Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פורד מונדאו אקו בוסט - מידע טכני, כללי, טיפולים והמלצות מנסיון - תשובות לכל השאלות


Guest Automatic1
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

שלום לכולם ולכל המעוניינים לרכוש או אלו, שתמיד רוצים לשאול שאלה אבל בעקבות ריבוי פוסטים, תשובות ארוכות בתוך פוסטים של אחרים, החלטתי לפתוח פוסט מסכם אחד עם כל המידע האפשרי וכל התשובות לכל השאלות (כמעט) אשר חוזרות על עצמן.

כמו כן, מידע בונוס, דברים נחמדים בכדי לעזור להחליט האם הרכב הזה בשבילכם.

 

*** מידע הטיפולים וההמלצות יהיה זהה גם לבעלי SMAX/GALAXY למינהם כיוון שזה חולק את אותו המנוע והתיבה ורכיבים זהים, במרבית המקרים.

מן הסתם המרכבים שונים.

 

נתחיל במידע בסיסי מאוד, סוגי המרכב השונים והדגמים:

 

1. המונדאו הוצגה בשנת 2010 עם מתיחת הפנים ומנועי טורבו ב 2 מרכבים מרכזיים בישראל.

המרכב הראשון היה לציי הרכב (ליסינג) והגיע עם מנוע 2.0 ליטר אקו בוסט בעל הספק של 203 כ"ס עם ~30.5 קג"מ (יש אובר בוסט המספק תוספת נוספת) הזמינים מטווח של 1750 סל"ד והשני, מרכב טיטניום עם הספק של 240 כ"ס וכ ~35 קג"מ (גם כאן יש אובר בוסט קליל המספק תוספת נוספת) הזמין החל מ 1900 סל"ד - מרשים.

 

2. תיבת ההילוכים היא מסוג POWERSHIFT 6dct450 - mps6 עם מצמדים רטובים. זוהי לא אותה התיבה ואין קשר בין התיבה שהייתה בפורד פוקוס ונקראה אותו הדבר, לבין התיבה הזו. תיבות שונות לחלוטין.

תיבת ההילוכים הינה בעלת מצמדים רטובים, הידראולית מלאה ומתוכננת להחזיק עד כ ~45 קג"מ.

התיבה הותקנה גם בוולבו בשנתונים של המונדאו, בהתחלה.

 

3. יש הבדל בין מערכות הפליטה של הרכבים למי שמעוניין לדעת. במנוע עם ההספק המופחת (203) קוטר הצנרת הוא 2.5 אינצ' לפניי מפצל ה Y ובטיטניום (240 כ"ס) 2.75 אינצ' לפניי מפצל ה Y. כל חובבי השיפורים למינהם.

 

4. ישנו שוני באבזור בין הרכבים. בדגמי הליסינג מקבלים מערכת שמע של סוני "פשוטה" יותר לעומת הטיטניום שבה המערכת "מתקדמת" יותר כולל היחידת שליטה עצמה ומגיעה עם רמקול סנטר נוסף, מעבד קול DSP נפרד ובחלק מהדגמים זה מגיע עם סאב וופר מובנה מקורי במקום גלגל ספייר.

ניתן להוציא את הסאב ולהתקין במקומו גלגל ספייר צר.

 

בגרסאת הליסינג מדובר על 8 רמקולים, לעומת 9 + סאב בטיטניום.

 

כמו כן, מושבי בד לעומת מושבי עור, גאנטים בקוטר 17 אינצ' לעומת 16 אינצ', סאן רוף מקורי וכן הלאה.

 

5. הרכבים מגיעים בתצורת סדאן (4 דלתות) או האצ'בק של 5 דלתות - הבדל משמעותי עבור מי שיודע להעריך את התוספת של כל סוג מרכב, עלול להקל על החיים לאנשים עם עגלות או למרר את החיים בגלל בגאז' צר בסדאן, עשו שיקול ובדקו את הנושא קודם לכן.

 

 

שגרת טיפולים למנוע, תיבה ובכלל, הרכב עצמו:

 

*** בתחילת דרכו של הרכב, הטיפולים היו כל 15K מבחינת החלפת השמנים. לאחר מכן בוצע שינוי ונכתב בספר רכב כי יש לבצע כל 12K.

 

1. טיפולי שמן ופילטר שמן 12K-15K בהתאם לנסועה מחוץ לעיר.

 

2. כן מומלץ לקצר מרווחים משמעותית במידה והרכב ננהג בעיקר בסביבה עירונית/פקוקה 8K-10K למחמירים.

 

3. יש לבצע החלפת שמן גיר ופילטר שמן גיר כל 3 שנים או 60K ק"מ המוקדם מבינהם - יש לעשות שימוש בשמן גיר המקורי בלבד ולהמנע משימוש בשמנים תחליפיים (יוסבר בהמשך עם מספרים ונתונים).

ההמלצה בפועל היא לבצע החלפה מדי שנתיים או כל 45K לכל הפחות, מנסיון עשיר וכלל עולמי בנושא וכמובן, מהיצרן עצמו, די תמוה.

למחמירים - מומלץ להחליף את הפילטר החיצוני מדי 2 טיפולי שמן.

 

4. החלפת מי הקירור המקוריים לאחר 10 שנים לפי המלצת היצרן ולאחר מכן, החלפה מדי 5 שנים.

בפועל, ההמלצה כמובן תהיה להחליף הרבה לפניי ה 10 השנים הראשונות, למי שמחמיר.

 

5. החלפת רצועות מנוע/רכיבים המופעלים על ידיהן כל 10 שנים או 150K, המוקדם מבינהם.

 

6. בלמים ורפידות בהתאם לבדיקות.

 

7. יש לבצע בדיקות שגרתיות ולהסיר את המיגון התחתון (אם קיים ואם לא קיים, ניתן לרכוש אחד) לאיתור נזילות שונות או בעיות הלולות לצוץ (מחזירי שמן, טורבו וכן הלאה).

 

8. ברכב אין פילטר דלק והפילטרים (הרבים) נמצאים בתוך המשאבה עצמה ואחד חיצוני אך חלק מהיחידה עצמה.

 

9. החלפת פלאגים מדי 60K מסוג אירידיום מקוריים או לחלופין, דגם DENSO המתאים לרכב.

כן מומלץ להקדים החלפת הפלאגים בגלל אופי וסוג המנוע ותלוי, במאמצים שהוא עובר.

 

10. פילטר אוויר יש לבדוק, להחליף מדי 2 טיפולי שמן אך ניתן לנקות ולהמשיך לעשות בו שימוש הרבה מעבר (תלוי בסוג ובאיכות הפילטר), תלוי בתקציב או בהחמרה הרצויה, אין סיבה לנהוג שנים עם אותו פילטר אוויר - מיותר ויש לכך השלכות ובמקרה, גם על הפלאגים (המנוע יעבוד בצורה עשירה יותר).

 

11. פילטר מזגן אשר חבוי ליד דוושת הגז יש להחליף מדי שנה, ההמלצות אף קודם לכן היות והפילטרים אכן עושים את העבודה ועם הזמן, נסתמים ויעילותם פוחתת משמעותית - פגיעה בביצועי המזגן.

 

12. ברכבים הללו נדרשת כמות של כ 540-555 גרם גז עבור מערכת המיזוג ולרכבי GALAXY/SMAX ישנה כמות קצת שונה אך בעלי המקצוע יודעים על כך.

(בגלקסי נדרשת כמות של ~600 גרם או לחלופין 850 גרם במידה ויש מערכת קירור אחורית מובנית לשורה האחרונה).

בנוסף, ייתכנו מקרים שבהם הוחלפו רכיבים במערכת המיזוג כגון המעבה הקדמי וקוטרו השתנה - יש למלא בהתאם.

 

 

עלויות הטיפולים/רכיבים שונים גם באחזקה עצמית וגם במוסך (המחירים מעודכנים ל 2017):

 

1. טיפול שמן ועבודה במוסך פורד נע בין 500-600 שקלים, תלוי היכן.

 

2. טיפול במוסך פורד החלפת שמן לתיבת ההילוכים כולל פיטר שמן ועבודה עולה 1,250 שקלים.

 

3. עדכוני מחשב המחירים נעים בין 150-250 תלוי היכן (יש לבקש להתחבר לשרתים און ליין דרך מערכת FORD ETIS).

 

 

טיפול עצמי וכמה זה עולה?

 

1. 5 ליטר שמן קסטרול A5 עולה כ 166-175 שקלים + 1 ליטר העולה בין 35-45 שקלים (נדרשת כמות של 5.4 ליטרים כולל הפילטר).

 

2. עלות פילטר שמן מקורי במוסך היא בין 80-90 שקלים (מוטורקראפט).

 

3. עלות ליטר שמן גיר במוסך בין 115-120 שקלים (נדרשים 7 ליטרים) + עלות מסנן גיר חיצוני במוסך במחיר בין 200-300 שקלים.

 

5. עלות ליטר נוזל הידראולי להגה במוסך מקורי בצבע ירוק 125 שקלים לפניי מע"מ.

 

6. עלות ליטר נוזל בלמים מקורי במוסך 125 שקלים לפניי מע"מ (מספיק לביצוע פלאש מלא של המערכת).

 

7. עלות פלאגים במוסך פורד כ 120 שקלים לפניי מע"מ וללא עבודה.

 

 

*** אתר לרכישת חלקים מחו"ל מקוריים (יש לבקש משלוח זול):

https://www.fordpartsuk.com/partsrequest.htm

 

*** אתר לבדיקת מק"טים בכדי להזמין אותם מאתרים אחרים:

https://www.catcar.info/en/

 

 

באילו שמנים עליי להשתמש? באילו לא? שמן גיר? למה לא תחליפי? וטיפים נוספים לשמירה על הרכב:

 

1. אלו הם סוגי השמנים לממנוע אשר ניתן למצוא בארץ בחנויות השונות:

 

קסטרול MAGNATEC A5 נמכר ב 5 ליטרים וגם בבודדים של ליטר 1 - סינתטי מלא (לא 100%)

ליקווי מולי SPECIAL F (שמן חדש) נמכר רק ב 5 ליטרים (נדרש 5.4 לרכב) - סינתטי מלא (לא 100%)

שמן של חברת מוטול מסדרה 8 (קשה למצוא בארץ וכרגע אין המתאים לפורד) - זהו שמן סינתטי 100%

מוטורקראפט BLEND אשר לא מומלץ לשימוש אך עושים בו שימוש במוסכים, זהו שמן חצי סינתטי

 

2. סוג השמן הנדרש לשמן הגיר הוא שמן מקורי של פורד הנקרא: FORD BO-DC מק"ט 1490763 בתקן WSS-M2C936-A

 

3. לא מומלץ לעשות שימוש בשמני גיר תחליפיים או דומים של יצרנים אחרים היות ומנסיון לא מועט של חברי פורום עם השמנים, יש הבדלים ניכרים בפעולת התיבה והסיבה נעוצה בכך שהשמנים של היצרנים האחרים, חורגים בכ 10%-12% ואף יותר מהתקן הנדרש הן בטמפ' "קרות" (40 מעלות) והן בטמפ' עבודה מלאה (100 מעלות).

להלן התמונה:

yc1Qp84.jpg

 

 

בנוסף, אלו הם התקנים הנדרשים בכללי - למי שמעוניין לדעת:

 

WhUZnGv.jpg

EVrzkLx.jpg

 

 

4. מדוע השמן מנוע כל כך חשוב? למה אני צריך להחליף בתדירות גבוהה ומדוע איכות השמן חשובה?

הסיבה לכך היא פשוטה: שמן המנוע מקרר ומשמן גם את הטורבו (לאחר הכיבוי הטורבו מקורר מים) ולכן מאוד חשוב לדאוג לאיכות שמנים נאותה, זה לא משמש רק את המנוע (השמן גם מקרר את המנוע) ודואג לתפקוד תקין.

 

5. למה נוזל הקירור חשוב או חשוב לרענן או להחליף? כיוון שנוזל הקירור דואג לקרר גם את תיבת ההילוכים (יש קולר שמן גיר) ולכן, גם זה חשוב לא פחות.

 

ניתן להבין כי ישנן מערכות רבות הקשורות אחת בשניה וזלזול בהן, יגרום לנזקים לא קטנים.

 

אוקיי, הבנתי הכל עכשיו מה הם הסיכונים? הדברים הפחות נעימים? תקלות?

 

1. שיפוץ הגיר יעלה לכם כ 15K-16K כולל עבודה במוסך פורד (הגיר יישלח למכון חיצוני).

 

*** ניתן לשפץ או לתקן או להחליף קלאצ'ים במכון גירים בחולון המחירים כידוע לי הם ~4500-4800 + מע"מ. לא ברור לנו עדיין האם זה כולל חבילת קלאצ'ים מקוריים או לא. הטיפול כולל הסרת התיבה, פתיחה, החלפת הפילטר הפנימי וכן הלאה. בהתאם לעבודה שתסגרו מולם.

לטענת המכון, זהו מכון גירים מוכר והוא "מתמחה" ברכבי פורד.

 

2. עלות קלאצ'ים בלבד עומדת על 10K-11K (ולכן עלות השיפוץ למעלה הגבוהה).

 

3. החלפת מנוע במידה ובוכנה כושלת 20K-22K.

 

4. החלפת טורבו עלויות של 15K-20K תלוי במצב.

*

מוסך "ברק" מציע עלויות של 4500 שקלים + מע"מ עבור החלפת הטורבו.



מדובר על טורבו מדגם Borg Warner K03 low-inertia - quick spool.

5. החלפת רדיאטור קירור מי מנוע דולף עלויות של 1,500 שקלים תחליפי או 2,000 מקורי ללא עבודה.

 

6. החלפת צלחות בלימה + רפידות + עבודה כ 2600 שקלים כולל הכל במוסך פורד.

 

 

אילו שדרוגים אוכל לעשות ברכב, להחליף דברים בכדי להפוך אותו למעניין יותר?

1. ניתן להתקין מערכת אנדרואיד מבית EONON או חברה מקבילה, ההתקנה היא PLUG AND PLAY ברכבי הליסינג כיוון שכל המערכת יושבת על אותה הצמה.

לא כך המצב בטיטניום כיוון שצריך להלחים את הצמה השניה המפוצלת ההולכת ל DSP. ניתן להתקין את היחידה גם כן אך הטוויטרים הקדמיים + הסנטר + הסאב לא יעבדו.

GA8162-01.jpg

 

http://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/Ford-Focus-Mondeo-S-Max-Android-7-1-Great-Navigation-Radio-in-Black-7-Inch-Car-Monitor-with-2GB-RAM.html?Catype=1

 

2. לאחרונה יצאו מערכות של 10.4 אינצ' פאנל מלא ואולי נוכל להעלות תמונות כאשר אחד מחברי הפורום יבצע זאת:

 

HTB1dZRyPFXXXXXYapXXq6xXFXXXg.jpg

 

 

 

 

לסיום, כיצד נראה או עולה להחזיק רכב כזה במצב "מחמיר" יחסית? או חובב רכבים? הינה התמונה המלאה. קחו בחשבון כי בחלק מהמקרים המחיר ללא מע"מ כן כולל מע"מ וכו'.

אלו מחירי קניה לעיתים דרך חו"ל, אמאזון וכן הלאה ולא מהמוסכים לכן תהיה סתירה קלה במחירים עצמם בשרשור לבין התמונה.

זה ייתן לכם אינדיקציה טובה אבל.

 

https://imgur.com/CpDTRgJCpDTRgJ.jpg

WhatsApp Image 2017-12-02 at 15.55.56.jpg

WhatsApp Image 2017-12-03 at 10.12.18.jpeg

WhatsApp Image 2017-12-03 at 10.12.06.jpeg

WhatsApp Image 2017-12-03 at 10.19.54.jpeg

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 65
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה רבה על ההשקעה. זה יעזור מאד למי שכבר רכש ומתלבט איך לטפל או לחילופין למישהו מתלבט האם לרכוש וכמה יעלה לו לתחזק את הרכב.

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • ספונסר פורום

שאפו על המידע המפורט :)

מרכז שירות שי לי - מורשה יבואן לרכבי פורד ומאזדה. רחוב היוזמים 12 אור יהודה, טלפון: 03-5333082
מוסך הסדר לחברות הביטוח מגדל, מנורה, ביטוח ישיר, איילון ושירביט.
בקרו באתר שלנו והצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הסעיף עם עלויות התקלות של הגיר והמנוע מדבר על סכומים מפחידים !

 

לא מאחל לאף אחד להיכנס לסרט כזה :(

 

בכל מקרה אשריך על המידע השימושי.

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

עבודה מקיפה ורצינית, חסכת לי הרבה שאלות.

(SMAX טיטניום)

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוסיף מידע רב נוסף, בהמשך הדרך כאשר אאסוף את כולו.

יש עוד המון שאלות אשר אנשים רוצים עליהן תשובות.

בקרוב.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין סרגיי !! מפורט מאוד.

למי שמעליי. אוכל לעזור לאביך למצוא כזו מטופלת במצב מעולה, צור איתי קשר בפרטי

0549981175

Opel INSIGNIA 2013 2.0T

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תחזוקה בסיסית יחסית, זולה ביחס לגודלו של הרכבים והרכיבים הלא זולים שלו (מדובר על רכב של 1.6 טון כן ועל כל המשתמע מכך).

כשיש תקלות? כן, הן יקרות.

 

אבל... לא לשכוח כי חלק מהרכבים שלנו כאשר היו חדשים, אלו רכבים של 190 אלף שקלים על הכביש וזה עוד כאשר היבואן חסך 20 פיצ'רים אחרים מחו"ל (אחרת הרכב היה עולה 220).

עריכה אחרונה על ידי Automatic1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההשקעה, מודה לך מקרב לב על ההשקעה והרצינות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הפירוט המלא עזר לי מאוד!!, יש לי את גרסת הליסינג 203 כ"ס 2012 (בתוספת

bluefin)

עכשיו אני מבין למה לא מצאתי שום דבר על פילטר הדלק.

בגלל שהפילטר בנוי כיחידה אחת עם המשאבה ,האם צריך להחליף את המשאבה בתקופה מסוימת?

בנוסף נקנו פלאגים של DENSO, ידוע לך מהו חוזק סגירת המומנט ?

תודה.

עריכה אחרונה על ידי GPRV

פורד מונדאו 2012 גירסת 203 כ"ס (

bluefin)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד

 

אני מעוניין לקנות פלגים לרכב (SMAX) ושמתי לב שבטבלה יש פלגים לא מקוריים, האם יש יותר מומלצים מהמקוריים או לדבוק במקוריים?

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש פלגים של פוקוס st ששמתי אצלי, קרים יותר, כמובן מקוריים של פורד

Opel INSIGNIA 2013 2.0T

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
תודה על הפירוט המלא עזר לי מאוד!!, יש לי את גרסת הליסינג 203 כ"ס 2012 (בתוספת

bluefin)

עכשיו אני מבין למה לא מצאתי שום דבר על פילטר הדלק.

בגלל שהפילטר בנוי כיחידה אחת עם המשאבה ,האם צריך להחליף את המשאבה בתקופה מסוימת?

בנוסף נקנו פלאגים של DENSO, ידוע לך מהו חוזק סגירת המומנט ?

תודה.

 

מערכת הזרקת הדלק בנויה מ 2 שלבים. משאבה במיכל והגברת הלחץ לאחר מכן.

אין צורך להחליף אותה אלה אם כן יש בעיות או קוד תקלה אשר יציין כי מדובר במערכת הדלק בהתאם לקוד.

במשאבה יש מספר פילטרים (יש ביוטוב סרטונים או בגוגל תמונות) ולעיתים? גם כאשר יש תקלות אפשר לנסות לנקות אותם ואת המשאבה, לא תמיד זה עוזר וזה תלוי מה הבעיה כמובן.

ברור לכולם שייתכן והמשאבה תמות בשלב כלשהו בחיים, אם כן ההחלפה לא יקרה בצורה משמעותית.

 

לגבי הפלאגים, תבדוק אם זה של DENSO דגם ITV22 או לחלופין, רכוש מקוריים או במוסך דרך האתר שצורף בפוסט.

 

מומנט הסגירה לפלאגים אלו הוא בין ~12-13 נ"מ היות ופלאגים אלו הם קוניים ולא עם טבעת אטימה ששם מומנט הסגירה, כפול.

עשה שימוש בידית מומנט בעל ערכים נמוכים או קרובים. ידית מומנט של 10-200 לדוגמא, תהיה מאוד קשה לכוון לטווחים הללו, סתם דוגמא.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • Create New...