Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מצב שלובינסקי כרגע שברו את שוק ג'יפוני ה-PHEV


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1188 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שוחחתי עם הסוכן של MG ואני כבר מחכה לנסיעת מבחן שתקרה בזמן הקרוב מאוד. 

התיכנון של לובינסקי זה לשחרר רכבים כבר בתחילת-אמצע פברואר

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה לבעלי רכב היברידי/חשמלי, ערך של הרכב נשמר פחות טוב מרכב בנזין רגיל בגלל הסוללה שמתישנת עם השנים ומאבדת מהאפקטיביות?

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, דניאל1983 כתב:

שאלה לבעלי רכב היברידי/חשמלי, ערך של הרכב נשמר פחות טוב מרכב בנזין רגיל בגלל הסוללה שמתישנת עם השנים ומאבדת מהאפקטיביות?

 

כן, ולא.

 

רכב עם סוללה תקינה שומר על ערכו יפה. רכב עם סוללה תקולה - ימכר בפחות כאשר מחיר תיקון הסוללה מגולם במחיר המכירה.

 

רכבי פלאג-אין לא ותיקים מספיק כדי להעריך מה יהיה. הסוללה שלהם גדולה ויקרה יותר מסוללה של רכב הברידי רגיל,מ אבל בארץ ובעולם הולכת ונצברת מומחיות בתיקון ושיפוץ סוללות ע"י החלפת תאים שעשו את שלהם בסוללה מה שכנראה יוזיל בטווח האחריות את עלויות התחזוקה  של הסוללות, ומכיוון שהאחריות על הסוללות במכוניות הברידיות/פלאג-יאן/חשמליות ארוכה יחסית, נראה שעד שתפוג האחריות, גם עלויות התיקון והשיפוץ ירדו.

  • אהבתי 1

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.1.2021 בשעה 18:48, shimta כתב:

בשימוש בחימום (לא יודע לגבי הקירור) הרכב מניע את המנוע.

אם מנוע הבנזין חם (תכלס אני מניח שגם אם לא), זה הרבה יותר הגיוני ויעיל מאשר להשתמש בגופי חימום חשמליים ששותים כמויות מגונות של אנרגיה.

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 18:48, shimta כתב:

ז"א נסיעה משולבת ?

לא הבנתי את השאלה.

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 19:16, רועי5 כתב:

נדמה לי שה ZS החשמלי כבר מצביע על הכרה מהוססת ביכולות הסיניות לייצר מכוניות בכלל לא רעות.

האמת שכן. ה-ZS הבנזיני (לינק למבחן) היה קצת meh ולא הרשים במיוחד ביחס למחיר שלו, אבל החשמלי  (לינק למבחן)כבר נותן חבילה הרבה יותר שלמה ומעניינת שבכלל לא הייתי שולל.

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 20:03, guy.a כתב:

לי היצרנים הסיניים מזכירים את יונדאי וקיה של לפני 30 שנה. עם כל החיסכון, הייתי באותו מחיר קונה נירו. אפילו שנותן פחות על הנייר.

אני לא חושב שזו השוואה נכונה. זה מוצר שממוצב נמוך יותר ולכן "נותן יותר" באותו מחיר, כמו דאצ'יה. אתה מוותר על דברים מסוימים ומקבל אחרים. 

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 20:13, דניאל1983 כתב:

לmg נשאר איזשהו קשר לחברה האנגלית המקורית או שזה חברה שהוקמה מאפס?

אפילו לא קצת. זה מותג שנקנה ע"י חברת SAIC. חברת ממשלתית-סינית ואחת מארבע יצרניות הרכב הגדולות בסין. בשנים הראשונות אחרי קניית המותג חלק מהדגמים שלהם עדיין התבססו על דגמי רובר ישנים, אבל חוץ מאשר ה-750 שהתבססה על הרובר 75 ונמכרה עד 2016, כל הדגמים שלהם הם מפיתוח עצמאי כבר פלוס-מינוס עשור.

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 20:14, ZvikH כתב:

טטב, ומתי מתוכננת נסיעת מבחן?

שלנו מתוכננת לתחילת מרץ, אני מניח שיש גופים שיריבו על לקבל אותו קודם.

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 21:10, SeazeR כתב:

1. נושא האמינות של הגיר,המנוע והטורבו. בזמנו נאמר לי שהגיר ב ZS בנזין הוא של חברת AISIN היפנית ואם זה ככה- זה מעולה ! רק שאני לא יודע אם זה כך ב PHEV. אותה השאלה נותרה פתוחה לגבי המנוע והטורבו עצמו ורמת האמינות שלהם. יש מישהו שיודע לענות על זה ?

לגבי המנוע (והטורבו, שהוא חלק מהמנוע) כבר דובר קודם, אני אישית לא שמעתי על בעיות איתו. אבל זה כמובן לא אומר שאין, כי לא באמת עשיתי מחקר מעמיק.

לגבי הגיר, תוך כדי קריאה של ההודעה שלך ניסיתי להיזכר מתי בפעם האחרונה שמעתי על תקלה סדרתית בתיבות פלנטריות ואני חושב שהפעם האחרונה שבאמת היה משהו רחב היה הגרסאות הראשונות של ה-AL4 בערך ב-5-10 שנים הראשונות של שנות ה-2000. תקנו אותי אם אני טועה, אבל אני לא זוכר ששמעתי משהו מאז. 

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 22:18, ch2856 כתב:

אני לא יודע עד כמה אפשר להשליך בין ההצלחה היחסית של ה- ZS החשמלי לזה, נדמה לי שצרכנים ניגשים לרכב חשמלי בצורה אחרת

לחלוטין, אנשים שקונים (כיום) מכוניות חשמליות הם עדיין עמוק בתוך קטגוריית ה"מאמצים המוקדמים". קבוצה שבאופן מסורתי יותר פתוחה ללקיחת סיכונים, אז המוצא של הרכב כנראה פחות מפריע להם.

 

בתאריך 14.1.2021 בשעה 22:44, tinoki כתב:

שאלות:

- צפויה גרסת 7 מקומות?

למיטב ידיעתי לדגם הזה אין גרסת שבעה מושבים, אבל ל-SAIC, שהיא הבעלים של מותג MG, יש בערך עוד 82 מותגים שונים, אחד מהם הוא Baojun, שמייצר את ה-530 שהוא רכב עם גרסת חמישה מושבים ומשווק במספר מדינות כ-MG הקטור. וגם... שברולט קפטיבה... 🤷‍♂️ יש להם גם את ה-Roewe RX8 הגדול עוד יותר ואת ה-Maxus D90 שאפילו יותר גדול ממנו.

 

בתאריך 15.1.2021 בשעה 00:54, Gavrik כתב:

לאחר קצת שיטוט באינטרנט רושמים שה10 הילוכים זה תיבת 6 הילוכים אוטומטית + 4 הילוכים חשמליים למישהו יש מושג על מה מדובר?

ביקשתי הסבר, בינתיים יצאתי עוד יותר מבולבל. ברגע שאצליח להבין בדיוק מה קורה שם אחזור ואסביר. 

 

בינתיים - אם הבנתי נכון - אני יכול להגיד שמדובר בתיבה אחת עם שתי "דרכים" שהמומנט עובר בהם - מהמנוע החשמלי, דרך אחד מארבעה הילוכים, אל הדרייבשאפט; וממנוע הבנזין, דרך שישה הילוכים אל אותו דרייבשאפט. הרעיון הוא להשוות את מהירות היציאה מהגיר ע"י סנכרון של מהירות הכניסה וההילוכים השונים. לדוגמה - מנוע הבנזין מסובב את הכניסה לגיר ב-2000 סל"ד והמנוע החשמלי מסובב את הכניסה לגיר ב-10,000 סל"ד. התיבה תוריד את המהירות של מה שמתקבל ממנוע הבנזין באמצעות הילוך 2 שיש לו יחס של 1:20, ואת מה שמתקבל מהמנוע החשמלי באמצעות הילוך 1 שיש לו יחס של 1:100. אחרי זה יש משהו ש"מחבר" בין שני הדברים המסתובבים שם (כן, זה המינוח המדעי) - ואז הדרייבשאפט יוצא מהגיר במהירות של 100 סל"ד והולך לגלגלים.

 

או, או שיכול להיות שזה משהו אחר לגמרי ולא הבנתי כלום. אני בכל מקרה מחכה להסבר נוסף ומעמיק יותר. 

 

בתאריך 15.1.2021 בשעה 10:47, itsik170 כתב:

מה שכן - מתבקש מבחן משווה לקיה נירו פלאג אין, אמנם הם לא אותו סגמנט, אבל שניהם היברידיים נטענים באותה רמת מחיר.

חוץ משיטת ההנעה והמחיר אין באמת שום קשר בין השניים. זה יהיה כמו להשוות פולו ודאסטר (סתם דוגמה, אני לא באמת חושב שזה היחס בין הנירו ל-HS) כי שניהם עולים מחיר דומה ויש להם מנועי טורבו.

 

לפני כשעה, stas12 כתב:

אם היה לכם סונטה היבריד 2018 (הצורה לפני החדשה, אבל לא הראשונה), בת 3 שנים והייתם רוצים "להתחדש" ברכב אחר, הייתם שוקלים את ה MG HS כאופציה?

חד משמעית כן. אבל כמובן לא הייתי מחליט כלום לפני נסיעת מבחן מקיפה ככל האפשר, כי הסונטה הקודמת יופי של אוטו.

 

לפני 57 דקות, דניאל1983 כתב:

שאלה לבעלי רכב היברידי/חשמלי, ערך של הרכב נשמר פחות טוב מרכב בנזין רגיל בגלל הסוללה שמתישנת עם השנים ומאבדת מהאפקטיביות?

לא צריך להיות בעלים של רכב חשמלי/היברידי בשביל לענות על זה. זה בדיוק כמו בכל רכב אחר, חלק מתחשיב המחיר של רכב משומש. אתה יכול גם לבדוק את זה באפליקציה של לוי יצחק (היא ניתנת להורדה בחינם כבר תקופה). או לפחחות לנסות - לאחרונה אני רואה שם יותר ויותר אי דיוקים וגם חוסרים מוחלטים של דגמים.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@פבל

הכוונה שלי ,

בהנחה ומכלול החימום , בעיקר הקירור מתבסס על מדחס לא חשמלי.

מצב של נסיעה על חשמל בלבד יהיה מאורע נדיר.

כי בעת הדלקת החימום / הקירור המנוע בנזין יכנס לפעולה רק לצורך זה.

על פי המזג האוויר פה בקיץ רוב הזמן הרכב יסע במצב משולב בנזין + חשמל. 

 

*לגבי החימום - לא יודע מהי היעילות חשמל נטו אל מול בנזין  ,

אבל ברכבים חשמלים נוטים ללכת על משאבת חום. 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, shimta כתב:

בהנחה ומכלול החימום , בעיקר הקירור מתבסס על מדחס לא חשמלי.

אני בספק שהקירור לא יכול לעבוד על חשמלי בלבד.

אבל אני אבדוק את זה מחר במהלך היום.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 17.1.2021 בשעה 20:19, פבל כתב:

אני בספק שהקירור לא יכול לעבוד על חשמלי בלבד.

אבל אני אבדוק את זה מחר במהלך היום.

אין, תאמינו לי אי אפשר לסמוך פה על אף אחד... גועל נפש. מבטיח לבדוק לכם את זה מחר.

 

  

בתאריך 15.1.2021 בשעה 12:43, SeazeR כתב:

והגיר עצמו של חברת AISIN היפנית

מסתבר שלא. הוא מייצור עצמי של MG והוא מסובך למות (הסבר אחרי הציטוט הבא).

 

  

בתאריך 15.1.2021 בשעה 00:54, Gavrik כתב:

לאחר קצת שיטוט באינטרנט רושמים שה10 הילוכים זה תיבת 6 הילוכים אוטומטית + 4 הילוכים חשמליים למישהו יש מושג על מה מדובר?

לזכותם של לובינסקי, הם שלחו לי את זה עוד באותו יום שביקשתי. אבל נפלו עלי הרבה דברים דחופים ולא הספקתי לעבור על ההסבר שלהם ולהבין אותו מספיק כדי להסביר אותו.

עכשיו עשיתי את זה, ו(כצפוי) לא הבנתי אותו. אז אני מצרף את ההסבר בדיוק כפי שקיבלתי אותו.

 

 

מדובר ב"תיבת הילוכים חשמלית" או כמו שהיצרן קורא לה: "יחידת הנעה חשמלית" (Electric Drive Unit).

 

היא כוללת בתוכה גם את המנוע החשמלי של הרכב.

 

אל התיבה הזו מחובר מנוע הבנזין באמצעות מצמד (יבש) מצד אחד והמנוע החשמלי כמובן משולב בה באופן קבוע מצד שני.

 

ככה נראה תרשים מכני של התיבה:

image001.jpg.a8c8bd21030c5569d369f4b9001ecdce.jpg

 

התיבה יכולה לשלב בין 6 יחסי העברה (6 הילוכים) + הילוך אחורי, של מנוע הבנזין,

לבין 4 יחסי העברה (4 הילוכים) + הילוך אחורי, של המנוע החשמלי.

 

אלו אפשרויות השילוב השונות בין הילוכים:

2?ui=2&ik=7e17e1e7d9&attid=0.2&permmsgid=msg-f:1689151718169505709&th=17711289c53befad&view=fimg&sz=s0-l75-ft&attbid=ANGjdJ-lZ5abzg_5RZ4DKtWOoty2xDjEzKMDL3Tb3I-oBejmQm6nsVGHe4KxKn7ugXfKUDml5m30cNCU0cun4ARmANAKeqLirVSJsmM7x5O2Dax2HpCJNqPJe83NRRM&disp=emb

 

 

יתרונות:

1. העובדה שהמנוע החשמלי משתמש ב 4 הילוכים, מאפשרת לייצר מראש מנוע חשמלי הרבה יותר יעיל, הרבה יותר קומפקטי ובעל מומנט הרבה יותר גדול, מאשר מנוע חשמלי שהיה צריך לעבוד בטווח סל"ד רחב בהרבה ולהיות פחות יעיל ופחות חזק.

2. המבנה הייחודי של התיבה מאפשר לה לקבל ולהשתמש במומנטים גדולים בו זמנית גם ממנוע הבנזין וגם מהמנוע החשמלי. מקס' מומנט ממנוע הבנזין: 250 ניוטון-מטר, מקס' מומנט של המנוע החשמלי: 230 ניוטון-מטר,  סה"כ 480 ניוטון-מטר.

3. התיבה מאפשרת נסיעה במצב חשמלי בלבד, מצב היברידי (משולב), או נסיעה באמצעות מנוע הבעירה הפנימית בלבד.

 

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי פבל,

 

סחטיין על המענה. 

אשתף חששות :

 

1. מטריד קצת שמדובר בגיר מייצור עצמי של MG, משהו בתחושת בטן אומר לי ש AISIN יהיה יותר אמין מאשר גיר סיני.

2. מטריד הרבה שמדובר בגיר עם מצמד יבש. היה לי גיר DCT כפול מצמדים יבש(גם MG משתמשים ב HS בגיר DCT אבל לא בגירסאת ה PHEV אלא ברגילה שיצאה לפניה) והיה לי איתו ניסיון רע מאוד (מצמדים נשחקו אחרי 30-40 אלף ק"מ וכך גם אצל יתר הלקוחות, חלקם ב 20 אלף ק"מ) ואמינותו מוטלת בספק.

האם מדובר בעצם בגיר DCT מצמד אחד ? 

 

הרי שאם מדובר בגיר כזה, זה משנה את כל התמונה.

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, SeazeR כתב:

מטריד הרבה שמדובר בגיר עם מצמד יבש. היה לי גיר DCT כפול מצמדים יבש(גם MG משתמשים ב HS בגיר DCT אבל לא בגירסאת ה PHEV אלא ברגילה שיצאה לפניה) והיה לי איתו ניסיון רע מאוד (מצמדים נשחקו אחרי 30-40 אלף ק"מ וכך גם אצל יתר הלקוחות, חלקם ב 20 אלף ק"מ) ואמינותו מוטלת בספק.

האם מדובר בעצם בגיר DCT מצמד אחד ? 

אם תתעמק בשרטוט תראה שזה לא (מניח שאת הגמישות שמספק ממיר המומנט נותן המנוע החשמלי).

איך זה עובד בפועל ומה מחלות הילדות שלו עוד מוקדם לקבוע. צריך לתת לו לרוץ קצת בשוק.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1188 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...