Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יש מצב שלובינסקי כרגע שברו את שוק ג'יפוני ה-PHEV


פבל
 שיתוף
עוקבים 32

פוסטים מומלצים

לאור הצגת היחידה החשמלית הכוללת מנוע והילוכים, מעניין מדוע אין הילוכים ברכביםמעם הנעה חשמלית טהורה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 80
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

[רפרנס לטל שביט ז"ל]למקרה שהיא דולפת (לא ה-HS)[/רפרנס לטל שביט ז"ל]

זה בתשלומים, התשלום האחרון הוא כשהסוללה יוצאת מאחריות. רק הסוללה ל MG ZS עולה 73,207 שקל, ומגיעה עם אחריות לחודש שלם.

את הטורבו של הספורטאז' מייצרת בורג וורנר. וכאמור - אם זה מקרה שקרה באותו דגם, באותו רכיב וסביב אותו קמ"ז', ייתכן שזה פאק בייצור. קלאצ'ים זה חלק מתכלה שלא "הולך", הוא נשחק וצריך להחליף אותו. כמו ב

תמונות שפורסמו בשרשור

כי מנוע חשמלי מעצם המבנה שלו מפגין גמישות ומומנט החל ממהירות אפס ולכן ההילוכים מיותרים (פרט להינע סופי).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, SeazeR כתב:

1. מטריד קצת שמדובר בגיר מייצור עצמי של MG, משהו בתחושת בטן אומר לי ש AISIN יהיה יותר אמין מאשר גיר סיני.

יכול להיות, אבל אני לא יכול לדעת. אני מסכים שיש חשש כשמדובר על מוצר מיצרן מוכח מול לא מוכח במיוחד עם ההיסטוריה הבעייתית של תיבות הילוכים ב-10~ שנים האחרונות. אבל יש אחריות, אז לא הייתי מאוד מודאג.

 

לפני 10 שעות, SeazeR כתב:

2. מטריד הרבה שמדובר בגיר עם מצמד יבש. היה לי גיר DCT כפול מצמדים יבש(גם MG משתמשים ב HS בגיר DCT אבל לא בגירסאת ה PHEV אלא ברגילה שיצאה לפניה) והיה לי איתו ניסיון רע מאוד (מצמדים נשחקו אחרי 30-40 אלף ק"מ וכך גם אצל יתר הלקוחות, חלקם ב 20 אלף ק"מ) ואמינותו מוטלת בספק.

האם מדובר בעצם בגיר DCT מצמד אחד ? 

לא לא, אם תסתכל, תראה שהמצמד מחבר בין הגיר למנוע ולא אחראי על העברות הילוכים. התיבה עצמה פלנטרית והמצמד אחראי על חיבור/ניתוק מנוע הבנזין כשהוא נדרש או לא. זו שיטה מוכרת ונפוצה מאוד, אמנם בדיפרנציאלים ומערכות הנעה כפולות (לניתוק הסרן הלא נחוץ) ולא בתיבות, ואני לא מכיר שמחליפים שם קלאצ'ים אחרי 30-40 אלף ק"מ, אם בכלל. ממה שאני חוויתי במערכות הנעה PHEV, השחיקה של הקלאץ' הזה תהיה מזערית.

  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
אם היה לכם סונטה היבריד 2018 (הצורה לפני החדשה, אבל לא הראשונה), בת 3 שנים והייתם רוצים "להתחדש" ברכב אחר, הייתם שוקלים את ה MG HS כאופציה?

אני במצב דומה לשלך.
שלי מודל 2017 לימיטד יד ראשונה באחריות ובמצב מצויין.
הסונטה מדורגת גבוה יותר בכל אספקט.
חשבתי על הדגם הזה כאפשרות להחלפה.
אבל יש פה מכלול של חסרונות לסיני החדש בשכונה.
יותר מידי רכיבים ייחודיים משולבים
יותר מידי טכנולוגיה ודגם חדש לחלוטין .
גם טורבו
גם תיבה כפולת מצמדים מיצור עצמי
גם גיר למנוע חשמלי
וגם מערכות בטיחות רבות ואקטיביות.
בקיצור בעיות היברידות משולבות עם יצרן שלא בנה עדיין מוניטין של אמינות.
דגמי החשמל המלאי שלו עם תקלות שונות ומשונות.
למשל עדכון גרסה אחרון שהיה מחק חצי מהקילומטרים שהוא נוסע בטעינה.
הפתרון של היצרן דיי חובבני.
הרעיון טוב
תמתין להתגלח על הזקן של אחרים...
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 15 שעות, Moshe Goldman כתב:

גם תיבה כפולת מצמדים מיצור עצמי

הא? התיבה היא פלנטרית. יש שם מצמד אחד שמחבר בין מנוע הבנזין לגיר כשהוא מונע. הוא לא אחראי בשום צורה על העברת הילוכים. יש הסבר על הגיר באחת ההודעות הקודמות שלי. 

 

  

בתאריך 17.1.2021 בשעה 18:05, shimta כתב:

בהנחה ומכלול החימום , בעיקר הקירור מתבסס על מדחס לא חשמלי.

מצב של נסיעה על חשמל בלבד יהיה מאורע נדיר.

כי בעת הדלקת החימום / הקירור המנוע בנזין יכנס לפעולה רק לצורך זה.

על פי המזג האוויר פה בקיץ רוב הזמן הרכב יסע במצב משולב בנזין + חשמל. 

 

*לגבי החימום - לא יודע מהי היעילות חשמל נטו אל מול בנזין  ,

אבל ברכבים חשמלים נוטים ללכת על משאבת חום. 

ההסבר, כפי שניתן לי ע"י לובינסקי:

מדחס המזגן הוא חשמלי, אז פועל בכל מצב, גם כשהרכב נוסע על חשמל.
ככל שידוע בשלב זה (נדע יותר כשהרכב יהיה פה) , גם לחימום, אמור להיות נגד חימום חשמלי שפועל גם ללא קשר למנוע הדלקי.
 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מורכב מאוד טכנולוגית, גם קלאץ בין מערכות הוא משהו חריג יחסית.

הטורבו מהווה נקודת חולשה בלא מעט רכבים בימינו, אין ספק שיש פה לא מעט סיכונים.

לא סתם הרכב מתומחר זול יחסית למתחריו.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 25 דקות, Moshe Goldman כתב:

הרכב מורכב מאוד טכנולוגית, גם קלאץ בין מערכות הוא משהו חריג יחסית.

אם תתעמק תראה שזה לא כזה חריג, הונדה משתמשים בסידור כזה במכוניות ההיברידיות שלהן, ויש גם גירים רציפים שמתחברים עם קלאץ',  זה פשוט לא קלאץ' במובן 

של תיבת הילוכים רובוטית או ידנית כמו שאתה חושב (כן משמש להעברת כוח ממנוע X לגלגלים, אבל לא מחליף הילוכים) .

גם לא מבין למה טורבו זו נקודת חולשה, על אחת כמה וכמה שמדובר במנוע מיצרן גדול. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, Moshe Goldman כתב:

 גם קלאץ בין מערכות הוא משהו חריג יחסית.

קלאץ' שמחבר בין כמה חלקים של יחידת הנעה הוא לא חריג בכלל. זה קיים בהרבה מאוד מערכות הנעה כפולה ואני בטוח שאם נבדוק נמצא שזה בדיוק אותו סידור גם במכוניות היברידיות אחרות, פשוט לא מספרים על זה.

בדקתי, גם בפריוס (לפחות בדור השלישי, זה הראשון שבדקתי לגביו) זה בדיוק אותו סידור. כמה אנשים אתה מכיר שהחליפו קלאץ' בפריוס שלהם?

 

לפני שעתיים, Moshe Goldman כתב:

הטורבו מהווה נקודת חולשה בלא מעט רכבים בימינו

הא? בימינו? לפני 30 שנה, טורבואים אולי היוו נקודת חולשה כי הם הותקנו על מנועים שלא תוכננו לקבל אותם והם היו ענקיים וגדשו באיזה 3 וחצי גזיליון באר. אבל הטורבואים הפצפונים של ימינו? שהמנועים מפותחים ביחד איתם וסביבם? כמה* מכוניות אתה מכיר שהטורבו שלהן שבק תוך זמן לא הגיוני (נגיד לפני 150-200 אלף ק"מ), שלא בגלל איזה פאק ידוע בייצור או שהמנוע נהרס בגלל הטורבו?

במילים אחרות, זו אמירה מאוד מאוד מאוד... איך לומר, לא מדויקת.

 

*"מלא" זה לא מספר, "שמעתי" זה לא נתון. אם אתה מתכנן לענות, אז בבקשה - במינימום - עם עדויות ממקור ראשון (אפשר מפורומים בחו"ל, בארץ, פייסבוק, עיתונות, מה שבא לך).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני שריינתי לי את ה MG HS
יחד עם זאת, לא אסיים את תהליך הרכישה עד שלא אעשה נסיעת מבחן כמו שצריך ואבדוק את הרכב בעצמי. 

 

בתאריך 22.1.2021 בשעה 19:27, פבל כתב:

 כמה* מכוניות אתה מכיר שהטורבו שלהן שבק תוך זמן לא הגיוני (נגיד לפני 150-200 אלף ק"מ), שלא בגלל איזה פאק ידוע בייצור או שהמנוע נהרס בגלל הטורבו?

במילים אחרות, זו אמירה מאוד מאוד מאוד... איך לומר, לא מדויקת.

 


תשמע,
הייתה לי ספורטאג GTLINE משנת 2018 שהסעפת של הטורבו נסדקה ב 75 אלף ק"מ. 
מה זה אומר נסדקה? זה אומר שאי אפשר להחליף רק את הסעפת, אלא נאלצו להחליף את כל הטורבו בשלמותו מאחר שהם מרותכים יחדיו ולא ניתן להחליף רק את הסעפת.
אני שומע על עוד ועוד אנשים שיש להם ספורטאג GTLINE עם אותה בעיה - סדק בסעפת של הטורבו או לחלופין טורבו ששבק טרם הגעת הרכב ל 100,000 ק"מ.
בעיניי קיה נחשבת ליצרן אמין לכאורה, כך גם יונדאי (אותם מנועים,אותן תקלות) והתבדיתי באמינות של קיה לאחר נסיון רע ומר.
אכלתי חצץ מן הרכב וטורבו היה רק ההתחלה (מצמדים גם הלכו ושאר מרעין בישין)
מסקנה? היום עדיף לרכוש רכב לפי תקופת האחריות. יש לך אחריות ל 3 שנים? סע ותמכור את הרכב לפני סיום האחריות.
יש לך אחריות ל 5 שנים? אותו דבר, לנסוע ולמכור לפני סיום האחריות.

 

הגעתי למסקנה שאין מה לעשות- הרכבים היום הרבה פחות אמינים מבעבר. 
הימצאות הטורבו וכל הגירים הרובוטיים במנועים פשוט פגמו באמינות.

יש שתי יצרניות שאמינותן לא נפגמה כלל - טויוטה ומאזדה, כי שם לא תמצא גירים רובוטיים (למעט שנתון מסויים בו טויוטה עשתה טעות עם הרובוטי בקורולה)

 

עריכה אחרונה על ידי SeazeR
  • לא הבנתי... 1
  • מעניין 1

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 10 שעות, SeazeR כתב:

הייתה לי ספורטאג GTLINE משנת 2018 שהסעפת של הטורבו נסדקה ב 75 אלף ק"מ. 

את הטורבו של הספורטאז' מייצרת בורג וורנר. וכאמור - אם זה מקרה שקרה באותו דגם, באותו רכיב וסביב אותו קמ"ז', ייתכן שזה פאק בייצור.

קלאצ'ים זה חלק מתכלה שלא "הולך", הוא נשחק וצריך להחליף אותו. כמו ברקסים. אני לא יודע מאיפה הגיעה התפיסה שקלאץ' צריך לחיות אותו זמן כמו האוטו.

 

לפני 10 שעות, SeazeR כתב:

הגעתי למסקנה שאין מה לעשות- הרכבים היום הרבה פחות אמינים מבעבר. 

לפני 40 שנה באותם 75 אלף ק"מ כבר היית כנראה אחרי פעמיים ראש מנוע ולקראת שיפוץ גיר מלא.

ברכיבי ליבה (לא מולטימדיה שלא קוראת את הכונן UBS) המכוניות היום פי כמה וכמה יותר אמינות מפעם.

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים פה חוזרים על הפוביה מטכנולוגיה כמו איזו מנטרה מקודשת 🥴

 

ככל שתקטין נצולת ומאמץ ממכונה, כך מרווח הזמן בין תקלות יגדל. פועל יוצא = אמינות בפי העם.

טורבו נסדק ממאמץ גבוה ללא קרור מספיק. אין קשר להיות הטכנולוגיה "לא אמינה". אנשים שוברים מנועים עקב מאמץ גבוה בשילוב או הזנחה או "שיפורים" נקודתיים שאינם מתאימים למרכיבים המקוריים בחלקים הלא משופרים במנוע. אי אפשר להגדיל חץ על ידי שימוש בטרבו מוגדל ולצפות שסעפת שתוככנה ללחץ נמוך יותר תחזיק מעמד. 

כן יש כשלים בסדרות ייצור, דגמים, וחלקים שנוטים לבלאי מהיר כתוצאה ממאמץ. לא קיים מוצר או יצרן שלא יכול ליפול על חלק פגום במהלך כל חיי המוצר השלו . כן גם טויוטה. 

 

בוצה שהייתה בעבר  במנועי טויוטה, מקורה בחלקה גם בתכנון לקוי (אוי יו יואי) של מעברי הקרור בבלוק. 

 

 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז זהו, שבספורטאג' שלי בכלל לא שיפרתי ולא נגעתי בשום דבר שקשור לשיפורים.

קלאץ' - יכול להבין,בלאי זה מקובל, אבל אחרי 20 אלף ק"מ? 30 אלף ק"מ ? נהגים שלא מתעללים ברכב ולא עומדים בפקקים (לצורך העניין- את מרבית הנסיעות שלי עשיתי בבינעירוני). 
לגבי הסעפת- זו תקלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב בספורטאג' בדגם הזה ספציפית. כנראה שפשוט לא הצליח להם שם. אני מכרתי את הרכב לפני תום תקופת האחריות ומתכנן על ה MG HS PHEV בגלל 5 שנות האחריות, זה קנה אותי מהרגע הראשון. 
אחרי 5 שנים, ניפרד יפה ונמשיך לרכב הבא. 

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...