Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Auto Hold - למה זה טוב?


pl7410
שימו לב! השרשור הזה בן 1541 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

את ה hill hold אני מכיר אבל הוא מופעל משיפוע מסויים ולשניות בודדות. ועדיין בואגית ידנית השילוב בין hill hold בעלייה ו auto hold במישור ממש טוב. אתה לא יודע מי משניהם החזיק אותך...

באירופה אני מאד נהנה מהמערכת,

בארץ :לא מרגיש בחסרונה (אוטומט). אצלי משקל כף הרגל על הברקס מחזיק את הרכב יופי.

 

עוד דוגמא:ביציאה מהחניה יש עליה קטנה ( רמפה קצרה המחברת את מפלס החנייה למפלס הכביש הסואן).

את גונב עד המדרכה . עוצר וממתין בלי לגעת בכלום . עדיין על הרמפה ברוב השטח . כשיתפנה הכביש: מכניס לראשון (ידני) ונוסע. תענוג. לא צריך רגל שלישית

עריכה אחרונה על ידי save
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לי קורה הרבה פעמים שברמזורים ובמיוחד בעליות, תמיד יהיה אידיוט תורן שיצמד לי לרכב מאחורה בצורה מוגזמת מדי.

היות ואני נוהג ברכב ידני, לא תמיד יש כוח להכניס את ההילוך תוך 0.1 שניות ולהרים בו זמנית את הקלאץ לגובה הנכון ולצאת מהמקום בלי לדרדר טיפה אחורה,

אז הכפתור הזה במקרה עזר.

זה גם לא נכנס בכל זווית לפעולה אלא רק בזויות גדולות יחסית.

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מרגיש בחסרונה (אוטומט). אצלי משקל כף הרגל על הברקס מחזיק את הרכב יופי.

+1

 

אלו שמהללים את המערכת - מה אתם כבר עושים עם הרגל ש"משתחררת" לכם בזכותה? מגרדים באוזן? :lol:

יוצא לי שהרגל מתעייפת דווקא בזחילה איטית, כשצריך להחזיק את הגז או הברקס לחוצים ממש קצת. אבל בעצירה מוחלטת... כשכל משקל הרגל על הברקס... מה יש להתעייף?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה נוח מאוד בפקקים או רמזור אדום, זה פחות נוח שמנסים לחנות או בצומת או כיכר שצריך לגלוש(למשל בתוך העיר אני לפעמים מבטל את זה)

סה"כ זה מאוד נוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את האמת? גם ברכב הקודם הייתי בלי ולא סבלתי לשבת על הבקס, הייתי שולח את הידית לניוטרל ומעלה האנדבקס ומוריד כל רמזור - היה יותר קל לי מאשר לעמוד עם הרגל על הברקס.

Mazda 3 touring 5 doors 2.0 6MT 2014 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה נוסע בעיר - מקפץ מרמזור לרמזור או עומד בפקק או בעצירה , במקום לשבת כמו פלימנגו עם הרגל על הברקס כל רמזור - אתה פשוט מגיע לעצירה ומשחרר את הרגליים מבחינתי זה חלום של ממש.

 

אני לא אוהב את זה אצלי, ברגע שאתה מתחיל לנסוע יש איזה דיליי ממש קטן (כשרכב משחרר את הברייקס) - אבל מה זה מעצבן.

 

אני הבנתי שזה יותר נועד לכל מיני מצבים של זינוק בעליה וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוצר וממתין בלי לגעת בכלום . עדיין על הרמפה ברוב השטח . כשיתפנה הכביש: מכניס לראשון (ידני) ונוסע. תענוג. לא צריך רגל שלישית

 

לא בטוח שהבנתי, איך האוטו הולד עובד בגיר ידני, למה הכוונה לא נוגע בכלום ולא צריך רגל שלישית? לאחר עצירה אתה משחרר את רגל ימין מלחיצה על דוושת הבלם וגם משחרר את דוושת המצמד כשההילוך משולב? או שאתה מעביר את ההילוך שמשולב באותו רגע לניוטרל וכשאתה מתחיל לנסוע אתה משלב שוב את ההילוך בשילוב לחיצה על המצמד ומתחיל לנסוע כרגיל, ע"י שחרור מצמד בשילוב עם לחיצה על דוושת התאוצה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

+1

 

אלו שמהללים את המערכת - מה אתם כבר עושים עם הרגל ש"משתחררת" לכם בזכותה? מגרדים באוזן? :lol:

יוצא לי שהרגל מתעייפת דווקא בזחילה איטית, כשצריך להחזיק את הגז או הברקס לחוצים ממש קצת. אבל בעצירה מוחלטת... כשכל משקל הרגל על הברקס... מה יש להתעייף?

 

 

כף הרגל מונחת בזוית כך שמשקלה לא מספיק וצריך להפעיל גם כוח פיזי. צריך גם להשאיר את הרגל באותו מצב בלי תזוזה ואפילו אם משקל הרגל היה מספיק וזה לא ככה זו פעולה שמכבידה יותר מאשר לחיצות קצרות וחוזרות ושחרור הרגל לסירוגין.

 

לצורך הענין האם היה לך נעים להחזיק את הרגל ככה בסלון בביתך, או נעים יותר שהרגל חופשיה? או האם היה לך נוח מצב שבו היית צריך להחזיק עם היד את מנוף האיתות או המגבים בזמן שהם עובדים. אפשרי אבל לא נעים וגם מטופש.

 

זה דומה גם למצב שבו בנסיעות ביעירוניות צריך ללחוץ לחיצה קבועה על דוושת התאוצה, זו גם פעולה מעיקה (נדרש פחות כוח פיזי מלחיצה על דוושת הבלם אבל לאורך זמן ממושך יותר) ולכן יש בקרת שיוט שמבטלת את הפעולה הזאת.

 

נכון שיש אנשים שלא זה מפריע להם ולא זה, לדעתי יותר בגלל חוסר מודעות וחשש משימוש בטכנולוגיה או חוסר שליטה ברכב.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שתי מערכות שונות.

 

הראשונה היא Hill holder. פועלת על הבלמים הרגילים של האוטו, מחזיקה אותם לחוצים למשך 2-3 שניות אחרי שעוזבים את הדוושה ורק כשהרכב נמצא בשיפוע. זה באמת שימושי בזינוק בעליה עם גיר ידני או רובוטי. אבל קיים גם במכוניות אוטומטיות לפעמים. המערכת הזו נמצאת במכוניות כבר די הרבה שנים, היא לא צריכה בלם יד חשמלי כי לא משתמשת בבלם יד.

 

 

השניה היא Auto hold, פועלת על בלם היד. מפעילה את בלם היד ברגע שהרכב מגיע לעצירה מוחלטת, מחזיקה אותו כל משך העצירה ומשחררת עם נגיעה בדוושת הגז. פועלת בשיפוע וגם במישור.

 

זו מערכת חדשה יחסית שקיימת רק במכוניות עם בלם יד חשמלי.

 

בטסלה Auto hold שתמשת בבלמים הרגילים - כאשר Auto hold מופעל הדושה נלחצת מעצמה ואורות הבלמים דולקים. אין מערכת Hill hold נפרדת. כאשר המערכת בשימוש למעלה מ-10 דקות רצוף, הרכב עובר למצב חניה ומפעיל את בלם היד החשמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כף הרגל מונחת בזוית כך שמשקלה לא מספיק וצריך להפעיל גם כוח פיזי. צריך גם להשאיר את הרגל באותו מצב בלי תזוזה ואפילו אם משקל הרגל היה מספיק וזה לא ככה זו פעולה שמכבידה יותר מאשר לחיצות קצרות וחוזרות ושחרור הרגל לסירוגין.

 

לצורך הענין האם היה לך נעים להחזיק את הרגל ככה בסלון בביתך, או נעים יותר שהרגל חופשיה? או האם היה לך נוח מצב שבו היית צריך להחזיק עם היד את מנוף האיתות או המגבים בזמן שהם עובדים. אפשרי אבל לא נעים וגם מטופש.

 

זה דומה גם למצב שבו בנסיעות ביעירוניות צריך ללחוץ לחיצה קבועה על דוושת התאוצה, זו גם פעולה מעיקה (נדרש פחות כוח פיזי מלחיצה על דוושת הבלם אבל לאורך זמן ממושך יותר) ולכן יש בקרת שיוט שמבטלת את הפעולה הזאת.

 

נכון שיש אנשים שלא זה מפריע להם ולא זה, לדעתי יותר בגלל חוסר מודעות וחשש משימוש בטכנולוגיה או חוסר שליטה ברכב.

 

פשוט לא נכון, הורדת הרגל מדוושת הבלם לאן ? אין מקום נוח, במיוחד לבעלי כף רגל גדולה כמוני.

בנוסף מעבר הרגל לדוושת הגז יותר נוח לי כשהוא מבוצע מדוושת הבלם מאשר כל מקום אחר.

בתנועה מזדחלת עזיבת דוושת הבלם גורמת לרכב לנוע קדימה בזחילה בעוד שה Auto Hold מופעל צריך לגעת בדוושת הגז

בכדי שהרכב יזוז וזה לא נוח וקופצני, תמרוני חניה הם בכלל סיוט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כפתור auto hold במרכז הקונסולה להפעלה או כיבוי, שונה לחלוטין מהאפשרות hill holder, לא מכיר רכבים שבהם יש את 2 האפשרויות ביחד.

 

לא בטוח שהבנתי, איך האוטו הולד עובד בגיר ידני, למה הכוונה לא נוגע בכלום ולא צריך רגל שלישית? לאחר עצירה אתה משחרר את רגל ימין מלחיצה על דוושת הבלם וגם משחרר את דוושת המצמד כשההילוך משולב? או שאתה מעביר את ההילוך שמשולב באותו רגע לניוטרל וכשאתה מתחיל לנסוע אתה משלב שוב את ההילוך בשילוב לחיצה על המצמד ומתחיל לנסוע כרגיל, ע"י שחרור מצמד בשילוב עם לחיצה על דוושת התאוצה.
ידית הילוכים על N, לא לוחץ עם שום דוושה והאוטו הולד נכנס לפעולה (כמו מערכת stop&start).

 

נהגתי על גולף דיזל ידנית באיטליה, אהבתי את האוטו הולד אבל באמת לא ידעתי איפה להניח את הרגל כל פעם.

 

מניסיוני על כמה מאות רכבים בלם היד החשמלי שוחק מהר יותר את הרפידות ושחיקה לא אחידה, באופן אישי לא הייתי משתמש במערכת וגם באפשרות של שיחרור הבלם אוט' בלחיצה על דוושת התאוצה אחרי חנייה.

 

עריכה:

הסבר באתר vw ישראל

 

https://www.vw.co.il/technology/driver-assistance/#

עריכה אחרונה על ידי Adamm
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל תחילת נסיעה צריך ללחוץ על כפתור הפעלת האוטו הולד ואז בכל עצירה של הרכב רגל ימין שלך משוחררת להנאתה :wink:

לא יודע על איזה רכב אתה נוהג, אבל בגולף 2015, כשהייתי נכנס לרכב אחרי שהבת שלי נהגה בו (לא בשיטת הכיסא החם, אלא אחרי כיבוי ממושך), הפונקציה נשארה מופעלת, וכך ידעתי שהיא מחבבת אותה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שתי מערכות שונות.

 

הראשונה היא Hill holder. פועלת על הבלמים הרגילים של האוטו, מחזיקה אותם לחוצים למשך 2-3 שניות אחרי שעוזבים את הדוושה ורק כשהרכב נמצא בשיפוע. זה באמת שימושי בזינוק בעליה עם גיר ידני או רובוטי. אבל קיים גם במכוניות אוטומטיות לפעמים. המערכת הזו נמצאת במכוניות כבר די הרבה שנים, היא לא צריכה בלם יד חשמלי כי לא משתמשת בבלם יד.

 

 

השניה היא Auto hold, פועלת על בלם היד. מפעילה את בלם היד ברגע שהרכב מגיע לעצירה מוחלטת, מחזיקה אותו כל משך העצירה ומשחררת עם נגיעה בדוושת הגז. פועלת בשיפוע וגם במישור.

 

זו מערכת חדשה יחסית שקיימת רק במכוניות עם בלם יד חשמלי.

אז טעיתי והטעתי, ההתייחסות שלי הייתה למערכת עזר לזינוק בעליה (Hill Hold)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1541 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...