Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבדלים בטיפולים במנוע 2 ליטר VAG - בנזין מול דיזל


Super_T
 שיתוף
עוקבים 4

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני לקראת רכישת טיגואן חדשה וממתין להגעה של מנוע 2 הליטרים לארץ,

מדובר על מנוע 2 ליטר טורבו בנזין, 4x4, עם 190 סוסים, המשודך לתיבת dsg רטובה עם 7 הילוכים,

לאחרונה קפצה ביד 2 מודעת מכירה של אקזמפלר שלמיטב ידיעתי הוא היחיד בארץ,

טיגואן R יבוא אישי, וכן, זו גרסת R אמיתית, רק שהקאטץ׳ הוא שמדובר במנוע דיזל,

2 ליטר טורבו דיזל, 240 סוסים, 4x4 משודך גם הוא לתיבת dsg רטובה וכו׳

 

הרכב יקר עבורי ממש (המוכר מבקש 299k₪) אבל חזק ממש ומלא בתוספות מקוריות (כאילו שחסר בדגם הזה),

לפני שאני מתחיל להתמקח עם הבן-אדם על סכומים דמיוניים כאלה ואחרים,

אני מנסה להבין מהם ההבדלים בין מנועי הבנזין לדיזל בקונצרן (או בכלל), 

כמה יותר או פחות יעלה לי לטפל בחיה כזו, אילו הוצאות ועניינים שאני לא מכיר מעולם הבנזין יכולות להיות שם?

אני לא רוצה לבזבז לאיש (שהיה ממש נחמד אלי בשיחה הראשונה) את הזמן ולשגע אותו ואני לא רוצה להיכנס להוצאות שאין לי סיכוי לעמוד בהן...

עם כל הרצון לרכב מיוחד שכזה אני נוטה לחכות ל2 ליטר בנזין, נטו כי זה מה שאני מכיר עד היום,

אני נוסע כ-10,000 ק״מ בשנה, בשנה טובה עם רוח גבית.. לא בטוח שדיזל בכלל משתלם לי...

 

אשמח למידע ממומחי הפורום לגבי מה ששאלתי והאם בכלל שווה להיכנס להרפתקאה כזו?

אגב, יש טיפולים מלאים בצ׳מפיון לרכב כאילו נקנה בארץ.

 

תודה לכולם!

עריכה אחרונה על ידי Super_T
:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

לפי הידוע לי לא היה אי פעם טיגואן R דיזל.... יש את הR-LINE.

שזה בעיקרון אופטי + אבזור.

בחו"ל ניתן למשל להזמין R-Line גם למנוע 1.4 ידני, או רק פגושים בחוץ או רק פנים(מושבים והגה שונה) או חוץ ופנים.

 

240 כ"ס זה פשוט המנוע הבכיר ב2 ליטר דיזל, רגיל ולא יותר.

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Tiguan

 

ציטוט
2.0 TDI 240 4Motion 1,968 cc I4 240 PS (177 kW; 237 hp) 500 N⋅m (369 lb⋅ft) 7-speed DSG 2016–2020 2017–present

 

הTiguan R בנזין הוא עם 320 כ"ס.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נפוץ באירופה והכוונה היא כנראה Rline. מנוע TDI 2.0 .
מגיע בתצורה של 150, 190 או 240 כ"ס .


https://www.topgear.com/car-reviews/volkswagen/tiguan/20-bitdi-240-4motion-r-line-tech-5dr-dsg/spec

כנראה באמת יבוא אישי כי זה מעולם לא עשה עליה .
המנוע עצמו פנינה אמיתית וגם חסכוני אבל אתה לא ממש צריך אותו .












קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם שמים שניה מה אני צריך בצד (כי כולנו יודעים שרכב זה לא רק מה ש״צריכים״)

יש למישהו מידע על עלויות טיפולים או הפתעות שקשורות לדיזל לעומת בנזין?

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפתעות כמו מזרקי סולר ? זה רק בקמ מתקדם. צריך למלא כל 10000 ק"מ מיכל אוריאה. זה אתה ממלא כמו מיכל דלק רק דרך פתח מיוחד בתא המטען. עלות זניחה. סה״כ 12 ליטר : ₪40
כל השאר דיי דומה .






קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעה, save כתב:

הפתעות כמו מזרקי סולר ? זה רק בקמ מתקדם. צריך למלא כל 10000 ק"מ מיכל אוריאה. זה אתה ממלא כמו מיכל דלק רק דרך פתח מיוחד בתא המטען. עלות זניחה. סה״כ 12 ליטר : ₪40
כל השאר דיי דומה .





 

אין פילטרים מיוחדים של סולר שעולים יותר וכאלה?

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

פילטר סולר ופילטר בנזין זה כמה דפי נייר בפחית ומתומחרים מאד דומה.
פילטר סולר יעלה נניח ₪75 למנוע דיזל שלי (מקורי). פילטר בנזין למנוע מקביל: ₪88 של MANN. לא תמצא פה הבדלי ענק.
כמו שכתבתי : מזרק סולר זה כמה אלפי שקלים . ויש ארבעה כאלו.









קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה שלב מחליפים אותם? 
האם מחליפים את כולם?
כי אם כן זו יכולה להיות מכה של 20K פתאום 😳

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 14 שעות, Super_T כתב:

כ-10,000 ק״מ בשנה

אופס, עכשיו רק ראיתי.

לדעתי לא משתלם עם נסועה כזאת לרכוש רכב דיזל.

 

לרכב דיזל גם לוקח יותר זמן להגיע לטמפרטורת עבודה, בעיקרון דיזל לא "אוהב" נסיעות קצרות.

דיזל הוא יותר יקר בטיפולים, יש לך בנוסף למזרקים גם DPF וEGR שקשורים לניקוי של הפליטה והורדת רמת הזיהום.

 

הDPF צריך טמפרטורת עבודה גבוהה בשביל עבודה יעילה, אחרת הוא מתחיל להסתם, ואז יש לרכב תהליך רגנרציה.

שבו הרכב שורף יותר דלק בשביל להגיע לטמפרטורה גבוה.

בנסיעות קצרות ה-DPF לא מספיק להגיע לטמפרטורה הרצויה, ואז כשהDPF נסתם גם הביצועים נפגעים וצריכת הדלק עולה.

כשהוא נסתם יש כמה דרכים לניקוי - כימי\טרמי\החלפה.

 

בנוסף הEGR גם עושה לאורך זמן בעיות ודורש ניקוי או החלפה.

הוא יכול להתקע במצב מסויים ואז כל הזמן להחזיר גזי פליטה למנוע.

 

ויש את המזרקים שנסתמים לפעמים ודורשים ניקוי או החלפה כמו שרשמו מעלי.

 

ויש לך את התוספת אוראה..

 

זה לא שאני נגד דיזל, נהפוך הוא.. אני בעל רכב דיזל (רכב שני שלי שהוא דיזל).

אם הייתי מחליף היום את הדיזל, אז כנראה בדיזל היברידי(פלאג-אין) או בחשמלי...

 

אם יוצא לי לעשות כמה פעמים נסיעות קצרות בשבוע, אז אני בד"כ דואג לעוד נסיעה אחת ארוכה בשביל לנקות את הDPF.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה המפורטת,

ובכן, פה נסגר הסיפור של הרכב ההוא 🤷‍♂️
אני אמתין לבנזין 2 ליטר שיגיע לארץ, 

כשצ'מפיון יואילו להביא אותו בחודשים הבאים ..😎

:idea: אמרת ? אל תבטיח; הבטחת ? אל תכתוב; כתבת ? אל תחתום; חתמת ? אל תתפלא :wink:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בשמחה,

 

ובנוסף לזאת תהיה כנראה גם בעיית זמינות חלפים, אם לא נמכרו רכבים מקוצנרן VAG עם מנוע וגיר דומה בארץ...

 

איני יודע אם יש עוד רכבים עם המנוע הנ"ל בארץ, כי רוב הסיכויים שבמנוע הדיזל הבכיר לא רק תוכנת המנוע שונה, אלא גם המזרקים, טורבו, מערכת קירור.

בנוסף ברכבי הדיזל ישנם חלקים שונים מבבנזין, בדיזל הם בד"כ מחוזקים כדי להתמודד עם המומנט הגבוה יותר (לדוגמא הגיר).

 

ואם לרכב אין חלקים בארץ, אז בכל בעיה הרכב יבלה כנראה הרבה זמן במוסך עד הגעת החלק מחו"ל.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

די אמרו את הכל אבל אני יכול להגיד לך שאתה חוסך טיפולים של החלפות פלאגים בדיזל🥳

מצטרף לעמדה שבנסועה כזאת קטנה עדיף לך לקנות בנזין.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי זה די מטעה, זה לא שמחליפים פלאגים כל 10 אלף.

הם יכולים להחזיק החל מ"רק" 50 אלף עד 150 אלף ואף יותר.

זה סוג של תלוי בנסועה.

 

ברכב שנוסע הרבה מרחקים קצרים הפלאגים כנראה ייגמרו בקילומטראז' יחסית נמוך לעומת רכב שנוסע בעיקר מרחקים ארוכים.

עקב כמות התנעות עד לקילומטראז'.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...