Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכונת כביסה תוצרת AEG גרמניה - עושה רעשים בזמן הכביסה


מרק10
שימו לב! השרשור הזה בן 2252 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ניתן לחשוב על צמנטציה לציר החדש או על ניטרציה.

 

אפשר גם טיפול פני שטח בקר לציר החדש, Shot peening.

 

הבעיה עם שיבוב ציר חדש תהיה הצורך לקבע אותו לעכביש, אבל זאת בקטנה...

 

ו-INNVISION ידידי, הסרטון שהעלית מאיר עיניים ומועיל, אז תרומתך, לפחות לדעתי, מועילה ובונה מאד.

 

יוסי

 

קפצתי למסקנות מהר מדי, מתנצל, וגם שכחתי מטיפולי פני שטח:wink:.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 56
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני שמח שעבור חלק מקלדני הפורום מדובר בבדיחה אבל העצות שיוסי כתב למעלה מעשיות ביותר (לפחות למי שמסוגל לבצע) לפני כמה שנים פירקתי את הדוד של מכונת כביסה מדגם מעולה של חברת בוש. אחד הדגמים האמינים ביותר כך שהיה חבל להיפטר ממנה.

 

לאחר שהמיסב התפרק וחרץ את הציר פירקתי את העכביש והציר מהתוף. מאחר והעכביש היה גדול מידי מכדי להיכנס במחרטה שלי קפצתי לחרט מקומי.

תמורת 100 שקלים הוא מילא בריתוך את החריצים בציר וחרט מחדש את האזור עליו מתלבש המיסב. הוחלפו מיסבים, הכל הורכב למקומו והמכונה עובדת מאז ועד היום כך שכל הצקצקנים והמלעיזים יכולים לאכול את הכובע ולהמשיך להקליד במקום לעשות משהו משמעותי עם הידיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי עוד רעיון בקשר להפרדת חצאי הדוד, אבל לא נסיתי עדיין בעצמי.

ניתן לחתוך מפח נירוסטה דק לשוניות קטנות, ולדחוף אותן כך שיאפשרו ללשוניות הנעילה הפלסטיות שסביב התוף להשתחרר.

אני די בטוח שזה יחסוך את הצורך לשבור אותן, וישפר את הצמדת החצאים לאחר ההרכבה.

פחי נירוסטה בחתיכות קטנות משמשים לשיוור (אליימנט) של מנועים וגירים בתעשייה, ולי למשל יש כאלה החל מעובי של 0.05 מ"מ וכלה ב-3 מ"מ. לדעתי פח כזה בעובי 0.10 מ"מ או 0.15 מ"מ יתאים בדיוק. חותכים אותו בעזרת מספרי פח או אפילו בעזרת מספריים ביתיים חזקים, וכמובן למי שיש בעזרת ניבלר (מקב החותך בלי להשאיר שוליים חדים).

אם מישהו יצטרך אוכל לתרום לו חומר כזה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומשהו לטובת המסתייגים משיפוץ כזה.

ראשית, כאמור נפח התוף בזמנו היה בדרך כלל קטן יותר מאשר מקובל היום, וזה פחות חסכוני.

שנית, ברוב הבתים אין 2 מכונות כביסה כך שזה משבית את היכולת לכבס. יש גם בעיה פרקטית של מקום כי לא לכל אחד יש חדרים פנויים בדירה בהם אפשר לפרוש את המכונה ואת חלקיה בתהליך השיפוץ.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שמח שעבור חלק מקלדני הפורום מדובר בבדיחה אבל העצות שיוסי כתב למעלה מעשיות ביותר (לפחות למי שמסוגל לבצע) לפני כמה שנים פירקתי את הדוד של מכונת כביסה מדגם מעולה של חברת בוש. אחד הדגמים האמינים ביותר כך שהיה חבל להיפטר ממנה.

 

לאחר שהמיסב התפרק וחרץ את הציר פירקתי את העכביש והציר מהתוף. מאחר והעכביש היה גדול מידי מכדי להיכנס במחרטה שלי קפצתי לחרט מקומי.

תמורת 100 שקלים הוא מילא בריתוך את החריצים בציר וחרט מחדש את האזור עליו מתלבש המיסב. הוחלפו מיסבים, הכל הורכב למקומו והמכונה עובדת מאז ועד היום כך שכל הצקצקנים והמלעיזים יכולים לאכול את הכובע ולהמשיך להקליד במקום לעשות משהו משמעותי עם הידיים.

 

אני רוצה להבהיר משהו. קודם כל אין לי ספק שמה שיוסי רשם אפשרי, ואני מעריך גם את הידע והמקצועיות שלו, ומעבר את הרצון לתקן באופן עצמאי. יצא לי להיות חלק בעבודות תיקון שהצריכו מילוי של ציר בעזרת אלקטרודות שחיקה לפני חריטה, המסגר\רתך עבד על הציר מספר ימים לפני שנישלח לחריטה. אני אצרף תמונה של בית מיסב כדי להמחיש את סדר הגודל (לא זוכר אם ספציפית הציר ההוא היה שייך למכלול הזה). בקיצור הנקודה שלי היא שכמעט הכל אפשרי, במיוחד שאין ברירה אחרת. כשאין ברירה גם הוצאנו חלקים לייצור מקומי, ואפילו העבירו הסבה של מכונה מייצרן אחד לקבל חלקים מתכלים של יצרן אחר. אז ריתוך של ציר עכביש וחריטה כנראה שלא יגרמו לי לאכול את הכובע, אבל אני ממש לא מזלזל בעבודה שלך, בנחישות, והידע המקצועי. סביר להניח שכנראה שאני הייתי פורש בשלב זה ולא ממשיך בתיקון, ממספר שיקולים.

 

כאשר אתה מבצע עבודה מתוך תחביב ואהבה לנושא, זה שונה לדעתי מעבודה שאתה מבצע רק לצורך תיקון. גם אני חובב תיקונים עצמיים ומקבל סיפוק רב מזה (למרות שספציפית מכונות כביסה פחות עושות לי את זה :wink:). מרק ציין שלא הוא זה שהולך לעבוד על המכונה, וזו גם אחת הסיבות שרשמתי שציר שבור זו בעייה (גם כמו שיוסי ציין חלק מהצירים לא מחוברים בברגים, וכמובן שגם על זה אפשר להתגבר). הנקודה שלי הייתה להיות ריאלי מבחינת גודל ההשקעה הנדרשת לתיקון המכונה, ביחס לאדם ממוצע, ולא לרפות את ידיו של אף אחד. אני מצאתי את עצמי באופן אישי, משקיע לפעמים הרבה מעבר לאדם הסביר בתיקון, וגם לפעמים מפסיד מבחינת עלות, אבל עדיין נהנה מהעבודה. אני חושב שחלק מהאנשים לא אוהבים להיכנס להרפתקאות מכניות, בייחוד כאשר זה משבית להם את הכביסה הנקייה. קשה לי להמליץ למישהו להיכנס ל"פרויקט" (במיוחד כאשר אני חושב שיהיה צורך בעבודה בבית מלאכה) שבסופו עלול לצאת סכרו בהפסדו. להמליץ על תיקון (אפשרי ללא ספק) שמגיע לרמה שכבר יש צורך בבית מלאכה או שהרכיבים שמפורקים בו עלולים לא לחזור למצבם המקורי מצריך הסתייגות לדעתי, כדי לא לגרום עוגמת נפש מיותרת למי שאינו נהנה מהעיסוק הטכני.

housing.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כך שכל הצקצקנים והמלעיזים יכולים לאכול את הכובע ולהמשיך להקליד במקום לעשות משהו משמעותי עם הידיים.

בגילי כבר קשה לעשות משהו מועיל עם הידיים :-P

 

תאכל'ס, יש לך טיפים רלוונטים למכונה תוצרת AEG דגם

LAVAMAT 50435 בעניין החלפת מיסביים+בולמי זעזועים במידת הצורך ?



לפני שמפרקים את המכונה איך ניתן לדעת בוודאות שהמיסבים גמורים ? איך בודקים לפני פירוק המכונה אפשר לדעת שהבולמים גמורים ?

 

למה אני שואל זאת ?

 

גיסי אינו מומחה בתיקון מכונות כביסה ואני רוצה לעזור לך טלפונית או לשלוח אותו לפורום בכדי לקרוא עיצות מועילות.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק, אם המכונה רועשת בסחיטה ובוודאי אם הרעש החל להופיע גם בזמן הכביסה, בטוח שהמיסבים הרוסים. אפשר גם לטלטל את התוף הפנימי מול גוף המכונה דרך פתח הכנסת הכבסים. אם יש חופש חייבים להחליף מיסבים.

בולמים תקינים מתנגדים לטלטול הדוד (הגוף הסטטי שסביב התוף). הכי נוח פשוט להסיר את מכסה המכונה העליון (2 ברגים מאחור) ולהזיז את התוף. אם התנועה אינה מרוסנת כלומר התוף מיטלטל נניח פעמיים או שלוש, הבולמים הרוסים או לפחות עייפים.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרקו העפתי מבט בקלילות במכונות כביסה פתח קדמי.

יש את Lavamat LVW6421 במחיר סביר סביב ה 1500 ש"ח, יבואן ניופאן.

די דומה לשלכם, ההפעלה לא מסובכת ללא תצוגה דיגטלית, ובמחיר הזה אולי עדיף לשקול מכונה חדשה.

 

הוספה - ראיתי ב גלי-קור ב 990 ש"ח עם אחריות ניופאן - אולי שווה לבדוק.

מכונת כביסה 5 ק''ג LAVAMAT לבמאט דגם: LVW6421 | מכונות ...

 

 

236.jpg

 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק תביא בחשבון ש-AEG לא קיימת יותר. זהו מותג מדבקה של אלקטרולוקס (יצרן מכובד לכשעצמו, אבל בהחלט לא AEG). הניסיון שלי עם מכונת AEG/Electrolux לא היה מלבב.

 

לא ברור לי מה עלה בגורל המותג Lavamat, אבל שמתי לב שהמכונה בתמונה אינה נושאת את סמלי AEG או אלקטרולוקס. מריח מעוד מדבקה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יותר פשוט. AEG לא קיימת. חטיבות שונות שלה נמכרו לכל מיני חברות, וכמובן נעשה שימוש במותג(ים) שלה, בדיוק כמו של יצרנים ותיקים רבים שנעלמו מהשוק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף מעשה.

מיסבי התוף כמובן רוקדים. אין כלל צורך להפעיל את המכונה. אם מטלטלים קלות (תנועה מינימלית, לא לזעזע בכוח) את התוף מול הדוד החיצוני דרך פתח טעינת הכביסה, חשים בברור בנקישה מתכתית ובחופש.

המצב כבר הדרדר עד שקיימת נזילה של מים חלודים על הרצפה, תולדה של הרס אטם הציר (מחזיר שמן או מחזיר מים במקרה זה).

הבולמים תקינים וגם גומיית פתח הכנסת הכביסה הוחלפה בעבר ונמצאה תקינה. הדוד סגור באמצעות ברגים כך שמעשי לפרק ולפתוח אותו.

אבל, טכנאי מקצועי התריע (ואינני יודע כמה זה מדויק) שזרועות העכביש (צלב בלשונו) עשויות מפליז ולכן ריתוך על הציר שכנראה כבר נפגע לא מעשי, ודרש סך הכל את הסכום הצנוע של 1500 ש"ח עבור התיקון.

לדעתי ניתן לרתך גם בתנאים אלה אבל בדיקת הטענה מחייבת פירוק והפרדה של חצאי הדוד.

אז המכונה תוחלף בחדשה.

 

יוסי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי הסיכוי שזרועות העכביש עשויות מפליז שואף לאפס. יותר סביר שמדובר ביצקת אלומיניום/מזק/אבץ שאכן בעייתי לריתוך אבל מדוע צריך לרתך את העכביש? הריתוך הוא על ציר הפלדה עצמו לא כן?

בכל מקרה ברור שפרויקט כזה אינו מוצדק אלא במקרה שמבצעו נהנה מהעניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...