Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
לפני 2 דקות, farkash7 כתב:

זה בסדר. זה אולי יותר טעים אני לא מווכח על זה. זה עדיין הכלאה, זה פשוט לא וואגיו.
מאמין שיש גם קאווה ברמה סופר גבוהה, אבל זה לא שמפניה.

 

מה שעושים בנתחים כאלה לוקחים זכר או נקבה שהם כן והזן הזה

ומערבבים עם הצד השני שיש לו חצי שהוא גם מזן הזה

אז יוצא לך 75% 

זה הואגיו שנמכר בישראל והטעם שלו אלוהי ולא הכרנו דבר כזה כאן בעבר.

 

אבל לטובת הקוראים כאן ואולי גם אתה

ממליץ לכל מי שלא ניסה - להכין חזה אווז

אחד הנתחים שאני הכי אוהב ולא מדובר בבשר יקר

 

20200324_213148.jpg

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם
לפני 3 שעות, sperial כתב:

אם יש בעיית הדבקה מחדש הרי שגם חיסון בעייתי, יתכן שיהיה קושי גדול ליצור חיסון יעיל. 

 

דרך גב, לא בהכרח הדבקה מחדש. יכול להיות שכמות הוירוס ירדה אל מתחת לסף הגילוי של ה-PCR (וזו בדיקה רגישה מאד) ובהמשך שוב עלתה. או שהנגיף "מתחבא" בגוף (בדומה, נניח, לנגיפים מקבוצת ההרפס) ומלעורר לפעילות בהמשך.

 

השאלה היא האם האנשים האלה חלו שוב, עם כל הסימפטומים והבעיות, או שפשוט הוירוס חזר לרמות שאפשר לגלות אותו.

פורסם

אם הם הגיעו למצב שעושים בדיקות מחדש, כנראה שחלו עם סימפטומים.

זה באמת מעלה שאלה האם מדובר במצב 'רדום' מתחת לראדר, כמו הרפס, או הדבקה חדשה...

מה שכן, מסתמנת ירידה בכמות ה'מודבקים' החדשים בימים האחרונים, לא רק אצלנו אלא גם באיטליה... רק שאצלם כמויות המתים עדיין גבוהות, יקח להם עוד זמן לרדת מהמכסה המקסימלית של חולים בזמן נתון שהם מסוגלים להכיל.

פורסם (נערך)
לפני 14 דקות, EliC25 כתב:

אם הם הגיעו למצב שעושים בדיקות מחדש, כנראה שחלו עם סימפטומים.

זה באמת מעלה שאלה האם מדובר במצב 'רדום' מתחת לראדר, כמו הרפס, או הדבקה חדשה...

מה שכן, מסתמנת ירידה בכמות ה'מודבקים' החדשים בימים האחרונים, לא רק אצלנו אלא גם באיטליה... רק שאצלם כמויות המתים עדיין גבוהות, יקח להם עוד זמן לרדת מהמכסה המקסימלית של חולים בזמן נתון שהם מסוגלים להכיל.

 

ככל שיש יותר חולים יש יותר אנשים שיהפכו ממצב קל לקשה למונשמים וגם מתים

בינתיים כולם משלימים עם זה שיש בבני ברק 900 חולים שלא הספיקו להוציא מהבתים

כנראה אף אחד למעלה לא באמת חושב שהולכים לקבל פה 8000 הדבקות חדשות עוד שבועיים

ובטח לא חולים קשים

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם (נערך)

לא 8000 כי כבר את מי תדביק? אנשים לא מתקרבים אחד לשני וגם כשמתקרבים (בסופר) אנשים מתרחקים, שמים מסיכות, מחטאים את עצמם כל רגע...

מי שלא זהיר גם כנראה שלא יחטוף בקלות.

אבל ברגע שתפתח קצת את הסגר תראה שוב הדבקות של כמה מאות ביו.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
פורסם (נערך)

מה הכוונה את מי תדביק ? יש בבני ברק 900 חולים ידועים שלא הוציאו אותם מהבתים

לרובם יש בבית לפחות 5 אנשים איתם אם לא כפול

האנשים האלה יוצאים לקניות סידורים וכו

ואני בטוח שיש בבני ברק הרבה יותר מ 900 חולים

 

אבל אם לא טורחים לנתק אותם מהעיר כנראה יודעים שהסיכוי שיגרם פה נזק שיזעזע את המדינה הוא מזערי

אני בטוח שלא נראה השלכות קשות אחרי פסח

 

הרי ביבי יודע את המספרים היותר ריאלים מאיתנו

ועובדה שהוא כבר היום מדבר על חזרה הדרגתית לשיגרה

אם הוא היה חושב שהולך להיות כאן אסון הוא לא היה מעלה את זה כרגע

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
פורסם

900*5 זה 4500 ועדיין לא 8000

תוריד בחישוב הצטלבויות של אנשים מתוך אותם 900 שכבר חיים ביחד בבית (יש לא מעט ערים שרוב ההדבקות הן במשפחות).

לכן תשמור עד סוף החג על אותו קצב יחסי של הדבקות - מאות בודדים ביום, וכמובן שלא יאתרו את כולם כי לא בודקים מי שאין לו תסמינים.

פורסם
לפני 2 דקות, EliC25 כתב:

900*5 זה 4500 ועדיין לא 8000

תוריד בחישוב הצטלבויות של אנשים מתוך אותם 900 שכבר חיים ביחד בבית (יש לא מעט ערים שרוב ההדבקות הן במשפחות).

לכן תשמור עד סוף החג על אותו קצב יחסי של הדבקות - מאות בודדים ביום, וכמובן שלא יאתרו את כולם כי לא בודקים מי שאין לו תסמינים.

 

כמה משפחות של חרדים אתה מכיר שיש להם רק 3 ילדים ?

הלכתי על מספר הזוי

יש שם משפחות עם 7 8 ילדים

+ אמא של הילדים

זה אומר 10 אנשים בבית

 

פורסם

האמת שאני מכיר לא מעט משפחות של חרדים עם פחות, מאחר ויש לי בנות דודות חרדיות שהתחתנו ב7-8 שנים האחרונות.

אבל גם אלו שאני מכיר, רובן עם 6-7 ילדים, אתה צודק, אבל זה לא אומר שהממוצע הוא 8. הממוצע הוא 4.57, נמוך ממה שחשבת, ואת זה חיפוש קצר בגוגל יתן לך.

פורסם
Just now, EliC25 כתב:

האמת שאני מכיר לא מעט משפחות של חרדים עם פחות, מאחר ויש לי בנות דודות חרדיות שהתחתנו ב7-8 שנים האחרונות.

אבל גם אלו שאני מכיר, רובן עם 6-7 ילדים, אתה צודק, אבל זה לא אומר שהממוצע הוא 8. הממוצע הוא 4.57, נמוך ממה שחשבת, ואת זה חיפוש קצר בגוגל יתן לך.

 

בוא נגיד שהממוצע 4.5 כמו שאמרת

ברור שאי אפשר לחשב את זה לפי 900 שאמרו בחדשות כי יש ה-ר-ב-ה יותר

מדובר באנשים שלא הפסיקו להסתובב ולהדבק אחד לשני עד לפני כמה ימים

פורסם
לפני 4 שעות, vladclar כתב:

2-3% תמותה לא מסתדרים עם מה שקורה באיטליה.

או שיש שם פי 3 יותר לא מאובחנים מאשר באנגליה, או סיבה אחרת ( למשל, אוכלוסיה מבוגרת נפגעה יותר ), או לא מצליחים להציל את השליש מהמונשמים בגלל העומס על בתי חולים שגרם לקריסה ופשוט אין לאן לחבר כדי להנשים.

 

 

 

נתחיל בזה שבכל מדינה התמונה תהיה שונה, וגם בישראל בכל מגזר התמונה תהיה שונה.

בבני ברק יש מלא ילדים ולכן אחוזי התמותה מהאוכלוסייה תהיה שונה שם.

מעניין אם רינה מצליח תצליח לשדר את המשפט הבא

"אחוזי התמותה במזגר החרדי נמוכים מאחוזי התמותה אצל החילונים - אולי יש משהו בתפילות שלהם" 

בכל מקרה, לפי הנתונים האלה - גם אם אין לך כלל מכונות הנשמה - אז אחוז התמותה יעלה מאיזור ה-3 לאיזור ה-6.

ואם יש עומס מטורף וחסרים לך מכונות הנשמה, אז האיטלקים ידעו כבר למי הסיכויים נמוכים ולמי גבוהים.

אז הם לא היו אמורים לעלות יותר מידי מעל ה-3%.  

ההסבר באיטליה זה שהם לא בודקים את כולם, ולכן מלא בלי תסמינם לא מאובחנים.

וגם האוכלוסייה זקנה יותר ולכן יש יותר שמגיעים לטיפול נמרץ ולהנשמות , וגם הם קרסו. 

 

אבל תראה בגרמניה  - המודל שכולם רוצים להיום כמוהם.

יש להם 1942 מתים ו 36,082 מחלימים - שזה באיזור ה -3%.

ב 25/3 - היו להם 37,000 חולים מאובחנים, שזה בדיוק לפני שבועיים , בערך הזמן שלוקח בממוצע להחלים או למות (פחות או יותר)

 

ניתן להעריך שאכן גרמניה עושים המון בדיקות ומצליחים לזהות את רוב החולים. 

ואילו צרפת, ספרד, איטליה ארה"ב ועוד, לא הצליחו לזהות את כל החולים ולכן אחוזי התמותה אצלהם גבוהים. 

 

אבל בסופו של דבר כולם יסיימו עם אותו אחוז תמותה מהאכלוסייה

 

לפני 4 שעות, Transporter כתב:

 

אז אם 5-6% יגיעו  למצב קריטי

מתוכם חצי בוודאות יוצאים מזה

אז יש לך במקרה הכי גרוע 2-3% שמתים ?

 

 

 

נכון, זה המקרה הגרוע ביותר, אם כולם נדבקים וממשיכים לטפל בהם כמו שמטפלים עכשיו.

 

אבל.... תוסיף מספר נקודות:

1) לא כל האוכלוסייה צריכה להידבק - אחרי ש 50% או 70% ידבקו , המספרים יצנחו פראית והמגיפה תיעצר

2) ככול שיעבור הזמן העולם יצבור ניסיון - יהיו טיפולים אפקטיביים יותר (נוגדים סינטטים, פלסמה מדם של מבריאים ותרופות מוזרות) 

 

ולכן המטרה היא למשוך זמן, להבין מה קורה ואיך מתמודדים.

במדינה שהאוכלוסייה לא ממושמעת , אחוזי ההידבקות יעלו במהירות , מערכת הבריאות תקרוס.

בנוסף ל 3% תמותה מהקורונה יהיו עוד מתים ממחלות אחרות שלא יקבלו טיפול.

תוסיף מחלות זיהומיות נוספות עקב גופות זרוקות ברחובות. 

ועל זה קריסה כלכלית כי אנשים יפחדו לצאת מהבית (אחרי שיהיו גופות זרוקות ברחובות)

פורסם
לפני 5 דקות, korola כתב:

 

כון, זה המקרה הגרוע ביותר, אם כולם נדבקים וממשיכים לטפל בהם כמו שמטפלים עכשיו.

 

אבל.... תוסיף מספר נקודות:

1) לא כל האוכלוסייה צריכה להידבק - אחרי ש 50% או 70% ידבקו , המספרים יצנחו פראית והמגיפה תיעצר

2) ככול שיעבור הזמן העולם יצבור ניסיון - יהיו טיפולים אפקטיביים יותר (נוגדים סינטטים, פלסמה מדם של מבריאים ותרופות מוזרות) 

 

ולכן המטרה היא למשוך זמן, להבין מה קורה ואיך מתמודדים.

במדינה שהאוכלוסייה לא ממושמעת , אחוזי ההידבקות יעלו במהירות , מערכת הבריאות תקרוס.

בנוסף ל 3% תמותה מהקורונה יהיו עוד מתים ממחלות אחרות שלא יקבלו טיפול.

תוסיף מחלות זיהומיות נוספות עקב גופות זרוקות ברחובות. 

ועל זה קריסה כלכלית כי אנשים יפחדו לצאת מהבית (אחרי שיהיו גופות זרוקות ברחובות)

 

עזוב רגע מחלות אחרות,

אנחנו מדברים על קורונה ושמים בצד את כל היתרונות שיש לתקופה הזאת (פחות תאונות, פחות טילים וסיכוי למלחמה, פחות פשע וכו')

לכן גם לא רלוונטי לדבר על אנשים שמתו מסרטן ואין להם שום קשר לקורונה

 

באיטליה דיברו בהתחלה על הרבה אנשים שהלכו ברחוב ומתו. זה בגלל שאף אחד לא בדק אותם

אני חושב שכל עוד יש לך יכולת לבדוק את כל מי שחשוד אתה במצב טוב

 

עד ש 50% ידבקו פה יקח המון המון המון זמן לדעתי

מצד אחד אנחנו רואים שהמחלה מגיעה לכל מקום, אפילו ליצמן נדבק

מצד שני אם באמת יש כאן 100-200 אלף חולים או נשאים

איך זה הגיוני שיש רק 50 מתים?

זה אומר שהוירוס הזה לגמרי לא קטלני כמו שחושבים

פורסם

זה הנעלם הגדול ביותר, כמה באמת חולים יש ומה אחוזי התמותה האמיתיים.

 

אם יש כבר מאות אלפי חולים בארץ ורק 50 מתים אז אחוזי התמותה  נמוכים מ-1 אחוז ,

אז הבורסות צריכות לטוס לשמיים.

 

אבל זה לא המקרה, כי אם יש מאות אלפי חולים אז הם היו מדביקים המון ולא היינו רואים ירידה במספר החולים המאובחנים. 

ההיפך היינו רואים רק עוד ועוד חולים מאובחנים בארץ בלי קשר לסגר (זוכר - חולה מדביק את 4 בני משפחתו).

מלא חולים מסתובבים בסופרים, מדביקים את הקופאיות.

בקיצור אם היו מאות אלפי חולים בארץ - לא היו מאוחבנים רק 100 היום. 

 

בנוסף - תראה מה קורה בעולם, ביום חמישי הגענו למיליון , לפי הקצב הקודם אנחנו אמורים להגיע ל -2 מיליון ביום חמישי הקרוב.

גם פה יש האטה קלה.

ביום חמישי כנראה נהיה עם 1.7 מיליון חולים מאובחנים ולא 2 מיליון .

זה עדיין גידול של 700 אלף בשבוע לעומת 500 אלף בשבוע הקודם. 

אבל חתיכת האטה ... כלומר אין מיליוני חולים לא מאובחנים

 

 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 7 דקות, korola כתב:

זה הנעלם הגדול ביותר, כמה באמת חולים יש ומה אחוזי התמותה האמיתיים.

 

אם יש כבר מאות אלפי חולים בארץ ורק 50 מתים אז אחוזי התמותה  נמוכים מ-1 אחוז ,

אז הבורסות צריכות לטוס לשמיים.

 

אבל זה לא המקרה, כי אם יש מאות אלפי חולים אז הם היו מדביקים המון ולא היינו רואים ירידה במספר החולים המאובחנים. 

ההיפך היינו רואים רק עוד ועוד חולים מאובחנים בארץ בלי קשר לסגר (זוכר - חולה מדביק את 4 בני משפחתו).

מלא חולים מסתובבים בסופרים, מדביקים את הקופאיות.

בקיצור אם היו מאות אלפי חולים בארץ - לא היו מאוחבנים רק 100 היום. 

 

בנוסף - תראה מה קורה בעולם, ביום חמישי הגענו למיליון , לפי הקצב הקודם אנחנו אמורים להגיע ל -2 מיליון ביום חמישי הקרוב.

גם פה יש האטה קלה.

ביום חמישי כנראה נהיה עם 1.7 מיליון חולים מאובחנים ולא 2 מיליון .

זה עדיין גידול של 700 אלף בשבוע לעומת 500 אלף בשבוע הקודם. 

אבל חתיכת האטה ... כלומר אין מיליוני חולים לא מאובחנים

 

 

 

בוא נתחיל בזה שהבורסות יחסית נראות טוב

השבוע הייתה עליה מתונה

ציפיתי שעם המצב בחו"ל ירדו, אבל חוזה  S&P נבלם מתחת 2800 ודאקס נמצא מתחת 10900  וכל עוד אנחנו מתחת לרף הזה הסיכוי לחזור למטה יורת גדול מהסיכוי לחזור למעלה

טכנית הבורסות לא אמורות לעלות גם אם נרד עכשיו ל 200 נדבקים ביום

כי המצב בחו"ל לא טוב

 

אל תשכח שאתה רואה ירידה במספר המאובחנים גם בגלל שירדנו במספר הבדיקות

אם עשית 7000 בדיקות ומצאת 500 חולים, אתה עושה עכשיו 5000 בדיקות, הגיוני שתמצא 300 חולים

אבל שים לב שכשעשית 5000 בדיקות מצאת בדיוק את אותה כמות חולים כמו שמצאת ב 7000 בדיקות, ככה שזה דווקא לא מראה כל כך על ירידה

כלומר אם היית נשאר עם אותה כמות בדיקות אולי היית מוצא כבר 800 חולים ביום.

 

אני בדעה שיש המון אנשים שנדבקו ועברו את המחלה ואיתם המון אנשים שנדבקו ואין להם תסמינים, אבל כנראה מדבקים

אני לא אוהב להסתכל על העולם כי באמת שאנחנו לא יודעים מה קורה שם ואיזה אמצעים נוקטים

כמו שתושבים באיטליה לא יודעים שיש לך כאן חרדים שעושים מה שבא להם ויורקים על שוטרים

אנחנו לא נמצאים שם כדי לדעת מה באמת קורה

בגלל זה אני מתמקד רק בישראל כי  כאן אנחנו יודעים יחסית דיי הרבה נתונים, חוץ ממה שמסתירים מאיתנו בכוונה

ולדעתי כשהכל יעבור יהיו חייבים לחקור את משה בר סימנטוב והפינצ'ר שלו

 

עריכה אחרונה על ידי Transporter
×
×
  • תוכן חדש...