Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השיטה הטובה ביותר לבלום


Idog4798
שימו לב! השרשור הזה בן 2537 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש הרבה פקטורים לחוזק בלימה ומתי להתחיל אותה. זה גם תלוי מסוג הרכב, עומס ותוואי.

יש רכבים עם בלמים חדים ויש רכבים עם בלמים ספוגיים וחלשים. צריך להתחיל לבלום בשלב כזה כדי להרגיש שהרכב בשליטה ולא שהעצירה היא על הקשקש.

 

זה תלוי מאוד מסיטואציה, כמה מרחק שומר הרכב שנוסע מאחור, כמה מרחק אתה שומר.

 

במצב נורמאלי בעצירה לפני רמזור, לרוב אפשר לראות ממרחק גדול רמזור מתחלף, ואז פשוט לעזוב את הגז ולתת לרכב להאיט ורק בסוף במהירות שהיא כבר נמוכה לעזור עם הברקסים. במקרים רבים כאשר תתקרב לרמזור, הוא יתחלף לירוק ואז יהיה צריך להאיץ לא מ0 אלא מ20~40. זה חוסך דלק.

 

אם מאחור מישהו ממש צמוד, צריך להגדיל מאוד את המרחק מרכב שלפנים ולהתחיל בלימה הרבה יותר מוקדמת והרבה יותר מתונה, כי בבלימה מעט חזקה הוא עלול לא להספיק להגיב.

 

ברכבים היברידיים למשל, בבלימה הסוללה נטענת, וזה לא שוחק את הרפידות (בלימה רגנרטיבית), שם בבלימה מתונה או בבלימה בירידה לשמירת מהירות הברקסים למעשה לא עובדים. במקרה כזה הברקסים מתחילים לעבוד במהירות נמוכה מאוד של כ10קמ"ש ממש לקראת סוף העצירה (אפשר להרגיש מתי הרכב עובר לברקסים הרגילים).

 

כל אחד צריך למצוא עבור עצמו את הבלימה הנכונה עבור כל סוג תנאים, כולל יכולת תגובה, בצורה כזאת שהבלימה תיהיה מתונה, לא פתאומית ובטיחותית - כדי לשלוט כמה שיותר על הסיטואציה. זה בשילוב עם שמירת מרחק יורידו מהנהיגה הרבה מאוד לחץ.

אין פה נוסחא אחת שהיא נכונה לכל המצבים.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא רק שצריך לבלום חלש כדי שהרכב מאחור יספיק להגיב, זה שצריך להגיע לעצירה בראש הטור שלך, לא בסוף הטור שלפניך.

 

מכונית שעומדת בסוף הטור חשופה לפגיעה מאחור מנהג שלא שם לב ולא עוצר: זה קורה כל הזמן. רכב שיש מאחוריו שתי מכוניות או רכב גדול אחד (מסחרית גדולה, משאית) "מכוסה" בצורה די טובה בתרחיש כזה.

 

לכן, בלימה מוקדמת ועדינה תאפשר לרכב שמאחוריך, גם אם בתחילת ההאטה הוא יחסית רחוק ממך, להדביק אותך ותאלץ אותו גם להתחיל להאט כשאתם עוד בנסיעה והפרש המהירויות ביניכם לא גדול. ולאחר מכן הרכב שמאחוריו ידביק אותו ויתחיל להאט גם, תוך כדי שכולכם עדיין בתנועה.

 

כך אתה "אוסף" רכבים ובא ביחד איתם לעצירה כך שיש לך כיסוי.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2537 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...