Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ייעוץ לאופנוע ראשון A1


Izochinolina
שימו לב! השרשור הזה בן 682 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז ככה הוצאתי רישיון A1 לא מזמן ואני דיי מתלבט אם לקחת כאופנוע ראשון Ninja 650 חדש או Cbr500r 

או שבכלל כדאי להתחיל עם נפח קטן יותר? 

הבעיה שלי היא שאני ארצה להחזיק את האופנוע לפחות שנתיים שלוש (ללימודים) האם נפח קטן יענה על הצרכים שלי? נסיעות בין עירוניות יהיו אבל לא ארוכות מידי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שתקנה 250 ומטה או שתקח כבר את אחד הגדולים (בגלל מחירי הביטוח).
יש חסרון לגדולים, בדמות משקל עצמי, אבל אני לא חושב שהוא קיצוני - ואם אתה לא ילד מתלהב, ההבדל בין 30 כ"ס ל47 זה לא מה שיעשה את ההבדל.
אם הנסיעות הן בעיקר בעיר - אין לך סיבה לקחת אופנוע גדול, אם מחוץ - גדול זה טוב.

קח 2 פרמטרים חשובים: 1. מיגון רוח בנסיעות מחוץ לעיר - זה סופר חשוב.
2. ABS זה אחד הפיצ'רים הכי חשובים בכל הנוגע לבטיחות באופנוע.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככלל, אני תמיד ממליץ להתחיל עם כלים קטנים יותר (יש מי שמסתדר ישר על ההתחלה עם כבדים, יש מי שלא -- מאד אינדיווידואלי).
אבל...
איזה אורך של נסיעות בין-עירוניות, ומה זה בין-עירוני? כביש מהיר עם מגבלת 100-110 כשהתנועה נוסעת 120 כשאין פקקים, או בין-עירוני רגיל עם מגבלת  80-90 קמ״ש כשהתנועה זורמת ב-100?
כדי לשרוד ברכיבה כשיש מכוניות סביבך, אתה חייב להיות מסוגל לרכוב במהירות השוטפת של התנועה, ועוד כ- 15 קמ״ש לצורך עקיפות בטוחות. הכוונה לא למהירות המכסימלית של הכלי, אלא מהירות השיוט הנוח שלו.
בכל מקרה תשתדל לעשות רכיבת מבחן של שעה-שעתיים על כל דגם שאתה שוקל (או כמה שיותר קרוב אליו), ורצוי את אותו מסלול בדיוק שתעשה אח״כ ביומיום.
אם הרכיבה בכביש בין-עירוני היא מעל 30-45 דק׳, אז באמת מיגון רוח יעזור (גם מרוח, גם מגשם), אבל משקף בלבד יעשה רק חצי עבודה מול פיירינג (אפילו רק פיירינג כידון). מצד שני, די בטוח שאת האופנוע הראשון תפיל כמה פעמים, אז חבל על עלות תיקוני הפלסטיקה.

המלצה נוספת: אל תקנה חדש. אולי תגלה שרכיבה בכלל לא בשבילך, ואז זה סתם הפסד כספי. חפש כלי במצב מצויין בן שנתיים עם ק״מ נמוך, שייתן בדיוק אותה אמינות.
לגבי ABS, אכן חשוב, אבל אא״ט זה ממילא חובה בכל מהדו״גים שנמכרים בארץ (חוץ אולי מקטנועים קטנים) כבר מ-2018.

לגבי שני הדגמים שהזכרת, הנינג׳ה הוא ספורט-תיור/כלבויניק, ולא אופנוע ספורט כפי שמציגים אותו באתר מטרו -- וזה רק יתרון. תנוחת רכיבה של אופנוע ספורט לא נוחה לרכיבה יומיומית בכלל ולא בטיחותית לרוכב מתחיל בפרט.
לכן לא הייתי ממליץ על ה-CBR500R בכל מקרה כאופנוע ראשון, שהוא כן אופנוע עם תנוחת רכיבה ספורטיווית.

בדוק עם מטרו אם אפשר וכמה יעלה בהמשך להסיר את המגבלה של הנינג׳ה. הגירסה הלא מוגבלת היא 68 כ״ס, ואם תהיה מאד מרוצה ממנו ורק תרצה יותר כוח עוד שנתיים-שלוש ותשדרג רשיון, אם העלות סבירה (קשה להאמין אבל אולי), זה יהיה הרבה יותר נוח ופשוט מאשר למכור אותו ולקנות אופנוע אחר. לגבי ה-CBR, למיטב ידיעתי אין לו גירסה אחרת, אז שם זה לא אפשרי.
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 682 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...