Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3289 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יכול להיות. שהרי יש לשמן הזה תקני VW כלשהם. אבל זה תלוי איזה מנוע יש לך :roll:.

גם לא יזיק לעשות חיפוש, אני בטוח שזה נדון כבר בעבר.

 

בכל אופן, אין סיבה לקנות את השמן הזה דווקא, שהינו ב"טכנולוגיה סינטטית" (כלומר חצי-סינטטי), כשיש שמנים עדיפים וסינתטיים מלאים במחיר דומה ואף זול מכך.

פורסם

יש באוטוסטור מספר שמנים טובים ומתאימים בתקן VW 502.00 / 505.00 - הנדרש.

חלק מהשמנים גם בתקן C3 , יותר מתקדם - גם הם מתאימים.

חלקם 5 ליטר - לדעתי עדיף אותם.

 

א - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Motul-8100-5W40-5L.html

ב - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Castrol-Magnatec-5W40-DPF-5L.html

ג - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Shell-Helix-Ultra-5W40-4L.html

ד - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Eurol-Turbo-DI-5W40-5L.html

ה - http://www.autostore.co.il/%D7%A9%D7%9E%D7%9F-Motul-8100-X-clean-5W40-5L.html

 

 

אייל.

 

 

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)

קצת באיחור... תודה!

אני אקנה את ה-Castrol Magnatec DPF או את ה-Castrol Edge FST (המלצה מביניהם? מנוע 1.2 tsi).

 

כרגע קיים במנוע שמן champion 5w40 ששמו לי במוסך מורשה.

במידה וצריך להוסיף שמן, האם יש בעיה להוסיף שמן של Castrol על השמן הקיים למרות שהם לא מאותו היצרן?

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי SkeletonBoy
פורסם

במידה וחסר קצת שמן, אפשר להוסיף שמן אחר באותה צמיגות ותקן עד הטיפול.

במצב אצלך - זה אפשרי.

 

במידה וחסר די הרבה - מעל ל 0.75/ 1 ליטר - אולי עדיף להקדים טיפול וליישר קו.

כך כלל השמן יהיה באותו הרכב חומרים. (רואים במדיד כי סימן השמן בקצה התחתון)

לכן - תמיד רצוי לקנות את הגלון של 5 ליטר - כך תמיד נשאר בצד קצת שמן להוספה.

 

מניסיוני ועוד מספר מוסכים - מעדיפים את הקסטרול מגנטק.. אבל שני השמנים טובים ומתאימים.

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)

מדוע לא להשתמש באותו השמן שכבר יש במנוע?

יש אצל אבי גם את גרסאת ה-C3 ב-20 ש"ח יותר.

השמנים מאושרים לשימוש ע"י VW, ראה מסמך לגבי הראשון למשל.

 

ובכלל, למה חסר או שיהיה חסר שמן במנוע עד הטיפול הבא?

ואם חסר באופן משמעותי, האם לא עדיף לתעד זאת דרך מעבר במוסך והשלמת החסר דרכם?

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
פורסם

אין שום סיבה מיוחדת להשתמש ב C3.

מבחינת שמירה על המנוע מבלאי הכי מתאים לאקלים שלנו זה תקן ACEA A3, VW 502 במקרה של השמן של צ'מפיון זה גם API SN שזה בכלל שמן מעולה אני אישית משתמש בו ובמחיר שאבי מוכר אין באמת סיבה לשלם יותר על שמן אם עושים שימוש רגיל ברכב ומקפידים על מרווח טיפולים סביר.

כדי להשלים מפלס לא חייב להשתמש בול באותו שמן אבל יש יתרון לכך. לפחות הקפד על אותם תקנים.

הזול עולה ביוקר

פורסם

מדוע לא להשתמש ב

אותו השמן

שכבר יש במנוע?

כי לא ראיתי המלצות עליו. על ה-Castrol וה-Motul לעומת זאת ראיתי כבר כמה המלצות בפורום הזה (כולל בפוסט הנוכחי).

 

ובכלל, למה חסר או שיהיה חסר שמן במנוע עד הטיפול הבא?



ואם חסר באופן משמעותי, האם לא עדיף לתעד זאת דרך מעבר במוסך והשלמת החסר דרכם?

 

לפי היצרן, צריכה של עד 0.5 ליטר ל-1000 ק"מ נחשבת תקינה. מגוחך, אני יודע, אבל לך תתווכח עם ההנחיות שלהם. באופן כללי, וגם מהניסיון שלי, לרכבים האלה יש צריכת שמן מוגברת ככל שהמנוע מתבגר. כבר יצא לי להשלים חוסר של בערך 1 ליטר אחרי 8000 ק"מ. בפעם האחרונה שהשלמתי חוסר באמת הלכתי למוסך, אבל אמרו לי שאין צורך להגיע במצבים כאלה כי זה נחשב תקין.

פורסם

צריכת השמן המוגברת היתה במנועים מסויימים. אם זכור לי נכון, לא ה-1.2 אלא דווקא ה-1.8, אבל איני יודע בוודאות.

הצריכה ע"פ היצרן, לא אומרת שזה יהיה המצב בפועל.

 

קיבלת המלצה מעל מיאני לגבי השמן של צ'מפיון. לדעתי הוא דווקא כן הוזכר בכמה מקרים בעבר (גם בהקשר של שימוש במוסכי היבואן). לא מדובר בשמן עלום וגם הוא כמו אפשרויות טובות אחרות, סינטטי מלא.

כמו כן צירפתי לך את האישור הרשמי של VAG לגביו.

מה עוד צריך? :wink:

×
×
  • תוכן חדש...