Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

היה שווה לחכות? מבחן המשפחתומטיות של 1993 - 405/קורולה/סופר לאנסר/גרנד לאונה


dotan123
שימו לב! השרשור הזה בן 1289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 8.10.2020 בשעה 00:10, itsik170 כתב:

אם מסתכלים על מבין הזמן - אז הקורולה והסופר לנסר אלה הדגמים שהכי שרדו טת הזמן.

לא נראה לי.
הסופר לנסר מזמן כבר לא שרדה. קורולה מהדור ההוא - נדירות להחריד.


לדעתי - במבחן הזמן השורדת הטובה ביותר היתה הגרנד לאונה.

מדובר במנוע שאינו מתרגש מקריעה של רצועת תזמון, אז גם המזניחים ביותר התקשו להגיע איתה על גרר עם כרטיס לכיוון אחד לפרוקיה. המנוע סוס עבודה שלא רגיש לשום דבר, הגיר כנ"ל.


איציק

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הראשון שקניתי לעצמי (אם נשים בצד דודג' ראם שנקנתה בארה"ב לטיול של אחרי צבא, ורנו 19 שקניתי להורים על מנת שאסיע אותם) היה פיג'ו 405 1.6 אוטומטית. היא הייתה מודל 1989 וזה היה בשנת 1997.

היא הייתה עגלה מתה עם האוטומט, אבל נוחה בכמה רמות מעל היפניות של אז. היא גם היחידה מהמכוניות המוזכרות כאן שהיה לה בכלל עיצוב ראוי לשמו. באותו זמן נסעתי בעבודה על אימפרזה שכונתה בארץ "גרנד ליאונה". אולי אמינה, אבל איזו עליבות. הייתה גם טויוטה קארינה חזקה מאוד אבל גם עלובה באותה מידה.

אחרי שנה וחצי הלך לפיג'ו הגיר הגרוע ואז מכרתי אותה ככה מקולקלת למוסך. ראיתי אותה נוסעת עוד שנים לאחר מכן.

אני למדתי את הלקח של העצלות, והרכב הבא שלי אחריו היה פיג'ו 306 1800 ידנית. אבל זה כבר סיפור אחר.

 

עד היום לא אוהב יפניות וקוריאניות.

 

היום אני שוב נוסע ברכב מתחילת שנות ה90 - אבל שאז רק יכולתי לחלום עליו. BMW 525i. אוטומטית עם 5 הילוכים.

 

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האימפרזה 1.6 היתה מכונית עם ביצועים יחסית חלשים ביחס למתחרות (רק 90 כ"ס), אבל בתור אחד שהחזיק 2 כאלה (LXi ידנית ו GLi אוטומטית) אלו היו מכוניות סופר אמינות, ונוחות הנסיעה שלהן ביחס למתחרות סביבה (הקורולה והסופר לאנסר) היתה לא פחות מטובה מאוד - ובפער דיי גדול (זו הסיבה שאני קצת פחות מתחבר למה שנכתב בכתבה הזו, שההבדלים בין היפאניות הם מינוריים ולא מורגשים).
לעומת זאת, בפועל הקורולה היתה סופר חסכונית ביחס לגרנד-לאונה\אימפרזה וגם הביצועים שלה היו טובים (בכל זאת, 117 כ"ס) ובאיזור שנת 96 היא היתה מלכת הכביש.
המחיר האטרקטיבי של המיצובישי שלח את אנשי סובארו DL ידניות לקנות מכוניות מאובזרת ומודרנית במחיר של DL ידנית פשוטה בלי הגה כח, וככה מיצובישי - תוך זמן קצר ביותר בשוק הישראלי, העלתה כמות דיי פסיכית של מכוניות לכביש. כמה שנים לאחר מכן הם יצאו בקמפיין חוצות שאומר "מיצובישי: 120,000 איש לא טועים".
(עוד על סיסמאות של יבואנים, דובר בשירשור הזה לפני 11 שנה: https://carsforum.co.il/topic/261992-סיסמאות-של-יבואני-רכב-עם-השנים/ ).

באותה תקופה הלגאסי נמכרה במחיר של אימפרזה, וזה היה אבסורד. הלגאסי היתה מכונית מרווחת יותר, עם היצע מנועים גדול יותר (בהתחלה 1.6 ו 1.8) אך לימים הגיע ה 2.0 ולשוק הישראלי גם זלגו כמה דגמים "אמריקאיים" עם מנוע 2.2 ל'. לאחר מכן הגיע גרסת הסטיישן (אאוטבק) עם מנוע 2.5.
לא זוכר אם זלג לפה איזה דגם אחד או כמה יחידות ממנו של הלגאסי עם מנוע טורבו, אבל אני חושב שיצא לי לראות לפחות אחת כזו (אין לי מושג אם זה ייבוא אישי או מכוניות שהגיעו לתקינה).

באותה תקופה היתה לי סובארו DL שנת 82 (1300) ידנית והחלפתי אותה בלגאסי שנת 93 שאומנם היתה בגרסת ה DL אבל היתה עם מנוע 1800, הזרקה חד נקודתית וגיר אוטומטי עם 4 הילוכים. הגרסת "כלאיים" הזו היתה רק בשנת 93-94 כי לפני שנים אלו נמכרו דגמי ה DL עם גיר 3 הילוכים ודגמי ה GL עם גיר 4 הילוכים (משנת 90 עד 93).
לאחר מכן כולן כבר הגיעו עם גיר 4 הילוכים והזרקה רב נקודתית.
אפרופו סובארו לגאסי ודייהטסו אפלאוז מהשירשור הסמוך - הלגאסי (GL) דור ראשון היתה מכונית לתת אלופים בצה"ל טרום המאזדה לנטיס 1800, ובתור חייל בסדיר עוד יצא לי לנהוג על כאלה בצבא.
ביחס לאותה תקופה, הלגאסי היתה מכונית מאוד מרווחת, שקטה ונוחה. לימים החלפתי את הלגאסי 93 האוטומטית באימפרזה ידנית, ולאחר מכן חזרתי ללגאסי (דור שני, שנת 96) עם מנוע 2000 סמ"ק.
את כל הלגאסי שהיו לי מאוד אהבתי, זה היה  אוטו עם אופי, קצת שונה מהקורולות והסופר לאנסרים שהסתובבו סביבם, סופר מרווח וגם היצע המנועים היה טוב יותר (עם כי זו לא חוכמה להשוות משפחתיות ל"מנהלים" או "משפחתיות גדולות" של אותה תקופה). האמינות היתה באמת מעולה ודווקא צריכת הדלק במנוע 2000 סמ"ק היתה סבירה לגמרי (14 קמ לליטר בנסיעה לאילת, 8 בתוך העיר) ואפילו טובה מדגמי ה 1.8 וה- 1.6 .

איציק

 

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, הגיר ZF4 הארור הזה, כמה אבא ז"ל אכל ממנו מרורים ב BX הרבות שהיו לו.

DSG זה מופת לאמינות לעומת הדבר הזה. גם כאשר היה תקין היה נוסע כמו פח.

היפניות של אותן שנים היו בכמה וכמה ליגות מעל הצרפתיות המתפרקות.

משום מה עיתונות הרכב נטתה בבירור לטובת הצרפתיות (גם במבחן הזה.) התנהגות וכו'... את מי זה מעניין

אם אתה לוחץ גז והאוטו לא זז.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, teyal כתב:

היפניות של אותן שנים היו בכמה וכמה ליגות מעל הצרפתיות המתפרקות.

חוץ מאמינות וגירים אוטומטיים טובים יותר, במה?

נוחות, התנהגות, בחלק מהמקרים גם מראה, אבזור ובטיחות היו נקודות חוזק של הצרפתיות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, איציק נ. כתב:

לא נראה לי.
הסופר לנסר מזמן כבר לא שרדה. קורולה מהדור ההוא - נדירות להחריד.


לדעתי - במבחן הזמן השורדת הטובה ביותר היתה הגרנד לאונה.

מדובר במנוע שאינו מתרגש מקריעה של רצועת תזמון, אז גם המזניחים ביותר התקשו להגיע איתה על גרר עם כרטיס לכיוון אחד לפרוקיה. המנוע סוס עבודה שלא רגיש לשום דבר, הגיר כנ"ל.


איציק

 

תלוי איפה מחפשים.

הסופר לנסר עברה חיים קשים אצל צעירים בכפרים ולכן הרבה מהם הושבתו בתאונות.

את הקורולה עדין אפשר לראות פה ושם, יחד עם ניידות שעברו מאות אלפי קילומטרים במשטרה (כל הקורולות למעט הדור התשיעי היו במשטרה).

ועכשיו יש גם שיווק נרחב יותר למוניות שהתחיל עם הדור הקודם של האוריס.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מאמינות וגירים אוטומטיים טובים יותר, במה?
נוחות, התנהגות, בחלק מהמקרים גם מראה, אבזור ובטיחות היו נקודות חוזק של הצרפתיות.
אתה רציני? אמינות וגירים אוטומטיים זה הדבר הכי משמעותי במשפחתית. בפרט בשנות ה 90 שההבדל היה שמים וארץ. גם השרידות של האינטריור של היפניות והחשמל היה בכמה רמות מעל הצרפתיות. אז מה היה לנו: אינטריור, חשמל, גיר, אמינות.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת בתקופת הצבא (92-95) לחבר הייתה לגאסי 1.8 של ההורים. נסענו בה המון והיא שינתה לטובה את מה שחשבתי על המותג סובארו.

בהמשך גיליתי שגירסת ההנעה הקדמית הייתה די מיוחדת לארץ, ושברוב העולם לגאסי היא תמיד 4x4.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, amosbmw כתב:

בהמשך גיליתי שגירסת ההנעה הקדמית הייתה די מיוחדת לארץ, ושברוב העולם לגאסי היא תמיד 4x4.

קרוב משפחה שלי בארה"ב שדי מתמצא בתחום הרכב הופתע לשמוע ממני שקיימית בכלל סובארו כלשהי 2X4. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

יש גם לגאסי 1.6 וזה חתיכת עגלה מתה. יש טענה שזה דגם מיוחד לישראל שבשאר העולם לא נמכר, זה נכון?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, dorsht כתב:

חוץ מאמינות וגירים אוטומטיים טובים יותר, במה?

נוחות, התנהגות, בחלק מהמקרים גם מראה, אבזור ובטיחות היו נקודות חוזק של הצרפתיות.

זה נכון, אבל למר ישראלי זה לא שינה כ"כ. אנשים רוצים להגיע לנק' A ל-B במינימום הפתעות והוצאות ואת זה סיפקו היפנטומטיות בצורה הכי טובה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, SlowRide כתב:

יש גם לגאסי 1.6 וזה חתיכת עגלה מתה. יש טענה שזה דגם מיוחד לישראל שבשאר העולם לא נמכר, זה נכון?

לסבא ז"ל היה כמה סוברואים. לפני  25 שנה נתן לאבי את  הפורד ברנדה. עם המנורות העגולות מקדימה. פעם הרכב נתקע לאבי ולמחרת הוא גילה שגנבו לו את הרדיו טייפ...

וקנה

סובארו 84 שהוא התגאה כמה הרכב היה שקט. נמכר ב500 ש"ח ונלקח על גרר לטובת

סובארו 92 אוטומט שנגנב אחרי תקופה קצרה.

לאחמ"כ הוא קנה לגאסי ידנית מודל 92 שהיה רכב נח מאד. ונסע מצוין בעיקר בירידות. בעליות הוא היה צריף פדלים.

אבל היה כיף לנהוג בו. אגב הנסיעה האחרונה של האוטו הייתה בדרך ללוויה של סבא ולאחמ"כ הרכב התקלקל ממש בפתח של בית הקברות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, dorsht כתב:

חוץ מאמינות וגירים אוטומטיים טובים יותר, במה?

נוחות, התנהגות, בחלק מהמקרים גם מראה, אבזור ובטיחות היו נקודות חוזק של הצרפתיות.

אני נוהג על בוואריות כי אני חובב רכב ויש לי יכולת DIY חסית גבוהה. יש לי זמן, יכולת וסבלנות לנבור בפורומים בינ"ל בשביל מידע. יש לי מקום לעבוד על האוטו עצמאית.

אתה חושב שישראלי מצוי ורגיל, שלא מבין במכונאות או במכוניות באופן כללי, שאם תקח אותו למוסך הוא לא מבין 90% מהמושגים, אתה חושב שאכפת לו יותר מנוחות או מאמינות? ברור שמאמינות.

נהגתי פעם על C5 דור ראשון. רכב מדהים מבחינת נוחות. עולה על לא מעט מרכבי הבמוו (עם לא על כולם) שנהגתי עליהם ונהגתי על לא מעט.

אתה חושב שלאדם הממוצע יש כוח להתעסק איתה? האמינות קלוקלת>מוסכים>הוצאות כספיות>ננטשת אחריי 7-8 שנים. 

 

במדינה כמו שלנו ללא תרבות מוטורית, שיוקר המיחייה גבוהה שעלות אחזקת רכב היא גבוהה, היפניות על שלל הנחיתות שלהם בנוחות בטיחות ועיצוב, סיפקו לתושבים את מה שהם חיפשו. לצערי.

עריכה אחרונה על ידי TLE60
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, SlowRide כתב:

יש גם לגאסי 1.6 וזה חתיכת עגלה מתה. יש טענה שזה דגם מיוחד לישראל שבשאר העולם לא נמכר, זה נכון?

יש לי תשובה לגבי הטענה שהעלאת:

בעבר חבר דובר רוסית (הוא אוקראיני אל תעצבן אותו), סוברואיד מושבע, עזר לי למצוא בעזרת אתרים ברוסית, את הסיבה לשיווק הלגאסי 1.6 בארץ הקודש ולא באירופה או אמריקה. לגאסי עם מנוע 1.6 שווקה אך ורק במדינות מתפתחות כמו רסיסי ברה"מ ז"ל, מזרח אירופה ו...ישראל. אפילו בויקיפדיה בערך של הדור הראשון של הלגאסי (מצ"ב) המנוע 1.6 לא מוזכר ובאתרים קנדיים/אמריקאיים אין קיום למנוע כזה. רוב מוחלט של הלגאסי הם 4X4 כפי שציינו.

 

לידיעה: גם האוקטביה עד הדור הנוכחי של 2020, שווקה ברוסיה, סין ועוד מס' מדינות מתפתחות עם מנוע 1.6 אטמוספרי שמשודך לגיר ידני 5 היל'. אלו פשוט מנועים שמשווקים אך ורק למדינות מתפתחות.

 

אני בטוח שיש עוד 1001 דוגמאות לרכבים או מנועים ששודכו לרכבים שניתן למצוא אותם רק במדינות עולם שלישי או במדינות עם תח"צ ותשתיות כמו של עולם שלישי (רמז עבה), כמו ה-301/סי-אליזה וכדומה.

 

אני יודע גם שיש לבמוו מפעל ברוסיה שהוא לא מספק לאירופה, אלא רק לרוסיה ומזרחה ממנה בגלל סיבות כאלו ואחרות.

 

 

1.PNG

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1289 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...