Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב 2008 שנסע 60,000 ק"מ יהיה במצב מכני דומה לרכב 2016 שנסע 60,000 ק"מ?


בא לי מרצדס
שימו לב! השרשור הזה בן 1065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברור.

ובכל זאת, אני לא אומר שרכב עם 40 אלף קמ בעיר, פחות עדיף מרכב עם 200 אלף שרובם מחוץ לעיר.

אלא שרכב עם 120 ורכב עם 40 למשל, כשה40 קצת יותר זקן.. סביר להניח יהיו באותו מצב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, EliC25 כתב:

תוך 2-4 דקות נסיעה המנוע כבר חם.

לא בטוח במה שאתה אומר.

במחשב הדרך בסיאט מופיעה לי גם טמפרטורת השמן בנוסף לטמפרטורת נוזל הקירור.

נוזל הקירור אכן מגיע תוך 2-3 דקות לטמפטורה של 90 מעלות בימים חמים ובימים קרים תוך 4-5 דקות לכל היותר.

השמן לעומת זאת, יכול להגיע לטמפטורה של 80-90 מעלות רק אחרי 10-12 דקות נסיעה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, motizkn כתב:

לגיר פלאנטרי זה לא מזיז לו בנסיעה בתוך העיר, יש מספיק רכבי עבודה אוטמטים לאורך מספר עשורים שנוסעים בתוך העיר במסלולים הרבה יותר גרועים מרכב פרטי וסוגרים מאות אלפי קילומטר ללא בעיה על הגיר המקורי.

לגבי המנוע, אני מניח שמדובר ברכב מודרני עם מחשב מנוע לכן טמפרטורת עבודה היא לא פרמטר (זה פשוט יתבטא בצריכת דלק מוגברת), מה הבעיה בהאצות מרובות? הרי לזה תכננו את המנוע, כמה רכבים אתה מכיר שהלך להם מנוע ב 60K קילומטר רק בגלל שהם ביצעו האצות מרובות?

 

אין יתרון לרכב שנסע מחוץ לעיר על רכב שנסע בתוך העיר. כן יש יתרון מובהק לרכב שנסע פחות קילומטרים על רכב שנסע יותר קילומטרים.

במקרה הזה נכנס פרמטר נוסף של גיל הרכב וזה הפרש לא קטן של 8 שנים, זה בעיקר יורגש בפרשי הדורות מבחינת תא הנוסעים ובטיחות.

עריכה אחרונה לפני 9 שעות על ידי motizkn

אתה טועה 

 

גיר פלנטרי מכיל גם מצמדים וכל חיבור וניתוק של מצמד זה שחיקה. כנל לנועל ממיר המומנט וממיר המומנט עצמו כשהוא לא נעול.

 

לגבי מנוע, בנסיעה בהילוך גבוה המנוע עושה פחות סיבובים ומחזורי פעולה פר קילומטר ולכן הבלאי נמוך יותר.

 

מערכות ההינע עובדות תחת מומנט ועומס גבורים יותר בהילוך נמוך ולמעשה חוץ מבולמי הזעזועים כל שאר הרכיבים עובדים קשה יותר.

 

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק עניין של תוואי הנסיעה,העמידות של הרכב תלויה מאד גם בסגנון הנהיגה,נהיגה אגרסיבית גורמת לבלאי מואץ של כל חלקי הרכב,בנוסף איך הבעלים תיחזק את הרכב,טיפולים בזמן?,איכות החלפים,וכו.

בכל מקרה יש הרבה משתנים במשוואה הזאת של איזה רכב עדיף,לא כלכך פשוט.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא טועה, אני מודע לאיך עובד גיר פלנטרי ואני גם מודע לזה שהגירים האלה מחזיקים מאות אלפי קילומטרים גם עם תיסע לרוב בפקקים.

זה שיש שחיקה לא אומר אוטומתית שהגיר ימות מהר, סך הכל עם גיר שנסע בתוך עיר יכול בקלות לסגור את ה 150-200 אלף קילומטר (ואני עדין, הוא יכול לסגור הרבה יותר בתלות צורת הנהיגה) ואתה קונה רכב שנסע שליש מהנסועה הממוצעת כנראה שיש לך מספיק קילומטרים לפני שהגיר ימות.

אתם כותבים פה על הבלאי כאילו רכב שנוסע בתוך העיר גומר מנוע וגיר אחרי 100 אלף קילומטר וזה שטות גמורה, רכבים היום סוגרים בקלות 200 אלף קילומטר וצורת הנהיגה וטיפולים הם הגורם מספר אחד לכמה המנוע והגיר יחזיקו.

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, shellcase כתב:

אבל היתרון הגדול ביותר של רכב שנסע מחוץ לעיר הוא בשעות מנוע.
 

ברכבים היברידים זה עוד יותר משמעותי, כי המנוע כבוי בשיוט, ובירידה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, motizkn כתב:

אני לא טועה, אני מודע לאיך עובד גיר פלנטרי ואני גם מודע לזה שהגירים האלה מחזיקים מאות אלפי קילומטרים גם עם תיסע לרוב בפקקים.

זה שיש שחיקה לא אומר אוטומתית שהגיר ימות מהר, סך הכל עם גיר שנסע בתוך עיר יכול בקלות לסגור את ה 150-200 אלף קילומטר (ואני עדין, הוא יכול לסגור הרבה יותר בתלות צורת הנהיגה) ואתה קונה רכב שנסע שליש מהנסועה הממוצעת כנראה שיש לך מספיק קילומטרים לפני שהגיר ימות.

אתם כותבים פה על הבלאי כאילו רכב שנוסע בתוך העיר גומר מנוע וגיר אחרי 100 אלף קילומטר וזה שטות גמורה, רכבים היום סוגרים בקלות 200 אלף קילומטר וצורת הנהיגה וטיפולים הם הגורם מספר אחד לכמה המנוע והגיר יחזיקו.

מזמן לא נתקלתי במנוע מטופל שמת מבלאי אבל כירים כן ובכמויות.

 

מדבריך אפשר לחשוב שאלפי המכונים לגירים אוטומטיים הם סתם מכבסת כספים ובעצם לא מתקנים גירים.

 

גירים אוטומטיים בהחלט מתים. חלקם ב 100,000 וחלקם ב 300,000 אבל מתים ומתים מבלאי.

 

אל תשכח גם שאוטו זה לא רק מנוע וגיר. 

  • אהבתי 2

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיר רובוטי לא מת מהר אלא מכלולים הקשורים בו.

גיר פלנטרי שלא מטופל טוב יכול למות באיזור ה150 אלף בכיף. ראיתי לא מעט כאלו.

גיר רציף גם מתחת ל100 אלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, EliC25 כתב:

גיר רובוטי לא מת מהר אלא מכלולים הקשורים בו.

גיר פלנטרי שלא מטופל טוב יכול למות באיזור ה150 אלף בכיף. ראיתי לא מעט כאלו.

גיר רציף גם מתחת ל100 אלף.

מה צריך לטפל בפלנטרי? אף אחד לא מטפל בהם והם מחזיקים 250-300 בכיף.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיפורי פוגי

החלפת שמן כל 60

החלפת פילטר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה מחליפים שמן ופילטר מבעלי מאזדה 3 או פיגו 3008,אף אחד לא מחליף והגירים מחזיקים מאות אלפי קילומטר בלי שום בעיה,זאת עובדה.

 

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ראיתי לא מעט מאזדה 3 עם בעיות בגיר, אל תשאל אותי, תשאל משפץ גירים.

כמה מחליפים? סביר להניח שעמכה ישראל פעם אחת בתקופת אחריות כשהם מטפלים במורשה יבואן.

ברגע שזה עובר למוסך "אח של חבר שלי" זה צונח דרסטית, אבל הרכב כבר בן 5 6 7, ועד שהגיר יתחיל לעשות בעיות הוא יהיה בן 12, והרכב יהיה שווה גרושים אז לא יתקנו וימשיכו לנסוע עד שימות וימכרו לפירוקיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ronrcz כתב:

כמה מחליפים שמן ופילטר מבעלי מאזדה 3 או פיגו 3008,אף אחד לא מחליף והגירים מחזיקים מאות אלפי קילומטר בלי שום בעיה,זאת עובדה.

 

מציע לך לבדוק כמה עסקים לשיפוץ גירים אוטומטיים קיימים רק במרכז. הם לא ישובים כל היום ומגרדים את הב%$ם כי הם היו פושטים רגל.

https://www.hobenool.eu/en/lifespan-of-an-automatic-transmission/

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1065 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...