Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתקשה מאוד לבחור מצלמה חדשה וזקוק לעזרתכם


ChemGuy85
שימו לב! השרשור הזה בן 943 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בדרך כלל עדשות FF מתאימות לקרופ, לא להפך. כמובן בתלות בתאימות שבוחר היצרן.

 

העניין שבבחירה בין המצלמות יש עוד הרבה תכונות חוץ מהמחיר. רשימת התכונות ארוכה, ולכל מערכת יתרונות וחסרונות. סדרה Z לא מתאימה לי מבחינת גודל ומחיר אני מניח שאילו הייתי צריך לבחור היופ הייתי קונה סוני או פוג'י, אבל, עדיין, ל-MFT תכונות שמצדיקות לפחות המשך החזקה בהן.

 

התפיסה של-FF תמיד עדיפות על קרופ אינה נכונה. יש להן יתרונות ברורים, אבל גם חסרונות מובהקים. הבחירה צריכה להיות עניינית, לפי צרכי כל צלם.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 452
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 29 דקות, falou כתב:

 

כמו שכתבו לך, הקרופ הוא במחיר של MFT (בניקון DX). 

העדשות, המעטות, שקיימות,  לפחות הפריים, יקרות הרבה יותר (ואין אופציה לעדשות זולות, בטח לא עם פוקוס ידני), שוקלות כפול, וארוכות. המערכת לא קרובה להיות אלטרנטיבה.

 

כאשר אתה משווה אותן לסדרת PRO של אולימפוס הגודל והמחיר כמעט זהים. אם אתה משווה את זה לפשוטות של אולימפוס אז כן מדובר בשליש מחיר ורבע גדול. 

 

הבעיה של אולימפוס ומידה מסוימת גם פנסוניק זה שהם השמינו לגודל ומחיר של מצלמות FF. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בדיוק. כשאתה משווה את הגוף והמשקל של EM10.3 לזה שת Z6 היא עדיי משמעותית יותר קטנה וקלה, וזה בלי המשקל והגודל של עדשות ה-FF. כשאתה משווה את ה-G9 הבדלי גודל הגוף נעלמים, אבל לא אלה של העדשות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מדבר איתך G9/EM1.2/EM1.3 

 

בנוגע לעדשות זה כבר לא לגמרי נכון בגזרת ה-FF. עדשות FF מודרניות קומפקטיות וקלות הרבה יותר. 

 

אני לא נכנס לביצועים האופטיים כי זה דורש בדיקה פרטנית ואין בינתיים הרבה ביקורות, אבל מבחינת מפרט יבש של משקל וגודל הפערים הצטמצמו דרסטית. תסתכל על קו העדשות החדשות של ניקון ותראה. 

 

עדשה 24-200 של ניקון תושבת Z שיצאה לחנויות לפני מספר שבועות בגודל ובמשקל של עדשת 12-100 של Olympus מסדרת PRO. 

עריכה אחרונה על ידי ChemGuy85
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעקבות הפוסט שלך בדקתי את המספרים היבשים של הגופים. לגבי ה-G9 אתה צודק, היא אכן בממדים ומשקל דומים מאד ל-Z6/7. ה-EM1.3 קצת יותר קטנה וקלה.

 

מכל מקום, אישית אני לא מתעניין במצלמות בגודל ובמחיר הזה אלא בכלים קומפקטיים ויותר זולים. וכאן המתחרים הם פוג'י וסוני, עם לא מעט יתרונות ל-MFT.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

$1.6K לגוף של ניקון?

אם כבר הייתי קונה FF, הייתי קונה מערכת עובדת של סוני, לא מהמר על ניקון, שכחברה נשענת על כרעי תרנגולת.

ולא שהייתי קונה FF. אם לא M43, אז פוג'י כל הדרך.

 

לפני 2 שעות, ChemGuy85 כתב:

 

כאשר אתה משווה אותן לסדרת PRO של אולימפוס הגודל והמחיר כמעט זהים. אם אתה משווה את זה לפשוטות של אולימפוס אז כן מדובר בשליש מחיר ורבע גדול. 

 

הבעיה של אולימפוס ומידה מסוימת גם פנסוניק זה שהם השמינו לגודל ומחיר של מצלמות FF. 

 

אני לא רואה איך האמירות הללו מתיישרות עם הנתונים. ה-G9, מצלמת ה-M43 הכי גדולה, שזהה ל-Z6 בגודל, זולה ממנה משמעותית.

שאר המצלמות גם זולות וגם קטנות יותר.

 

עדשת PRO 12-40 של אולימפוס היא 2.8. לניקון יש 14-30, אבל היא רק F4. יתרון סטופ לאולימפוס, שמקזז את יתרון ה-ISO ועומק השדה של ה-Z.

האולימפוס 850 דולר. הניקון, 1100.

הבדלי איכות... צריך לבדוק מדדים אחרים.

 

ואם אתה מתחיל לחפש עדשות פריים, אז בכלל...

ואם אתה מתייחס לגופים הקומפקטים של M43, אז בכלל אין השוואה.

 

אין היום תחליף ל-M43 ואין שומדבר שמתקרב לזה, מבחינת שילוב של קומפקטיות, תמורה לכסף ומגוון.

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, falou כתב:

$1.6K לגוף של ניקון?

אם כבר הייתי קונה FF, הייתי קונה מערכת עובדת של סוני, לא מהמר על ניקון, שכחברה נשענת על כרעי תרנגולת.

ולא שהייתי קונה FF. אם לא M43, אז פוג'י כל הדרך.

 

 

אני לא רואה איך האמירות הללו מתיישרות עם הנתונים. ה-G9, מצלמת ה-M43 הכי גדולה, שזהה ל-Z6 בגודל, זולה ממנה משמעותית.

שאר המצלמות גם זולות וגם קטנות יותר.

 

G9 לא דוגמא טובה. פנסוניק מתמחרים אותה מאוד אגרסיבי המחיר מתנדנד בין $1,100 ל-$997 ואפילו הייתה תקופה שהיה ניתן להשיג אותה ב-850$ דולר. רוב הזמן המצלמה מתומחרת ב-997$. 

 

אולימפוס EM1 Mark III מתומחרת ב-$1.6K. פוג'י X-T4 מתומחרת ב-$1,600. היית מוכן לשלם מחיר כזה על מצלמת קרופ? 

 

יש שמועות שסוני, ניקון וקנון הולכים לשחרר מצלמות FF ב-$1,000 - $1,200 עד סוף השנה. זה game changer. תקשיב זה המחיר שאני שילמתי על ה-EM5 Mark III. 

 

לפני 9 שעות, falou כתב:

עדשת PRO 12-40 של אולימפוס היא 2.8. לניקון יש 14-30, אבל היא רק F4. יתרון סטופ לאולימפוס, שמקזז את יתרון ה-ISO ועומק השדה של ה-Z.

האולימפוס 850 דולר. הניקון, 1100.

 

עומק שדה כן, אבל בתנאי תאורה קשים התמונה ב-FF תהיה יותר נקייה כי אין מה לעשות חיישן הרבה יותר גדול מכניס הרבה יותר אור. 

 

https://www.dpreview.com/articles/2666934640/what-is-equivalence-and-why-should-i-care/4

 

לפני 9 שעות, falou כתב:

ואם אתה מתחיל לחפש עדשות פריים, אז בכלל...

ואם אתה מתייחס לגופים הקומפקטים של M43, אז בכלל אין השוואה.

 

זה נכון. אם אתה בקטע של עדשות פריים ל-M43 יש היצע מטורף של עדשות קומפקטיות באיכות טובה. אם אתה בקטע של עדשות זום אז זה כבר מתחיל להיות יותר מסובך במיוחד בעדשות FF אשר תוכננו לתושבת FF מודרנית. 

 

לפני 9 שעות, falou כתב:

אין היום תחליף ל-M43 ואין שומדבר שמתקרב לזה, מבחינת שילוב של קומפקטיות, תמורה לכסף ומגוון.

 

זה היה נכון פעם. היום זה כבר יותר מסובך. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

G9 לא דוגמא טובה. פנסוניק מתמחרים אותה מאוד אגרסיבי המחיר מתנדנד בין $1,100 ל-$997 ואפילו הייתה תקופה שהיה ניתן להשיג אותה ב-850$ דולר. רוב הזמן המצלמה מתומחרת ב-997$. 

 

התמחור המקורי של ה-Z6 הוא $2.2K, אם מדברים על תמחור אגרסיבי.

לפני 57 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

אולימפוס EM1 Mark III מתומחרת ב-$1.6K. פוג'י X-T4 מתומחרת ב-$1,600. היית מוכן לשלם מחיר כזה על מצלמת קרופ? 

 

האולימפוס יקרה, תמיד היתה יקרה, והיא מיועדת למי שכבר מושקע במערכת ורוצה גוף מקצועי. במחירים האלו, הייתי כבר לגמרי מתפתה לעבור לפוג'י, שרק מחיר העדשות שאני רוצה היה יכול להיות מגבלה, פלוס הגודל שלהן, שזה תמיד מבאס.

אני אף פעם לא קונה spec, אני קונה תוצאות, לכן לא משנה לי גודל החיישן, כל זמן שהתוצאה מספקת.

הייתי קונה פוג'י קרופ על פני כל מצלמת FF, גם אם הן היו עולות אותו הדבר. יכול להיות שהמצלמה שלי היא דווקא XE-3, בגלל שהתאהבתי בצילום עם תצורת ריינג'פיינדר (או X100 עם ממירי אורך מוקד).

 

לפני 57 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

יש שמועות שסוני, ניקון וקנון הולכים לשחרר מצלמות FF ב-$1,000 - $1,200 עד סוף השנה. זה game changer. תקשיב זה המחיר שאני שילמתי על ה-EM5 Mark III. 

 

כמו שאמרתי, גודל חיישן זו הסוגיה הכי משנית אצלי. מבחינת עומק שדה, מדובר בשבילי בחיסרון נטו. אני רוצה להיות מסוגל לפתוח צמצם, בלי לקבל עומק שדה סופר רדוד. היתרון ב-ISO הופך לתיאורטי בסיטואציות בהן אתה חייב לסגור צמצם, כי עומק השדה רדוד מדי.
ואני לוקח EM5 על פני מצלמת FF כל יום, הכל היום, כי אני לא מתכוון להסתובב עם המשקל הכולל של מערכת FF, במחירים הללו. אם אני כבר עולה בגודל ובמשקל, שוב, אני קונה פוג'י, בגלל הארגונומיה. 

 

לפני 57 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

עומק שדה כן, אבל בתנאי תאורה קשים התמונה ב-FF תהיה יותר נקייה כי אין מה לעשות חיישן הרבה יותר גדול מכניס הרבה יותר אור. 

 

בו נחזור שוב, זה לא מדוייק. נכנסת אותה כמות אור.  אור תלוי בצמצם ובתריס, וערכי האור לא משתנים בהתאם לעדשה/חיישן. צפיפות הפיקסלים של חיישן גדול פחות צפופה, לכן יש פחות רעש. 

לעומת זאת, ב-M43 יש לי עדשות יותר זולות ומהירות, ככה שפער הסטופים נסגר, וזה בלי שאני מגיע למצבים שעומק השדה רדוד מדי.

אני חושב שיש הרבה יותר מדי דרמה סביב העניין של רעש. קודם כל, ממליץ להתמקצע לגבי ניקוי רעשים ב-LR. דבר שני, כמו שעשו בימי הפילם, ללמוד לעבוד עם תאורה וגרנולציה של התמונה. דבר שלישי, לצפות בתמונות בגודל ריאלי, לא בהגדלת יתר.

אני אחזיר אותך לכאן:

 

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, falou כתב:

לומיקס זה לא סדרה, זה מותג הצילום של פאנסוניק.

 

 

שאלתי כי אני לא מכיר את הלומיקס, את מה שאני מכיר (ניקון, קנון, סוני) ציינתי.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, falou כתב:

התמחור המקורי של ה-Z6 הוא $2.2K, אם מדברים על תמחור אגרסיבי. האולימפוס יקרה, תמיד היתה יקרה, והיא מיועדת למי שכבר מושקע במערכת ורוצה גוף מקצועי. במחירים האלו, הייתי כבר לגמרי מתפתה לעבור לפוג'י, שרק מחיר העדשות שאני רוצה היה יכול להיות מגבלה, פלוס הגודל שלהן, שזה תמיד מבאס.

 

Z5 תעלה $1,200 ומבחינת יכולות תהיה 90% כמו Z6. סוני ישיקו את ה-A5 מצלמת FF ב-$1,000. קנון מוכרים את ה-RP עם עדשת קיט ב-$1,000. 

 

אני לא יודע אם הגישה של אולימפוס לפתח מצלמות ועדשות יקרות קברה אותם מול התחרות הגוברת מול FF. בכל אופן אני יושב על אמזון מחכה למכירת חיסול עצבנית של EM1 Mark III. מצלמה כזאת ב-$1,000 אני חוטף מיד. 

 

לפני 9 דקות, falou כתב:

אני אף פעם לא קונה spec, אני קונה תוצאות, לכן לא משנה לי גודל החיישן, כל זמן שהתוצאה מספקת.

 

תוצאות הרבה פעמים נגזרות מ-spec. אתה לא יכול להפריד אותם לגמרי אחד מהשני. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 6 דקות, ChemGuy85 כתב:

 

Z5 תעלה $1,200 ומבחינת יכולות תהיה 90% כמו Z6.

 

אני לא יודע מה המשמעות של אחוזים בהקשר הזה.

ב-GX8 שלי יש עינית מצויינת, שגם מתכווננת. בשבילי זה 50% מהמצלמה. 50% אחר זה שכל שינוי שאני רוצה זמין בלחיצת כפתור, בלי להוציא את העין מהעינית, כולל שינוי נקודת פוקוס.

 

לפני 6 דקות, ChemGuy85 כתב:

אני לא יודע אם הגישה של אולימפוס לפתח מצלמות ועדשות יקרות קברה אותם מול התחרות הגוברת מול FF. בכל אופן אני יושב על אמזון מחכה למכירת חיסול עצבנית של EM1 Mark III. מצלמה כזאת ב-$1,000 אני חוטף מיד. 

 

אני חושב שעדיף לך לשים את הכסף על עדשה או עדשות. עדשות נותנות יותר אופי לתמונה מחיישן.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש בעדשה 12-100 מסדרת PRO של אולימפוס. עדשה מדהימה. כל פעם שאני מסתכל על התמונות אני נהנה מהחדות שלה. קיבלתי את ה-75-300 עדשה פשוטה, פלסטיקית, לא נעימה לתפעול כמו ה-PRO, אבל הרבה יותר קלה ומאפשרת reach שאי אפשר להשיג עם ה-12-100. 

לפני 3 דקות, falou כתב:

 

אני לא יודע מה המשמעות של אחוזים בהקשר הזה.

 

כנראה 1.7X קרופ ב-4K. חוץ מזה היא תהיה כמעט זהה ל-Z6. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי בעבר, אני לא מצלם כלום בטלה. 100mm (בסטנדרט) זה בערך המקסימום שלי. אם reach זה העניין שלך, אז M43 זו בטח מערכת עדיפה.

לגבי פלסטיקיות של העדשה... דחילק, למה זה חשוב?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, falou כתב:

 

לגבי פלסטיקיות של העדשה... דחילק, למה זה חשוב?

 

לא בדיוק פלסטיקיות, אבל, למשל, יש מי שזקוק ל-WR. זה רכיב מהותי באיכות בניה של הציוד. סיבה לבחירה בציוד יותר יקר. וכראוי לפורום רכב, יש גם עניין של תחושות סובייקטיביות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא על זה דובר.

יש לי עדשה לא אטומה, מתכתית ויוקרתית למגע ומראה, ועדשה אטומה, שנראית ומרגישה כמו מוצר זול.

 

בכלל לא מדברים פה על עדשות, למרות שההשלכה שלהן על איכות התמונה קריטית, ואם כבר מדברים, זה על חדות, שזה רק פרמטר אחד מיני רבים. דרך אגב, כמו עומק שדה רדוד, גם חדות זו תכונה, ולא תמיד חיובית (רק שחדות יתר קל יחסית לטשטש).

עדשות שונות מעבירות כמויות אור שונות (לאותו צמצם), יש להם נטייה לצבעוניות מסויימת, רגישות לפלייר, ניגודיות שונה בתנאים שונים, ועוד ועוד, תכונות מדידות יותר ומדידות פחות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...