Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1970 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ראשית האסטרה K החלה להימכר בארץ ב-2016. הדגם הישן (J) נמכר במקביל עד 2018 והוא זה בו יש נזילות למינהן. באסטרות החדשות הבעיה אינה קיימת.

באסטרה K הייתה בעיית LSPI שנפתרה בעקבות מעבר לשמן מתאים ועדכון תוכנה. לרוב התקלות בארץ התרחשו ברכבים כמו של רועי שטיפלו מחוץ למוסכי היבואן עם שמנים בחמישים שקלים לגלון. לא מעט רכבי טורבו מודרניים היו שופכים מנוע בנסיבות דומות. בנוסף דגמים אחרים בהם היו בעיות LSPI נפתרו על ידי עדכון מחשב (למשל מונדאו). אין מה לעשות, זה אירוע נפוץ לצערנו ברכבי טורבו עם מנוע קטן יחסית.

מאז שיצא עדכון התוכנה לאסטרה K הבעיה נעלמה כמעט לחלוטין גם בעולם. עקבתי בפורומים בחו"ל וגם אם יש דיווחים על תקלה הם לגבי רכבים שדילגו בהם על עדכון התוכנה, לא טופלו כמו שצריך או נסעו הרבה לפני עדכון התוכנה וכנראה הצטבר בהם נזק. או שילוב בין כל אלו. בכל מקרה גם היצרן לוקח אחריות על הנושא וברכבים שטופלו כמו שצריך מחליף מנועים לחדשים ללא ויכוח.

 

אם האסטרה המיועדת טופלה כנדרש, עברה את עדכון התוכנה ולא נסע הרבה לפני שבוצע, בהחלט הייתי מעדיף אותו על פני סנטרה. הסנטרה היא  רכב בסיסי, מיושן (יצא ב-2012) וצמא לדלק, שיושב על פלטפורמה של רכב סופרמיני. אגב גם הגירים הרציפים של ניסאן ממש לא חפים מבעיות קשות, ושם לא מדובר במשהו שניתן לפתור בתוכנה ושמן. 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
לפני שעה, שי כתב:

אם האסטרה המיועדת טופלה כנדרש, עברה את עדכון התוכנה ולא נסע הרבה לפני שבוצע, בהחלט הייתי מעדיף אותו על פני סנטרה. הסנטרה היא  רכב בסיסי, מיושן (יצא ב-2012) וצמא לדלק, שיושב על פלטפורמה של רכב סופרמיני. אגב גם הגירים הרציפים של ניסאן ממש לא חפים מבעיות קשות, ושם לא מדובר במשהו שניתן לפתור בתוכנה ושמן. 

 

אז הלכתי לבדוק אם במקרה טעיתי והסתבר שלא. הגיר של הסנטרה לא ידוע כבעייתי (יש לזכור שהסנטרה הגיעה לכאן רק ב-2016 ועיקר הבעיות בגירים היו קודם) מסתבר שהבעיה היחידה הידועה היא בעיה בחיישן MAF שניתנה לפתרון באמצעות... עדכון תוכנה.

 

מקור ניסאן סנטרה יד שניה - מגזין "אוטו"

 

האסטרה המיועדת היתה בליסינג - אף אחד לא ידע לתת לך מידע אמין מה היא עברה.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

יש להסתכל בחשד על רכבים יוצאי ליסינג, מהניסיון שלי בלי היסטוריית טיפולים מפורטת לא לקחת את האוטו, והכוונה היא גם לפירוט של איזה חלקים ואיזה שמנים בדיוק שמו באוטו עד רמת קוד השמן ולא להסתפק בסימון וי, זה נכון גם רכבים יפניים וגם לקוריאנים וגם לגרמנים לשעבר שבכלל שייכים כבר שנים לgm והיום הם בכלל צרפתיים אבל כתוב בפרסומת ״גרמניה בהישג ידך״...

בטח ובטח כאשר ידועה רגישות ברכבים מסוימים לחלקים זולים, וזה נכון גם לרכבים מידיים פרטיות ובטח לרכבים שעברו בחברות ליסינג שידועות ביכולת שלהן לחסוך עד רמת הבורג ומוכנות לקחת את הסיכון באובדן אחריות תמורת חיסכון של כמה מאות שקלים לטיפול...

אגב לפעמים הן גם לא מבטחות את הרכבים שלהן ביטוח מקיף כך שגם סליקת ביטוח לא תעזור ולא תיתן שום תוצאה למרות שיש מצב שהרכב פעם היה 2 רכבים שונים שחיברו בינם ביחד- לפחות את זה הבדיקה תגלה אז אסור לוותר גם עליה למרות שהמוכר נחמד ומשדר אמינות.

פורסם

כל רכב יד שניה שעבר מספר שנים (וביחוד ליסינג) שמצריך זהירות יתר לגבי סוג השמן ואין תיעוד מדוייק של המוסך וסוג השמן שהוחלף בטיפול לא הייתי נוגע בו.

מצטרף לזיוית נראה שפותח"ש מעוניין ברכב מרווח שיסע מנקודה א' לב' ללא בעיות אמינות.

הניסן תהיה (כנראה ) מוצלחת יותר.

פורסם

אני יכול להבין את החששות של הקונה מאסטרה K חרף איכויות נסיעה ונהיגה שלה.
אני מתחבר להמלצה של לקנות סיוויק 5 דלתות גם בשנתון מוקדם יותר..
אמינות אבסולוטית ואיכות נסיעה שלא מבישה חלק נכבד מתוצרת אירופה. בטח בהשוואה לסנטרה שלי אישית הייתה לא נוחה בעליל בשבוע שקיבלתי אותה כרכב שכור.
חוץ מזה שהרכב מרווח והמזגן חזק, אין לי שום דבר טוב להגיד על הרכב.
במידה ולא רוצים לקחת "סיכון" עם תוצרת אירופה, כמעט כל מתחרה בפלח שוק הזה יהיה משמעותית עדיף מהרכב הבינוני מינוס הזה.

פורסם

ארשום מנסיוני כבעלים של אסטרה K משנת 2016, למען הדורות הבאים;

 

אני חבר בפורום שהוזכר כאן, וקראתי באופן יסודי כמעט את כל השרשורים שקשורים בעניין, לא רק את זה המקושר (שהוא משנת 2017 והאמת, כבר לא תקף בגלל העדכונים שבוצעו בטיפולים מאז).

 

מעבר לזה שבפורום הם מודים שאין להם נתונים מדוייקים כמה באמת נרחבת בעיית הבוכנות הקורסות (כתוצאה מ-LSPI), כל הרכבים הבעייתיים שהוזכרו שם היו ידניים, וחברי הפורום בעצמם משערים שמכאן (ומשימוש בשמן לא מתאים), מתחילה הבעיה- נהג מוריד הילוך או שניים בחדות תוך כדי נסיעה בטורים נמוכים, וזה גורם עיקרי לתקלה. רכבים אוטומטיים, מעצם פעולתם (התיבה "מנהלת" את הטורים ולא הנהג), כמעט ולא סבלו מכך.

 

כמובן, זה לא אומר שהתופעה לא קיימת בכלל- יש לנו עדות פה בשרשור. אבל מה שבטוח הוא שמי שטיפל במוסכים מורשים ומסודרים, ששם גם יש שימוש בשמן הנכון וגם בוצע עדכון תוכנה מתבקש- מצמצם כמעט לאפס את התופעה, ולו רק כי בישראל, כל האסטרות K הן אוטומטיות. זו הסיבה שגם לאחר פקיעת האחריות, אני עדיין מטפל במוסך מורשה-יבואן שמשתמש בשמן הנכון (במו עיניי ראיתי שלא מדובר בשמן מצובר אלא ג'ריקן ספציפי של GM שנפתח ספציפית עבור הטיפול). כמובן, בשלב זה, כבר בוצע עדכון התוכנה המתבקש שגם הוא נועד לצמצם את הבעיה כמעט לחלוטין.

 

מן היושר צריך לציין שלעניין השרשור, זה לא משנה את השורה התחתונה- אם מדובר ברכב ליסינג שעברו לא ברור, אני הייתי נמנע והולך על רכב פשוט ואמין. תכל'ס? זה מה שעשיתי, כשהגיע הרגע להוסיף רכב שני למשפחה- נקנה הונדה סיוויק דור תשיעי, ואפילו מדגם "טורר" (סטיישן). היה שייך ל"מאיר" עצמם ונרכש מהטרייד שלהם עם הסטוריית טיפולים מלאה, כמובן. האמת? בסוף אנחנו משתמשים בו יותר מאשר האסטרה, למרות שכמעט מכל בחינה היא מתעלה עליו.

פורסם
לפני 10 שעות, zvit כתב:

 

אז הלכתי לבדוק אם במקרה טעיתי והסתבר שלא. הגיר של הסנטרה לא ידוע כבעייתי (יש לזכור שהסנטרה הגיעה לכאן רק ב-2016 ועיקר הבעיות בגירים היו קודם) מסתבר שהבעיה היחידה הידועה היא בעיה בחיישן MAF שניתנה לפתרון באמצעות... עדכון תוכנה.

 

מקור ניסאן סנטרה יד שניה - מגזין "אוטו"

 

האסטרה המיועדת היתה בליסינג - אף אחד לא ידע לתת לך מידע אמין מה היא עברה.

בכותרת הכתבה אליה אתה מפנה צוין כי היא הוכנה עם ליס4יו, חברת הטרייד של היבואן. זה כמובן מקור סופר אמין שיגלה לנו על תקלות חדשות...

בחו"ל יש לא מעט דיווחים על כשל בגירים של הסנטרה. מאחר וגירים רציפים לרוב לא כושלים ב-3-4 שנים הראשונות זה עדיין מוקדם לדעת עד כמה חמורה הבעיה אבל כבר ברור שהיא קיימת.

אכן לא הייתי רוכש אסטרה (או כל רכב אחר) מחברת ליסינג, אבל דווקא שלמה היו היבואן ולכן הם מודעים לרגישויות ויודעים כיצד לטפל בהן 

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
לפני שעה, שי כתב:

אכן לא הייתי רוכש אסטרה (או כל רכב אחר) מחברת ליסינג, אבל דווקא שלמה היו היבואן ולכן הם מודעים לרגישויות ויודעים כיצד לטפל בהן 

 

הייתה לי בליסינג אסטרה שטופלה אצל שלמה. לא יכול להגיד שאני ממליץ(בלשון המעטה... ) 

×
×
  • תוכן חדש...