Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חוות דעת שלילית - מכון קומפיוטסט מזרח ראשון לציון


pronella
שימו לב! השרשור הזה בן 1215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

מעוניין לשתף חוויה נוראית שעברתי היום במכון קומפיוטסט במשה בקר 19 ראשל"צ בנושא בדיקת רכב לפני קנייה- אני מוכר הרכב.

אני מחזיק בניסאן קשקאי מודל 2016.

 

קצת פרטים על הרכב: יד 2 (01 ברישיון), 58 אלף ק"מ, יד קודמת ליסינג פרטי.

הרכב נקנה מחברת קרסו על ידי בינואר 2020 ומיד ימלאו לו שנה בבעלותי.

בבדיקה שערכתי במועד הקניה נמצא תותב שמאל פגום וליקוי נפוץ של תיקון צבע פגושים(שאר המכלולים נמצאו תקינים).

הרכב לא עבר תאונות ויש לי את כל היסטוריית הטיפולים בחברה, בנוסף יש לי דו"ח סליקה של הביטוח והרכב לא עבר תביעות.

 

היום בבוקר נפגשתי עם קונה פוטנציאלי ללא שום ידע בסיסי ברכבים. כל כך חסר ניסיון עד כדיי כך שהצגתי בפניו את הבדיקה שערכתי(מוזכרת מעלה) לפני קנייה וגם היא לא לטעמו.

קצת חששתי להיכנס לפינה הזאת של בדיקת רכב עם אדם שאין לו ניסיון בבדיקות ותוך כדיי הפגישה עם הקונה הבנתי לאן הרוח נושבת.

לאחר שהרכב נבדק נרשמו המון ליקויים כגון:נזילות שמן, רעשים מהטורבו,שמשה הוחלפה, נקישה קלה מההגה.

להלן תגובתו של הבוחן על הליקויים:

"טורבו רועש- שריקות מהטורבו הנ"ל סביר ומעט רועש אך לא ראיתי בעיה כלשהי." – תגובתי לעניין – כל טורבו שורק.

"נזילות שמן- יש סימנים של שמן בצד המנוע – אין סימני נזילה מהטורבו ומתחת למנוע – עשוי לקרות ממזיגה לא נכונה." – תגובתי לעניין – אין נזילות כלל ולא מילאתי שמן בכל התקופה שהרכב אצלי(לך תגרום לקונה להאמין לך).

"נקישה מההגה- יש נקישה בסיבוב ההגה" לא שומע כלום אין לי מושג על מה מדובר.

"רכב נסע 50 אלף ק"מ עם בלאי סביר אין משהו מיוחד" – אז מה כל הליקויים האלה?

באותו רגע אמרתי לבוחן שיש סתירה בין דבריו לבין הרשום בדף- לטענתו אלו הליקויים.

 

באותו רגע שהקונה הציץ בבדיקה ידעתי שלא יהיה לי עם מי לדבר כי הוא לא מבין כלום מהחיים שלו וכל מה שנרשם הוא כסת"ח אחד גדול.

איך הייתם מתמודדים עם המצב הזה שאתם בטוחים שהרכב שלכם במצב מצויין ופשוט בא מכון בדיקה ויורק לכם בפנים.

איך הייתם מתמודדים עם הקונה ועם המכון?

איך הייתם מתמודדים עם ידיעה ששמשה הוחלפה ולא נאמר לי על כך בבדיקה שעשיתי בקניית הרכב?

במקרה הרכב שלי עבר אתמול טיפול 60 אלף ועשיתי לו בדיקה מקיפה כולל איתור נזילות והכל נמצא תקין במוסך.

כל כך התרגזתי שפשוט הורדתי את המודעה מהאינטרנט ואין לי חשק למכור את הרכב.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על החוויה.

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית את הבדיקה שלך אתה עשית במכון מטעמך או שזו בדיקה של הליסינג? 

 

2. יכול להיות ששימשה הוחלפה ושהיו לרכב תאונות. אתה לא רואה את זה בהיסטוריה הביטוחית כי הרכב לא היה מבוטח בחברת ליסינג 

 

3. אז אדם אחד לא אהב את הבדיקה. התרגשת יותר מדי. בכל בדיקה יש כסתח של המכון וזה מה יש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

היי, תודה על ההתייחסות.

עשיתי בדיקה נוספת בעצמי וגם שם לא נאמר דבר על שמשה שהוחלפה.

לרכב לא היו תאונות אצלי ולא התגלו תאונות בבדיקה שעשיתי.

התרגשתי מעצם העובדה שהרכב במצב מצויין ומכון בדיקה יכול לגרום לרכב שלך להיראות כאילו יצא מקלקיליה, זו עגמת נפש.

אתה לא חושב?

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.

 

בוא נשים רגע את הדברים על השולחן.

קודם כל אין לי ספק שהמצב של הרכב בעינייך הוא מושלם. ייתכן והמציאות קצת שונה.

 

דוח סליקה - לא שווה כלום לרכבי ליסינג/השכרה וכו'. לכן אין לך למעשה היסטורית תאונות לפני שהרכב הגיע אלייך.

לגבי השמשה - השאלה למה היא הוחלפה. נזק מבודד או עקב תאונה. בשני המקרים שמשה חליפית היא משהו שאתה פחות מעדיף ברכב שלך. בייחוד הקדמית ובייחוד אם יש מערכות בטיחות מקוריות.

נזילה - אתה יכול ללכת לבקש לראות אותה מהמכון. תראה לי בבקשה איפה הנזילה המדוברת.

נקישה מההגה היא לא כסת"ח בד"כ. גם אותה אפשר לבקש מהבוחן להשמיע.

 

טורבו רועש - כנראה כסת"ח.

 

בסופו של יום, אתה מוכר רכב אחרי החלפת שמשה, עם נזילת שמן מסויימת כנראה ונקישה מההגה.

את כל זה צריך לקחת בפרופורציה. 

 

הקונה שראה את הבדיקה הראשונה והיא לא הייתה לטעמו - הייתי פשוט מסנן. כי הרכב לא השתבח עם השנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הלוואי שהייתי נופל על קונה כמותך לדוגמה... מישהו שמבין עניין ולא יחשוב שאני מנסה לערבב אותו בכל דבר שאגיד. שאחליט לעלות את המודעה בעתיד אתחיל בסינון הקונה תוך ידיעת הקונה על הליקויים.מקווה שאצליח למכור את הרכב לאדם שאני יורה עליו את כל הליקויים תוך כדיי שאני יודע שהרכב נוסע מושלם ואין שום דבר מורגש בנסיעה.

Seat Leon FR 2.0TSI

6speed manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 15.12.2020 בשעה 13:30, pronella כתב:

מעוניין לשתף חוויה נוראית שעברתי היום במכון קומפיוטסט במשה בקר 19 ראשל"צ בנושא בדיקת רכב לפני קנייה- אני מוכר הרכב.

 

איך הייתם מתמודדים עם המצב הזה שאתם בטוחים שהרכב שלכם במצב מצויין ופשוט בא מכון בדיקה ויורק לכם בפנים.

 

איך הייתם מתמודדים עם ידיעה ששמשה הוחלפה ולא נאמר לי על כך בבדיקה שעשיתי בקניית הרכב?

 

כל כך התרגזתי שפשוט הורדתי את המודעה מהאינטרנט ואין לי חשק למכור את הרכב.

אשמח לשמוע מה אתם חושבים על החוויה.

 

אני חושב שרמת הרגישות שלך גורמת להתנהלות נורמלית ורגילה של החיים להוציא אותך מאיפוס.

 

קודם כל, לא היתה לך חוויה "נוראית". חוויה נוראית זה, למשל, אונס. לך היתה חוויה לא נעימה.

באותה מידה, המכון לא "ירק לך לפנים", מה גם שנוכחת שאתה לא בדיוק יודע בוודאות מה מצב הרכב שלך.

 

המכון עושה את העבודה שלו, וגם מסביר לקונה מה זה אומר.

אם הקונה הוא הדיוט, זה לא אשמתו של אף אחד, בדיוק כמו שזה לא אשמתו של אף אחד שאתה הדיוט ולא מבין מה מכון מציג בבדיקה. הבוחן רושם הכל, ולאחר מכן הוסיף שאין שם שומדבר יוצא דופן. הקונה ההדיוט לא מבין, ולא קונה. ואתה מתרגז סתם. קורה, לא נעים, לא נורא.

 

עד כאן, מהלך עניינים רגיל של מכירת רכב.

זה שהחוויה היתה כל כך קשה לך עד ויתור על מכירת הרכב, מראה על עמידות נמוכה לסיטואציה של מו"מ כספי/עסקי. לכן עצתי היא שתיתן למישהו אחר לנהל את העניין עבורך. אתה לא טוב בזה, ולוקח את הדברים אישי מדי.

 

לחילופין, להבא, תציג לכל קונה את תוצאות הבדיקה מראש, שיחליט אם מתאים לו.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסיף שרכב ללא ליקויים בכלל קיים רק בסוכנות היבואן. 

 

בכל בדיקת רכב משומש, מושלם ככל שיהיה, קיימים סעיפי ליקוי.

 

אם יש סימני שמן על המנוע, רושמים את זה. המנוע יכול לנסוע ככה עוד מיליון ק"מ אבל הבוחן מציין שיש סימנים, במסגרת הבדיקה הקצרה יחסית הוא לא יכול לגלות מאיפה בדיוק נוזל.

קל מאוד לראות אם השמשמה הוחלפה. רואים סימני דבק לא מקוריים. בתחתית השמשמה יש תווית יצרן, רואים אם זה יצרן OEM שמספק לפס הייצור או יצרן שמשות תחליפיות. אתה גם יכול להשוות למכוניות אחרות מאותו דגם ולראות אם זה אותו יצרן. 

 

בדיקה רגילה עם ליקויים רגילים שחלקם אולי זניחים אבל גם זה רגיל. 

 

לא מובן לחלוטין על מה אתה מתלונון, לא רואה פה שום "חוויה שלילית".

 

הקונה שמחפש את הרכב המושלם ללא ליקויים בכלל ב 1/2 או 1/3 מחיר של רכב חדש אחרי שיעשה כמה בדיקות יתאפס על עצמו ויבין שאין דבר כזה.

 

הקונה הוא לא בעיה של מכון בדיקות. 

הייתה לך חוויה שלילית עם הקונה ולא עם המכון. 

 

המכון נראה שביצע את הבדיקה כמו שצריך, מצא תקלות (אולי לא משמעותיות ולא כאלה שצריכות למנוע קניה) וציין אותן, כי זה בדיוק תפקידו. 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכוני הטסט עושים בדיקה נטו בשביל הכסף , הבדיקה שלהם שיטחית ולא מעמיקה .

לכולם ירשמו נקישות מהגיר ושריקות מהטורבו , לכולם ירשמו נזילות מהמנוע גם אם אין רק יש סימן למשהו..

לכולם יחרטטו בדיקת הספק על דיינו ומי שמבין בדיינו מבין ישר שזה חרטא ולא תואם את המציאות...  

בקיצור הבדיקה לא שווה את הנייר שהיא מודפסת עליו...

כבר הייתי בבית משפט מולם ודבר ראשון שהם טוענים זה שכתוב על הבדיקה "הבדיקה לא מחייבת".. במילים אחרות .. לא שווה כלום.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...