Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מצולם - החלפת קופלונג הגה - יונדאי אלנטרה i35


asafasaf
 שיתוף
עוקבים 4

פוסטים מומלצים

מחלה ידועה בדגמי קיה ויונדאי מהשנים האחרונות, גורמת לנקישות ותקתוקים בסיבובי הגה.

 

המדריך מצולם על אלנטרה i35. העבודה כמובן שונה מעט בין דגמי יונדאי השונים, אבל הקופלונג עצמו זהה והעקרון דומה.

 

מק"ט החלק : 563152K000FFF

 

אחד כזה עולה באיביי 18 שקל, מקורי כמובן. אבל עדיף כבר לקנות 10 ב-60. כדי לעזור לחברים או לעצמכם שוב בעתיד:

 

https://www.ebay.com/itm/152702081520

 

 

 

מתחילים כשהרכב מונע כדי להיעזר בתגבור ההגה - שוברים הגה הצידה ופותחים בורג פיליפס של דיפון חובק ההגה, אח"כ לצד השני ופותחים את הבורג השני.

 

20180428_155928.jpg

 

 

מיישרים את ההגה ומוודאים שהגלגלים אכן ישרים.

 

מכבים מנוע, מנתקים מינוס מהמצבר.

 

מוציאים מפתח מהסוויץ' ומשחקים מעט עם ההגה כדי שיינעל.

 

כעת פותחים את בורג הפיליפס השלישי והאחרון של דיפון חובק ההגה - בחלק התחתון שלו.

 

20180428_160314.jpg

 

 

מנתקים את שני החצאים. התחתון נפרד לגמרי. העליון מחובר עם חתיכת בד. מדביקים אותו עם איזולירבנד ללוח השעונים כדי שלא יפריע במהלך העבודה.

 

כדי לפרק את הדיפון התחתון - שולפים פאנל פלסטיק בצד שמאל, מה שנותן גישה ל-2 ברגי פיליפס. השלישי גלוי, מצד ימין.

 

20180428_155920.jpg 20180428_160005.jpg 20180428_160014.jpg

 

 

מושכים את הדיפון החוצה, לא לפני שמנתקים ממנו את שקע ה-OBD ע"י לחיצה על 2 הקליפסים שלו ודחיפה שלו אחורה.

 

20180428_160124.jpg

 

מפרקים תעלת אוויר, תפוסה עם בורג פיליפס אחד.

 

9401644.jpg

 

כעת כשמוט ההגה גלוי לעינינו, מנתקים ממחשב ההגה 6 קונקטורים. לאחד מהם יש קליפס אבטחה כחול, צריך לשלוף אותו החוצה קודם לפני שאפשר ללחוץ על הקונקטור ולהוציא אותו.

 

20180428_161214.jpg20180428_161020.jpg20180428_161228.jpg20180428_161221.jpg

 

 

מנתקים את כל הקונקטורים שמאחורי הההגה - מהסוויץ', מידית האורות והוישרים, מסליל השעון:

 

 

switch.jpg20180428_160754.jpg20180428_160742.jpg

 

 

הצמה עצמה תפוסה עם 2 קליפסים שצריך להפריד בלחיצה כדי לנתק אותה ולהזיז את כולה הצידה.

 

 

אחרי שווידאנו שלא פספסנו אף קונקטור, והצמה חופשית לחלוטין ולא מפריעה בדרך - מפרקים בורג ו-2 אומים שמחזיקים את מוט ההגה ומפילים אותו על הכסא.

 

בורג 14 מ"מ ארוך מסתתר מאחורה, הכי נוח לשכב על הגב כדי להגיע אליו:

 

LONG14.jpg

 

2 אומים 12 מ"מ:

 

Inked20180428_162137_LI.jpg

 

כמובן תומכים בהגה תוך כדי הפירוק ומניחים אותו בעדינות על המושב.

 

FALLEN.jpg

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

תודה רבה! במוסך ביקשו 800 ש״ח פלוס מע״מ על ההחלפה אז באמצעות קצת רוח גבית מאסף אזרתי אומץ והלכתי על זה. פעם ראשונה שאני עושה את זה. ההחלפה בוצעה בקיה פורטה החדשה. בגדול זה מאוד דומה למדריך. לקח שעה

הי! לא שהיה מצב כלשהוא שהייתי מחליפה את החלק בעצמי, אבל תמיד כשאני חוזרת מהמוסך אני בודקת ברשמת מה נעשה כי זה מעניין אותי וגם כדי לדעת כמה שילמתי אקסטרה ("קנס בחורה/ Pink Tax")   שאלת "לאחר

תמונות שפורסמו בשרשור

כשהמוט למטה יש לנו גישה טובה למנוע החשמלי. מפרקים 3 ברגי טורקס 30 שחורים ושולפים את המנוע בזהירות - עדיין מחוברת אליו צמת חשמל. שימו לב לגבול התנועה שלו כדי לא להזיק לה.

 

 

20180428_162506.jpg

 

 

20180428_162719.jpg

 

עכשיו מבינים מה מקור הנקישות - הקופלונג נטחן לגמרי, נשאר רק החלק המרכזי שלו.

 

 

20180428_162807.jpg IMG-20180428-WA0037.jpg

 

 

 

שולפים את מה שנשאר מהקופלונג הישן ומנקים היטב את כל השאריות שלו עם לחץ אוויר.

 

מרכיבים קופלונג חדש ומניחים את המנוע בחזרה. צריך מעט לשחק איתו ימינה ושמאלה כדי לגרום לו להשתלב.

 

20180428_163356.jpg

 

מכאן הכל הרכבה הפוכה. שימו לב כשמחזירים את מוט ההגה - יש לו זרוע אחורית שצריכה להיכנס קודם כל לחריץ שלה, ורק אז מרימים אותו בזווית על 2 הגוז'ונים שלו. סוגרים 2 אומים ובורג. זה החריץ המלבני המדובר:

 

SLOT.jpg

 

מחזירים את כל הקונקטורים והפלסטיקים למיניהם. מחברים מצבר חזרה,

 

מניעים, מוודאים שאין נורות תקלה בלוח שעונים, שההגה מתפקד כמו שצריך, ונהנים מהגה שקט.

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מדריך מושקע כל הכבוד,

 

איך זה שיונדאי לא טיפלו בבעיה סידרתי כזאת שנמשכת כבר הרבה זמן??

 

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ינעל אבוק, חלק ב6 שקלים ועבודה ב300 שקל לפני המעמ והקפה. שיחקת אותה

KIA Magentis '10 CRDI 2.0L 150HP 6SPD |Ford Fiesta '14 5SPD|Peugeot 204 '72 1L 2Slow 4SPD

Past: Hyundai - Getz '05, Lantra '99, Accent '96

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מאור יש שנים בהן לא הופיע הבעיה? ברכב שהיה בשימושי 2013 לא הופיע הבעיה וגם שאר הרכבים בעבודה שלי לא נתקלו בבעיה.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אסף, אסף, איזה אלוף! איזה יופי!

כל הכבוד על מדריך מושקע ביותר, ברור ומלמד.

אגב, המשפט שהכי מאפיין את הבנאדם:

עדיף כבר לקנות 10 ב-60. כדי לעזור לחברים או לעצמכם שוב בעתיד

פשוט אומר הכל.

סחטיין!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

כל הכבוד!

# האם נדרשים כלים מיוחדים לביצוע העבודה?

# האם ההחלפה דורשת סיוע של אדם נוסף?

# אם התקלה כל כך נפוצה איך אין ריקול בנושא?

# האם נדרש לבצע כיוון הגה לאחר ההחלפה? אם כן כיצד מבצעים זאת?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

-כל הכלים הדרושים רשומים במדריך.

 

-אפשר לבד אבל יותר נחמד להיעזר באדם נוסף להחזרת מוט ההגה בסיום ההחלפה.

 

-שאלה טובה

 

- באלנטרה לא נתקלתי בצורך לבצע כיול הגה, גם לא כשההגה זז קצת כשהמנוע מנותק ממנו.

 

באיי30 לפעמים צריך לבצע כיול אם נדלקת נורת הגה לאחר ההחלפה.

Stay Dirty

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • שבועיים מאוחר יותר ...

תודה על התשובות,מדריך מעולה! מפורט מאוד! סייע לי רבות בהחלפת החלק ללא כל ידע מקדים!

WhatsApp Image 2018-05-18 at 4.29.26 PM.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • חודש מאוחר יותר...

תודה על המדריך, מאוד מושקע!

אומנם הוא לא היה קיים כשנתקלתי בבעיה והייתי צריך לפנות למוסך, אבל בפעם הבאה כשהחולרה תחזור, אשמח להשתמש בו!

 

עריכה,

עברה לי מחשבה בראש, למה החלק לא מתכתי, או בוא נאמר שהיצרן טעה, למה לא משדרגים לאחד מתכתי?

עריכה אחרונה על ידי Alex Not-Exist
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לעשות אותו מתכתי, כל הרעיון של קופלונג כזה הוא לחבר מנוע לחלק המונע ולהעביר את הכוח בצורה "נעימה".

 

זה מאוד נפוץ בכל התחום המכני, לאו דווקא רכבים. למשל מדחסי אוויר לקידוחים, מנועים הידראולים...

 

אבל תמתין לבוקי שירחיב, הוא סמכות מכונות בפורום.

 

בינתים תקרא עוד על קופלונגים ותפקידיהם כאן:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Coupling

Stay Dirty

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם הקופלונג יהיה מתכתי, חלק אחר ייכשל במקומו, וזה משהו שאתה לא רוצה שיקרה.

 

מה שכן, כנראה שהיה צריך לתכנן את הקופלונג הזה קצת יותר רובוסטי ולהוריד ממנו עומסים, הוא לא אמור להכשל כל כך מהר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...