Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה ורסו 2011 - החלפת שמן גיר


אליעזר
מעבר לפיתרון נפתר ע"י vladclar,
שימו לב! השרשור הזה בן 773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום חברים, אודה לעזרתכם..

מדובר על טויוטה ורסו שנת 2011, רכב אוטומט, גיר רציף.
בעת מעבר מהילוך 1 ל 2 אני מרגיש קפיצה. קשה לתאר בדיוק, אבל זה בהחלט לא מעבר רציף. וזה מורגש לנוסעים ברכב.

העניין הוא שזה קורה רק לפעמים, כך שמצאתי את עצמי מחליף תושבת מנוע במוסך החברה, כנראה סתם כי זה לא עזר.

 

לפי מה שקראתי כאן באתר על רכבים אחרים, נראה שזה קשור להחלפת שמן גיר, הבעיה שבמוסך החברה (טויוטה זמיר) אומרים שלא מחליפים שמן גיר אף פעם.

בספר הרכב לא מצויין כלום בקשר להחלפת שמן גיר.

 

מישהו התנסה בבעיה, או יודע מה ההנחיות להחלפת שמן גיר לרכב הזה ?

 

עריכה אחרונה על ידי אליעזר
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • פיתרון

מי שרוצה שהרכב שלו ישרת הרבה שנים, בלי החלפת הגיר, מחליף נוזל תיבה ( משהו כמו כל 60 אלף קילומטרים ), למרות מה שבמוסך מורשה טויוטה מספרים.

אם תבקש, הם כן מחליפים נוזל תיבה רציפה ( לפחות חלק מהמוסכים מורשים, כמו המוסך בחולון ). ההחלפה ללא פירוק אגן היא חלקית מאוד- יוצאים 2.5 ליטרים מתוך 7.2/ מוסיפים את אותה הכמות של נוזל חדש. עולה משהו כמו 730₪. יש שיטות אחרות, יותר יקרות ( פירוק אגן, ניקוי מגנטים מניסורת , החלפת פילטר פנימי והחלפת אטם הקרטר ). אבל את זה לא יעשו במוסך טויוטה, וגם כאן מוחלף רק חצי מכמות הנוזל.

לא רשמת כמה הרכב שלך כבר נסע.

בכל מקרה, אין לגיר הזה הילוכים - זאת תיבה רציפה. אם יש מכה, כנראה הגיר כבר לא תקין והחלפת נוזל CVT יכולה יותר להזיק מאשר לעזור. לכן ההחלפה עכשיו אצלך זה סוג של סיכון.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה על אחריותך - אם הגיר יינזק, הם לא יקחו אחריות. אתה לא רוצה לדעת כמה עולה החלפת גיר לרכב הזה.

ב 126 אלף קילומטרים הייתי כן מסתכן ומחליף. אולי המצב ישתפר עם השמן החדש. אולי הייתי מבצע כמה החלפות חלקיות כאלה.

 אם לא תחליף, המצב בטוח לא ישתפר ורק יחמיר - זאת רק שאלה של זמן, אחרי שכבר הגיר לא עובד חלק.

 

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

99% מבעלי הרכב הזה לא מחליפים אף פעם שמן גיר . מקבלים תשובה במוסך טויוטה , שאין בשגרה החלפת נוזל CVT, ואורך חיי השמן כמו אורך חיי הגיר. חלק מהמוסכים גם מפחידים שההחלפה עלולה להזיק.
מניסיון עם רכב זהה שנוסע הרבה, אחרי 75 אלף קילומטרים השמן מתחיל להיות כהה, אבל עדיין שקוף וללא שבבים. לגיר של טויוטה גם אין קולר חיצוני ונפרד. לכן בחום שלנו לשמן יש בלאי והוא מאבד מתכונותיו עם הזמן.
אצלי הרכב עבר כבר שתי החלפות באותו הקילומטראז' של פותח השרשור, ולפי מצב השמן שראיתי, כדאי להבא לצמצם תדירות ההחלפה לכל 45 אלף קילומטרים.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חולגי כתב:

אליעזר - ידוע לך אם החליפו לרכב הזה אי פעם את שמן הגיר ומתי ?

לפי ספר הטיפולים, לא נראה שהיתה החלפה. מה גם שטופל תמיד במוסך החברה, והחברה עצמה אומרת שהיא לא נוגעת.

דיברתי היום טלפונית עם מומחה לגירים, הוא אומר שהמחשב של הגיר "אוגר" שגיאות, והמליץ לי לבוא אליו כדי למצוא את הבעיה..

זה נכון ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נדלקו לך נורות חיווי בלוח השעונים בזמן שהגיר העביר "הילוכים" בצורה לא חלקה?

 

 לקבל חוות דעת ממומחה לגירים לא יזיק. רצוי גם שהוא ירגיש את פעילות הגיר בנסיעה. תיקון הגיר הזה מסובך ( בגלל מחסור חלקי חילוף+ ניסיון וידע בשיפוץ ) ולרוב מעדיפים להחליף את הגיר בשלמותו .

 

 

 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, vladclar כתב:

נדלקו לך נורות חיווי בלוח השעונים בזמן שהגיר העביר "הילוכים" בצורה לא חלקה?

לא נדלקו נורות. זה משהו די חמקמק, יכול להיות 2-3 נסיעות שלא קורה בכלל ויכול להיות פתאום כמה פעמים ברצף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי באמת עוד לא מאוחר להחליף נוזל בתיבת ההילוכים.

אבל רק למקורי! למרות שהוא יקר.

אני מניח שבמודל 2011 זה עדיין

CVT TC

https://www.justmotor.co.il/product/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-%D7%92%D7%99%D7%A8-toyota-cvt-fluid-tc-4l

 

על פקק מילוי חרוט מה הנוזל הנכון. אבל בשביל לראות צריך להוריד גלגל קדמי שמאלי ולפרק פלסטיקים בבית הגלגל.

 

זה יכול להיות או TC או FE ( האחרון ממה שאני מבין, ברכבים מ 2013).

 

 

  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שלכל היצרנים הגדולים של השמנים יש נוזל שעומד בתקן טויוטה TC או FE ( האחרון המקורי עולה קצת פחות - 400₪ ל 4 ליטרים )
הבעיה עם שמן לא מקורים שהוא בכל זאת שונה בצמיגות בחום גבוה מהמקורי. ההחלפה היא חלקית, ונוצרת תערובת של שמנים שונים.
שווה לחסוך 200₪ פעם בכמה שנים?

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתבתי שכל היצרנים הגדולים מייצרים נוזל CVT שעומד בתקן טויוטה , אבל עדיין לא אחד לאחד מבחינת התנהגות בטמפרטורות שונות. גם אם שמן תחליפי עולה חצי מהמקורי, זה חסכון של 200-250₪ לכל 60 אלף קילומטרים.
זה אותו דבר כמו בשמן מנוע - פחות מומלץ לערבב שמנים של יצרנים שונים, גם אם הם עומדים בדרישות יצרן ובאותה הצמיגות .

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 773 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...