Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: בסוף לא הלך מנוע, זה היה מיכל דלק תקול)


mcshmupi
שימו לב! השרשור הזה בן 326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, Mortician כתב:

ג. לדעתכם לשפץ או לעשות את התיקון המינימלי ביותר שרק אפשר ואז להעיף את הרכב? 

 

צריכת השמן מופיעה לרוב בגלל הצטברות פיח על הרינגים, זאת בעיה דיי נפוצה במנועי טורבו מודרניים כמו למשל בT5 של ולוו וtsi של פולקסוואגן.

יש כל מיני פתרונות יצירתיים לבעיה הזאת שאפשר לנסות ללא פירוק ושיפוץ מלא/אוברול  של המנוע.

 

יש איזה בחור ביוטיוב שטוען שתהליך פלאשינג מיוחד פתר לו את בעיית צריכת השמן במנוע והרכב שלו עם קרוב ל250 אלף קילומטר.

 

https://youtu.be/ZizdccVf24E

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.5 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הבעיה היא בכוח קפיץ חלש מדי של הרינגים כדי להקטין חיכוך, כאשר מצטבר פיח הקפיץ של הרינגים כבר לא עושה את העבודה. הרבה מאד מנועים מודרניים (מהחמש עשרה שנים האחרונות) חוו את הבעיה הזאת, אך התגברו עליה די מזמן. 

 

זאת אחת הסיבות, להחליף שמן כל 10k ק"מ, כי אז פוחת הסיכוי לבניית משקעים על הרינגים. 

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Gavrik כתב:

 

צריכת השמן מופיעה לרוב בגלל הצטברות פיח על הרינגים, זאת בעיה דיי נפוצה במנועי טורבו מודרניים כמו למשל בT5 של ולוו וtsi של פולקסוואגן.

יש כל מיני פתרונות יצירתיים לבעיה הזאת שאפשר לנסות ללא פירוק ושיפוץ מלא/אוברול  של המנוע.

 

יש איזה בחור ביוטיוב שטוען שתהליך פלאשינג מיוחד פתר לו את בעיית צריכת השמן במנוע והרכב שלו עם קרוב ל250 אלף קילומטר.

 

https://youtu.be/ZizdccVf24E

 

השאלה אם כבר לא נגרם נזק למנוע בגלל הרעבת שמן. חוץ מזה אתה מכיר מוסך שיסכים לעשות לרכב את התהליך שהבחור מתאר בסרטון? 

 

שים לב שהרכב שלו שורף 100 מ"ל שמן על כל 1,000 ק"מ. הרכב שלי שורף 1 ליטר שמן ל-1,000 - 1,500 ק"מ. 

עריכה אחרונה על ידי Mortician
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מוכר אותה לאנשים בפורום שעדיין מהללים את המנוע (חפש שרשור על c3 מהשבועות האחרונים) בקיזוז מחיר התיקון. הם בטח ישמחו

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חושב שמי שמבין ומודע מהלל.

זה אנשים שמרוצים כי לא נתקלו בבעיות, ולא מבינים על מה המהומה.

זה דומה לקבוצות הפייסבוק של קקטוס/c3/208.

כשאני  אומר שרצועת טיימינג זאת נקודת החולשה, חלקם אומרים לי שעושים ריקול והכול בסדר וזה שייך לעבר, נו טוב..

 

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכללי מה לדעתכם עדיף לשפץ את המנוע הקיים או לקנות מנוע מייבוא? 

 

לפני 10 שעות, EliC25 כתב:

הייתי מוכר אותה לאנשים בפורום שעדיין מהללים את המנוע (חפש שרשור על c3 מהשבועות האחרונים) בקיזוז מחיר התיקון. הם בטח ישמחו

 

שיהיה להם לבריאות. לדעתי מנוע מודרני שטופל לפי הספר והתפגר כעבור 100 אלף ק"מ זה ביזיון מוחלט. 

עריכה אחרונה על ידי Mortician
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לשפץ.

אתה לא יודע מה עבר על המנוע מיבוא.

טיפול לפי הספר לפי מ שרואים בשטח לא נכון. הקדמה של החלפת שמן וטיימינג הייתה גורמת להרבה פחות תקלות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Mortician כתב:

לפי מחירון רכב שלי שווה 35, אבל זה לא ריאלי. ריאלי אפשר לקבל באזור ה-30. 30 פחות 12 תיקון אני נשאר עם 18 נטו. 

 

כאשר הייתי במצב דומה (סיטרואן קקטוס שהלכה משאבת שמן מנוע - שעלות ההחלפה שלה דומה להחלפת מנוע) - מכרתי, עם גילוי נאות ומלא. ובהתאם הורדתי במחירון - מאוד דומה למספרים שלך.

הסיבות שלי היו שהחלפת הרכב כבר היתה בתכנון וגם שאני מעדיף להישאר עם הנטו מאשר עם רכב שעושים לו ניתוח לב פתוח (לא בטוח שהמנוע החדש יהיה במצב טוב, וההחלפה תהיה מדויקת) כך שחששתי מהוצאות נוספות גם לאחר החלפת המשאבה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי גור אדם
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקת האם ניתן לדעת בערך כמה זמן המנוע יכול להמשיך עם מילוי שמן?

יכול להיות שפשוט שווה להמשיך ולמלא שמן במקום להיכנס להוצאה גדולה ולחילופין למכור בסכום זעום שיגרור הוצאה משמעותית ברכישת מחליף. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.8.2022 בשעה 13:29, PeugeotVictimBoy כתב:

אני אדבר איתם. 

 

אוף איזה מכה. הרכב הזה היה בידיים של יקי פוץ (אני). טיפולים לפי הספר ולעיתים יותר מחמיר. לא עברתי את ה-3,000 סל"ד 90% מהזמן. 

אתה יכול לנסות italian tuning - סע עם הרכב עשר דקות מינימום כדי לחמם את השמן, תשים את הרכב בהילוך נמוך בכוונה ותגיע ל4,500 סל"ד. סע ככה כמה דקות טובות. יכול להיות שזה ישחרר את הטבעות התקועות.

 

אם זה לא עוזר, יש חומרים שאפשר להכניס למנוע ולתת להם לעמוד כדי לשחרר את הטבעות (seafoam לדעתי). לפעמים זה עובד, רק צריך לעקוב אחרי הוראות השימוש. 

 

ובכללי אם כל זה לא עובד, הייתי מוכר עם גילוי נאות מלא או מתקן.

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיברתי עם מוסך איכות בחולון והם אומרים שהם מכירים את המנוע ושיפוץ מנוע טוטאלי כולל החלפת משאבת שמן יעלה 7,200 + מע"מ. הדבר היחיד שהם יעבירו מהמנוע הנוכחי זה את הטורבו. נותנים 3 חודשי אחריות. הם מחליפים על הדרך גם את הטיימינג ואת הפלאגים.

 

מוסך גבע אומרים שהם משפצים את המנוע טוטאלי מחליפים גם פלאגים, רצועת טיימינג, גומיות, שסתומים בקיצור הכל חוץ ממשאבת שמן. המחיר 12,000 + מע"מ ונותנים 12 חודשי אחריות

 

 

מה אומרים? מי עדיף? 

 

לפני 43 דקות, Moshe c כתב:

בדקת האם ניתן לדעת בערך כמה זמן המנוע יכול להמשיך עם מילוי שמן?

יכול להיות שפשוט שווה להמשיך ולמלא שמן במקום להיכנס להוצאה גדולה ולחילופין למכור בסכום זעום שיגרור הוצאה משמעותית ברכישת מחליף. 

 

אי אפשר לתדלק 20 ליטר שמן בשנה בנוסף ל-3.5 ליטר שמן של טיפול שנתי. בלי קשר לעלויות של השמן זה יהרוס חלקים אחרים ברכב. 

לפני 3 שעות, yulianx כתב:

עדיף לשפץ.

אתה לא יודע מה עבר על המנוע מיבוא.

טיפול לפי הספר לפי מ שרואים בשטח לא נכון. הקדמה של החלפת שמן וטיימינג הייתה גורמת להרבה פחות תקלות.

 

נכון, אבל זה חוכמה בדיעבד. היצרן אמר טיפול כל 15 אלף אז עשיתי טיפול כל 15 אלף. (בפועל המרווחים היו יותר קטנים) 

עריכה אחרונה על ידי Mortician
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Mortician כתב:

פיג'ו 208

צריכת שמן בערך 1 ליטר על כל 1,500 ק"מ

בקיצור אי אפשר להמשיך לנסוע ככה והגיע הזמן לקבל החלטה 

 

גבע רוצים 11,000 - 12,000 אלף על שיפוץ מנוע 

בעיני זה פשוט הזוי להוציא על תיקון כמעט 35% משווי הרכב 

מצד שני אני לא יכול למכור את הרכב במצב שכזה בלי תיקון או לחילופין גילוי נאות ומחיר בהתאם 

 

מספר שאלות:

 

א. נניח אני עושה את זה וסופג את העלות כמה זמן המנוע יעבוד? מי מבטיח שעוד 12 חודשים אני עוד הפעם לא אמצא את עצמי עם מנוע שורף שמן ותיקון בעלות חמש ספרות? 

ב. חוץ מגבע יש עוד מוסכים שיכולים לבצע את השיפוץ בעלות יותר נמוכה? 

ג. לדעתכם לשפץ או לעשות את התיקון המינימלי ביותר שרק אפשר ואז להעיף את הרכב? 

 

 

מצטרף לשאלה גם אני נפלתי עם המנוע הארור הזה פיזו 308. אני דוחה את הקץ וממלא ליטר שמן כל  אלף קמ . מדוע לא תובעים את לובינסקי?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Mortician כתב:

דיברתי עם מוסך איכות בחולון והם אומרים שהם מכירים את המנוע ושיפוץ מנוע טוטאלי כולל החלפת משאבת שמן יעלה 7,200 + מע"מ. הדבר היחיד שהם יעבירו מהמנוע הנוכחי זה את הטורבו. נותנים 3 חודשי אחריות. הם מחליפים על הדרך גם את הטיימינג ואת הפלאגים.

 

מוסך גבע אומרים שהם משפצים את המנוע טוטאלי מחליפים גם פלאגים, רצועת טיימינג, גומיות, שסתומים בקיצור הכל חוץ ממשאבת שמן. המחיר 12,000 + מע"מ ונותנים 12 חודשי אחריות

 

 

מה אומרים? מי עדיף? 

 

 

אי אפשר לתדלק 20 ליטר שמן בשנה בנוסף ל-3.5 ליטר שמן של טיפול שנתי. בלי קשר לעלויות של השמן זה יהרוס חלקים אחרים ברכב. 

 

נכון, אבל זה חוכמה בדיעבד. היצרן אמר טיפול כל 15 אלף אז עשיתי טיפול כל 15 אלף. (בפועל המרווחים היו יותר קטנים) 

אין טענות כלפי בעלי הרכב שזה קרה להם, זה לגמרי אשמת היצרן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חדש כאן, מצטרף בדיכאון קל  לשירשור הזה..

308 שנתון 2016 עם 130,000 על המד.

 

לא סוחב , בעיקר בהילוכים גבוהים בסלד גבוה , אוכל שמן (הערכה שלי כליטר לכל 2000 ק''מ). נורת סרוויס דולקת קבוע. לפעמים מעשן בהורדת הילוך.

 

בעבר נתקלתי בתקלות של זיהום אוויר (אז הוחלף חיישן vvt) , וטיימינג הוחלף בריקול אז המנוע היה על בערך 100000 ק''מ.

 

היום נכנס למוסך לאבחון , מקווה לא לצאת בנזק.

ממה שקראתי בגוגל אולי יש סיכוי שמדובר רק בחיישן חמצן תקול. אבל לא באמת מבין ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...