Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אליעזר

טויוטה ורסו 2011 - החלפת שמן גיר

Recommended Posts

שמ

לפני 11 שעות, איילצבי כתב:

529 שקלים לארבעה ליטר ???  מה הוא מכיל שאיננו יודעים ?

 

יש מצב שניתן אולי להוזיל את המחיר (ע"י קנייה עצמית, ואספקה למוסך - אם הם מסכימים),

אבל בדר"כ - שמן גיר הוא שמן יקר (אם תשווה מחירים לשמני מנוע).

 


alfa 156 2.5.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה מחיר של קניה עצמית.
במוסך מורשה יבואן המחיר עוד יותר יקר ( 140₪ לליטר ).


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הלכתי שוב למוסך החברה היום, הם מתעקשים שהם לא נוגעים בשמן גיר.

הסבירו לי שזה מסוכן להחליף כי השמן החדש והשמן הישן לא באותה צמיגות, מה שעלול לגרום לנזק לגיר.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל להחליף את הגיר תמורת 10К הם יסכימו אם וכאשר תצטרך. ..
אמרת שיש לך מישהו מומחה לגירים - גש אליו. להחליף שמן גיר בטויוטה ורסו כל מוסך יכול, לא צריך בשביל זה מורשה טויוטה.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 דקות, vladclar כתב:

להחליף שמן גיר בטויוטה ורסו כל מוסך יכול, לא צריך בשביל זה מורשה טויוטה.

 

אשמח  להבין יותר לגבי הסיכון שהחברה דיברה עליו, וכן אתה הזכרת למעלה.

ומדוע ב 126k ק"מ אתה פחות חושש ממנו.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החשש בהחלפת שמן גיר הוא ממצב השמן הישן - שכבר מלוכלך , בוצי ומלא שבבים. השמן החדש ( יותר דליל ) עלול לשטוף בוצה וניסורת לתוך הבלוק של הגיר ובכך לזרז את סופו. צריך לזכור שגם אחרי ההחלפה נשארת כמות גדולה של השמן הישן.

אבל זה משהו שמתאים יותר למצב אחרי 200-250 אלף קילומטרים.

 

 


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה לערבב. שמני מנוע ניתנים לערבוב - כל שמן מנוע הוא מעורבב גם ככה איך שהוא יוצא מהמפעל. רוב התוספים של רוב מותגי השמן הם גנריים לפי הזמנה לפי תקינה נדרשת של המשווק (לובריזול למשל) ובמידה של מיהול כזה או אחר וזה באותו תקן זה תמיד שומר על המינימום שהתקן דורש (או המקסימום) - כך שאין בעיה בכלל. גם בנושא הצמיגות זה הרי דינמי וכל עוד זה בטווח, זה תקין. גם בשמני ממסרה זה ככה.


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, יאני כתב:

אין שום בעיה לערבב. שמני מנוע ניתנים לערבוב - כל שמן מנוע הוא מעורבב גם ככה איך שהוא יוצא מהמפעל.

 

ומה באשר לחשש שכתב @vladclar 

ציטוט

החשש בהחלפת שמן גיר הוא ממצב השמן הישן - שכבר מלוכלך , בוצי ומלא שבבים. השמן החדש ( יותר דליל ) עלול לשטוף בוצה וניסורת לתוך הבלוק של הגיר ובכך לזרז את סופו.

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
פורסם (נערכה)
לפני 19 שעות, אליעזר כתב:

 

ומה באשר לחשש שכתב @vladclar 

 

בשביל זה יש מסנן גיר. 

אם הגיר במצב כזה רע שיש בו שבבים ששוחים להנאתם בכל המערכת (מה שלא אמור לקרות כשיש מסנן מיקרוני) אז בלוק השסתומים לא יהיה בטוח דווקא במצב המזוהם יותר.  בהתחשב במצב תיאורטי כזה, עדיף להחליף חלקית ולא לעשות שטיפה, כי הדילול הוא פחות דרמטי ותהיה פחות נדידת משקעים. הבעיה שהרבה פעמים היתה קורית, היא שהיו משתמשים במכונות שטיפה לגירים והיו מזהמים את הגיר המטופל בזבל ולכלוך של גירים קודמים שטופלו עקב רשלנות וחוסר ניקוי או ריקון משמנים לא מתאימים (היו משתמשים באותה מכונה למלא סוגים של רכבים ושמנים ולא מנקים את המערכת יסודות בין רכב לרכב.)

עריכה אחרונה על ידי יאני

Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, יש שיטה של החלפה באמצעות המכונה, עם לחץ. וזה מה שלא רצוי לעשות במקרה של פותח השרשור, אחרי 9 שנים ו 126 אלף קילומטרים שהשמן לא הוחלף אפילו פעם אחת . שוב, אני חושב שכדאי להחליף שמן בשיטה הפשוטה ( פתיחת בוגר ריקון וצינורית המפלס, ואז להשלים את אותה הכמות שיצאה בשמן חדש). אולי אפילו שתים - שלוש החלפות כאלה בתדירות יותר גבוהה ולא כל 60 אלף קילומטרים. יכול להיות שזה יאריך את חיי הגיר.

 

 


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מחליף גם פילטרים ומנקה את המגנטים,לשים רק שמן מקורי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה אומר לפרק קרטר ולהחליף אטם.
יכול להיות פתח לנזילות.


toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 13 שעות, vladclar כתב:

זה אומר לפרק קרטר ולהחליף אטם.
יכול להיות פתח לנזילות.

לא אם עושים כמו שצריך. אין סיבה לפחד.


Volkswagen Golf Hatchback, Mark IV (1J1), 2001, 2.0L 115 HP, automatic.

Sold - Skoda Fabia Hatchback, Mark 2, 2013 1.4L MPI, 86 HP, manual.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו מכיר מישהו באזור ירושלים שיעשה דבר כזה כמו שצריך ?

יש לי מכונאי טוב, אבל לא עשה מעולם את הפעולה הספציפית הזאת.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה אם מישהו שלא עשה זאת מעולם עלול להסתבך ?

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...