Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם רכב 2008 שנסע 60,000 ק"מ יהיה במצב מכני דומה לרכב 2016 שנסע 60,000 ק"מ?


בא לי מרצדס
שימו לב! השרשור הזה בן 1058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב 

כמו שכתוב בכותרת, אם הרכבים נסעו את אותו קילומטראז', המצב המכני שלהם יהיה דומה? 

הבלאי שעולה לי לחשוב עליו זה גומי שיכול להתייבש עם הזמן, שזה לא קשור לנסיעה... אבל עד כמה זה קריטי (אם הרכב היה בחניה מקורה כל הזמן)? 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא, הרבה חלקים (גומי ופלסטיק) מתיישנים.

 

מעבר לזה, כנראה שמדובר ברכב מאוד שונה. אם ב-2008 כנראה תמצא מנוע אטמ' וגיר פלנטרי, ב-2016 הרבה יותר סביר למצוא מנוע מוגדש וגיר רובוטי / רציף. אם במקרה הרכב מ-2016 תוחזק בצורה גרועה ודווקא הרכב מ-2008 נשמר היטב, יכול להיות שהרכב הישן יותר יהיה אמין יותר, או לפחות זול יותר לתחזוקה (אם מדובר ברכב נפוץ ופשוט עם מלאי חלקים זמין).

 

אבל במקרה הסביר - הרכב החדש יותר יהיה אמין יותר משמעותית.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם הרכב הישן יותר נסע רק בעיר והרכב החדש יותר נסע בעיקר מחוץ לעיר או משולב, יש סיכוי לא רע לדעתי שהמנוע והגיר יהיו במצב יותר טוב ברכב החדש.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שהסיכוי שהמנוע והגיר יהיו במצב  יותר טוב נעוץ בעיקר בגיל ולא קשור לאופן הנסיעה.

 

למרות הטיעונים על כביכול שחיקה מואצת בנסיעה בעיר ולהוציא את הגירים הרובוטים, רוב השחיקה בעיר היא לבלמים שאותם פשוט מחליפים.

רכב מודל 2008 שנסע 60K מצביע על רכב שישב תקופה ארוכה ולא זז או על רכב שנסע נסיעות קצרות (10 דקות) על בסיס יומי.

אם הרכב ישב תקופה ארוכה אני הייתי נמנע כי רכב צריך לזוז, לאומת זות אם מדובר במקרה השני והרכב עבר טיפול כל שנה אני חושב שזה יכול להיות מציאה. 

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, motizkn כתב:

למרות הטיעונים על כביכול שחיקה מואצת בנסיעה בעיר ולהוציא את הגירים הרובוטים, רוב השחיקה בעיר היא לבלמים שאותם פשוט מחליפים.

גם גיר פלנטרי עובד יותר קשה בעיר.

גם המנוע, האצות מרובות, לעיתים לא מגיעים לטמפרטורת עבודה וכו'.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגיר פלאנטרי זה לא מזיז לו בנסיעה בתוך העיר, יש מספיק רכבי עבודה אוטמטים לאורך מספר עשורים שנוסעים בתוך העיר במסלולים הרבה יותר גרועים מרכב פרטי וסוגרים מאות אלפי קילומטר ללא בעיה על הגיר המקורי.

לגבי המנוע, אני מניח שמדובר ברכב מודרני עם מחשב מנוע לכן טמפרטורת עבודה היא לא פרמטר (זה פשוט יתבטא בצריכת דלק מוגברת), מה הבעיה בהאצות מרובות? הרי לזה תכננו את המנוע, כמה רכבים אתה מכיר שהלך להם מנוע ב 60K קילומטר רק בגלל שהם ביצעו האצות מרובות?

 

אין יתרון לרכב שנסע מחוץ לעיר על רכב שנסע בתוך העיר. כן יש יתרון מובהק לרכב שנסע פחות קילומטרים על רכב שנסע יותר קילומטרים.

במקרה הזה נכנס פרמטר נוסף של גיל הרכב וזה הפרש לא קטן של 8 שנים, זה בעיקר יורגש בפרשי הדורות מבחינת תא הנוסעים ובטיחות.

עריכה אחרונה על ידי motizkn

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, motizkn כתב:

אין יתרון לרכב שנסע מחוץ לעיר על רכב שנסע בתוך העיר. כן יש יתרון מובהק לרכב שנסע פחות קילומטרים על רכב שנסע יותר קילומטרים.

אני אשמח להוכחה לזה, כי אני מכיר ההפך.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

60K ב5 שנים זה הרבה? 🤔 תפרק את זה לשנה זה יוצא 12K לשנה, פחות מהממוצע...

לא מבין את הפחד הלא מוסבר הזה של ישראלים מהק"מ שהרכב לגם. אציין פה משהו, ממליץ לשבת לפני כי זה פשוט לא נורמלי. רכבים? הקוביות מתכת האלה עם ה4 גלגלים? נועדו לנסוע. מטורף נכון? 

בהנחה שמדובר על רכבים סטנדרטים למדי, שהמאזן יהיה גם 2016 עם 100K לעומת 2008 עם 30K. עושים יישור קו וממשיכים הלאה. לא הייתי שוקל רכב זקן יותר ב8 שנים (שבפועל זה 13 שנה מהיום) כשהפרמטר הוא "רק בגלל שנסע פחות". למי אכפת? 8 שנים זה המון וסביר כי מדובר על רכב שונה לחלוטין בכל תחום מהרכב הצעיר יותר. (שוב, בהנחה שמדובר על רכבים סטנדרטים ולא על איזה חד קרן) 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הוכחתי על ידי הבאת דוגמא של מוניות ורכבי עבודה שעובדים קשה מאד בתוך הערים ואין שום שחיקה מיוחדת לגיר או למנוע חוץ מתדירות טיפולים גבוה יותר,

לכן אפשר בקלות להסיק שרכב שעושה נסועה נמוכה (פחות 10K לשנה) בתוך העיר ללא ספק לא יגלה שחיקה מואצת כפי אשאתה מציג ואפילו יציג שחיקה נמוכה יותר.

לעומת זו רכבים שעושים קילומטראז גבוה בזמן קצר ניתן לראות בוודאות שחיקה מוגברת בתא הנוסעים ובלאי מואץ בהתאם לכמות הנסועה. 

בנוסף לא קיים שום רכב שבאיזה שלב לא נכנס לבסוף לעיר ונוסע לפחות 10 דקות בתוך העיר מה שאוטומטית מבטל את כל הטענה שלך מהבסיס.

 

שוב, במקרה הזה אני לא חושב שיש יתרון ל 2008, אני דיי בטוח שרק על פי הפרמטר הזה הייתי בוחר ב 2016 ללא ספק.

 

אשמח אכשיו להוכחה של הטענה שלך, בבקשה תוכיח לי שבהנחה ששני הרכבים אותו מודל וההבדל היחיד בנייהם הוא קילומטארז (אחד נסע הרבה פחות בתוך העיר והשני נסע הרבה יותר מחוץ לעיר) למה עדיף את זה שנסע מחוץ לעיר?

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי באופי הנסועה. אם הרכב של ה2016 נסע רוב הזמן בעיר המנוע יהיה מלא בפיח ויצבור יותר בלאי מהרכב שנסע מחוץ לעיר.

את ה2008 אם תיחזקו משנה לשנה בהחלפת שמנים והכל לא רואה בלאי מואץ יותר למנוע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לקחת דוגמאות ממוקדות מהחיים שלי שמציגות איך תקופה עם ק"מ גבוה העמיסה פחות על הרכב, לעומת תקופה עם ק"מ נמוך שהעמיסה יותר על הרכב (לא יודע אם באופן אבסולוטי, אבל בהכרח ביחס לכמות הק"מ)

1. ק"מ גבוה, בלאי נמוך:

הייתי עובד כ30 ק"מ מהבית, נוסע הלוך בשעה לא פקוקה (6 בבוקר) וחוזר בשעה לא פקוקה (2 בצהריים), 3 ק"מ מתוך הנסיעה היו בתוך העיר, בתנועה די מהירה (מעריך שמהירות ממוצעת 30 קמ"ש)

בנוסף, הייתה לי בת זוג שגרה בעיר אחרת 50 ק"מ ממני. הייתי נוסע אליה בעיקר בסופי שבוע, בשעות לא פקוקות, וחוזר גם כן, בשעות לא פקוקות. בתוך העיר גם כאן הייתה נסיעה קצרה של עוד  5 דקות בכל פעם. היינו יוצאים בערב לאיזו עיר אחרת, גם, בשעות הערב הלא פקוקות. בסיכום החודשי הייתי מגיע בערך ל2000 ק"מ לחודש. 

חשוב להבין - בנסיעה רצופה של 40-50 ק"מ מחוץ לעיר - המנוע עובד בסל"ד גבוה, אין העברת הילוכים, המתלים עובדים פחות קשה (בכל תאוצה ובלימה המתלים עובדים ומתבלים, וכך גם תושבות המנוע. פעולות שמתרחשות בתדירות מאוד גבוהה בעיר, ובתדירות אפסית מחוץ לעיר.) וכמובן מערכת ההיגוי גם כן כמעט ולא עובדת.

2. ק"מ נמוך, בלאי גבוה :

הייתי עובד 3 ק"מ מהבית, בעיר אחרת. נוסע בתוך העיר, נסיעה שלוקחת בערך 7 דקות. 0 רמזורים אבל העברת הילוכים תכופה יותר בין האצות והאטות לפני ואחרי צמתים או בעומסים. בנוסף, הייתה שנת קורונה לכן חוץ מנסיעה אחת לשבוע לקניות, כמעט ולא השתמשתי ברכב. ב7 דקות האלו המנוע לא היה מגיע לטמפ' עבודה והיה עובד על תערובת עשירה. מערכת המתלים +היגוי הייתה עובדת בנסיעה הקצרה הזו, כמו שהיא הייתה עובדת בפרק הזמן הקצר בו הרכב היה בנסיעה עירונית בסנריו הראשון. 

לבסוף, הייתי מגיע לנסועה חודשית של 300-400 ק"מ.

 

אם נמתח את הנתונים האלו לאורך שנים, אצל אנשים שהאופי נסועה שלהם יציב. נגיע ל25 אלף ק"מ בשנה לעומת 4000 ק"מ בשנה. אחרי 5 שנים בלבד, לרכב אחד יהיו רק 20 אלף ק"מ ולשני יהיו 125 אלף ק"מ. שניהם יכול להיות יהיו במצב מכאני די דומה בחלקים מסויימים, או עם הבדל מינורי. אך רוכש פוטנציאלי שמגיע לבדוק רכב כזה, עבורו הרכב מתסריט 2 יהיה 'בובה שמורה מטופחת' והשני יהיה 'רכב טחון ששברו לו את הצורה'.

כמובן שאלו 2 מקרים שבחרתי מחיי, ויכולים להיות אינספור מקרים שקיצוניים לכל כיוון. אבל אני מקווה שהבהרתי את הנקודה

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולה, אני יתן לך דוגמא ממוקדת מהחיים שלי:

אני עובד כ 4 ק"מ מהבית , נסיעה של 10-15 דקות לכל כיוון רק בעיר במהירות ממוצעת של 20-40 קמ"ש והרכב לא מגיע לטמפרטורת עבודה (לא שזה מעניין אותו, זה מעניין רק את הכיס שלי בצריכת דלק), הרכב עבר לאחר 10 שנים כ 61K קילומטר מכובדים של 95% נסיעה בתוך העיר בין רמזורים ללא שום תקלות וללא שום החלפת מכלולים מיוחדים פרט לדברים רגילים כמו מצבר,  צמיגים וטיפולים.

ביום שמכרתי את הרכב הקונה לקח את הרכב לבדיקה יסודית במוסך ראשי מאזדה בירושלים (הסתבר שהבעלים הוא קרוב משפחה של הקונה) ולאחר הבדיקה שכללה ליפט, פירוק גלגלים,וסיבוב של הבעלים על הרכב הבעיה היחידה שנמצאה ברכב שצריך לעשות בלמים (אני יציין שהרכב היה אצלי קרוב ל 7 שנים ומעולם לא עשיתי בלמים אז צפוי).

המסקנה היא שהרכב אכן בובה ללא שום בלאי מיוחד ולמעשה לפי הבעלים של מוסך ראשי מאזדה בירושלים הרכב היה במצב מעולה ללא שום בעיות, כלומר סוג הנסיעה שאתה טוען שגורמת לבלאי מואץ לא גורמת לבלאי מואץ ולמעשה הרכב היה במצב הרבה יותר טוב מרכבים אחרים עם נסועה כפולה ומשולשת שנסעו הרבה יותר בכבישים מהירים.

הדיון הזה מרגיש קצת כמו תאורית העולם השטוח ומתנגדי החיסונים, אתם יכולים להמשיך להביא טיעונים רציונלים ומשכנעים אך הבעיה היחידה בכל הטיעונים שלכם שהרכב תוכנן לנסוע בתוך העיר, הבולמים תוכננו לספוג האצות ובלימות, המנוע תוכנן לעלות ולרדת בסל"ד, ומאז שיש מחשב מנוע אז גם המנוע יודע איך לנהל את עצמו כשהרכב קר בלי לפגוע בעצמו.

עריכה אחרונה על ידי motizkn

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי פספסתי את זה בין ההודעות, אבל היתרון הגדול ביותר של רכב שנסע מחוץ לעיר הוא בשעות מנוע.
זה שמודדים דברים בק"מ זה סבבה והכל, העניין הוא שזה קורה מטעמי נוחות וריבוי מכלולים.
למנוע לכשעצמו למשל, לא ממש איכפת כמה נסעת, איכפת לו כמה זמן הוא עבד וכמה תנועות עשה כל חלק.
רכב שנסע 60K ק"מ מחוץ לעיר עשה אותם בהרבה פחות שעות מנוע מרכב שלא עבר 60 קמ"ש רוב חייו.

ההשלכות הנוספות הן פיח שתמצא בשפע ברכב שעמד בפקקים ורמזורים ביחס לרכב ששייט על כביש 6.

  • אהבתי 4

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל אתקן את טעותך, 4 קמ ב10-15 דקות זה 16-24 קמ"ש.

דבר שני פרט שמסקרן אותי - באיזה סוג חנייה הרכב חונה בבית ובעבודה? ומה סוג הנסיעות הנוספות שיש לך? (כי הרכב נסע עוד איזה 100 ק"מ בשבוע בנוסף לנסיעות שלך לעבודה). אתה טועה כשאתה אומר שב10-15 דקות האלו הרכב שלך לא הגיע לטמפ' עבודה. ברכב בנזין סטנדרטי, תוך 2-4 דקות נסיעה המנוע כבר חם. ולא יהיה לו נזק אם אתה גם מוסיף 100 קמ בשבוע בתנאים קצת יותר אידיאליים.

 

גם לנו יש רכב בן 10, שעד לפני שנתיים שימש את השכנה שלנו, עד שהלכה לעולמה. היא נסעה ברכב 4000 ק"מ בשנה, כמעט כולם בעיר, הרכב היה יוצא מהחניה אחת לכמה ימים בכלל. גם כאן, הרכב רק נכנס למוסך לטיפול שנתי ולא מעבר לכך. מאז שהוא אצלנו נוספו לו 20 אלף ק"מ שגם, בלי שום בלאי נוסף. 

אתה אכן צודק שנסיעה בעיר לא תגרום לבלאי ב60 אלף ק"מ ו10 שנים. אני מדבר על רכב שהוא כבר בן 13, שם בלאי לחלקי גומי ותושבות וגם לגיר (שרוב עמכה ישראל לא מטפלים בו בטיפול השוטף במוסך 'חבר של אבא שלי') כבר מתחיל לצוץ, ואז אתה מגלה שהרכב בן 13 שקנית עם ק"מ נמוך במחיר של רכב בן 8, הוא לא באמת בובה שמורה בלי בלאי. אגב, הבלאי אצלי ברכב של תושבות וגומיות החל בסביבות גיל 10-9 עם מעל 250 אלף ק"מ.

את הדברים למעלה אני לא כותב מ2 אנקדוטות, אלא מעשרות, אם לא מאות רכבים שראיתי בחיי, בד"כ לקראת קנייה של יד 2, והבנה עם הזמן שק"מ נמוך אינו ערובה לרכב במצב טוב. סוג העיר בה אתה נוסע גם חשוב. יש ערים הרריות ויש מישוריות. יש ערים עם כבישים משובשים, ויש ערים עם כבישים חדשים הבנויים היטב. יש ערים עם תנועה צפופה ואיטית, ויש ערים בהם אתה כמעט ולא עומד בפקק.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב חונה בבית בחניה פתוחה ובעבודה בחניה מקורה.

אני רכשתי את הרכב עם 28 אלף ק"מ (לא בטוח על המספר המדויק עבר קרוב ל 8 שנים מאז)  ולכן החישוב לא כל כך מסתדר, בנוסף עשיתי איתו כמה נסיעות בין עירונית פעם בכל כמה חודשים.

 

ולגבי הדיון, שים לב שאני בכוונה לא מדבר על רכבים בשנתון שונה או על המחיר, אני מתיחס רק לטענה שרכב עם קילומטראז גובה שנוסע בעיקר בכביש בין עירוני יותר טוב מאותו הרכב (אותם פרמטרים) עם קילומטארז נמוך שנסע רק בעיר וברור שזה לא נכון.

כל פרמטר נוסף פשוט משנה את המשוואה ולא מחזק או מחליש את הטענה הזו, אלה רק משנה אותה ומעניק משקל שונה לכל פרמטר, לדוגמא: "רכב שנסע רק נסיעות מחוץ לעיר וטופל כנדרש יותר טוב מרכב שנסע בתוך העיר והוזנח."

אתה יכול לראות שבקלות אתה יכול לזרוק את כל מה שקשור לנסועה ולטענה המקורית וברור לי ולך שעדיף לקנות רכב מטופל מאשר רכב מוזנח ללא קשר לקילומטראז.

 

עריכה אחרונה על ידי motizkn

טסלה 3 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1058 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...