Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

I35 טיפול 210,000....


ניצן א
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3541 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
שאלה

כמה יונדאי אקסנט/מיצובישי לנסר/הונדה סיוויק/טויוטה קורולה/דייהטסו/אפילו סובארו ליאונה מאמצע שנות ה90 אתם עוד רואים מקלפות את האספלט בכבישי ישראל?

לעומת זאת כמה מגאן/איביזה/פיגו ישנות/ואפילו גולף מאותן שנתונים אתם רואים?

יותר מזה, חפשו אותן בשוק המשומשות, לא ניסיתי אבל אני מעריך מה יהיו התוצאות.

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

 

קודם הסיבה שאתה רואה יותר יונדאי אקסנט דור 1(למרות שאלו נעלמות יותר מיום ליום) זה עלות החלפים שלה מול נגיד רנו מגאן דור 1.

אבל יש מספיק חרא משני הסוגים הרכבים שכבר כמעט לא רואים כמו הונדה סיוויק מרובעת טיוטה קורלה דור עד שנתון 94 ורנו 19 ו21 ו5.

יש רכבים שפשוט לא שורדים עקב עלות התיקון שלא משתלמת .

 

כך דוגמא הפוכה פעם היה מלא פיאט 127 בארץ ( רובם נעלמו לשטחים).

כיום מי שרוצה רכב אספנות מתחיל עם מכניקה פשוטה לא יימצא פיאט 127 לנסיעה שלא מצריך שיפוץ של כמה אלפים טובים(תראה את אלפא ש דיסקו הייתה משלם אליה לפני 15 שנה 20 אלף?)

אז השאלה שלי האם אתה תהיה מוכן לשם בעוד 20 שנה על יונדאי לנטרה שלך 25 אלף ש"ח כי היא אמינה?

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קורולה מהדור הראשון שהגיע לישראל (הדור הראשון הוא 1966, אאל"ט) כמעט לא רואים מסיבה פשוטה: כמעט לא נמכרו כאלה. המותג היה חדש בארץ והדגם הוחלף ב-1994, והקורולות 1994 וגם הדור-שניים שהגיעו אחריהן מזדקנות בכבוד ונראות במספרים גדולים יחסית לגילן. האקסנט הופיעה בדגם 1995 (עליה לכביש לקראת סוף 1994, בשעתו הייתי מראשוני הרוכשים), ומפתיע כמה מהן עדיין נוסעות למרות שמדובר ברכב שעדיין לא היה בשל מבחינת אמינות, אם כי גם לא היה גרוע במיוחד.

 

גם רנו 19 הוא דגם מראשית שנות ה-90, כך שאם שרדו כמה מהן גילן מגיע ל-25 שנה ויותר. מכונית בגיל כזה אפילו עם תחזוקה טובה, כבר מחלידה ומתפרקת בלי קשר לאמינות המכללים המיכאניים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

רואה לא מעט 306, להבנתי מכוניות בנות הרבה למעלה מעשרים, אז מה להסיק ? שהחלפים זולים, שהאמינות טובה, שאף אחד לא יודע אבל זו בעצם מכונית יפנית ? מה שנעלם לי אלו דווקא הסובארו ליאון שכבר באמת נדירה מאוד ( את קודמותיה כבר שנים לא רואים ), מיצובישי לנסר שהיתה הספורטאז' של תחילת שנות התשעים ופשוט נעלמה, פה ושם רואים קצת מזדה 323, אבל גם פיאט אונו שהרבה יותר זקנה ממנה. בקיצור לא הייתי נחפז למסקנות על אורך חיים ואמינות ע"פי מוצא. ובכלל מי שמסתובב בפריפריה האיטלקית ורואה את המוני הפנדות דור ראשון ( מרובע ופשוט עם ריפודים שאפשר להוריד ולכבס למי שזוכר ) שננהגות שם בכפרים ההרריים, נדמה לי שיגבש תובנות קצת שונות על הקשר בין אתני לאורך חיים

עריכה אחרונה על ידי רועי5
פורסם

אני לא חושב שמדד האמינות של יונדאי וקיאה צריך להיות הרכבים הראשונים שלהם שהגיע לארץ לפני 20 שנה.

 

אני משווה תפוחים לתפוחים - היונדאי שאני משתמש בה היום לעומת הסקודה שקדמה לה והקורולה שהייתה לפניה,אלו מכוניות פחות או יותר מאותו דור.

בשרשור אני בעיקר מתייחס לעלויות תחזוקה שוטפות,בלי מקרים יוצאי דופן של גיר וטורבו שהשיבו נשמתם לבורא בסקודה(ומדחס מזגן ומכטרוניקס ושני אלטרנטורים). בטיפולים השוטפים גדולתה של היונדאי הזו,הטיפול לוקח -35 עד 45 דק ופעם ב90K מחליפים רפידות. בסקודה לדוגמה היו מחליפים רפידות כל טיפול שני ודיסקים כול 60K +/- . כמתו את זה בכסף וההבדל עצום. ואני לא מדבר על תושבות מנוע ותותבי מתלים ועוד מלא דברים שהיו מוחלפים תדיר. גם בטויוטות החליפו יותר חלפים במהלך השימוש שלי בהן.

 

ואני שב ומזכיר-אותו נהג באותם תנאי נהיגה.

פורסם (נערך)

חיפשתי ומצאתי את מה שכתבתי בשנת 2013 עת נפרדתי מהסקודה.

אז לא התייחסתי לנושא החלפת הרפידות כי זה נראה לי רגיל להחליף כל 30 רפידות וכל 60 דיסקים, כנ"ל הגיר שהוחלף באחריות ב165K וזה נראה לי סביר.

 

דוח שימוש ואמינות אוקטביה TDI

 

בקרוב אני עומד להפרד מאוקטביה 2009 דיזל ורציתי לחלוק את השגותי לגבי הרכב.



הרכב עבר מעל ל215000 ק"מ -השימוש בו הוא לצורכי עבודה (לא קלה במיוחד) טופל רק במוסכי רשת צמפיון.


הצמיגים המקוריים מישלין החזיקו כמעט 90,000 עד שהוחלפו -עדיין עם עומק בחריצים אבל לא צריך להגזים.


ב60,000 קמ לערך החלה שריקה עדינה מהטורבו שהוחלף ב-165000,לא היה שינוי בשריקה או בסחיבה במהלך הזמן.


מיסב גלגל קדמי הוחלף ב-150000 לערך.


תושבות מתלה קדמי הוחלפו באותו זמן לערך.


אלטרנטור הוחלף פעמיים ב-180000 קמ וחודש לאחר מכן שוב כי זה שהותקן לא היה מתאים.


מדחס מזגן הוחלף בקייץ האחרון עקב ספיקה חלשה.


לגבי קשקושים ורישרושים-כמעט ואין.


טענה עיקרית יש לי לגבי ריפודי הכסאות-הם אפורים בהירים וכל טיפת מים שנוזלת עליהם יוצרת כתם דוחה משילוב האבק והמים. אני מבין מדוע רוב היבואנים מייבאים ריפודים כהים.


אם הייתה לי אפשרות הייתי מחליף את הרכב בדגם זהה,
אני מאוד מרוצה מאופי הנסיעה בו.


לגבי מחלקת השירות והמוסכים אין לי מה להרחיב.


לצערי את פרטי הרכב לא אוכל למסור.




עריכה אחרונה על ידי ניצן א
פורסם

שאלה

בנסועה כזו למה לא להסב את הרכב לגז? עלות הדלק בחודש היא כמו משכורת לפקידה

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

פורסם

הרכב קרוב להחלפה? מה אמור להחליף אותו?

האמינות בהחלט מרשימה.

 

אני החזקתי I30 משומשת ומבחינת אמינות התאכזבתי.

יוניט או בלם הולף מספר פעמים, אם אני זוכר נכון אז 3. במסגרת התקלות האופייניות ל-I30 גם כבל הידית בדלת הנהג נקרע והוחלף באחריות.

המפוח של המזגן החזיר את נשמתו לבורא והוחלף במסגרת האחריות בחדש. שנה בדיוק לאחר מכן ומחוץ לאחריות שוב המפוח חדל מלתפקד. כלמוביל טענו שזה בלאי סביר ולא לקחו אחריות אבל נתנו הנחה על העבודה, מפאת המחיר נבחר מפוח משומש ועליו טענו שאין הנחה, רק על חדש.

אחרי תקופה התחילו התקתוקים בהגה שנפתרו בהחלפת מוט הגה. אציין שבתקופה זו הרכב כבר לא טופל בכלמוביל (בגלל המחירים) אבל גם אצלהם טענו שזאת הבעיה. הרכב עבר את הריקול לחיזוק הבורג במוט ההגה לפני שהתחילו התקתוקים.

זמן קצר לאחר מכן התקלקל חיישן קראנק שגרם לרכב לבעיות הנעה ולהתכבות בזמן עמידה במקום.

לפני המכירה היה גם איזשהו קצר בתא הנוסעים שגרם לכל התאורה הפנימית ולמערכת השמע להפסיק לעבוד.

רפידות הוחלפו כל 40 אלף קילומטר, יצא שבכל טיפול סרן אחד קיבל רפידות חדשות. אני הקפדתי על מקוריות כדי להימנע מחריקות וכדומה, יכול להיות שחלפויות היו מחזיקות יותר.

הבעיות בהגה, קראנק והקצר קרו בשנה האחרונה שבה החזקנו את הרכב והיו אחד הגורמים להחלפה. מעבר להם הרכב הרגיש בלוי למרות שנשמר היטב, נסע בין 20 ל-30 אלף קילומטרים בשנה בעיקר מחוץ לעיר וטופל תמיד בזמן. הריפודים נטו לצבור כתמים לבנים מכל טיפת מים, הפלסטיקה צברה המון שריטות שלא זכורות לי מרכבים קודמים ולא קיימות בנוכחיים ובאופן כללי הוא הרגיש פתאום רועש ומיושן. טבעי שזה יקרה כשיש בבית רכב חדש וחזק יותר אבל כל בני הבית הרגישו וציינו את זה.

פורסם
הרכב קרוב להחלפה? מה אמור להחליף אותו?

האמינות בהחלט מרשימה.

 

אני החזקתי I30 משומשת ומבחינת אמינות התאכזבתי.

יוניט או בלם הולף מספר פעמים, אם אני זוכר נכון אז 3. במסגרת התקלות האופייניות ל-I30 גם כבל הידית בדלת הנהג נקרע והוחלף באחריות.

המפוח של המזגן החזיר את נשמתו לבורא והוחלף במסגרת האחריות בחדש. שנה בדיוק לאחר מכן ומחוץ לאחריות שוב המפוח חדל מלתפקד. כלמוביל טענו שזה בלאי סביר ולא לקחו אחריות אבל נתנו הנחה על העבודה, מפאת המחיר נבחר מפוח משומש ועליו טענו שאין הנחה, רק על חדש.

אחרי תקופה התחילו התקתוקים בהגה שנפתרו בהחלפת מוט הגה. אציין שבתקופה זו הרכב כבר לא טופל בכלמוביל (בגלל המחירים) אבל גם אצלהם טענו שזאת הבעיה. הרכב עבר את הריקול לחיזוק הבורג במוט ההגה לפני שהתחילו התקתוקים.

זמן קצר לאחר מכן התקלקל חיישן קראנק שגרם לרכב לבעיות הנעה ולהתכבות בזמן עמידה במקום.

לפני המכירה היה גם איזשהו קצר בתא הנוסעים שגרם לכל התאורה הפנימית ולמערכת השמע להפסיק לעבוד.

רפידות הוחלפו כל 40 אלף קילומטר, יצא שבכל טיפול סרן אחד קיבל רפידות חדשות. אני הקפדתי על מקוריות כדי להימנע מחריקות וכדומה, יכול להיות שחלפויות היו מחזיקות יותר.

הבעיות בהגה, קראנק והקצר קרו בשנה האחרונה שבה החזקנו את הרכב והיו אחד הגורמים להחלפה. מעבר להם הרכב הרגיש בלוי למרות שנשמר היטב, נסע בין 20 ל-30 אלף קילומטרים בשנה בעיקר מחוץ לעיר וטופל תמיד בזמן. הריפודים נטו לצבור כתמים לבנים מכל טיפת מים, הפלסטיקה צברה המון שריטות שלא זכורות לי מרכבים קודמים ולא קיימות בנוכחיים ובאופן כללי הוא הרגיש פתאום רועש ומיושן. טבעי שזה יקרה כשיש בבית רכב חדש וחזק יותר אבל כל בני הבית הרגישו וציינו את זה.

לדעתי נפלת על מכה רצינית או על דגם ראשוני יחסית.

כל התקלות שציינת לא קרו לי ברכבי יונדאי בני 10 15 ו20 ב4 שנים האחרונות .

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

פורסם

הרכב היה מודל 2009 נרכש משומש עם 22 אלף קילומטרים כשביד הראשונה היה טיפול אחד בלבד.

היו ברשות המשפחה לפני הרכב הזה עוד שני I30 בהשכרה תפעולית שאהבנו ולכן החלטנו גם לרכוש אחת.

אחד מ-2008 שהגיע משומש עם 58 אלף קילומטרים קשים כנראה עם המון מכות ושפשופים מבחוץ. דגמי 2008 היו קצת שונים ושם הריפוד למשל היה אחר ולא צבר את הלכלוך כמו בדגמים המאוחרים יותר.

הנוספת הייתה 2009 והייתה אצלנו 9 חודשים, הגיעה עם 9,000 קילומטרים והוחזרה עם כמעט 70,000. הוחלף בה יוניט אור בלם וכבל ידית בדלת הנהג.

 

מלבד המפוח והקצר, שאר התקלות (הגה, קראנק, ידית ויוניט) מוכרות ומאפיינות כמעט את כל ה-I30 שאני מכיר.

מכיר גם שני רכבים מ-2008 שסבלו מחלונות קדמיים נופלים והזדקקו להחלפת המנגנון.

פורסם

לי היתה I30 מודל 2009 כשלוש שנים עם 80,000 ק"מ שהבעיה היחיגה דהיתה לי היא מנגנון דלת נהג ששבק חיים. מעבר לזה הרכב היה אמין ללא שום בעיה. ייתכן שאתה נפלת על רכב נקודתי בעייתי.

פורסם

כן, אבל הענין הוא שכשמדובר ברכב קוריאני או יפני התקלות הן ענין נקודתי, מקרי, חסר משמעות, כשהוא אירופאי זו כמובן אינדיקציה. ואפילו הסיבה ברורה, כשזה משרת אג'נדה זו תופעה, כשזה נגדה זה מקרי. באמת שכבר אפשר לחדול מהענין הזה של הקשר בין מוצא האוטו לאיכותו ושרידותו, קצת ילדותי אפילו הענין הזה, משהו בסגנון אבא שלי יותר גיבור.

פורסם
לדעתי נפלת על מכה רצינית או על דגם ראשוני יחסית.

כל התקלות שציינת לא קרו לי ברכבי יונדאי בני 10 15 ו20 ב4 שנים האחרונות .

 

Sent from my SM-J700F using Tapatalk

 

זה ידוע שיש מחלות למספר דגמים של יונדאי דגמי I , לא דובר על הדגמים הישנים שלהם.

 

גם אני יכול להבטיח לך ב100 אחוז שהקורולה שלי יותר אמינה מהקורולה 2002, 2003 , 2005 , 2006 , 2007, 2008 ועד 2013 ואפילו יותר. למה? כי הטכנולוגיה יותר פשוטה.

 

בכל דבר ישן הטכנולוגיה הייתה עמידה ברמות קיצוניות. תסתכל, יש לי שעון של קאסיו מגיל 13 ואני בן 23, והוא עבר הרבה דברים בחייו.

פורסם

אושריקו,

הכלל אצבע הנ"ל לא בהכרח נכון.

 

אפשר לדוגמא להסתכל על קרבורקטור מול מערכת הזרקת דלק אלקטרונית..הקרבורטור הישן אמין משמעותית פחות ממערכות הזרקת הדלק האלקטרונית.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם

אושריקו צר לי לאכזב אותך, הקורולה 1999 שהייתה בשימושי לא הצדיקה את המוניטין של טויוטה. היא הייתה אצלי בתווך בין קרינה לאוונסיס וסבלה מלא מעט תקלות.


×
×
  • תוכן חדש...