Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שידרוג רכיבים |HU:P4200DVD+GPS+BT|Comp:Focal165A1|AMP:HE4|SUB:ES 300| והשלב הבא


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3512 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לחברי הפורום הנהדר הזה :-)

שוב אני חוזר להתייעצות והפעם, החלפה ושידרוג רכיבי המערכת.

כל הרכיבים הנ"ל נקנו בעזרתכם ואני רוצה לומר שהייתי ממש מרוצה מהסאונד ומהתוצר הסופי ביחס לתקציב.

אז תודה לכול העוזרים עכשיו ובעבר.

אלו הרכיבים שהיו ב I30:

 

HU-4200DVD+GPS+BT

Comp: Focal 165A1

AMP:HE4

SUB:ES300

 

לאחרונה רכשתי 2014 I35 וכעת הגיע זמן בניית המערכת.

סגנון המוזיקה שאני שומע הוא ג'אז מתקדם,רוק כבד/מתקדם.

המוזיקה מאופיינת בהרבה דאבל-באס בריבוי כלים ובגיטרות שצריכות "לנשום".

 

מאוד נהניתי מהסטאפ הקודם שלי מבחינת SQ ובפרט, מרמת הפירוט והיכולת לייצר ווקלס פריכים.

הייתי רוצה להתקדם לשלב הבא. רמה אחת מעל. מבחינת כל האלמנטים למעט אולי ה HU.

 

מעוניין לשמור על האיכויות שהזכרתי ולהמשיך באותו כיוון. מה שחסר לי בסטאפ הנוכחי זה: עוצמה, ויכולת הפרדה בקטעים עמוסים. הפרדה בין הכלים. כמו כן יש מרגש של "חנק", בחלקים רועשים במיוחד.

 

השאלות:

1. האם למכור את כל הרכיבים ולהתחיל מחדש, או שישנם רכיבים שאפשר להשאיר לדוגמא ה HU?

2. על אילו רכיבים אתם ממליצים: יד שניה אפשרי.

3.מעדיף להישאר בקונפיגורציה של סט עם סאב בתיבה אטומה ומגבר אחד אם אפשרי.

4. מבחינת תקציב, אני חושב שהאילוץ החזק זה הדרישה לשלב אחד מעל מה שהיה עד עכשיו מבחינת רכיבים

אבל, לצורך הרפרנס נגיד תקציב גמיש של 5K לפני התקנה וחיווט.

 

ההתקנה תתבצע בצורה מקצועית ועם איטום דלתות קדמיות.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי sharvool
פורסם

לדעתי אתה צריך לשמוע עוד סטים, לא הייתי עושה מהלך במקומך עד שהייתי שומע עוד כמה סטים, תחכה שיהיה מפגש כדי שתוכל לשמוע כמה סטים ולקבל תמונה ברורה יותר.

לדעתי פוקל יקרים בלי סיבה מוצדקת, יש עוד אלטרנטיבות.

פורסם

אני כנראה לא הייתי הרבה זמן במפגדים, במרכז כמה שזכור לי 90 אחוז SPL.

מבחינת מערכת

 

אחרי החלפת רכב , בגלל שינוי של צורה ואקוסטיקה של רכב, לא בטוח שתקבל אותו דבר כמו שהייה ברכב קודם עם בדיוק אותם רכיבים.

אני הייתי הולך בהתחלה על אותם רכיבים. קודם עושה בידוד לרכב, מתקין מערכת הקיימת ובודק מה חסר. אולי שינוי של סלון יעשו טוב לצלילים, אולי יצופו תענות ובקשות אחרות.

IMHO

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

אני מסכים למדי עם האמירה מעלי.

הרי בין כה וכה אתה הולך לבצע התקנה.

אז תתחיל עם מה שיש לך כרגע ואז תראה (ותשמע :-)).

 

תכנן את העבודה עם מחשבה קדימה, רוצה לומר - לשקול העברה של 3 זוגות RCA ולא רק 2 זוגות, לבחון העברה של כבל מתח עבה יותר מהקיים (אם קיים ואם מספיק מבחינת אורך) כהכנה למגבר/ים חזק/ים יותר וכד'.

 

כך הכל יהיה מוכן לקראת שדרוג עתידי אם תרגיש בכך צורך ותוכל להחליף רכיבים "ראש בראש".

פורסם

טוב, הכוונה שלי הייתה לא לשדרג רכיבים נכון לעכשיו.

לגבי תשתית אתה צודק. כבלים, RCA ותשתית טובה , כמו התקנה טובה, דידוד וכו' היא לפחוט 50% מהמערכת כולה..

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

ראשית תודה לכל העוזרים :-)

Mefisto, אני מסכים ומחזק את מה שאמרת לגבי ההחלפה של הרכב.

למעשה בטוח שהתוצאה תהיה שונה כתוצאה משינוי החלל, החומרים וכו.

 

העיניין הוא שבמשך הזמן (כמעט 3 שנים) עם הסטאפ הנוכחי למדתי להכיר את המגבלות של הציוד ואני חושש שמה

שהיה חסר לי במערכת הקודמת לא תלוי בחלל לפחות לא כגורם עיקרי.

 

Tom_22, אני רוצה לבצע התקנה כמה שיותר מותאמת (Custom) ולכן הייתי מעדיף שההתקנה תהיה "על" הרכיבים שהולכים להיות בשימוש.



אני מניח שזוג ה RCA השלישי הוא עבור מידים (?)

 

 

shapin



אני מסכים שצריך לשמוע אבל, אני אפילו לא יודע מה לשמוע כלומר אני רוצה לצמצם את האפשרויות לפי הדרישות והתקציב ואז אני מאמין שאפשר להגיע ל 2-3 סטאפים שאפשר יהיה להתקדם איתם.

 

*האם אתם חושבים שבתקציב הנוכחי לא יהיה אפשר להתעלות על הסטאפ הקודם כי הוא נמוך מדי?

פורסם

לא הייתי ממליץ למישהו שמשלם על התקנה להתקין קודם את הציוד הקיים, הרבה כסף יילך לפח וחבל.

נסה לשמוע עוד קומפוננטים כמו HAT, HERTZ, ARC, RAINBOW לא קונים רמקולים מביקורות, קשה מאוד להבין באמת איך הרמקול נשמע באוזני המאזין לפי התיאור שלו, מה שנשמע טוב לאחד לא בהכרח ישמע טוב לאחר.

פורסם

זה תלוי כמה מותאם אישית הוא רוצה את הדברים באמת וכמה דחוף לו לעשות כן.

 

 

  • להתקין את ה-HU לא יבזבז הרבה כסף במידה וירצה להחליף. עלות זניחה של החלפת הראש, לאחר שדאג לכל מתאמי המסגרת/חיווט.
  • להתקין את הרמקולים, גם. כל עוד מתקדם לרמקולים במידה זהה. עיקר העלות בבידוד הדלת והגבהות אם נדרשות וזה לא ממש משתנה בהמשך.
  • אם מעונין להתקין את הטוויטרים באופן מקוסטם בקורות, ניתן באופן זמני להתקין את הקיים עם דבק דו"צ רק כדי לקבל תמונה כללית לפני שמתחילים בקיסטום עם הציוד הסופי.
  • העברת כבלים למיניהם בכל מקרה צריך לבצע. אפשר להשאיר שרכים מתוך מחשבה עתידית של שינוי מיקום מגבר וכד'. הזוג RCA השלישי במידה וחושבים על עבודה אקטיבית/חצי/בי-אמפ (או הגברה חלילה של זוג רמקולים אחורי, טפו :wink:).
  • התקנת המגבר יכולה להיות מבוצעת בפשטות ובאופן זמני.

 

מה פיספסתי? איפה תהיה דליפת מזומנים?

(שואל ברצינות כמובן)

 

בכל מקרה, יש תקציב מכובד רק לציוד.

האפשרות הכי פשוטה לכאורה תהיה להתקדם לפחות בסדרה אחת מבחינת הרכיבים, כלומר למצוא פוקאל מסדרת הפרפרומנס-אקספרט או אליט-K2 פאוור. הסאב אולי ימשיך לספק את העבודה (תלוי גם למשל בתוספת מונו) או לשקול לשדרג גם אותו.

ברמת המגבר/ים, למצוא 4 ערוצים חזק ואיכותי יותר ו/או להוסיף מונבלוק. כמובן שהייתי ממליץ לעיין בפורום יד שניה לענין.

פורסם

לשמוע קומפונטים איפה? ברכב אחר? בולשיט!!!

אתה לא יכול להצביע מה אתה שומע, HU,מגבר, רמקול או התקנה טובה/גרוע.. בנוסף כמו שאמרתי אותו ציוד ברכבים שונים נשמע שונה.

בזבוז כסף על שינוי בהתקנה? או קיי, נגיד שינוי בפלטה? שינוי טבעות הגבה? לא משהו שהייתי נתפס עליו כשינוי שידרוש השקעה נוספת גדולה בשינוי ציוד.

 

K2P וגם הסדרה שהחליפה אותם, מצויינים. אני מאוד אוהב את ETON לרוק. לא הייתי הולך לכיוון MOREL לרוק, מה שבנוסף, הם דורשים הרבה יותר השקעה בהתקנה.

 

לגבי בעיות, אני חושב שדווקה מיקום סטנדרטי הוא הגורם העיקרי לבעיית במה ותחום המיד. פה הימור שלי ששינוי הסט לא יעזור, רק שינוי מיקום של טויטרים ולהוצאי כמה שיותר את המידבאס החוצה, לתת זווית למידבאס. ז"א התקנה נכונה וטובה תתן יותר, מאשר החלפת ציוד אין סופית.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

התקנה טובה זה אחוז מאוד גדול מאיך שהמערכת נשמעת בשלמותה, אבל לציוד ברמת כניסה יש משקל גדול מאוד.

יש משהו במה שאתם אומרים, בסך הכל אין פה דברים מיוחדים, ההתקנה השנייה לא תעלה לך יותר מכמה מאות שקלים בודדים.

בנוגע ללשמוע ברכבים אחרים, תמיד פוקל יישמע כמו פוקל ומורל יישמע כמו מורל, הלכתי על הקיצוניים כי יש להם חתימת קול ייחודית, נכון שסט של סקנספיק למשל תוכל לגרום לו להישמע אחרת בכל התקנה והתקנה, אבל יש הרבה יצרנים שהחתימת קול שלהם די בולטת.

פורסם (נערך)

אם אתה רוצה שמידבאס MOREL ישמע כמו שצריך:

1 תן לו התקנה נכונה, לרוב זה תיבה.

2. כוח מפנק

זה המינימום ואתה תראה למה מסוגל מידבאס גם מסדרות יחסית נמוכות. אם תתקין אותו סתם בדלת, ישמע כמו שהוא נשמע לרוב, אנמי. יש להם QTS נמוך, ורמקול מתנדנת בתוך הדלת. בגלל זה לרוב גם לא ירד מנוך ןלא יהיה תחת שליטה טובה ע"י כל מגבר שתבחר.

 

תן לטויטרים של FOCAL זווית 45-60, אולי קצת לרסן אותם והם יכולים להישמע אחרת.

כל זה בלי לגעת בכלום, ניתן לשנות מערכת רק ע"י התקנה.

זאת הכוונה שלי. לפי יוד, ניתן מראש לצפות מה תקבן, אבל אם אתה יודע מה אתה עושה ואיך לנצל את הציוד שלך, מה מדבלות ומה דרישות שלו, אפשר לקבל הרבה יותר ממנו..

כמובן IMHO

 

PS. לגבי שינוי כזה, אני בדקתי רוקפורדים שלי, בדלת עם בידוד טוב ואז בתיבות שמתאימות להם... פשוט שינוי ענק. רמקול שבנוי לתיבה נשמע אחרת לגמרי.

עריכה אחרונה על ידי mefisto

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם (נערך)

טוב, ההמלצות שלי בעניין הם כאלו.

 

אם אתה מרוצה מהסטאפ הקיים זה כבר פרספקטיבה טובה.

הייתי שמח לשדך למערכת החדשה מכשיר SQ עם טיים קורקשן מלא

אבל אני מבין שאתה לא רוצה לוותר על המולטימדיה עם ה GPS כך שה 4200 שלך

יעשה את העבודה מה שגם יש לו sonic center control שזה חצי נחמה ,אז אפשר להישאר איתו

במידה ואתה מוכן לוותר על ה GPS ולעבור ל 1DIN לך על פיוניר DEH 80PRS.

 

בנוגע לסאב הייתי נישאר איתו זה סאב טוב ומדוייק שמתאים לסוג מוזיקה שאתה שומע

מה שגם עם תוספת ההספק של מגבר חדש הוא "יתעורר לחיים".

 

את המגבר ואת הסט קומפוננט הייתי מוכר.

 

אז מה מומלץ במקום.? יותר טוב מאותו הדבר.

 

בנוגע למגבר אני ממליץ לך על hertz hdp4 מגבר קטן ומצוין

נקי ועם הספק גבוהה משמעותית מהמגבר שלך.

 

בנוגע לסט קומפוננט אם אתה מרוצה מה FOCAL 165A1 אז מה שאני מציע זה FOCAL KRX2

סט עוצמתי איכותי נציל בהתנגדות 2 אום אתה תקבל משמעותית יותר הספק ואיכות

סאונד משמעותית טובה יותר.

 

סה"כ עם מכירת הרכיבים הישנים אתה תעמוד בתקציב בלי בעיות.

תזכור שהתקנה טובה בנוסף היא חלק גדול מהתוצאה הסופית ,ובמידה וההתקנה תהיה כנדרש

אין שום סיבה שלא תהיה הרבה יותר מרוצה מהסטאפ החדש כי הוא מתעלה משמעותית על הישן.

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
פורסם (נערך)

היי Tom 22,

1.האם אתה חושב בהתאם לסטאפ המשופר (KRX2+HDP4)שהוספת מונו עבור הסאב ייתן הבדל משמעותי מבחינת יחס עלות\ביצועים ?

2. האם הוספת מגבר מונו תידרוש שינוי במערכת החשמל\חיווט?

 

היי audio king, תודה רבה על התגובה.

קראתי(הרבה) על הרכיבים שהמלצת עליהם ואני חושב שהם עונים על הדרישות שלי היטב. לפחות על הנייר.

כמה דברים שרציתי לשאול:

לגבי המגבר:

1.האם ה- Precision power P900.4 הוא ה- VFM של ה HDP4 ?(נתקלתי בפורומים בחול)

2.שמתי לב שהמגבר קטן מאוד-פיזית, לעומת ההספקים שהוא מפיק. האם זה לא מייצר בעיית אמינות לאורך זמן כתוצאה מפיזור חום בעייתי?

 

לגבי הסט:

1. האם הסט מצריך התקנה מיוחדת? חיווט מיוחד?

2. האם הוא מתאים ל I35? או שיידרשו התאמות מיוחדות?

 

ובאופן כללי:

קיבלתי הצעת מחיר של:

2400 שח עבור ה-krx2

2200 שח עבור ה- hdp4

לא יודע אם מותר להגיד פה שמות של חנויות.

האם זה מחיר טוב? האם מותר לבקש מחברי הפורום המלצות?

עריכה אחרונה על ידי sharvool
פורסם

המגבר הנ"ל הוא מגבר בטופולוגיה קלאס D

ובשל כך הוא מגיע בגודל פיזי קטן ועם הספק גבוהה

וצריכת חשמל נמוכה באופן יחסי ,מה שמתבטא בנטיה נמוכה יותר להתחמם

כך שאין לו בעיות של פיזור חום למרות הגודל הפיזי הקטן שלו.

 

הפלטפורמה של המגבר הנ"ל היא פלטפורמה מאוד נפוצה

חברות כמו NVX - PPI - סאונדסטרים- פולק אודיו ואחרות גם משתמשות בה

ברמת חלקים כזו או אחרת וזה נכון שישנם חברות שמייצרות גירסאות VFM למגבר הנ"ל.

 

ההרץ הנ"ל הוא הגירסא הטובה שבהם

הוא גם לא בנוי בדיוק 1 ל1 על אותה הפלטפורמה הרץ שיפרו אותו

כדי שיעמוד בסטנדרטים גבוהים יותר.

 

אגב אפשר להשיג אותו בפחות מ 2200 שח תמשיך לעשות סקר שוק

http://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=925241

 

המחיר על ה KRX2 הוא מחיר ממש טוב

אבל לא יזיק אם תקבל עוד הצעות מחיר ממספר חנויות אולי

תמצא מחיר טוב עוד יותר.

 

בנוגע למונובלוק ,אני לא מוצא סיבה להוסיף מונו

התוצאה שתקבל מההרץ הנ"ל בגישור תהיה דיי והותר עבור ה ES300 שלך

מדובר במגבר איכותי ועם הספק גבוהה ב 4 אום בגישור.

מה שגם הוספת מונו מן הסתם תוסיף עומס על מערכת החשמל של הרכב.

 

לגבי התקנה

המידבאס של הסט מגיע בעומק התקנה עמוק במיוחד של 77.3 ממ

אתה צריך לברר לפני הרכישה אם הוא בכלל יכול להיכנס בדלתות של הרכב.

 

מעבר לכך ,מומלץ מאוד לבצע איטום דלתות.

 

התקנה שכוללת חיווט איכותי כבלי רמקולים 2.5 ממ רב גידיים

כבל מתח 4 גייג אמיתי מבית טוב וכבלי RCA איכותיים מבית טוב הם בגדר חובה.

 

מתקין ברמה שיודע לעשות את העבודה כמו שצריך

הוא חלק חשוב מהתוצאה הסופית ,וכמובן זוויות מיקומים וכיווני מערכת.

×
×
  • תוכן חדש...