Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מסחרית קלה חדשה - איזו מהן עדיפה


nitch
שימו לב! השרשור הזה בן 6956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אבא רוצה להחליף את המסחרית, אנחנו מתלבטים בין רנו קנגו, סיטרואן ברלינגו ופורד קונקט.

אנחנו מעוניינים ברכב חדש, עם דלתות צד, טורבו דיזל. יש חשיבות לנוחות הנסיעה, אחרי רנו אקספרס ספרטנית הגיע הזמן להתפנק קצת.

איזו מהן עדיפה לטעמכם ולמה?

קיימת מסחרית קלה עם מנוע בנזין או שהן פסו מן העולם?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקנגו והברלינגו דומות מאוד, וחולקות את רוב המכלולים.

 

מניסיוני עם הקנגו, מדובר ברכב נוח יחסית, אבל בעל מרווח העמסה מצומצם לדעתי. לא השוואתי נתונים יבשים, אבל נראה כי הדובלו, למשל, מציעה יותר מקום לציוד. נוחות הנסיעה בקנגו טובה, גם במושב האחורי. מה שכן, הקנגו שנסעתי עליהם סבלו מבעיה מוזרה בבלמים - לחיצה קלה יחסית על הדוושה גוררת בלימה מאוד אלימה וחזקה, על סף בלימת חרום. הגלגלים גם ננעלו מוקדם מאוד, והABS נכנס לפעולה מהר.

 

לדעתי קיימת (או לפחות היתה קיימת) גרסת בנזין לדובלו של פיאט.

 

עריכה:

הנה הודעה שזכרתי שקיימת ושווה קריאה, אם אתה שוקל קניה של מסחרית.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=16219&highlight=%E3%E5%E1%EC%E5

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית,הקנגו והברלינגו לא חולקות אפילו בורג משותף,אלה מבנה בסיסי דומה,כלומר,מכוניות שתוכננו מלכתחילה כמיסחריות קלות,ולא סופר מיני שהוסבו לטנדרונים(כמו האקספרס, C-15 ודומיהן).אליהן היצטרפו הדובלו של פיאט והקונקט של פורד.הטובה מכולן היא הברלינגו HDI שמציעה נוחות נסיעה מצויינת וגם ביצועים הולמים.גם לקנגו ולקונקט מנועים וביצועים טובים,וגם הן מכוניות טובות,אם כי נופלות בנוחות הנסיעה מהסיטרואן.רק הקנגו מיובאת עם מנוע בנזין(1.6 עם 95 כ"ס)וגיר אוטומטי,ועם עליית מחירי הסולר היא מהווה אופצייה מצויינת.עם ביטול ההכרה במע"מ,עתיד לרדת במהירות קרנן של המיסחריות הקטנות הללו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן!

ליפני שנה קיבלנו בעבודה משהוא כמו 10 קנגואים חדשים שעד עכשיו עשו פחות או יותר 80000, חוץ מטיפולים שותפים 0 תקלות. לקרת הפסח יש לנו מלא עבודה אז שכרנו 3 קונקטים. אין מה להשוות ביניהם בכלל!

אם אתה מחפס סוס עבודה ונקודה אז תיקח קנגו, אם בא לך להתפנק לך על קונקט זה רכב תענוג יחסית למסחרית. על תשכח שקנגו בעלת 65 כ"ס בלבד וקונקט הרבה יותר חזקה ממנה. תעשו את השיכולים שלכם ותחליתו כמובן על תשכחו שיש פער די מורגש במחירים. אם אתה שואל אותי אז: 1)קונקט 2)דבלו 3)קנגו.

נ.ב. פרטנר וברלינגן לא מכיר.

Zoom-Zoom...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקנגו מציע כיום את התא הנוסעים הכי ספרטני (לטעמי) - והוא גם החלש בין הדיזלים שיש כיום (65 כ"ס - למיטב זכרוני את גרסאות הטורבו "קרסו" זנחו לאחר ייבוא מצומצם למדי של כמה וכמה יחידות לארץ). הוא אומנם סוס עבודה - אבל כיום יש מתחרים שלא חסר להם גם בתחום הזה והם מציעים הרבה מעבר ל"רק" סוס עבודה.

מניסיוני עם הברלינגו, קונקט והדובלו - אני אישית מאוד אהבתי את הקונקט והדובלו.

הדובלו מציע מנוע פנטסטי, הנדסת אנוש מעולה (לטעמי) - שזה אומר ידית הילוכים קרובה וקצרה, הגה קצר ונעים מאוד לנסיעה עירונית (כ 2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ונוחות טובה. הביצועים ביחס לטנדרון מעולים לדעתי. תא הנוסעים חביב ונעים.

הקונקט מציע מראה חיצוני "מרובע", בדומה לדובלו, אך תא הנוסעים שלו הרבה יותר נעים לעין מאשר זה בדובלו (לטעמי). איכות ההרכבה מצויינת, הנוחות טובה (עם כי על הצד הקשה של הסקאלה - אני אהבתי) והמנוע שקט, גמיש וזריז. תא הנוסעים מציע ידית הילוכים קצרה עם ראש בגימור אלומיניום עגלגל ונעים למגע, ההגה עבה וקטן ומתקבלת תחושה שהקונקט מדבר יותר אל אלו שאוהבים לנהוג. הבלמים לטעמי מצויינים בכל הטנדרים שהוזכרו כאן.

גם הבלינגו נחשב כיום לטנדרון מעולה עם תא נוסעים מצויין, נוחות נסיעה מעולה ומנוע גמיש וחזק - עם כי אישית אני לא הייתי בוחר אותו (יבואן חXX ויותר מידי אנשים שמתלוננים על בעיות טיימינג ופרונט).

שאר הטנדרונים לדעתי עדיפים מבחינת שירות היבואן (למרות שאף אחד מהם אינו טלית שכולה תכלת) ולטעמי האישי הם גם נהנים ממוניטין (מוצדק) וטוב יותר בכל הקשור לצורה בה הרכב שורד את תלאות השנים.

בקיצור - אם הייתי צריך לבחור בעצמי הייתי לוקח את הקונקט.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב קנגו,היום מיבאת הקנגו טורבו דיזל עם מנוע 1.5 DCI ו 80 כ"ס.את ה 1.9 טורבו דיזל לא מייבאים זמן רב,והבדל בכוח מורגש מאד מהקנגו הרגילה,בדיוק כמו ההבדל בין הברלינגו הרגילה למוגדשת.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לשכוח, קיימת גם ברלינגו טורבו דיזל, והיא בכלל לא קורבה לקנגו.

אל תשכחו שמנוע ה HDi המדובר, קיים גם בקסארה,406,JUMPY....

כל הקסארות למינהם וה406ים,ברלינגואים מעל 2001 = HDI או בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלנו היה את כל מגוון הרכבים שציינתם חוץ מדובלו (שיש לאבא של חבר שלי שכבר עשו שם ראש אחרי 45000 ק"מ).

 

במקום האחרון נצבת הקנגו, עם גימור לא משהו, הנדסת אנוש גרועה ביותר (מיקום מתגי החלונות לדוגמא....) והמון המון צרות (שימו לב לחתימה שלי - היא נכתבה אחרי שהצלחנו להיפטר מהגרוטאה....).

 

יותר טובה היא הברלינגו אבל גם כן לא מושלמת. הברלינגו היא הטובה מכולן בתחום הנוחות. אבל היא סובלת רבות מתחום איכות החומרים וההרכבה (הרבה הרבה קרקושים ופלסטיקים מתפרקים גם כשהאוטו חדש). הפרונט נוטה להתפרק די מהר והמחלה שלה זה מותחן רצועת הטיימינג שעשוי לעלות מידי 30-35 אלף כ- 1,500-1,800 ש"ח.

 

הטובה מכולן זאת הקונקט. מציעה את המנוע החזק מכולן. האחיזה הטובה מכולן. איכות הרכבה והנדסת אנוש ברמה כמעט גרמנית. הרכב מאוד מפנק וביצועים מצויינים בשביל מסחרית. חשוב לציין שכל עוד הרכב אינו עמוס הוא מאוד קופצני ולא נוח.

 

הבחירה שלי זה הקונקט, ונקווה שלא כמו קודמו (הפורד קורייר) הוא גם יהיה אמין. ממכוניות שנמצאות כבר זמן מה על הכביש הוא בינתיים אמין ללא "מחלות" ידועות.

 

בהצלחה.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם על התגובות, הועשרתי.

הנטיה הראשונית שלי לכיוון הקונקט התחזקה וכנראה שנלך עליו.

הוא אכן זריז כפי שנכתב בחלק מהתגובות? אנחנו לא מעוניינים בעגלת דיזל עצלה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף דווקא להמלצה על הדובלו - שקפיצי העלים לא יטעו אותך,

הוא אוטו נוח.

 

כפי שנכתב, המנוע באמת יוצא מהכלל, עיצוב הפנים "מצועצע" ויעיל,

הגה מתקשר (יותר מהברלינגו!) וגם אהבתי את הבלמים.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי לנסוע לא מעט קילומטרים בדובלו, כולל נסיעת שטח בתוך שיחים בגדות הכינרת (היה לנו חבל לשרוט את הלנדקרוזר :-P). היא חזקה ומהירה מאוד, אבל ספרטנית משהו.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע על ברלינגו שעברה 65K ק"מ בשנה וחצי, ולא ראתה מוסך אפילו פעם אחת(חוץ מטיפולים שוטפים כמובן).

 

אני מאוד ממליץ עליה.

 

אבל מה שאני יותר ממליץ, זה שתיקחו נסיעת מבחן על ברלינגו (רק HDI!!) ועל קונקט, ואז תוכלו להחליט.

 

 

תומר.

172

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע על ברלינגו שעברה 65K ק"מ בשנה וחצי, ולא ראתה מוסך אפילו פעם אחת(חוץ מטיפולים שוטפים כמובן).

 

אני מאוד ממליץ עליה.

 

אבל מה שאני יותר ממליץ, זה שתיקחו נסיעת מבחן על ברלינגו (רק HDI!!) ועל קונקט, ואז תוכלו להחליט.

 

 

תומר.

ה"צרות" בברלינגו מתחילות אחרי 100K. לא הרבה אחרי החלפת רצועת הטיימינג הראשונה.

 

גם לקונקט קפיצי עלים מאחורה ובכל זאת היא יותר נוחה מהדובלו (כך לפחות אמרו לי).

 

מנועי הTDI/HDI למיניהם שונים לגמרי ממנועי הדיזל ה"עצלים" של פעם. הם הרבה יותר זריזים ותגובתם מהירה יחסית.

איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה איפה - העוגה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסחרית החדשה אמורה להחליף רנו אקספרס שעשתה 110K קילומטרים ב11 שנים. קשה היא לא תעבוד. אבל בכל זאת לא מעוניין להתחיל להסתבך עם לובינסקי אם היא באמת לא אמינה. בכל מקרה, אני עושה מחר סיבוב סוכנויות, ואזמין נסיעות מבחן.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6956 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...