Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יום-דאי קונה עם מובילי הדעה של קארספורום


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

177 כ"ס, 27 קג"מ, מנוע 1.6 ליטר מוגדש.

המספרים שתמיד עושים לך חשק לבחון לעומק במה מדובר, בלי קשר לאן הם מחוברים.

לכן אפשר לומר שבהחלט חיכיתי ליום הזה, כדי לבדוק בעצמי - האם הרבה כ"ס ומומנט טוב משפיעים בהכרח על ההחלטה של הלקוח הממוצע.

 

במבט הראשון מבחוץ, אני מפנים שיונדאי נמצאת בעיצומו של מהלך עיצובי שמנסה לקרוץ לצעירים.

זוויות מעניינות, משטחי פלסטיק בולטים ובניה שמנסה להסתיר את מבנה ה 5 דלתות הקלאסי, ודי בהצלחה.

לי אישית (והבנתי שלעוד כמה) העיצוב מאד מזכיר את סיטרואן בכלל ואת הקקטוס בפרט.

 

לצערי, פתיחת הדלת קוטעת את המהלך.

צביעה שחורה, חומרים פשוטים ועיצוב שנשאר קצת מאחור (למרות ואולי בגלל המסך המגודל שניצב שם בראש הדשבורד). לוח שעונים עם צג שמשלב הרבה מאד אינפורמציה בשטח קטן מאד ופונטים קטנים גם הם, מה שגרם לי להתעלם ממנו לגמרי במצב נסיעה וחבל.

כפתורי השליטה נמצאים בשלושה איזורים ולוקח זמן למצוא אותם בהתחלה.

לדוגמא, לחצן כיבוי מצב SS נמצא ליד מוט ההילוכים ולחצן ביטול ההיגוי האקטיבי נמצא מצד שמאל מתחת להגה.

המושבים עטופים בבד שחור גם הוא ומוסיפים לאווירה הפשוטה.

ובכלל השימוש הנרחב מאד מאד בפלסטיק קשה ופשוט במקום שילוב של קצת בד וגומי רך, גורם לקונה להראות זולה ממתחריה.

 

בתנועה

 

מיד בלחיצה הראשונה על הדוושה, אתה מבין שאתה נוהג היום במוד חוליגן.

לחיצה בריאה משלחת את הקונה קדימה עם פרפור גלגלים והמשיכה לא נפסקת.

הגיר, רובוטי דו מצמדי, מתפקד יפה מאד במצב אוטומטי. ההילוכים נמצאים תמיד בסל"ד הנכון שמוציא מהמנוע את המיטב ולחיצה אמיצה ונחושה על דוושת הקסמים תוביל להורדה של אפילו שלושה הילוכים כדי להשאיר את המנוע איפה שצריך אותו.

 

השליטה ברכב טובה . ההגה מספק משוב ואינו מנותק לחלוטין מהכביש.

כבישים מפותלים לא מפחידים את הקונה, הרכב מספק אחיזה טובה למדי בהתחשב בגובהו ובמבנה הקובייתי אבל לא מדובר ברכב ספורטיבי, מה שעלה בכל סוגי הנהיגה.

כבישים רחבים ומהירים? סבבה לגמרי. זורם.

כבישים מהירים ומפותלים? עדיין טוב, אבל הרכב מאותת לך שלא שם מקומו למרות שהוא משתף פעולה.

אז אמנם הרכב לא רוכן וגונח בפניות חדות כמו חלק ממתחריו, אבל זה עדיין שם. אי אפשר להעלים את זה עם גובה של 17 ס"מ.

נכון שיונדאי הקשיחו את המתלים ואת השלדה וזה עוזר, אבל מהצד השני זה גורם לנדנוד מעצבן ובלתי פוסק בנהיגה במהירות איטית/עירונית.

הקונה לא מפסיקה לנדנד אותך וזה מעצבן.

 

גם הבידוד בעייתי. בכל מהירות החל מ 50 קמ"ש מתלווה רעש רוח ונסיעה מכוון אחורי הרכב, וזה די מטריד. במיוחד אם אתה יושב מאחור.

רעש הצמיגים נוכח גם הוא וביחד זה לא נעים.

 

הקונה מיועדת לנסיעות פנאי רגועות ופחות למשחקי כביש מפותל.

 

המושבים נוחים אך קצרים. לי אישית זה הציק בתור נוסע אבל פחות כשנהגתי.

מאחור יש מקום לשני מבוגרים או שלושה ילדים. המרווח לרגליים ולראש טוב מאד.

תא המטען גדול מספיק למשפחה ממוצעת והמהדרין יוכלו להתקין גגון על מסילות הגג.

 

אבזור

 

האבזור הקיים מספק לחלוטין. אמנם אין פתחי מיזוג ליושבים מאחור אבל אני בספק אם זה משנה. לא מדובר ברכב גדול.

יש בקרת אקלים מפוצלת לנהג/נוסע למרות שפחות אהבתי את הבחירה בגלגלת טמפרטורות במקום כפתור.

האבזור הבטיחותי כמעט מושלם. בלימה אוטונומית, מערכת להתרעת סטייה מנתיב אקטיבית (הפניית ההגה) עם 3 רמות התערבות,

מערכת להתרעת עייפות נהג, מערכת לניטור רכב בשטח מת וגם בנסיעה לאחור, איזופיקס ו6 כריות אויר, תאורה אוטומתית ועמעום אור גבוה אוטומטי גם הוא.

למה כמעט? כי אין בקרת שיוט אדפטיבית למרות שהמערכת קיימת. זה משהו שקיים אצל כל המתחרות ואפילו כאן התשתית קיימת. מוזר.

 

שמתם לב שלא התייחסתי למערכת ה 4X4?

אז זהו, שלדעתי האישית זה מיותר לגמרי בקונה. על שטח כמובן שאין מה לדבר והמערכת עוזרת בעיקר לשמור על הרכב בשלג/גשם ובעיקר עוסקת בשמירה על השארת הכח אצל הגלגלים מקדימה.

זה מצויין, אבל לדעתי האישית מיותר ומעלה את המחיר.

 

לסיכום

הקונה טובה מאד כשלעצמה, אבל נופלת בשתי תחומים. עיצוב פנים ונוחות.

זה לא דיל ברייקר, אבל זה שיקול שצריך לקחת.

הקונה פונה לקהל הצעיר ולבעלי המשפחה הצעירה. היא מבדלת את עצמה היטב עם עיצוב חיצוני לא סטנדרטי וללא ספק מוכרת ותמכר בכמויות.

המנוע? אני מתייחס אליו בתור גימיק חביב ולא ממש הכרחי. אני אישית בתור לקוח פוטנציאלי, הייתי שמח לשלם פחות ולקבל בתמורה מנוע סטנדרטי והנעה סטנדרטית.

 

וכאן המקום לומר תודה רבה לרן ביאר ולכל צוות כלמוביל על האירוח המדהים.

השקעה ענקית בארגון שבעה רכבים, בהדרכה ברמה מקצועית, בנתינת יד חופשית בנהיגה ובאירוח 5 כוכבים.

כלמוביל נותנים לקארספורום במה מכובדת וחשובה וזה לא מובן מאליו במציאות המדיה המטורפת שקיימת היום

 

 

 

20181129_133117.jpg

20181129_094548.jpg

20181129_133005.jpg

20181129_121717.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תענוג צרוף עדיפה פי כמה על האוונסיס 2000 שלי.

 

השאלה איך היא תחזיק לאורך זמן ביחס לאוונסיס 2000.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם גם גיר 7הילוכים כפול מצמדים יבש שלא דורש החלפת קלאצ'ים ומכטרוניקים כל חודשיים ואפילו הנעה כפולה

 

על בסיס מה הקביעה החד משמעית הזאת?

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ביצועי אמינות של הגיר הזה, הוא יכול לקנא ב Dq200, נראה לי שכל הטכנולוגיה הזאת, של גיר ללא קירור, לא מתאימה לפקקים חום ואבק, כמו שיש פה.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הגיר הזה היה בטוסון האמריקאי, נכשל לחלוטין, גם באמינות גם בשביעות רצון לקוחות, כעת יונדאי חזרה לגיר אוטומטי רגיל לטוסון באמריקה.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני רוצה להודות לכמוביל שמאחרים אותנו עוד פעם , עונים לשאלות שלנו ונותנים לנו להסתובב במכוניות שלהם למשך חצי יום.

היום מתחיל עם הסברים ושאלות על הדגמים החדשים של יונדאי , I20 טוסון וסנטה פה, ולאחר מכן עובר להתמקד בקונה.

העיצוב המוחצן בחוץ בהחלט מבדל אותה כיונדאי משאר המכוניות, ובשני עצירות אכן משך מבטים(באחת מהן יצא לי להסביר למתעניין שזה לא מחליף את הטוסון שיש לו אלא ממוצב מתחתיו).

 

הפנים פחות מעוצב ומיוחד ויותר פונקציונלית , ומציג עיצוב פשוט וצביעה שחורה. חומרים פשוטים כמיטב מסורת יונדאי אבל רמת ההרכבה טובה מאוד ויש יצרנים ותיקים יותר שיכולים וצריכים ללמוד מיונדאי באספקט של ההרכבה, ואמנם זה שחור כמו בקרוסאובר, אבל זה לא מרגיש שנות ה90 כמו הקרוסאובר).

הנפילה הגדולה שלו לטעמי זה בידוד הרעשים. בעיקר רעשי כביש ומתלים אם במהירות נמוכה על באמפרים ואם במהירות גבוהה על הכביש, רעשי הכביש נוכחים בקבינה, בעיקר בגרסה היקרה יותר עם גלגלי ה18. באחד מהרכבים היה גם רעש תהודה מהמנוע, שלא עזר. לפני הנסיעה הסבירו לנו שהרכבים האלה שימשו להדרכה כלשהיא שהצריכה פירוקים פנימיים מהרכב, אז אני לא יודע בדיוק מה נובע מהפירוקים ומה מגיע כך מהמפעל.

 

נוחות הנסיעה בקונה טובה, אבל לא מצויינת. המושבים תומכים בגב ובירכיים, אבל בסיס המושב קצר וחסרה תמיכה לרגליים. במפרים הוא בולע דיי טוב ושיוט בכביש מהיר קטנים עליו, אבל סובל מתנודות קטנות במרכב. ירידה מהגרסה היקרה עם גלגלי ה18' לפשוטה יותר משפרת את המצב , אבל עדיין לא מושלם. לא יצאתי רענן במיוחד אחרי שעתיים על ההגה שלו.

 

על האבזור של הקונה יש לי רק מחמאות. במעבר לגרסה הפשוטה יותר לא הרגשתי שלקחו משהו משמעותי (הבדלים עיקריים- ג'אנטים גדולים יותר, פנסי ערפלת משטח הטענה אלחוטי והנעה ללא מפתח) ולי לא מפריע שאין. רק המחסור הלא ברור בבקרת שיוט אדפטיבית מעיב מעט על החוויה.

באגף מערכות הבטיחות, הקונה מציע הרבה, מערכת התראה על רכב בשטח מת עובדת מצוין וכך גם השמירה האקטיבית על הרכב במרכז הנתיב, שהופכת את השיוט בכביש מהיר לנוח וקל יותר.

 

עוברים לנהיגה עצמה, והקונה בהחלט מראה על שינוי תפיסה ביונדאי. לא עוד הגאים חסרי תחושה ומלאי שטח מת כמו בI35 וI30 דור ראשון אלא הגה מדויק ומשתף פעולה. הקונה מעודד לנסוע מהר, דוושת גז עצבני ומנוע כוחני מעודדים את הנהג ללחוץ. צריכת הדלק בהתאם כמובן ולפחות לפי מחשב הדרך נעה בין 1-10 ל1-8 (בנהיגה לא רגועה.

במצב קומפורט ואקו הגיר נמרח מעט ואילו במצב ספורט הוא כבר נעמד דום לדרישות הנהג ומגיב במהירות הרצויה לגחמות הנהג. במהירות איטית סובל מקצת קופצניות אופיינית ובשאר הדרך מתפקד כמו אוטומט לכל דבר.

בכביש המפותל הקונה מסתדר היטב , אחיזה טובה והגה מדוייק, והוא בהחלט בצד העדיף של הקטגוריה מבחינה דינאמית.

בסופו של יום, הקונה (כמו שקראתם כמה פעמים כבר) לא פונה לכולם , אבל מציע חבילה טובה של ביצועים ואבזור במחיר סביר עד גבוה.

אני לא רואה את עצמי נוהג בכזה, ויש בו פשרות אבל הקונה בהחלט מציע משהו מעט שונה בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים העמוסה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, הגיר לא חדש ונמצא בשימוש בספורטאז׳ המוגדשת והיו עליו לא מעט תלונות.
החליפו לאנשים מכטרוניקים? יש את התופעה של התחממות קלאץ בחום ועומס שמביאה לעצירת הרכב. אבל זה יש גם לאלפא וגם לפורד ורנו. זאת בעיה של טכנולוגיה והתאמתה לאופן השימוש. אבל אין כשל תכנוני מובנה. זאת הכוונה.

 

Sent from my SM-G965F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה הייתה לי רנו עם גיר כפול מצמדים של GETRAG. הגיר מחורבן ללא ספק, אבל יש שם מערכת חשמלית ולא הידראולית כמו בפורד ויתר יצרנים. בגלל זה נהגי מוניות שנוסעים ברנו פלואנס דיזל עדיין קונים אותן. על איזה מכטרוניקים ברנו אנחנו מדברים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי למי הדגם הזה פונה.

יקר מדי, מימדים קטנים והנעה כפולה שלא באמת נדרשת באקלים הישראלי.

על העיצוב אגיד שהוא בהחלט מושך את העין, אבל אצלי זה לא בראש סדר העדיפויות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי למי הדגם הזה פונה.

יקר מדי, מימדים קטנים והנעה כפולה שלא באמת נדרשת באקלים הישראלי.

על העיצוב אגיד שהוא בהחלט מושך את העין, אבל אצלי זה לא בראש סדר העדיפויות.

הם היו מעדיפים שהיה להם למכור ליטר אוטומט הנעה קדמית ב110, אבל הדגם הזה לא מיוצר, אז מביאים מה שיש.

 

Sent from my Mi Note 3 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיין לא הבנתי למי הדגם הזה פונה.

יקר מדי, מימדים קטנים והנעה כפולה שלא באמת נדרשת באקלים הישראלי.

על העיצוב אגיד שהוא בהחלט מושך את העין, אבל אצלי זה לא בראש סדר העדיפויות.

 

לאנשים שהם לא כמוך, כאלה ש"מימדים קטנים" בשבילם זה יתרון, שרוצים את הכוח והאבזור והעיצוב כן מדבר אליהם.

אני ממש לא מבין את הגישה הכל כך מלאת חשיבות עצמית הזאת שאם אתה לא רוצה את מה שאוטו X מציע, אז "למה הוא טוב"?

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1982 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...