Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופל אסטרה דור 6 בדרך לארץ


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1584 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מנצל"ש לעוד שאלה. איך המנוע 1.2 האטמוספרי שהיה בקקטוס ובשאר דגמים? מחזיק הרבה ק"מ? וגם לגבי 1.6 טורבו של הקקטוס. 

פורסם

מנוע 1.2 האטמוספרי הוא בעיקרון אותו מנוע (ללא מגדש וללא הזרקה ישירה). דילול השמן בדלק (שזאת בעיית השורש שתוקפת את הרצועה) פחות חמורה במנוע עם הזרקה עקיפה, אך היו דיווחים על כשל סדרתי במשאבת שמן.

 

מנוע 1.6 הוא טורבו דיזל - זה מנוע מאד מוצלח בבסיסו, אך בגרסה העדכנית הזאת היו בעיות במשאבת אוריאה ובגלגלות של רצועת התזמון 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
לפני 3 שעות, BRAVO30 כתב:

אני סתם שאלה של בורות...קראתי על הבעיה הזו של המנוע 1.2 ויש גם בעיות אחרות..מדוע שמהנדסי רכב שהם אנשים כנראה חכמים יעשו דבר כזה של ייצור מנוע כושל בגלל רצועה שנמצאת בתוך השמן ומתפוררת לתוכו? זה משהו שנעשה בחוסר מחשבה, מה "שיהיה יהיה"? מה האילוצים שמביאים לבנות מנוע ככה?


במקור לא מדובר בתכנון כושל... רצועה טבולה בשמן הייתה עוד לפני 50 שנה במנועי פיג'ו 404 ו505. שם זה דווקא עבד יופי אך נזנח כנראה בגלל שלא היה צורך ממשי בדבר כזה ובגלל מורכבות הטיפול וההחלפה של הרצועה.

יצרנים אמנם עושים בדיקות איכות ומבחני שחיקה למנועים שלהם אך אי אפשר לבחון את הכל הכל התסריטים השונים לכן ליצרני רכב קורות תקלות סדרתיות, בין אם זה הכשלון של שרשרת הטיימינג בTSI או הכשלון של הPOWRSHIFT ברכבי פורד או הכשלון של הבוצה במנועים של טויוטה או בעיית אכילת השמן בהונדה אינסייט וגם בהונדה סיוויק או הגירים המפתרקים בסוזוקי ובניסאן.

כך גם במקרה הנ"ל, בחנו ראו שעובד אבל פספסו משהו עם הרצועה (אולי שינוי תרכובת במהלך הייצור, או חוסר בחינה במצבי נהיגה ותסריטי נהיגה שונים) וחבל באמת כי מעבר לבעיית הרצועה מדובר באחד ממנועי הטורבו העממיים האמינים שיש בשוק היום.

פורסם
לפני 6 שעות, BRAVO30 כתב:

אני סתם שאלה של בורות...קראתי על הבעיה הזו של המנוע 1.2 ויש גם בעיות אחרות..מדוע שמהנדסי רכב שהם אנשים כנראה חכמים יעשו דבר כזה של ייצור מנוע כושל בגלל רצועה שנמצאת בתוך השמן ומתפוררת לתוכו? זה משהו שנעשה בחוסר מחשבה, מה "שיהיה יהיה"? מה האילוצים שמביאים לבנות מנוע ככה?

אפשר לחשוב על האפשרות שהפניקה, ששלטת פה כזכור, מעט מוגזמת. כבר התעכבתי במקום אחר על האפשרות הזו. ובאמת קצת לא מתקבל על הדעת שיצרן לא קטן במיוחד שמוכר מיליוני מכוניות עם המנוע הזה לא מחפש את הפח הראשון בכדי לזרוק לתוכו את "הנבלה", כפי שאוהבים לקרוא לו כאן ומתעקש לצייד בו דגמים חדשים דנדשים שהוא משקיע בתכנונם וייצורם הרבה מאוד כסף. גם סקירות הדגמים החדשים בחו"ל, אלו המצוידים במנוע הזה, מעתירות עליו שבחים, בחלקן הוא גם מומלץ כאופציה המועדפת. 

פורסם
לפני 11 שעות, pasat04 כתב:

האם הם שתלו באסטרה את המנוע עם הרצועה הטבולה, זו שהתפוררה בדגמי פיג'ו הקודמים?

האסורה החדשה היא בסה"כ גרסת עיצוב אחרת של 308 החדשה כמו שיש פיז'ו 108 וסיטרואן C1, אותו רכב של אותו יצרן עם עיצוב מעט שונה. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

זה קצת מקטין את ההבדלים. בשלישיית המיני ההבדלים היו מינוריים, העיצוב ותא הנוסעים היו כמעט זהים וההבדל העיקרי היה פגושים וסמלים שונים.

ב-308/אסטרה מקבלים אוטו בעיצוב אחד לגמרי בפנים ובחוץ, כיול מתלים שונה, ייתכן שגם כיול שונה עבור יחידות ההנעה. כמו להשוות בין סיטרואן C5 איירקרוס לפיג'ו 3008 שנוסעים אחרת לגמרי.

  • אהבתי 1
פורסם

טוב נשאלה שאלה על המנוע, אז הגבתי יותר מההיבט המכאני, אין ושום חלק מכאני שונה בין אסטרה לבין 308. 

 

נכון שהעיצוב שונה אבל אם מסתכלים טוב אפשר לראות שגוף הרכב דומה מאוד. שימו לב שהדלתת זהות, צורה ומיקום דלתית מיכל זהה, ועוד.

 

380766026_1111(1).thumb.jpg.935df23805fe1384b6e23ecda37bf74a.jpg

 

 

פורסם

לרשימת הפרטים הזהים לאסטרה ול-308 אפשר להוסיף בסיס גלגלים של 273 ס"מ בגרסת הסטיישן שזהה לגרסת הסטיישן של ה-308.

ככה זה בכל תאגידי הרכב.

ההגה והמולטימדיה ברכבי vag השונים כמעט זהים עם עטיפה שונה וכך גם כמובן המנועים.

שיתוף הפעולה בין מרצדס לרנו הוביל לכך שבדאציה, מותג low cost ומרצדס מותג יוקרה חלקו מנועים זהים בדאסטר וה- a class.

יונדאי וקיה חולקים מכלולים משותפים רבים.

זו הגלובליזציה...

תמיד יספרו שלכל מותג ניסו לתת אופי המזוהה עם ערכי המותג וכדו' בתכלס זה אותו דבר...

פורסם

זה לא נכון, לפחות המשפט האחרון.

אם נסעת פעם בלקסוס CT ובטויוטה אוריס, אתה ידוע עד כמה הרכבים האלו שונים למרות שהם פרקטית אותו רכב.

האוריס רועשת חסרת תקשורת ולא מגובשת כאשר הלקסוס מרגישה בדיוק ההפך והם הצליחו להעלים בה את הרעש המעצבן של הגיר ולהפוך את הרכב להרבה יותר אחיד ומגובש.

גם לקונצרן PSA יש המון רכבים שיושבים על אותה פלטפורמה (EMP1) החל מc4 פיקאסו ו308 דור שניו עד ל508 וds7.

 

אפשר לייצר שתי רכבים שונים לגמרי עם אותם חלקים, כך למשל את הC4 פיקאסו וה308 Mk2, אותה פלטפורמה, אותה יחידת מולטימדיה, אותו מזגן, מנוע, גיר אפילו אותן ידיות של הדלתות.

עם זאת הפיקאסו זה רכב משפחתי גדול מרווח ופרקטי עם שפע תאי אחסון ופתרונות למשפחה נסיעה רכה ונינוחה.

ה308 mk2 לעומתה לא מרווחת ולא פרקטית, אך שקטה יותר, כיול מתלים יותר קשיח ולא מתרסק, והיגוי חד ומתקשר

 

אותו רכב אותם חלקים האחד הוא קומפקטית מגובשת סולידית וספורטיבית השני הוא מיניוואן משפחתי גדול.

פורסם

ספק אם היא תגיע וגם אם כן ספק טם יהיו לה מכירות גבוהות.

 

רנו מגאן האצ'בק לא מיובאת (פרט לספורט) וגם הסטיישן עזבה לא מזמן.

פיג'ו 308 כבר לא מיובאת.

יונדאי i30 לא מיובאת.

קורולה האצ'בק נראה שגם לא מיובאת - הדגם הוסר בתחילת השנה.

 

כל קטגוריית המשפחתיות האצ'בק מסתכם היום בפולקסוואגן גולף, סיאט לאון, קיה סיד (שמוצעת רק בגרסת דיזל ידנית), הונדה סיוויק ומאזדה 3.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

פורסם

לפי הכתבות האסטרה תגיע ברבעון הראשון.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
בתאריך 17.2.2022 בשעה 08:12, Buki כתב:

נכון שהעיצוב שונה אבל אם מסתכלים טוב אפשר לראות שגוף הרכב דומה מאוד. 

אחת ירוקה והשניה צהובה!

לזה אתה קורא דומה מאוד? 

  • מצחיק 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
בתאריך 16.2.2022 בשעה 13:42, menir1 כתב:

מנוע 1.6 הוא טורבו דיזל - זה מנוע מאד מוצלח בבסיסו, אך בגרסה העדכנית הזאת היו בעיות במשאבת אוריאה ובגלגלות של רצועת התזמון 


ממה שהבנתי הגלגלות של רצועת התזמון דווקא בסדר. הבעיה היא בהנחיות לטיפול.
מדובר במנוע שמצד אחד לפי ההנחיות דורש החלפת טיימינג כול 160K ק"מ.
מצד שני המנוע הזה נמצא בהמון רכבי עבודה שבהם הוא עובד המון שעות מנוע ביחס לנסועה. ברכבים כאלה כנראה התעוררו בעיות עם הנחיות הטיפול הרגילות ומכאן יצא ריקול.
אין בהנחיות הטיפול התייחסות לשעות מנוע (אולי בגלל שאין שעון שעות מנוע...), ופה נוצר הפער.

זה לפחות מה שהבנתי בשיחה עם מוסך על הנושא הזה. הוא אמר שהריקול בנושא אומנם גורף, אבל לאדם פרטי שנוסע עם הרכב שלו ממקום למקום ומכבה את הרכב בסוף הנסיעה כנראה שלא תהיה בעיה.
לברלינגו של ספק שבה המנוע עובד 12 שעות ביום עלולות להיות בעיות.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

פורסם

היו בעיות בגלגלות של הרצועה ש"טחנו" אותה. תסתכל בשרשור המעקב של ברלינגו של Buki 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

נכון 

לפני 28 דקות, menir1 כתב:

היו בעיות בגלגלות של הרצועה ש"טחנו" אותה.

נכון. מרווח החלפה גם ירדד מ 240/180  אלף שהיה פעם (תנאים רגילים/קשים) ל 175/165. 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...