Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשימת עמדות טעינה לרכב חשמלי - מעודכן לחודש דצמבר 2021


Gopher
שימו לב! השרשור הזה בן 221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על זה בדיוק עובד הפיתוח של h2pro, על המרה יעילה. אגירת אנרגיה(הרבה) בסוללות היא ממש לא יעילה. גם כי הסוללות יהיו יקרות בטירוף , וגם כי הם רגישות לחום וקור קיצוני ואנרגיה גדולה תתבזבז בניסיון לשמור עליהן לטווח ארוך כדי שלא יתקלקלו .

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהטכנולוגיה של h2pro תגיע לשימוש מסחרי אולי זה יהיה כדאי. כיום רוב המימן מיוצר מגז טבעי כי יצור מימן נקי פשוט לא כדאי כלכלית. הובלה של מימן ואיחסונו זו גם בעיה לא פשוטה בכלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרתי, הכדאיות הכלכלית לא ברורה לי. אבל גם היום ניתן לבנות תחנות במקומות נידחים שגם באיבוד האנרגיה בהמרה(בהנתן וזו אנרגיה ירוקה), רוב העלויות הן בניית המתקן עצמו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Uri-G כתב:

העמדות בקרית שמונה בהקמה. כנראה יהיו מוכנות חודש הבא.

 

מיקום מצוין, העמדות האלה יעזרו לכל מי שנוסע לאיזור הגליל העליון והגולן. צריך שיפתחו גם את העמדות שמתוכננות בים המלח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אפשר לסמוך על נקודת טעינה עם עמדה אחת?

אפילו בתחנת התידלוק הכי נידחת יש לפחות 4 משאבות.

תמיד יש סיכוי גבוה שהעמדה תקולה/תפוסה.

הגיע הזמן ששאר מפעילי עמדות הטעינה בארץ יפסיקו להתקין עמדות בודדות ובכל נקודת טעינה יתקינו לפחות 2 עמדות כדי ליצור אמינות.

בתאריך 31.3.2022 בשעה 23:46, Uri-G כתב:

העמדות בקרית שמונה בהקמה. כנראה יהיו מוכנות חודש הבא.

מסוגלת כן, השאלה באיזה עלויות. יש מקומות שהדרישה היא עונתית, כך שייתכן שזה לא כלכלי. יש גם את חברת h2pro הישראלית שעובדת בימים אלו על הפקת מימן נקיה שיכולה לעבוד טוב באיזור הנגב.

לדעתי אין שום הגיון ברכבים שמונעים במימן. משקיעים אנרגיה כדי ליצור מימן, רק בשביל להפוך אותו ברכב בתא הדלק לחשמל שמניע את אותו המנוע החשמלי שיש ברכב עם סוללות. במקום להשתמש באנרגיה הזאת (חשמל) כדי להניע את הרכב בצורה ישירה. בלי הפסדי האנרגיה של ייצור המימן, הריאקציה החשמלית שלו ושינוע שלו במיכליות לתחנות תדלוק. לדעתי אין בזה הגיון, יותר יעיל ופשוט לחבר את הרכב ישירות לשקע החשמלי בחניה. אין כמעט מקום שאליו רשת החשמל לא מגיעה, אולי לעתים זה ידרוש שדרוג של ההספק, אבל התשתית החשמלית כבר קיימת בכל מקום.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, bobi כתב:

איך אפשר לסמוך על נקודת טעינה עם עמדה אחת?

אפילו בתחנת התידלוק הכי נידחת יש לפחות 4 משאבות.

תמיד יש סיכוי גבוה שהעמדה תקולה/תפוסה.

הגיע הזמן ששאר מפעילי עמדות הטעינה בארץ יפסיקו להתקין עמדות בודדות ובכל נקודת טעינה יתקינו לפחות 2 עמדות כדי ליצור אמינות.

 

אתה צודק לגמרי.

העמדות החדשות של ג'ינרג'י (הבאתי צילומים שלהן) הן עמדות כפולות עם שני שקעי CCS - אם טוען רכב אחד הוא מקבל 180kW ואם שניים כל אחד מקבל 90kW.

בנוסף יש לא מעט מיקומים שיש בהם שני עמדות מהירות: כביש שש, קניון אם הדרך, תחנת הדלק בצוקים, צומת מחניים, תחנת הדלק ביקום, תחנת הדלק ביוטבתה ועוד מיקומים. תוספת של עמדה תהיה באופן טבעי במיקומים המבוקשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שאפקון הקפיצו מחיר מ-70 אגורות ל-120. בחלק מהעמדות נדרשת גם תוספת 5 שקלים להפעלה - למה??
במחירים כאלו עדיף להמשיך לשרוף דלק בהיברידי....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Boltik כתב:

הבעיה שאפקון הקפיצו מחיר מ-70 אגורות ל-120. בחלק מהעמדות נדרשת גם תוספת 5 שקלים להפעלה - למה??
במחירים כאלו עדיף להמשיך לשרוף דלק בהיברידי....

 

לפי מה שאני יודע המחיר של אפקון היה מלכתחילה יקר.

עדיף להטעין בעמדות של ג'ינרג'י - 75 אגורות לכל סוגי העמדות ובלי דמי חיבור. מחיר הוגן שגבוה רק במעט ממחיר החשמל הביתי.

מאמין שכוחות השוק יפעלו והחברות היקרות יאלצו להוריד מחירים או שהעמדות שלהן ישארו ריקות.

בכל מקרה בשביל טעינה בודדת שתצטרך ולא על בסיס קבוע מדובר בסכום זניח (למשל טעינה בדרך לאילת או לים המלח).

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 221 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...