Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בחירת מגמת לימוד - הנדסאים


djAvi
שימו לב! השרשור הזה בן 2215 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מהנסיון של חברים ומכרים:

 

הנדסאי תעשיה וניהול - נכון למידע שהיה לי מלפני 5 שנים בערך- אין עבודה.

 

לגבי השאר - אני לא יודע.

 

אם רק הייתי מקבל שקל כל פעם שאמרו לי אין עבודה במקצוע X או בלי קשרים אי אפשר למצוא/להתקדם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לשואלים, אני בן 24. מעוניין במקצוע הנדסי בלבד כך ששאר התארים באוניברסיטאות לא כ"כ מעניינים אותי, מה גם שאני לא רואה בתואר דבר הכרחי כיום. לצערי כרגע לא אוכל לשפר בגרויות או לעשות מכינה להנדסה שאליה מתלווה גם פסיכומטרי. תהליך זה ייקח המון זמן.

 

מה שאתה אומר נכון, אבל מצד שני מכינה תיקח לו שנת לימודים, ותואר ראשון בהנדסה עוד 4 שנים, משמע 5 שנים בסה"כ. במידה והוא יעשה הנדסאי הוא ילמד במשך שנתיים ולאחר מכן השלמה למהנדס תיקח לו 3 שנים נוספות, גם כן 5 שנים, רק שבמקרה הזה אחרי שנתיים כבר יהיה לו מקצוע ביד.

אני גם נמצא בצומת דומה ושוקל לעשות הנדסאי במקום פסיכומטרי ומכינה בכדי להתקבל ללימודי הנדסה.

מדויק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהח - אתה צריך לחשוב במונחים של 50 שנות עבודה (ואולי יותר).

 

מכל מקום - מה הבעיה בבגרות שלך, שאינה מאפשרת לך ללמוד ברמה אקדמית? והאם הבעיה נובעת מכך שבתקופת התיכון היית עסוק בדברים אחרים, או שמדובר באמת ביכולות שאין לך?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל לימודי הנדסה שהנדסאים רוצים להשלים במכללה מצטריכה ציון במתמטיקה 4,5 יחידות במתמטיקה, אחרת עושים מכינה.

לכן אם הפתרון לעשות הנדסאי בשביל ללמוד מהנדס, הוא לא הפתרון.

ממה שראיתי ברוב המקומות, ברגע שיש לך דיפלומת הנדסאי עם ממוצע של 85 ומעלה זה מספיק בכדי להתקבל ללימודי הנדסה.

העניין הוא אחר, מי שלא טוב במתמטיקה כנראה יתקשה להגיע לממוצע של 85 ומעלה.

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשואלים, אני בן 24. מעוניין במקצוע הנדסי בלבד כך ששאר התארים באוניברסיטאות לא כ"כ מעניינים אותי, מה גם שאני לא רואה בתואר דבר הכרחי כיום. לצערי כרגע לא אוכל לשפר בגרויות או לעשות מכינה להנדסה שאליה מתלווה גם פסיכומטרי. תהליך זה ייקח המון זמן.

 

 

מדויק.

 

א. אתה מאוד צעיר. הגיל הממוצע באונירסיטה נושק ל-30.

ב. אתה טועה. תואר בהנדסה יתן לך הרבה יותר מהכשרה של הנדסאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שראיתי ברוב המקומות, ברגע שיש לך דיפלומת הנדסאי עם ממוצע של 85 ומעלה זה מספיק בכדי להתקבל ללימודי הנדסה.

העניין הוא אחר, מי שלא טוב במתמטיקה כנראה יתקשה להגיע לממוצע של 85 ומעלה.

אני סיימתי על לימודי הנדסאי מכטרוניקה לפני הצבא ב-2010. חשבתי אולי לעשות מסלול עתודה וללמוד הנדסה מיד אחרי ההנדסאי: למזלי לא עשיתי את זה (לא משום שהנדסאי זה טוב, אלא הייתי צריך והבנתי שתחום המכונות הוא לא תחום שיעניין אותי להתעסק בו בהמשך החיים, לפי המשרות הקימות בארץ), נדרשתי להציג את תעודת הבגרות שלי ולדעת אם יש לי ידע בסיסי במתמטיקה ובפיסיקה (באפקה ובאריאל).

לאחר מכן כאשר נרשמתי ללימודי חשמל ב-2014 בהרמלין, נדרשתי להשלים מתמטיקה, כי הבגרות שלי היא בעלת 3 יח"ל (פיסיקה 5 עם ציון 70).

מאז שי פירון עשה רפורמות שונות באקדמיה, אני לא בדקתי מאז את דרישות הקבלה, אבל לדעתי עדין הן קיימות.

מתמטיקה ופיסיקה ללימודי הנדסה הם חובה (לדעתי), כי כל הרקע ההנדסי מתבסס על הרקע הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור - בכל מקום יש איזה איזון בין פסיכומטרי לבגרות, או, במקרה של הבן שלי, מכינה (היו לו 5 יח"ל במתמטיקה, אבל בציון בינוני מאד). אם הבגרות חזקה אפשר להסתדר עם פסיכומטרי קצת יותר נמוך, ולהפך, כדי להשיג את הסכם הנדרש. אותו בן התקבל למסלולים אחרים בטכניון, אבל רק שיפור הפסיכומטרי (שהיה לא רע גם קודם) אפשר לו לעבור לתעו"נ, למעשה בסמסטר הראשון הוא היה רשום בפקולטה אחרת אבל למד תוכנית של תעו"נ בידיעה שבסמסטר השני כבר יהיה רשום שם.

 

אבל אם נחזור לפות"ש - הוא צריך לבדוק שני דברים - מה מעניין אותו, ומצוי בתחום היכולות שלו. לא צריך לספר לך שמקצועות ההנדסה הם מתמטיקה, מתמטיקה ועל זה רוטב מתמטיקה. ואם אין לו יכולת בתחום זה הרי שההנדסה לא מתאימה לו. הנדסאות זה סיפור אחר, אבל אם ברצון פות"ש להתקדם להנדסה הוא צריך להביא זאת בחשבון.

 

ועוד דבר, פות"ש - לימודי הנדסה, במיוחד בשנתיים הראשונות, כמעט שאינם מאפשרים עבודה, כיון שאינטנסיביות הלימודים גבוהה מאד. חומר שלמדת במשך סמסטר בתיכון ידחס באוניברסיטה לשבוע - שבועיים. אז אם אתה מתכוון לעבוד במקביל לסמסטרים הראשונים באוניברסיטה תחשוב שוב.

הנדסה זה ממש לא מתמטיקה מתמטיקה מתמטיקה. זה יותר נכון - תלוי הנדסה. (ואולי גם מוסד לימודים)

אין דין הנדסת חשמל כדין הנדסת תעשייה וניהול.

לדברי אחד המרצים שלי בחדו"א בסמסטר א' של שנה א', הוא ציין שאצלנו באוניברסיטה זאת של תוכנה ומדמ"ח בין הקשות.

אם יש לו יכולות מתמטיות סבירות אני לא רואה בעיה.

 

(הערת שוליים: בתור סטודנט למדמ"ח אני עושה יותר מתמטיקה מרוב ההנדסות, אף אחת מההנדסות לא עושה אצלנו קורסים של מתמטיקה כמו אלגברה 1 ו-2 למשל. (אולי מי שמשלב מדמ"ח והנדסת חשמל, אבל זה לא נחשב))

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור - ממה שאני רואה בבית זה הרבה מאד מתמטיקה. מכון שלא דווקא חדו"א אלא ענפים אחרים, אבל בכל זאת הרבה מתמטיקה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהח - אתה צריך לחשוב במונחים של 50 שנות עבודה (ואולי יותר).

 

מכל מקום - מה הבעיה בבגרות שלך, שאינה מאפשרת לך ללמוד ברמה אקדמית? והאם הבעיה נובעת מכך שבתקופת התיכון היית עסוק בדברים אחרים, או שמדובר באמת ביכולות שאין לך?

בתקופת התיכון לא כ"כ הבנתי מהן ההשכלות לעתיד ולימודים לא היו בראש מעייני והזנחתי אותם. כרגע עם ראש על הכתפיים ומאמין ביכולותי עד מידה מסויימת. מתמטיקה של תואר הנדסי לא בטוח שאצליח, לפחות לא בשלב זה.

אני סיימתי על לימודי הנדסאי מכטרוניקה לפני הצבא ב-2010. חשבתי אולי לעשות מסלול עתודה וללמוד הנדסה מיד אחרי ההנדסאי: למזלי לא עשיתי את זה (לא משום שהנדסאי זה טוב, אלא הייתי צריך והבנתי שתחום המכונות הוא לא תחום שיעניין אותי להתעסק בו בהמשך החיים, לפי המשרות הקימות בארץ), נדרשתי להציג את תעודת הבגרות שלי ולדעת אם יש לי ידע בסיסי במתמטיקה ובפיסיקה (באפקה ובאריאל).

לאחר מכן כאשר נרשמתי ללימודי חשמל ב-2014 בהרמלין, נדרשתי להשלים מתמטיקה, כי הבגרות שלי היא בעלת 3 יח"ל (פיסיקה 5 עם ציון 70).

מאז שי פירון עשה רפורמות שונות באקדמיה, אני לא בדקתי מאז את דרישות הקבלה, אבל לדעתי עדין הן קיימות.

מתמטיקה ופיסיקה ללימודי הנדסה הם חובה (לדעתי), כי כל הרקע ההנדסי מתבסס על הרקע הזה.

להבנתי לאחר שיש תעודת הנדסאי או תואר כלשהו אז בלימודים הבאים לא יידרשו להציג תעודת בגרות. אני צודק?

א. אתה מאוד צעיר. הגיל הממוצע באונירסיטה נושק ל-30.

ב. אתה טועה. תואר בהנדסה יתן לך הרבה יותר מהכשרה של הנדסאי.

מודע לעניין, אך תואר הנדסי במקרה הטוב אסיים לאחר חמש שנים במידה ואתחיל ללמוד לפסיכומטרי ולשפר בגרויות. הנדסאי אסיים בשנתיים ואז אבחר במידה ולא יהיה מסופק את הלימודים הבאים שאלמד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דור - ממה שאני רואה בבית זה הרבה מאד מתמטיקה. מכון שלא דווקא חדו"א אלא ענפים אחרים, אבל בכל זאת הרבה מתמטיקה.

״לימודי מתימטיקה״ זה מושג רחב מדי בהקשר של הדיון שלכם.

 

בחוג למתימטיקה (ומדמ״ח, לפחות באוניברסיטה העברית) המשמעות היא למשל שתצטרך להוכיח שטור כלשהו מתכנס לפי קריטריון זה או אחר, או להוכיח שקבוצה כלשהי היא תת מרחב של R^n.

 

בלימודי הנדסה, סביר להניח שתדרש הרבה יותר לתרגילים חישוביים, כמו חישוב אינטגרלים מסובכים או דטרמיננטות של מטריצות.

 

יש הבדל גדול בין השניים, וכל אחד מהם מאתגר בדרכו שלו (ודורש כישורים מסוג אחר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי לאחר שיש תעודת הנדסאי או תואר כלשהו אז בלימודים הבאים לא יידרשו להציג תעודת בגרות. אני צודק?

 

לא. אתה תצטרך להוכיח שיש לך רקע בסיסי במתמטיקה ופיסיקה (שלמדת 4-5 יחידות במתמטיקה ו-5 פיסיקה). אחרת תצטרך לעשות מכינה.

מכינה במכללות הם סמסטר. אם תרצה מכינה יותר רצינית, אז היא פרוסה לשנה. אני לא רואה טעם להשקיע מעבר לסמסטר. כי את כל המתמטיקה והפיסיקה הכבדה, אתה תלמד בתואר.

אני יכול להגיד שלימודי הנדסה עצבו לי את החשיבה, לעומת לימודי הנדסאי.

 

בנוסף, אני לא מבין ממה אתה חושש מהמתמטיקה. הכרתי כמה אנשים שלא היה להם רקע מתמטי טוב והצטיינו בתואר. הם פשוט ישבו ולמדו. אם אתה מאמין שתהיה מהנדס, אל תוותר על עצמך.

הנדסה זה ממש לא מתמטיקה מתמטיקה מתמטיקה. זה יותר נכון - תלוי הנדסה. (ואולי גם מוסד לימודים)

אין דין הנדסת חשמל כדין הנדסת תעשייה וניהול.

לדברי אחד המרצים שלי בחדו"א בסמסטר א' של שנה א', הוא ציין שאצלנו באוניברסיטה זאת של תוכנה ומדמ"ח בין הקשות.

אם יש לו יכולות מתמטיות סבירות אני לא רואה בעיה.

 

(הערת שוליים: בתור סטודנט למדמ"ח אני עושה יותר מתמטיקה מרוב ההנדסות, אף אחת מההנדסות לא עושה אצלנו קורסים של מתמטיקה כמו אלגברה 1 ו-2 למשל. (אולי מי שמשלב מדמ"ח והנדסת חשמל, אבל זה לא נחשב))

התואר בהנדסה היא לא רק מתמטיקה, אלא גם קורסים שיותר קשורים למקצוע. בנוסף התיחסות המתמטית בין הנדסות שונה. אני רואה את השוני ביני (שאני לומד הנדסת חשמל), לעומת חברה שלי שלומדת הנדסה כימית. כמובן שבתחילת הדרך היו קורסים וסיליבוסים דומים.

עריכה אחרונה על ידי gbguy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם,

מתלבט זמן מה לגבי בחירת מגמת לימודים במקצוע הנדסאי בטכניון. עד לא מזמן הייתי בטוח שאלמד הנדסאי תעשייה וניהול אך רוב האנשים ממליצים שלא ללמוד מקצוע זה עקב מחסור בעבודה ומפני שזו לא הנדסה "אמיתית" כמו חשמל/מכונות/תוכנה...

כעת מתלבט בין הנדסאי חשמל/תעשייה וניהול/מכונות/אזרחי (בניין) ובמרשתת לא מוצא יותר מדי מידע לגבי מה עדיף וכדאי ללמוד מבחינת מציאת עבודה, שכר, תנאים, התקדמויות וכד'.

מעולם לא התעסקתי עם חשמל או כל דבר שקשור לעבודות כפיים ולא מתעניין בחשמל נניח אך מאמין שתוך כדי הלימודים אמצא עניין. כנ"ל לגבי שאר המגמות.

בסיום הלימודים יש אפשרות ללמוד תואר ראשון באוניברסיטת חיפה או להמשיך ללימודי תואר בהנדסה. אציין שאין באפשרותי לצערי ללמוד תואר ראשון בהנדסה נכון לעכשיו עקב ציוני בגרות לא מי יודע מה.

אשמח לעצות, גם מניסיון אישי מלימודי הנדסאים. לימודי בוקר או לימודי ערב? לימודי בוקר מאוד אינטנסיבי אך שנת לימודים פחות מלימודי ערב. החיסרון הגדול הוא שאין אפשרות לעבוד תוך כדי.

תודה רבה,

אבי.

 

עברתי על השרשור ונזכרתי בעצמי, תחליק על הטעויות שלי - קודם כל תעשה סדר אחרת המסלול שלך יראה בידיוק כמו שלי.

 

קודם כל תסגר על המטרה - הנדסאי או מהנדס, אלה מסלולים שונים לגמרי.

אין דין הנדסאי בניין כדין הנדסאי מכטרוניקה(בראשון יש המון עבודה בתנאים טובים ואילו בשני משמעותית פחות).

אם אין לך מחויבויות כלכליות(משפחה וכו'), קח עוד שנה לפתור את הבעיות הכלכליות שלך ואז תתחיל ללמוד במסלול הנכון לקראת המטרה שהצבת לעצמך.

אם יש לך משפחה, תברר איזה וכמה תמיכה תוכל לקבל מהקרובים - זה יהיה שיקול עיקרי במסלולים שיהיו ריאליים.

הנדסאי לא יקנה לך שום הקלות בקבלה לטכניון/בן גוריון/תל אביב.

גם אם תלך למכללה ותשוחרר מכמה קורסים, אתה תמצא את עצמך משלים אותם אחר כך בלי עזרה של סגל כי הרמה והגישה שמיים וארץ.

 

והנסיון שממנו אני כותב, עברתי בערך את כל ההתלבטויות והדרכים שאתה שוקל:

*הנדסאי מכטרוניקה(י"ג-י"ד)

*עשיתי מכינה בבנ"ג בתור אב ל2 ותוך כדי צורך לעבוד כמה שיותר, בתוצאה הציונים היו גבוליים ולא ממש אפשרו לי בחירה במה שרציתי.

*שיפרתי בגרויות מתמטיקה, פיזיקה והתחלתי הנדסה כימית בבנ"ג, אותו לחץ כלכלי ממקודם בתוספת כמה בלתמים(גם זה שלא ממש התחברתי לכימיה עזר) גרם לי לפרוש לקראת סוף שנה א למרות ממוצע שגירד את ה90 מלמטה.

*שנה לאחר מכן, כשסוף סוף הגעתי לאיזון כלכלי התחלתי תואר במדמ"ח באו"פ ופרשתי באמצע סמסטר ראשון עקב מחלה סופנית של קרוב משפחה שדרש טיפול צמוד.

*באוקטובר האחרון, כבר אב ל3, נרשמתי שוב למדמ"ח באו"פ. 2 קורסים במסמטר אחד מיחשובי ואחד מתמטי, סמסטר ראשון סיימתי עם ציונים 99 ו98 בהתאמה.

 

עד שלא תסדר את הדרך הנכונה למצב שלך, כל המסלול יהיה במעגלים.

עריכה אחרונה על ידי kookoo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלכישוע - כפי שאתה מציין - מתמטיקה היא תחום רחב. מאד. הדרישות ממהנדס חשמל שונות אלה שממהנדס תעו"נ, ההתיחסות שלי היא לדור שנשמע קצת מזלזל בתעו"נ. כרראה מחוסר הכרת המקצוע.

 

פות"ש - אתה צריך לחשוב במקביל בטווח הקצר ובטווח הארוך. בטווח הקצר על מימון הלימודים. בטווח הארוך על מה שתרצה לעשות בקריירה שצפויה להמשך 40-50 שנה, קודם כל מבחינת העניין, אבל גם מבחינת הפרנסה. העניין הוא שסביר שאם רמת העניין במקצוע תהיה נמוכה גם איכות העבודה שלך לא תספק ותתקשה להתפרנס.

 

לכן, אם אתה יכול להסתדר באיזו דרך, נסה לכוון גבוה ככל שיכולותיך ותחומי העניין שלך מאפשרים. התאור של קוקו קצת קיצוני, אבל הכרתי אנשים שהלכו ללמוד רפואה בגיל 35.

 

המוסד שבחר קוקו הוא מוסד שמצד אחד גמיש ומאפשר עבודה, אבל מצד שני מצריך משמעת עצמית חזקה מאד ווגם הרבה אורך רוח עד השלמת התואר. יש לי גיס שהשלים שם תואר במדעי המדינה, וגם תואר שני, למרות שמעולם לא קיבל תעודת בגרות. הבחור התעקש ולמד למרות הרבה מאוד קשיים בחיי היום יום שלו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ספריאל, התיאור שלי אולי קיצוני אבל נועד בראש ובראשונה להמחיש לבחור שתכנון והבנה לקויים של המצב שלו אל מול הדרישות יובילו לבעיות שקשה לראות מהמקום שבו הוא נמצא.

 

לגבי ההבדלים בדרישות המתמטיקה, בבנ"ג למשל יש 3 רמות של חדווא ואתה משובץ לרמה שמתאימה לתואר שאתה לומד.

באו"פ אין דבר כזה, כל האנשים שצריכים ללמוד אינפי1 לומדים את אותה האינפי1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קוקו - אנחנו אומרים אותו דבר במילים שונות. אין לאף אחד מאתנו מושג לגבי מצבו של פות"ש (כלכלי, משפחתי וכו'), יכולותיו ושאיפותיו. לכן מה שנכתב כאן יכול להיות בגדר מתן מידע, לא עצה. התאור שלך הוא דוגמא לדרך מסויימת של פתרון להשגת ההשכלה שאתה רוצה לרכוש, בתנאים האישיים שלך. מובן שמצבו של אדם נשוי עם ילדים שצריך להתפרנס שונה בתכלית מזה של רווק שיכול להיות סמוך על שולחן הוריו.

 

אישית אני רואה את אחד מתפקדי כאב לאפשר לבני להקדיש את מיטב זמנם ללימודים. לשמחתי יש לי היכולת הזו. אבל ברור לי שזה לא מצבם של צעירים רבים, אשר צריכים להתאים את עצמם למצב כלכלי או משפחתי או אחר, כולל להתפשר על מסלול הלימודים. אבל לייעץ לאדם שאין לי מושג מיהו ומהו? אין לי כל אפשרות, אפילו לא לתת כיוון. לכל היותר להציג אפשרויות כדי שיבחר בדרך המתאימה לו. הפוסט שלך מציג זאת בדרך אופטימית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...