R, עכשיו אם ניקח בחשבון שהתנגדות של מוליך מחושבת באופן הבא R=RO*DL/DA כלומר, תנגדות של מוליך הינה בעצם קבוע ההתנגדות של החומר*אורך החומר חלקי שטח החתך שלו, מכאן ששטח חתך גדול יותר יהנה מההתנגדות קטנה יותר עבור אורך נתון, וז יגרום לזרם גבוהה יותר, ושטח החתך של מוליך SOLID גדול יותר מסכום שטחי החתך של סיבים בודדים.

 

עכשיו (מקווה שלא איבדתי אף אחד בדרך) ישנו מה שנקרא SKIN EFFECT - כאשר מדברים על זרם חילופין AC (או סיגנל אודיו), ישנ תופעה שגורמת לאלקטרונים של המוליך, לייצר תנועה אך ורק במעטפת שלו, וככל שהתדר עולה, כך מתרכזת תנועת האלקטרונים יותר ויותר בהיקף - מכאן, כאשר מדובר על מוליכים שאמורים להעביר סיגנל שהוא תדר (חוטי רמקולים) - יש חשיבות רבה לכמות הסיבים - ולא רק מבחינת הנוחות של אותו מוליך, אך כאשר מדובר על מתח DC, אין חשיבות לכמות הסיבים מבחינת יכולת הולכת הזרם, רק לנוחות העבודה.

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכלל לא לחטוא תסתכל בעשרות מותגים תקרא את ה-Specs ותראה שכולם כמעט Tinned אני בחיים שלי לא ראיתי אחד שהוא לא מצופה ומיוצר לרכב למעט אחד מלפני עשור שבמקרה התקנתי ברכב והוא הפך לפסל החירות מאוד מהר.

 

בנוסף לפי הנוסחא אתה מסכים איתי - ככל שיש "שטח גדול יותר"(יותר סיבים) יש "זרם גבוהה יותר" אתה אמרת.

ז"א יותר סיבים=שטח גדול יותר=זרם גבוהה יותר.
ככל שתתדחוס יותר סיבים ככה יהיה פחות רווחים בין לבין ותקבל יותר שטח פחות אוויר, כבל יותר כבד במעט.

לגבי מוליך SOLID חחחח אני ממליץ על להתקין לום 0 גייג, אין צורך להקצין כבל SOLID לא יכול להיות גמיש, לכן הפתרון חייב להיות סיבים ועדיף כמה שיותר.


אפשר לראות את התופעה בתמונה כאן - למרות שלא לזה נועדה הטבלה היא יכולה להמחיש את זה מעט:

Image



לגבי הSKIN EFFECT מוכר לי שהזרם עובר במעטפת, זה שזה קשור לתדר זה חדש, מעניין.
לגבי כמות הסיבים בכבל DC זה שזה זניח/חסר חשיבות אני גם מסכים אבל יש עדיין יש לזה השפעה מסוימת אם תמדוד הולכה בפועל בין כבל דחוס(הרבה סיבים קטנים ללא רווחים) לכבל לא דחוס(מעט סיבים- גדולים עם רווחים) אני בטוח שתמצא הבדלים ברמת ההולכה בפועל A.
האמת הפתעת ברמת הידע הזכרת לי כמה דברים ששכחתי.
 

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, yuraskor כתב:

 

עד כמה שידוע לי, יש מספיק יצרנים שמוכרים כבלים שהם CCA,  OFC, וגם TINNED OFC - האחרון אינו סטנדרט קבוע, וכל יצרן בוחר מה לייצר משיקולי עלות-תועלת, כך שלצאת בהצהרה כמו שיצאת זה לחטוא לאמת.

 

לעניין כמות הסיבים, אתה צודק חלקית, ואני אסביר.

נכון - ככל שיש יותר סיבים ככה הכבל גמיש יותר.

לגבי היותר חומר, לא מסכים איתך - קח כוס, תמלא אותה בקשים - האם יש מרווחים בין הקשים? ברור שכן, ומבטיח לך ששטח החתך של מוליך בודד שתכניס לכוס הזו יהיה גדול יותר מסכום שטחי החתך של הקשים באותה הכוס -  זרם חשמלי הינו בעצם מפל המתח על מוליך חלקי ההתנגדות החשמלית שלו I=U/R, עכשיו אם ניקח בחשבון שהתנגדות של מוליך מחושבת באופן הבא R=RO*DL/DA כלומר, תנגדות של מוליך הינה בעצם קבוע ההתנגדות של החומר*אורך החומר חלקי שטח החתך שלו, מכאן ששטח חתך גדול יותר יהנה מההתנגדות קטנה יותר עבור אורך נתון, וז יגרום לזרם גבוהה יותר, ושטח החתך של מוליך SOLID גדול יותר מסכום שטחי החתך של סיבים בודדים.

 

עכשיו (מקווה שלא איבדתי אף אחד בדרך) ישנו מה שנקרא SKIN EFFECT - כאשר מדברים על זרם חילופין AC (או סיגנל אודיו), ישנ תופעה שגורמת לאלקטרונים של המוליך, לייצר תנועה אך ורק במעטפת שלו, וככל שהתדר עולה, כך מתרכזת תנועת האלקטרונים יותר ויותר בהיקף - מכאן, כאשר מדובר על מוליכים שאמורים להעביר סיגנל שהוא תדר (חוטי רמקולים) - יש חשיבות רבה לכמות הסיבים - ולא רק מבחינת הנוחות של אותו מוליך, אך כאשר מדובר על מתח DC, אין חשיבות לכמות הסיבים מבחינת יכולת הולכת הזרם, רק לנוחות העבודה.

 

 

 

אהבתי מאוד את התשובה וזה מסוג הדברים שאני צמא להם כאן - הסברים ברורים שמעבירים הגיון בריא - בקלות. 

 

יש הרבה מאוד דיבורים בזמן האחרון על איך חשמל באמת זורם - אחד הסרטונים שממש גרמו לי לתהות זה האחד הבא: 

 

 

וזה איך האנרגיה עוברת ממקום למקום במעגל חשמלי והקשר שלה למטען החשמלי ולמהירות שלו. מרתק! בסופו של דבר מדברים כאן על השדה המגנטי לעומת המטען החשמלי שעובר בחוטים. מה שמעניין אותי זה איך ומה הקשר כאן בין מספר המוליכים לבין איך זה משפיע על השדה המגנטי (מה שגם מיוחס כ"קרינה חשמלית"). 

 

אנחנו נוסעים בטוסטר שמטגן אותנו בקיצור. 

 

 

(וכן בטעות ערכתי לך את ההודעה במקום לצטט אותך - עמך הסליחה - תיקנתי מיידית)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן האמת מסכים איתך אדי הסבר מקצועי אני לא מתחום החשמל אבל ההסבר שלו מצוין.

לגבי הקרינה החשמלית צללתם עמוק מדי, לדעתי זה לא משפיע כל כך ברכב, רק אם כבר אתה גר מתחת לעמוד חשמל מרכזי - ראיתי המון מקרים שהעבירו חוטי מתח גבוהה דרך שכונות מגורים בישראל באמת שאין לי מושג מי חשב שזה הגיוני ואנשים שם מתלוננים על עליה ענקית בכמות הסרטן.

https://m.ynet.co.il/Articles/5433670

https://m.ynet.co.il/Articles/3095035

 

עוד פרט שאני רוצה להוסיף חוט SOLID יכול להיות גמיש אבל אז צריך לשחק בסוגי המתכות ואנחנו לא מקבלים OFC 99.99% ז״א נצטרך להוסיף מתכות פחות מוליכות ואז תעלה ההתנגדות  בקיצור בגלל זה זה פחות רלוונטי והכבלים הכי איכותיים הם עם הרבה סיבים/צפופים, הכסף לא משקר זה הפתרון האידיאלי.

עריכה אחרונה על ידי kalmangar

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לקחתי חלק בצוות למאבק להזזת קווי המתח בראש העין. 

 

ראיתי לדעתי בערך כל פן ואספקט של הפחדים והחששות במובן הזה וראיתי פחות או יותר מה המציאות - ועדיין הנה זו עובדה, הורים פשוט לא הסכימו לשלוח את ילדיהם ללמוד בבית ספר שנמצא 55-60 מטרים בסמוך למוביל חשמל ארצי (על עליון ועליון - 400 קילו ו160 קילו סמוכים זה לזה) והמבנה היום לא משרת את המטרה שלו - במקום העיריה פתחה קיריית חינוך כמה מאות מטרים מהקווים.

 

מספר קבלנים בראש העין שבנו את הפרוייקטים שלהם בסמוך לקווים - כ200 מטרים לערך - הורידו מראש את מחירי הדירות הכי קרובות לקווי המתח ב100-200 אלף שקלים. 

 

בסופו של דבר כשזה מגיע לילדים - כשיש חמת ספק לבריאות שלהם - הפחד קבע מציאות ויתכן שבעתיד נגלה שטוב שכך ויתכן שנגלה שלא היה בזה דבר. 

 

 

לגבי מערכות סאונד לרכב וחיווט - בייחוד חיווט כוח - גם אתה וגם אני עוקבים אחרי PSSOUND ואני חושב שהאיש הזה הדגים בצורה מדהימה איך מערכת סאונד מעולם הSQ מאוד לא צנועת הספק - צרכה בממוצע לא יותר מ15 אמפר ורק לרגעי שיא מאוד קצרים הגיעה לפיקים של כמה עשרות אמפרים. רוב היישומים שאנחנו רואים ברכבים הם OVER KILL של עשרות ואף מאות אחוזים במובן דרישה להספק. 

 

מה שכן מאוד חשוב בכבלים זה - 

 

העמידות שלהם ללחות (קורוזיה) והתחמצנות. 

עמידות המיגון שלהם גם לרעשים וגם לתנודות ברכב וגם לחום. 

 

לא רוצה להכנס לוודו של חוטי כסף, חוטים כיווניים וכך הלאה - יש את האסכולה שטוענת שאוזן אנוש לא מסוגלת לשמוע הבדלים ברמות האלו, נקרא להם הסקפטיים לצורך העניין - ואני מאוד, מאוד סקפטי. 

ויש את אלו שטוענים שהם החליפו חיווט ושמעו הבדל ואז כמובן מגיעות הטענות צד שזה קשור לאיכות הציוד ורמת ההתקנה ולזה שהם שומעים טוב יותר מכל אדם אחר - שוב, קן צרעות אחד שלם.

 

אז בוא לרגע נצא מהנחה שאכן יש הבדל שמיע - ולא נחלוק על כך אלא נסכים ללא עוררין. 

 

זיכרון שמיעתי בסופו של דבר הוא ריגעי בלבד! 

חמש דקות לאחר שאותו אדם יצא מהרכב ותחליף לו את החיווט חזרה - יתכן ולא ישים לב כלל. 

 

ואני שוב גולש כאן לפסיכו-אקוסטיקה ולתורות כאוס ולשורה התחתונה שהיא - אנחנו בסה"כ בני אדם - שקי מים מהלכים.

השמיעה שלנו לוגריטמית והזכרון השמיעתי שלנו ריגעי ונתון להשפעות של עייפות, טונוס שרירים, ריכוז ואף מצב רוח. 

 

תשאל את עצמך כמה פעמים קרה לך ששמעת את אותו השיר והיה נשמע לך קצת אחרת או שלרגע הית בטוח שמשהו שונה?

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 761 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...